Jump to content

2015.09.26 Leicester City


Polljen

Recommended Posts

Leicester City leicestercity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag 26. september 2015, kl 16:00. King Power Stadium.


Premier League, 7. serierunde


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Premium / Sumo, men går i opptak på Sport Premium 3 / Sumo kl 20:30.


(kampen vises direkte på viaplay.se (sverige) hvis noen har mulighet til å få inn den nettsiden)




Dette er Arsenal sin fjerde strake bortekamp på 10 dager og det har vært noen turbulente oppgjør både i Zagreb og på Brua.



Mertesacker viste på onsdag at han er tilbake igjen etter sykdommen og ellers så er vel skadesituasjonen den samme som den har vært over en lenger tid nå.


Cazorla sonet sin utestengelse gjennom oppgjøret mot Tottenham og det er (når jeg skriver dette) ikke avgjort om Gabriel blir straffet p.g.a. reaksjonen som kom etter det (feilaktige) røde kortet mot Chelsea. Jeg forventer at dette blir avgjort på fredag (siden Gabriels "svarfrist" på anklagen var ettermiddag torsdag) og jeg garderer meg derfor litt når jeg setter opp mitt forslag til de elleve som skal starte. Når det gjelder laget som skal starte så er det greit å ta i betrakting av vi allerede tirsdag skal spille CL-kamp (hjemme) mot Olympiakos.


EDIT! Siden Coquelins seneste "skadeeoppdatering" (tirsdag 22.) sier at han sliter med et hovent kne, så antar jeg det er lite sannsynlig at han er klar til dette oppgjøret eller at han bør spille selv om ville være klar fysisk. Det er ingen grunn til å ta unødige sjanser for å slå opp skaden.


EDIT 25/9: Gabriel fikk en kamps utestengelse p.g.a. reaksjonen på det røde kortet og soner i kampen mot Leicester.



Vår motstander Leicester har hatt en god start på sesongen og ligger på plassen foran Arsenal på tabellen. Leicester har dog ikke så langt møtt noen av de såkalt "store klubbene" så dette er vel kanskje den første store styrkeprøven til Leicester.



Selvsagt er det bare tre poeng som er godt nok hvis man tenker tabellplassering. Når det gjelder laget som bør starte så mener jeg at Giroud var såpass svak mot Tottene at Walcott blir mitt førstevalg på topp, Den eneste grunnen jeg kan se for å starte Giroud i denne kampen er at han er suspendert i CL-kampen på tirsdag og da må Walcott spille fra start i den kampen.


Uten om det så er det to posisjoner som er litt usikre. Den ene er Gabriel vs Mertesacker i forsvaret, mye avhenger av om det eventuelt kan bli en suspensjon på Gabriel i denne kampen. Hvis Gabriel "frifinnes" så antar jeg at han spiller siden Per spilte nå på onsdag. Samtidig med tanke på oppgjørene som kommer mot Olympiakos og United (neste helg) så kunne kanskje Kos hviles og at vi derfor starter med Per og Gabriel.


På midtbanen er det Ramsey vs Ox som er mine alternativ. OX viser en fantastisk vilje fremover, men enkelte av leveringene er "tafatte" og han slurver fremdeles litt bakover, Ramsey jobber og jobber men får ikke alltid til så mye og tar sikkert ikke skade av å få hvile en kamp.


Edit: Siden jeg nå ser det som lite sannsynlig at Coq blir klar til denne kampen så er spørsmålet hvem som bør spille ved siden av Cazorla. Arteta, Flamini eller Ramsey. Til tross for (den fortjente) heltestatusen som Flamini fikk mot Tottenham så var det ikke først og fremst p.g.a. hans defensive kvaliteter. Arteta er jeg usikker på og Ramsey har litt problemer med å "glemme" sine offensive lyster når han skal prioritere det defensive. Jeg er usikker!




Mitt forslag er: (kanskje burde vi hvilt en eller flere av de jeg har tatt med?)



Cech


Bellerin - Gabriel/Per - Kos - Monreal


Cazorla - Ramsey Coquelin


OX - Özil - Sanchez


Walcott


Link to comment
Share on other sites

Dette bør bli en lett match!

Leicester har overprest denne sesongen, og de har store utfordringer bakover. Det skal dog sies at de kan være skumle på kontringer!

Forventer et offensivt Arsenal som kjører over Leicester i dag, og jeg ser gjerne at både Flamini får fornyet tillit i dag, kan gjøre godt til et ellers labert Arsenallag å få inn en kriger, en mann som blør litt for drakt, og kjemper for sine medspillere!

Link to comment
Share on other sites

Den omstendelig angrepsfotballen til Arsenal er nå så godt kjent at de flere og flere klubber når står i mot det og i de angrepene i dag der vi spiller sent og omstendelig så har de med svært få unntak endt i balltap utenfor sekstenmeter. Derimot så har laget en god ressurs gjennom farten vi har i laget og i dag så har det gitt resultater og på sikt (med enda bedre utnyttelse) så kan det bli et fantastisk våpen i mange kamper. Totalt sett så har det vært mye rot av vår offensive lagdel, men samtidig så var det to flotte angrep som gav oss ledelsen. Men vi kunne lett ha ligget både to og tre mål bak før utligningen kom, så det er mer å gjøre også defensivt.

 

Noen som fikk med seg hvorfor Flamini måtte ut av banen? Det skjedde så fort at jeg fikk ikke med meg situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel lenge siden jeg har sett en så underholdende kamp, der begge lagene bidrar med mye positivt. Hvis man går i dybden så er det fremdeles mye å rette på, men det gir jeg F i, akkurat i dag. Etterhvert så viser Arsenallaget mye av det offensive spillet jeg så lenge har ventet på så jeg er rett og slette bare "happy"!!!

 

Og så er endelig Sanchez i gang, dette kan bli morro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...