Jump to content

2015.09.26 Leicester City


Polljen

Recommended Posts

Det var vel heller ein useriøs, til tider lavmålt personangripende argumentasjon som regjerte altfor lenge som gjorde at eg gjekk i dvale i hvert fall og tilsynelatande dei fleste andre, men veldig få har våkna opp frå dvalen. Det er synd. Det har vore eit meget kjekt forum i si storheitstid.

Link to comment
Share on other sites

Er for labert ja, mån tro om det skyter fart igjen den gangen ledelsen byttes. Virker som mange flyktet forumet når folk satte kritisk blikk mot Wenger.

Det er nok en av grunnene, en annen er vel andre steder for meningsutveksling og da ikke minst Facebook-forumet. Jeg var inne på det forumet noen få dager i fjor og jeg ble faktisk skremt av den måten enkelte av de "fundamentalistiske" Wenger-tilhengerne hundset med de som våget seg på å komme med noe kritikk av Wenger og klubben. FB-forumet gav meg raskt en avsmak så jeg foretrekker heller å være her med liten aktivitet enn på det forumet selv om aktiviteten der var betydelig større da. Om miljøet er slik der i dag vet jeg ikke siden forumet er lukker for medlemmer og jeg "deaktiverte" min invitasjon til å delta på det forumet.

Et annet problem med FB-forumet (og det har med FB-oppbyggingen ikke brukerne) er at det er bortimot umulig å holde en tråd/diskusjon gående over lang tid. Trådene der er mer eller mindre bare "døgnfluer" og det blir etter min smak ganske rotete.

 

Om brukere kommer tilbake når det skjer et regimeskifte i N5 kan vi alltid håpe på, selv om det nok vil dra ut i tid. Jeg har et håp om at noen av de gamle forumistene skal finne tilbake før den tid og at vi også skal få noen unge "grønnskollinger" her ;D .

 

Mitt største savn er et større mangfold av meninger her, men skal jeg være ærlig så har det ikke vært så alt for mye mangfold her i de årene jeg har vært på forumet. Da jeg for en del år siden forlot "Wenger knows"-leiren som da hersket her, så var jeg en av få som kom med noe som hadde en anelse av "Wengerkritiske" elementer i det som ble skrevet. I dag er det på mange måter omvendt, heldigvis er det enkelte elementer her som fremdeles sier "oss" i mot av og til, men jeg skulle ønsket både flere som kom med innlegg og flere det var flere "meningsretninger" (ikke bare for og mot Wenger) . Vi har egentlig blitt så "snille" med hverandre her på forumet nå at til og med moderatorene ikke ser noe vits i å delta lenger ;D

Link to comment
Share on other sites

Det var vel heller ein useriøs, til tider lavmålt personangripende argumentasjon som regjerte altfor lenge som gjorde at eg gjekk i dvale i hvert fall og tilsynelatande dei fleste andre, men veldig få har våkna opp frå dvalen. Det er synd. Det har vore eit meget kjekt forum i si storheitstid.

Jeg er enig i at det kanskje var en periode der personangrepene var i det meste laget, og det var enkelte element som gikk i strupen på andre for hver en minste ting, men jeg føler ikke over tid at det var et stort problem. Men at det var et kjekt forum i si storhetstid er eg veldig enig i.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pappaperm for tiden og laptop'en hjemme har konka. Jeg skriver bare på telefonen og jeg gidder ikke å skrive så mye på det vesle tastaturet. Jeg kommer sterkere tilbake nå jeg er tilbake på kontoret og kan bruke arbeidstiden til det den er ment som, nemlig til å lese og skrive om Arsenal ?

Link to comment
Share on other sites

Er for labert ja, mån tro om det skyter fart igjen den gangen ledelsen byttes. Virker som mange flyktet forumet når folk satte kritisk blikk mot Wenger.

 

Wenger har blitt kritisert paa dette forumet i lang tid. Det var nok heller en rekke andre krangler og uenigheter som spant ut av kontroll som foerte til redusert trafikk. Noen som kan huske +1 debatten?

 

Dessuten får jeg ikke fulgt med så godt under kampene heller. Jeg har en på tretten måneder, som løper rundt hele tiden. Mor er opptatt med ham som er helt nyfødt.

 

Godt aa se at du tar ansvar for rekrutteringen til supporterklubben :) Gratulerer med avkommet!

 

Morsom kamp! Mye bra angrepsspill fra begge lag (og mye dårlig forsvarsspill?). Kjempematch av Sanchez, gøy å se på.

Samtidig ser vi hvor Cech er, han kan potensielt redde mange poeng for oss.

