Jump to content

2015.10.31 Swansea City


Polljen

Recommended Posts

Swansea City swanseacity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 31. oktober 2015, kl 16:00. Liberty Stadium.

Premier League, 11. serierunde

Kampen vises IKKE direkte på TV2 Premium / Sumo, men går i opptak kl. 20:30 på TV2 Sport Premium 2 / Sumo.

(For de som har tilgang til Svensk Viaplay så går den direkte der.)

Skadene til Walcott og OX vil vi ikke få vite noe mer om før fredag (iflg Wenger), men jeg antar at begge er uaktuelle mot Swansea. Med disse to ute så har vi nå seks offensive spillere på skadelisten og en ellers "overfylt" del av laget er nå kraftig redusert.

Jeg anser fremdeles avansement fra CL som lite sannsynlig og velger derfor å toppe laget (så langt det lar seg gjøre) siden jeg anser PL som den "konkurransen" som må prioriteres. Normalt foran en CL-kamp så ville jeg kanskje brukt ett par av våre andrevalg i en slik kamp, men jeg må si at det er vanskelig å finne "gode" andrevalg i troppen akkurat nå.

Det største problemet er å finne en erstatter for Ramsey/OX, jeg ser vel tre aktuelle kandidater uten å gå til reservelaget.

Gibbs er for meg det mest åpenbare valget, han kan gjøre en relativ bra jobb på kanten og det betyr i så fall at Sanchez bytter side.

Flamini er alternativ nr 2, men jeg vil ha Cazorla som "makker" til Coquelin og ikke som kantspiller, så det betyr å dytte Flamini ut på høgrekant. Kanskje får vi en reprise på Tottenham-kampen :proud: .

Campbell er tredjevalget mitt, men for å være helt ærlig så kunne det vert like greit å sett en ung lovende fra Akademilaget på kanten som å ha Campbell der.

(Skulle gjerne hatt Akpom eller Gnabry i troppen akkurat nå)

Jeg velger meg Gibbs, Wenger går sannsynligvis for Campbell. Mitt forslag:

Cech

Bellerin - Gabriel - Koscielny - Monreal

Cazorla - Coquelin

Sanchez - Özil - Gibbs

Giroud

 

Link to comment
Share on other sites

Håper på;

Cech

Bellerin-Gabriel-Kos-Monreal

Caz-Coq

Campbell-Özil-Sanchez

Giroud

 

Hvorfor Campbell? Ja, han har vært rimelig dårlig de gangene han har fått sjansen, men som oftest har han fått sjansen når vi ikke har stilt med våre beste og da er det vanskeligere å prestere. Forhåpentligvis vil han være både mer revansjesugen samt mer motivert hvis han får sjansen med de beste. Det håper jeg iallefall med tanke på hvor god han var under VM.

Link to comment
Share on other sites

Leste i en notis på VG at Walcott mister 3 kamper :-P

VG skriver så mye rart de og kildene er som regel "ukjente" blogger på nettet.

 

Nå kan det godt hende at Walcott er ute i tre eller flere kamper, men her er hva Wenger har å si så langt:

 

"on Oxlade-Chamberlain and Walcott…

They are two muscular injuries, how big the damage is I don’t know because we have to wait 48 hours to check on the scan and see how big the damage is."

 

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke gå så langt som å si at vi sliter. Vi stilte veldig mange unggutter og tapte. Er andre lag som sliter mer for å si det sånn

Det er absolutt andre lag som sliter mer en oss, og isolert sett så bør en ikke legge så mye vekt på kampen tirsdag når man vurderer laget.

 

Men indirekte så er det et par punkt som gjør at vi kan komme til å slite. Det ene er at vi har en uventet stor konsentrasjon av skader i vår offensive lagdel. Det andre punktet er at våre andrevalg i den defensive lagdel ikke er der de burde være.

 

Begge de nevnte punktene kan føre til at vi ikke kan ha den rotasjonen vi burde ha i laget i en periode med mange kamper og det kan på sikt føre til at vi vil slite.

Link to comment
Share on other sites

Med Giroud sin historie med å levere når han virkelig må føler jeg vi sliter. Virker som han er mye mer komfortabel når han har konkurannse om plassen på topp. Det viser seg også i uttalelser der han kan hylle spissmakkeren sin. Han spiller med lavere skuldre når han vet vi har alternativer.

 

Nå ser det ikke ut som Walcott er ute for lenge (om 3 kamper stemmer) så I PL bør vi unngå å havne bakpå. I CL er vi nok avhegig av resultater fra andre hvis vi skal komme oss videre.

