Jump to content

2016.10.29 Sunderland (B)


Polljen

Recommended Posts

Perfekt innhopp for giroud i en perfekt kamp å bruke han. Sålenge ikke Wenger nå skal spille han hele tiden og ta vekk sanchez på topp men derimot bruke han i slike kamper øker troa.

Nå er det Ludo på tirsdag så da vil jeg gjerne starte med Giroud, og helst hvile Alexis, for vi trenger en frisk Chilener når vi møter laget fra N17 om en uke. Men ellers er jeg enig med deg ;D

Link to comment
Share on other sites

Vil ha sanchez OG giroud mot Tottenham. Sanchez er enda bedre som ving, selv om han har vært meget god som spiss. En giroud i form må utnyttes.

Greit nok det, for meg er det viktigst å hvile Sanchez mot Ludo for å unngå skade. Han tok seg litt til låret et par ganger i dag, uten at det nødvendigvis betyr noe.

 

Jeg vil dog bruke litt mer tid en tjue avslutningsminutter mot tabelljumbo til å konkludere med at Giroud er i form (rett fra skade), men imponerende innhopp var det tross alt.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok det, for meg er det viktigst å hvile Sanchez mot Ludo for å unngå skade. Han tok seg litt til låret et par ganger i dag, uten at det nødvendigvis betyr noe.

 

Jeg vil dog bruke litt mer tid en tjue avslutningsminutter mot tabelljumbo til å konkludere med at Giroud er i form (rett fra skade), men imponerende innhopp var det tross alt.

Joda. Ser den! Klar over at han har vært lenge borte, men han bruker som regel å levere bra når han først åpner kontoen.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en perfekt kamp for Olivier. Neste mot tott er neppe like skreddersydd. Han leverer ofte bra som innbytter så hvorfor ikke fortsette med dette? Uansett deilig å ha giroud i bakhånd når vi skal ut å møte slike lag som legger seg bakpå, der vi tidligere bare har tråkkla og tråkkla.

 

Jeg er mer redd for at Ramsey automatisk skal få klippekortet sitt igjen. Han kan potensielt ødelegge mye med alt surret sitt når han ikke er i form..

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er mer redd for at Ramsey automatisk skal få klippekortet sitt igjen. Han kan potensielt ødelegge mye med alt surret sitt når han ikke er i form..

Jeg er enig med deg der og jeg klarer rett og slett ikke å se hvem som skal ut hvis/når Ramsey skal inn, da tenker jeg ut fra hva våre viser på sine respektive posisjoner.

 

Det mest "naturlige" ville være i Cazorlarollen, men når Cazorla er klar hvorfor velge Ramsey fremfor Caz? Med Xhaka, Elneny og Coq også på midten så er konkurransen stor der nå.

På kant? Hvorfor sette ut Iwobi eller Walcott til fordel for Waliseren?

 

Ikke misforstå meg, en Ramsey i form er av stor verdi for oss, men jeg klarer ikke å se hvor Ramsey med et eventuelt "klippekort" skal plasseres pr dato. Skulle han derimot vise det (først gjennom innhopp) han viste i sin storhetstid, så er han selvsagt hjertelig velkommen. Selv om jeg (som alle vet) er noe "Wenger-skeptisk" så må jeg langt på vei berømme han for hans uttak i mange kamper denne sesongen, og jeg klarer ikke (til tross for historien) å tro at han nok en gang skal ta en sjanse på å "ødelegge" et lag som fungerer relativt bra med å "tvinge" en spiller inn på laget.

 

Men, men, der han ikke klarte det med Jack så har han klart det med Alexis.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det dere sier angående Ramsey.

Opplever selv at vår nr 8 i altfor for stor grad tidligere har fått mer spilletid enn hva hans prestasjoner i kamper skulle blitt belønnet med.

Dog et åpenbart poeng at vi ikke har noe innsyn i treningshverdagen, det har selvsagt AW.

 

Så over til kampen.

Glimrende med 4-1. Nok en sterk prestasjon, som vi har hatt mange av i det siste !

Men. I denne, som i flere kamper denne sesongen er det helt klart ting å "plukke på".

Det mest synlige og bekymrende i mine øyne er hyppigheten og måten vi slipper motstanderen inn i kamper på.

Selvfølgelig vil det skje da vi spiller i verdens tøffeste liga, men det oppleves i flere kamper som rett og slett unødvendig og for enkelt.

 

Mot Hull, mot Swansea og igår mot Sunderland spiller vi solide matcher.

Vi skaper store sjanser, slipper til svært lite og ser ut til, og bør, å ha kampen i vår hule hånd.

Men istedenfor å sette sjansene og drepe kampene, har vi sluppet inn enkle mål i det 60-70 minutt i alle eksemplene.

Mot Hull og S´land endte vi opp med komfortable sifre, mens mot Swansea er vi litt heldige som ikke går på et sviende poengtap.

 

Avslutningsvis vil jeg understreke at jeg selvfølgelig først og fremst er strålende fornøyd ! 7-2-0 siden åpningskampen og fotballen vi tidvis

har spilt har vært en fryd å bevitne :D Nå gjelder det å ta seg av spurvene, COYG !!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...