 

Ja det var mye positivt aa ta med seg fra kampen. Walcott scorte ett typisk Walcott-maal, Giroud scorte ett typisk Giroud maal og Sanchez scorer alle slags maal. Cazorla og Özil assisterer. Det var litt hawai-tendenser tidlig i kampen, men vi klarte oss. Det siste maalet er veldig slövt og unödvendig. Men vi vant og scorte masse maal. Det skal vi gjenta mot Olympiakos.

Link to comment
Share on other sites

Som far til gutter så håper man seff at de en dag blir gode nok til å spille for Arsenal. Det skjer neppe.

 

Subsidiært er man fornøyd med at de blir hjernevaskede, øldrikkende og overvektige goonere. Det siste forventer jeg av mine sønner!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fortsatt i København. Flytter faktisk til Norge på onsdag. Skal ikke bruke lang tid før jeg kommer meg til Bohemen. Brukte dobbel-a fordi jeg brukte en tyskers PC.

Velkommen hjem skal du være! Hvis du må passere en Arsenal-quiz for å komme tilbake til Norge, så vennligst skru om den! Jeg husker noe slikt hente deg i Øst-Asia en gang. Det var fornøyelig lesing!

Link to comment
Share on other sites

så ikke kampen på lørdag, men deilig å se at Sanchez er i gang med scoringer... Skulle til å skrive at jeg er bekymret over at vi slipper inn så mye mål om dagen. Måtte sjekke målforskjellen og vi har 7 innslupne, dvs ett per kamp, noe som ikke er alarmerende, men føler ikke helt at vi har forsvaret og samarbeidet med Cech på plass. Hadde håpet at dette skulle klikke helt fra starten av og at vi holdt nullen i kampe etter kamp. Tar vel litt tid å få dette samarbeidet til å sitte. Når i tillegg ikke alle snakker helt godt engelsk kan det jo bli litt ekstra vanskelig.

 

Vet heller ikke hvordan Ramsey spilte i helgen, men synes det er rart at han brukes på den ene kanten når vi har Ox der som er en litt mer typisk kantspiller. Det som er bra er at det virker som vi har litt forskjellige måter å spille på. Enten med Walcott som bakromsspiss og Ramsey som kommer inn i banen, eller med Giroud som en "target"-spiss og Ox som en kantspiller. Det er i hvertfall noen forskjellige måter å løse angrepsspillet på avhengig av hvilket lag vi spiller mot og det er bra. (Er jo nesten bare bra at Wilshere er skadet, da vi har maaange alternativer til hvordan midtbanen skal se ut.)

Link to comment
Share on other sites

Vet heller ikke hvordan Ramsey spilte i helgen, men synes det er rart at han brukes på den ene kanten når vi har Ox der som er en litt mer typisk kantspiller. Det som er bra er at det virker som vi har litt forskjellige måter å spille på. Enten med Walcott som bakromsspiss og Ramsey som kommer inn i banen, eller med Giroud som en "target"-spiss og Ox som en kantspiller. Det er i hvertfall noen forskjellige måter å løse angrepsspillet på avhengig av hvilket lag vi spiller mot og det er bra. (Er jo nesten bare bra at Wilshere er skadet, da vi har maaange alternativer til hvordan midtbanen skal se ut.)

 

Når det gjelder Ramsey så kan det virke som at han er Wengers "favoritt" for tiden og at det skal mye til for at han blir satt ut.

 

Nei, dette var en litt urettferdig kommentar fra min side for Ramsey jobber og springer som en helt (en real arbeidshest) og er et aktivum på banen, men problemet er det at han ikke er der han var da han var alle sin "favoritt". Slik jeg ser det så er det når vi nærmer oss mål at han sliter mest, han er for egoistisk og (mis)bruker sjanser der han kunne brukt andre medspillere. Kanskje er Wengers ide den samme som da Wilshere ble brukt (i tide og utide) at bare han får spille nok så kommer den siste biten på plass.

Når det gjelder OX så viser han mye godt, men han kunne vært litt "heldigere" defensivt. Når det gjelder kantspillet så er OX kanskje en mer typisk kantspiller (selv om også han nok foretrekker å være mer sentralt), men siden Bellerin gjør en god jobb på kanten så tror jeg ikke at Ramsey sitt mer sentrale spill bekymrer Wenger så mye.

Men jeg skulle gjerne sett en kamp der OX ble foretrukket fremfor Ramsey, hvis vår defensive midtbane har en besetning som tillater det.