Link to comment
Share on other sites

Hvis både OX og walcott er ute kan det være vi stiller med flamini og Coq på sentral og engen Özil eller Cazorla på høyre. En mulighet er jo også å flytte opp Bellerin, men med tanke på den begredelige formen til Debuchy den siste tiden håper jeg ikke på det. Med mindre vi skal gi Chambers et nytt forsøk på backen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Chambers mot Montero igjen? Nei takk, det så vi hvordan gikk sist gang. Vi må nok ha Bellerin på kanten der, dessuten vil ikke en høyre midtbane i Arsenal spille utpreget høyreving. Normalt skal den possisjonen trekke inn i banen, og jeg regner faktisk med det blir Flamini som har vært overraskende bra på å ta løp fra midtbanen og inn i boksen.

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste for meg, er at vi ikke flytter Özil ut på kant. Han er en spiller som i veldig stor grad er avhengig av humør og selvtillit. Når ting flyter, som nå, er han verdens beste i tierrollen. Han må være urokkelig.

 

Løsningen med å flytte Alexis over til høyre og sette inn Gibbs på venstresiden, er et forslag jeg kan være tilbøyelig til å støtte. Dog er jeg usikker på hvor god Alexis er på høyresiden, hvor han ikke i like stor grad kan trekke innover og skyte. Han bør imidlertid fungere godt sammen med Bellerin, både offensivt og defensivt, når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Wenger (Arsenal.com) så står det mellom Campbell og Iwobi når det gjelder hvem som skal bekle høyre kant mot Swansea.

 

Med mine "motforestillinger" mot Campbell så tror jeg faktisk at jeg heller hadde foretrukket Flamini ;D . Joda jeg vet at Campbell hadde et par gode kamper i VM, men (jeg er kanskje veldig urettferdig her) jeg får rett og slett en "Sanogo-følelse" når jeg ser Campbell på banen. Forhåpentligvis så må jeg bite alle mine kommentarer i meg etter kampen :proud:

Link to comment
Share on other sites

Det viktigste for meg, er at vi ikke flytter Özil ut på kant. Han er en spiller som i veldig stor grad er avhengig av humør og selvtillit. Når ting flyter, som nå, er han verdens beste i tierrollen. Han må være urokkelig.

 

Løsningen med å flytte Alexis over til høyre og sette inn Gibbs på venstresiden, er et forslag jeg kan være tilbøyelig til å støtte. Dog er jeg usikker på hvor god Alexis er på høyresiden, hvor han ikke i like stor grad kan trekke innover og skyte. Han bør imidlertid fungere godt sammen med Bellerin, både offensivt og defensivt, når det trengs.

 

 

Er ikke egentlig Alexis Høyreving da?

Link to comment
Share on other sites

Alexis har i alle fall figurert som høyrekant sporadisk i tidligere klubber, kanskje også i hovedsak? Ikke helt skråsikker her, elx. Uansett, han fungerer meget bra ute til venstre for Arsenal.

 

At han svekkes veldig, tror jeg nok ikke, og han vandrer mye (hvileløst) rundt, uansett. I tillegg får Bellerin en pålitelig arbeidsmaur foran seg, i kampen for å stoppe Montero, som er helt umulig når han har dagen.

 

Frykter imidlertid at vi får se Joel. Han har ALT å bevise. Som sjuendevalg (?) på kanten, bør han VIRKELIG gripe denne sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel det noen håpet og andre fryktet, at Campbell blir valgt som erstatter til OX.

 

Cech

Bellerin - Per - Kos - Monreal

Cazorla - Coq

Campbell - Özil - Gabriel

Giroud

 

Jeg er nok en av de som har vært negativ til Campbell over lang tid, og forhåpentligvis så blir min skepsis motbevist i dag. Rett nok så synes jeg Campbell faktisk gjorde en god defensiv jobb i midtuka, men det (lille) vi har sett av han det siste året får meg til å lure på om VM bare var et engangstilfelle når det gjelder det offensive spillet.

 

Benken: Macey, Gabriel, Debuchy, Gibbs, Chambers, Flamini, Iwobi

Link to comment
Share on other sites

Om Giroud må av nå så er det over... Da er det game over, og "GODT jobba Wenger" for at du ikke har henta en jævla skit i sommer...(utenom Cech som jeg hyller som en god signering)

Link to comment
Share on other sites

Tafatt! Planløst! Man kan neste begynne å lure på om der er en innbyrdes "konkurranse" mellom enkelte spillere om hvem som kan tape flest baller til motstander.

 

Campbell er på ingen måte dårligere enn de andre offensive spillerne!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...