Polljen Posted December 22, 2015 Report Share Posted December 22, 2015 Southampton Arsenal Lørdag 26. desember 2015, kl 20:45, St. Mary's Stadium Premier League, 18. serierunde Kampen vises direkte på TV2 Premium / Sumo Kampen mot City viser hva som bor i dette laget og det gjenstår egentlig bare å vise dette mer konsekvent uavhengig av om vi møter en god eller en "dårligere" motstander. Bortekampen mot Southampton nyttårsdag i den foregående sesongen var ett av "lavpunktene" i sesongen så det er så absolutt behov for å vise den samme lagmoralen i årets oppgjør som den som ble vist mot City i går. Når det gjelder skadesituasjonen så er Sanchez ute minst et par uker til, Wenger anslår ca 10. januar. Når det gjelder troppen ellers så er vi fremdeles sårbare og Özil slet men en brystinfeksjon og var "in bed" i forkant av kampen mot City. Generelt sett så ser jeg ingen grunn til å endre på den lagoppstillingen som har satt seg i de siste kampene så sant der ikke er noen småskader/slitasjer som jeg ikke har oversikt over akkurat nå. Özil er kanskje en spiller som man gjerne skulle latt hvile litt, men med den skadesituasjonen vi har så har vi egentlig ikke noen gode alternativer i denne rollen. Hvis vi ser på de tre kampene som spilles på de åtte dagene mellom 2. juledag og 2. nyttårsdag så skulle jeg ideelt sett ønsket at vi kunne rotere litt på laget, men alternativene er få. Jeg vil nok en gang "gnåle" om at jeg gjerne vil se Gabriel i forsvar i løpet av disse kampene, men som sagt ellers så er det ikke så altfor mange alternativene til å drive med så mye rotasjon. Cech Bellerin - Per - Kos - Monreal Ramsey - Flamini Campbell - Özil - Walcott Giroud Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunnersfan Posted December 22, 2015 Report Share Posted December 22, 2015 Heilt enig i laget, det er vanskeleg å finne gode alternativ til dei 2 'svake' punkta på laget. Tenker da på Flamini og Campbell som begge klara seg bra. Men me har Ox i bakhånd som kan gjerne ein jobb på flanken. Viktig kamp som kan bli vanskelig. 1-2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted December 26, 2015 Author Report Share Posted December 26, 2015 Da er regnestykket enkelt: 3 poeng til Arsenal i kveld = tabelltopp. På tirsdag så møtes dessuten våre to rivaler i toppen slik at vi i beste fall kan gå inn i det nye året med en komfortabel tabellstilling. Men ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krevsnih Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Litt døv åpning :/ Virker ikke like påslått som mot feks city Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Som sagt døvt, man må være påslått i PL..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Så ut som offside i forkant av scoringen. Dessverre var det et flott skudd som Cech var sjanseløs på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Elendig første omgang, taper dueller og løper ikke nok. Southampton treffer med tette markeringer og røft spill som forventet. Man taper PL kamper med 80%... En omgang til heldigvis, på tide å våkne opp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted December 26, 2015 Author Report Share Posted December 26, 2015 Så ut som offside i forkant av scoringen. Dessverre var det et flott skudd som Cech var sjanseløs på. En hårfin offside var det men jeg klandrer på ingen måte kampleder for at slikt ikke blir dømt på. Drømmetreff som gav mål i mot. Vår offensive midtbane har Southampton bra kontroll på og de stresser oss såpass at det blir noen unødvendig farlige sjanser bakover. Kan Arsenal vinne kampen? Ja! Vinner de slik som spillet har vært i første omgang? Neppe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Vanskelig å være uenig i din analyse Polljen, av det jeg får med meg. Jeg har to smågutter som gjør at jeg mister mye av kampen. Jeg tror og håper at vi løfter oss betraktelig i andre omgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Nok ett skremmeskudd! Våkn opp nå da!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Der var det gjort. Typisk oss å ikke møte opp til kampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Sett det før... Når vi har sjansen til å gjøre det bra/ta ledelsen i serien, møter ikke opp til kamp og spiller uten mål og mening.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Same old.... City seieren er verdt null og nix. Bunnivået er skremmende Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Begge scoringene burde vært avblåst. Men, vi er dårlige i kveld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simbad Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Nå forventer jeg storseier mot Bournemouth. Det her er rett og slett flaut. Er ikke med når kampen blir blåst i gang.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Men den siste vat det ikke noe å si på for helvete. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius_blok Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Typisk Arsenal. Hadde Leicester vunnet hadde vel vi gjort det samme. Nå som vi har muligheten ril å toppe, bryter vi sammen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Dette e grunnen til at vi aldri vinner serien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Men den siste vat det ikke noe å si på for helvete. Ingen corner i forkant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Det skulle ikke vært blåst for corner i forkant av tredje mål, men fan så ræva vi er i kveld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius- Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Ja vi er så dårlige vi kan være. Tror også slike dager er grunnen til at vi ikke får oppleve jubel Iår heller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rosicky07 Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Vi blir utspilt , flaut at vi taper fult fortjent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted December 26, 2015 Report Share Posted December 26, 2015 Vi kan like gjerne hvile Özil nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.