Jump to content

2015.10.24 Everton


Polljen

Recommended Posts

Spillemessig så føles det som å være tilbake i «hverdagen», men tre poeng og tabelltopp gjør likevel godt.

 

Den største frustrasjonen på min del av tribunen var skuddvegringen som arsenalspillerne hadde utover i andre omgang, det ble mange «shoot, shoot»-rop når spillerne konsekvent prøvde å småspille seg gjennom forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

Spillemessig så føles det som å være tilbake i «hverdagen», men tre poeng og tabelltopp gjør likevel godt.

 

Den største frustrasjonen på min del av tribunen var skuddvegringen som arsenalspillerne hadde utover i andre omgang, det ble mange «shoot, shoot»-rop når spillerne konsekvent prøvde å småspille seg gjennom forsvaret.

 

Baklengsmålet kom nettopp efter at Ox hadde forsøkt å skyte - uten å ha den nødvendige åpning. Kanskje så vi der en av grunnene til Arsenals skuddvegring?! Et balltap og én enkelt forløsende pasning forvandles i dagens fotball lynraskt til en kontring og et baklengsmål.

Link to comment
Share on other sites

 

Baklengsmålet kom nettopp efter at Ox hadde forsøkt å skyte - uten å ha den nødvendige åpning. Kanskje så vi der en av grunnene til Arsenals skuddvegring?! Et balltap og én enkelt forløsende pasning forvandles i dagens fotball lynraskt til en kontring og et baklengsmål.

Beklager, men den er jeg ikke med på. Spesielt i andre omgang så var det nok av situasjoner der vi hadde gode posisjoner til å prøve skuddfoten, men istedet så endte situasjonene opp i balltap p.g.a. «småspillet» foran motstanders mål. At OX sitt mislykkede skudd indirekte førte til mål i mot synes jeg ikke kan brukes som en grunn til ikke å benytte seg av gode skuddmuligheter utover i kampen.
Link to comment
Share on other sites

Men Ox hadde mange muligheter til å sentre ballen før han rotet seg bort i skuddet. Jeg mener målet er på hans kappe,og det er ikke første gang.

Han må snart ta steget,har sagt det før også;han blir fort en ny townsend...

 

Målet er ikke bare på hans kappe, den er på hans skjorte, bukse, sokker og sko!

 

Jeg liker egentlig Ox, men han virker så utrolig gira på å vise seg fram at han framstår som direkte egositisk. Jeg liker at Ox er skuddvillig, men man bør i det minste ha en skuddmulighet før man skyter. I forkant av baklengsmålet så kommer Bellerin på et perfekt overlap, men Ox skal gjøre ting sjæl, så han roter seg inn mot en haug Evertonspillere og prøver å skyte gjennom en forsvarer. Det går ikke og Everton får en perfekt overgang, ganske enkelt fordi høyrekanten vår er blottlagt pga Bellerins løp.

 

I sånne situasjoner er Ox dessverre bevistløs. Der er det klin ulovlig å miste ballen. Spill fram Bellerin, eller slå en støttepassning, eller bare slå ballen bare for helvete ut av banen, men ikke mist ballen når hele laget ditt er på vei framover!

 

Jeg tror og håper at Ox får noen kamper på rappen nå. Kanskje han roer ned topplokket littegranne? Kanskje han forstår at han ikke må utfordre hver gang og ikke må avslutte hver gang?

Link to comment
Share on other sites

 

Målet er ikke bare på hans kappe, den er på hans skjorte, bukse, sokker og sko!

 

Jeg liker egentlig Ox, men han virker så utrolig gira på å vise seg fram at han framstår som direkte egositisk. Jeg liker at Ox er skuddvillig, men man bør i det minste ha en skuddmulighet før man skyter. I forkant av baklengsmålet så kommer Bellerin på et perfekt overlap, men Ox skal gjøre ting sjæl, så han roter seg inn mot en haug Evertonspillere og prøver å skyte gjennom en forsvarer. Det går ikke og Everton får en perfekt overgang, ganske enkelt fordi høyrekanten vår er blottlagt pga Bellerins løp.

 

I sånne situasjoner er Ox dessverre bevistløs. Der er det klin ulovlig å miste ballen. Spill fram Bellerin, eller slå en støttepassning, eller bare slå ballen bare for helvete ut av banen, men ikke mist ballen når hele laget ditt er på vei framover!

 

Jeg tror og håper at Ox får noen kamper på rappen nå. Kanskje han roer ned topplokket littegranne? Kanskje han forstår at han ikke må utfordre hver gang og ikke må avslutte hver gang?

----

ja, Ox fremstår ikke som den mest fotball-intelligente spilleren dessverre. For øvrig ble det en slitekamp, som forventet. Men Arsenal vant fortjent, de hadde flest og størst sjanser, og mest ballinnehav. Det er viktig å kunne vinne på slike dager. Og medias dekning er og blir påfallende. At de fremhever Lukakus heading i tverrliggeren og overser Arsenals to forsøk i treverket, og det faktum at Everton reduserte var ytterst heldig, forteller jo ganske mye om dem. Dette er jo verre enn propagandaen til det gamle Sovjet-regimet. Når russere og amerkanere konkurrerte, og amerkaneren vant, skrev de at Amerikaneren ble nest sist, og russeren en god nummer to. Det er slik norsk presse driver på i sin dekning av engelsk fotball.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...