Jump to content

2015.12.26 Southampton


Polljen

Recommended Posts

Southamptonsouthampton.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 26. desember 2015, kl 20:45, St. Mary's Stadium

Premier League, 18. serierunde

Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo

Kampen mot City viser hva som bor i dette laget og det gjenstår egentlig bare å vise dette mer konsekvent uavhengig av om vi møter en god eller en "dårligere" motstander. Bortekampen mot Southampton nyttårsdag i den foregående sesongen var ett av "lavpunktene" i sesongen så det er så absolutt behov for å vise den samme lagmoralen i årets oppgjør som den som ble vist mot City i går.

Når det gjelder skadesituasjonen så er Sanchez ute minst et par uker til, Wenger anslår ca 10. januar. Når det gjelder troppen ellers så er vi fremdeles sårbare og Özil slet men en brystinfeksjon og var "in bed" i forkant av kampen mot City.

Generelt sett så ser jeg ingen grunn til å endre på den lagoppstillingen som har satt seg i de siste kampene så sant der ikke er noen småskader/slitasjer som jeg ikke har oversikt over akkurat nå. Özil er kanskje en spiller som man gjerne skulle latt hvile litt, men med den skadesituasjonen vi har så har vi egentlig ikke noen gode alternativer i denne rollen.

Hvis vi ser på de tre kampene som spilles på de åtte dagene mellom 2. juledag og 2. nyttårsdag så skulle jeg ideelt sett ønsket at vi kunne rotere litt på laget, men alternativene er få. Jeg vil nok en gang "gnåle" om at jeg gjerne vil se Gabriel i forsvar i løpet av disse kampene, men som sagt ellers så er det ikke så altfor mange alternativene til å drive med så mye rotasjon.

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Ramsey - Flamini

Campbell - Özil - Walcott

Giroud

 

Link to comment
Share on other sites

Da er regnestykket enkelt: 3 poeng til Arsenal i kveld = tabelltopp.

 

På tirsdag så møtes dessuten våre to rivaler i toppen slik at vi i beste fall kan gå inn i det nye året med en komfortabel tabellstilling. Men .......

Link to comment
Share on other sites

Så ut som offside i forkant av scoringen. Dessverre var det et flott skudd som Cech var sjanseløs på.

En hårfin offside var det men jeg klandrer på ingen måte kampleder for at slikt ikke blir dømt på. Drømmetreff som gav mål i mot.

 

Vår offensive midtbane har Southampton bra kontroll på og de stresser oss såpass at det blir noen unødvendig farlige sjanser bakover.

Kan Arsenal vinne kampen? Ja! Vinner de slik som spillet har vært i første omgang? Neppe!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...