Jump to content

2015.09.23 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

Tottenham tottenhamhotspur.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Onsdag 23. september 2015, kl 20:45. White Hart Lane.


Capital One Cup (aka ligacupen) 3. runde


Kampen vises på TV2 Premium / Sumo



Sesongens første oppgjør mot Tottenham er borte i det jeg liker å kalle "Mikke Mus Cupen". I utgangspunktet så er dette en turnering som jeg mener Arsenal skal la reservelaget (akademilaget) stå for hoveddelen av spillerne hele veien (også i en eventuell finale), men samtidig så vil man ikke tape mot Tottene som kanskje har dette som sin eneste reelle tittelmulighet :proud: og som derfor i større grad vil "toppe" laget sitt :P. Samtidig så er det flere av våre (reserver) som fikk tillit i CL-kampen på onsdag som tydeligvis trenger litt mer kamptrening og derfor så bør vi kanskje bruke enkelte av de i denne kampen.



To Arsenalspillere ble utvist mot Chelsea på lørdag og må ut med suspensjoner. Jeg antar at Cazorla kun får en kamp utestengelse og at denne kampen (som han normalt ikke ville spilt) vil telle og at han derfor er klar til neste ligakamp mot Leicester kommende lørdag. Gabriel får nok tre kamper, men også for han så vil denne kampen være med på å redusere antall ligaoppgjør han må stå over.



Normalt så ville jeg i en kamptråd komme med et forslag til hvilke elleve jeg mener bør starte kampen, men min kunnskap når det gjelder spillerne på Akademilaget er så pass mangelfull at jeg ikke finner det rett å sette opp et forslag. Jeg satser på at kanskje noe andre vil prøve seg på dette.


Link to comment
Share on other sites

Mikke Muscupen nok en gang. Er reservene våre gode nok til å slå Tottene i år? Med tanke på hvordan CL-kampen gikk forrige uke har jeg ikke troa. Men Tottene er Tottene...

Satser på at vi stiller reservepreget og håper Jeff får sjansen.

Er mange spillere som iallefall har noe å bevise.

 

Ospina

Debuchy-Chambers-Monreal-Gibbs

Flamini-Arteta

Ox-Ramsey-Campbell

Theo

 

I andreomgangen håper jeg da Jeff kommer innpå feks for Campbell.

Link to comment
Share on other sites

Fordelen er vel at Gabriel/cazorla her soner en av sine kamper. Det er helt greit

Det er bekreftet fra FA sin side at Cazorla får en kamps karantene som er ferdigsonet etter kampen mot tottene og at Gabriel har fått tre kampers karantene som er ferdigsonet etter oppgjøret mot United 4. oktober.

Link to comment
Share on other sites

Det er lett å tenkje at vi bare står ovanfor Disneycupen i dag, men på den andre sida står Tottenham. Det er nord London-derby og "hat"oppgjør. Eg vil at vi stiller med ein mix av førstelag og b-lag, såframt dei involverte ikkje er for slitne eller er har ein føling av noko slag mtp skade.

Ospina

Debuchy Koscielny Gabriel Gibbs

Ox Ramsey Bielik Adelaide

Özil

 

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Trudde det eg og, men sjekka på Arsenal.com stod ingenting der. Hmm, eg vil ikkje ha Sanchez der, vil at han skal få seg ein pause.

 

 

Kanskje fordi han er flyttet til junior-tropp igjen?Vet ikke.

Tror vi kun får se iwobi av juniorer.

Jeg finner heller ingen ting om denne skaden i "offisielle" kanaler. Men Jeorge Bird som i mange år hatt en nettside som følger våre unge, skriver at han sannsynligvis er ute i to måneder.

(jeg har ingen inngående erfaring med denne nettsiden, annet at jeg har registrert at denne gjennom mange år har vært en av de få kildene til info om Arsenals unge og at den på meg virker relativ seriøs)

Link to comment
Share on other sites

Da er laget klart,og det er mange bytter,kanskje flere enn ventet.

Ospina,Debuchy,Mert,Chambers,Gibbs, Arteta, Flamini, Ramsey, Campbell, Ox og Giroud.

 

Hadde håpet vi hadde større bredde slik at vi slapp å se Flamster igjen.

Får håpe dette er bra nok og at det ikke er Zagreb all over again.

Link to comment
Share on other sites

Det største spørmålet for meg når jeg ser dette laget er hvem som skal ha "nr 10-rollen" som "ballfordeler". OX kanskje? Eller kanskje Ramsey som Flamini sin makker defensivt og Arteta som ballfordeler. Hmmmm, blir spennende ( O_O ).

 

Jeg er nok ikke Campbells største fan og forhåpentligvis så gjør han til skamme min mangel på tillit. Og når jeg ser benken så håper jeg at vi får se Iwobi i løpet av kampen, han kunne gjerne startet istedet for Campbell for min del.

 

Når det gjelder Tottene så starter de med to spillere som startet mot CP i helgen (Dier og Kane) og fem av de seks som startet på benken i den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Da er laget klart,og det er mange bytter,kanskje flere enn ventet.

Ospina,Debuchy,Mert,Chambers,Gibbs, Arteta, Flamini, Ramsey, Campbell, Ox og Giroud.

NÅ har vi et treigt forsvar! De to dype midtbanespillerne har vært krise sammen før og blir nok det i dag også mens jeg ikke liker Ramsey spesielt godt i den offensive posisjonen. Spent på å se Campbell fra start dog! (Og fint at Ospina får en sjanse igjen.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...