 

Med Walcott på topp så bekymrer jeg meg ikke så mye av mangelen på kantspiller, men derimot med Giroud på topp så skulle jeg gjerne sett litt mer prioritering av spillere som behersker kanten. Med Giroud på topp så skulle jeg også gjerne sett Walcott på kanten siden jeg mener han er vårt beste alternativ. Jeg har ingen problem med at Wenger nå prioriterer å bruke Walcott i spissrollen, men det bør ikke utelukke muligheten for å bruke både Giroud og Walcott samtidig i enkelte kamper.

 

Jeg er helt enig med deg i at vi har mange alternativer på midtbanen (når alle er friske så er det nesten for mange alternativer) og spillermateriellet i den posisjonen er ikke det som bekymrer meg, bruken/posisjoneringen av spillere er jeg dog av og til noe uenig i når det gjelder denne lagdelen (men det skyldes kanskje manglende innsikt fra min sider ;D )

Link to comment
Share on other sites

Angående Ox og Ramsey er jeg ganske sikker på at han bruker Ramsey over Oxen på grunn av stabilitet i midtbaneleddet. Ox kan gjøre mye bra og har et enormt potensial, men han gjør også mye rart. Med Ramsey får vi knallhard jobbing og løpsstyrke i 90+.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok en av grunnene, en annen er vel andre steder for meningsutveksling og da ikke minst Facebook-forumet. Jeg var inne på det forumet noen få dager i fjor og jeg ble faktisk skremt av den måten enkelte av de "fundamentalistiske" Wenger-tilhengerne hundset med de som våget seg på å komme med noe kritikk av Wenger og klubben. FB-forumet gav meg raskt en avsmak så jeg foretrekker heller å være her med liten aktivitet enn på det forumet selv om aktiviteten der var betydelig større da. Om miljøet er slik der i dag vet jeg ikke siden forumet er lukker for medlemmer og jeg "deaktiverte" min invitasjon til å delta på det forumet.

Et annet problem med FB-forumet (og det har med FB-oppbyggingen ikke brukerne) er at det er bortimot umulig å holde en tråd/diskusjon gående over lang tid. Trådene der er mer eller mindre bare "døgnfluer" og det blir etter min smak ganske rotete.

 

Om brukere kommer tilbake når det skjer et regimeskifte i N5 kan vi alltid håpe på, selv om det nok vil dra ut i tid. Jeg har et håp om at noen av de gamle forumistene skal finne tilbake før den tid og at vi også skal få noen unge "grønnskollinger" her ;D .

 

Mitt største savn er et større mangfold av meninger her, men skal jeg være ærlig så har det ikke vært så alt for mye mangfold her i de årene jeg har vært på forumet. Da jeg for en del år siden forlot "Wenger knows"-leiren som da hersket her, så var jeg en av få som kom med noe som hadde en anelse av "Wengerkritiske" elementer i det som ble skrevet. I dag er det på mange måter omvendt, heldigvis er det enkelte elementer her som fremdeles sier "oss" i mot av og til, men jeg skulle ønsket både flere som kom med innlegg og flere det var flere "meningsretninger" (ikke bare for og mot Wenger) . Vi har egentlig blitt så "snille" med hverandre her på forumet nå at til og med moderatorene ikke ser noe vits i å delta lenger ;D

 

No fekk eg følelsen eg bare har fått høyre om i min barndom. Om følelsen fra bornet som alltid blei valgt sist til fotballaget i gymmen. Eg har ikkje fått nokon invitasjon til eit FB-forum, visste ikkje at det eksisterte eingong! Vi får ta ansvar for å stokke dette forumet på beina igjen :-)

Link to comment
Share on other sites

På tide å la Iwobi prøve seg?

 

Edit; her gikk det litt fort i svingene ser jeg. Mente Bielik, ikke Iwobi.

Når det gjelder Bielik så kom Wenger med noen kommentarer etter overgangen som gav inntrykk av at han vil vente litt med Bielik og at hanvar uaktuell for førstelaget den sesongen.

Hvis jeg husker riktig så fikk han ikke spilletid i oppkjøringen i Singapore (husker ikke om han var med på turen) selv om det var mange andre unge og lovende som fikk prøve seg.

Slik jeg tolker signalene så er nok Wenger på langt nær klar til å la Bielik ta steget opp til første laget så lang denne sesongen. Hvis han i det hele tatt skulle være aktuell i nær fremtid så bør det første steget være å komme med på benken i "Mikke Mus cupen".

Link to comment
Share on other sites

Håpar ikkje Coq blir riska mtp kampen på laurdag. Vi skal klare oss uten Coq i denne kampen.

Jeg er i utgangspunktet enig, men når Wenger da på gårsdagens pressekonferanse sier at Flamini og Arteta sliter med "slight muscular problems" så frykter jeg at Coq blir kastet ut på....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...