Jump to content

2014.16.02 Liverpool H


49 unbeaten

Recommended Posts

Arsenal FC - Liverpool FC
FA cup - Emirates Stadium

Søndag, 16. februar, 2014, 17:00

Kampen sendes på TV2 Sport Premium/TV2 SUMO

article-2483684-1927416A00000578-934_634

Da står vi ovenfor den femte runden av årets FA cup og denne gang er det Liverpool som tar turen til Emirates, hvor vi slo ut Tottenham i den 3. runden og Coventry i den 4. runden. Dette oppgjøret vil derimot ha en ekstra faktor både for fans og spillere etter den forferdelige svake kampen på Anfield nylig, hvor vi allerede etter 20 minutter var utspilt og ydmyket med fire nettsus bak Szczesny. En cupkamp kan på mange måter leve sitt eget liv i forhold til ligakamper, der man nå må tenke mer å ikke tape kampen siden det da vil være over og ut. Heldigvis er Flamini tilbake etter sin karantene og vil gå rett inn på midtbanen og tilføre tempo og taklingsstyrke mot et løpssterkt Liverpool. Ellers er det ingen nye skader fra oppgjøret mot Manchester United, men Cazorla er tvilsom etter at han måtte holde sengen med sykdom fredag. Det vil si at Vermaelen, Walcott, Ramsey, Diaby og Källström fortsatt er ute, og man vil neppe se mange endringer fra laget som startet onsdag.

Tippet/ønsket lagoppstilling:

Fabianski

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Chamberlain

Gnabry - Özil - Podolski

Bendtner

Wenger vil "tradisjonen" tro bytte keeper og Fabianski får prøvd seg mot ligaens giftigste spisspar. Forsvarfireren er det ikke mye å velge og vrake i der eneste muligheten for bytte er Monreal for Gibbs, men der jeg ønsker sistnevnte pga. bedre defensive kvaliteter og høyere tempo i det han foretar seg. På midtbanen jeg ganske sikker på at Flamini vil gå inn og da må Arteta ut siden disse to ikke har fått til noe samspill utenom kampen mot Napoli. Da vil valget stå mellom Chamberlain og Wilshere som hadde en under gjennomsnittet god dag mot United og ved flere anledninger mistet ballen ganske lett i forsøk på å forsere pressledd. Chamberlain har større tempo enn Wilshere og kan være mer direkte i spillestilen noe jeg personlig tror vil være matchavgjørende, og valget faller derfor på han.

Fremover på banen så er det også færre kandidater med Cazorla ute og Chamberlain ned i midtbanen, men med Gnabry og Podolski på kantene har vi større fart og spillere med individuelle ferdigheter som KAN skape ubalanse mot Liverpools svakeste ledd - backfireren. Rosicky er et alternativ, men har sjelden spilt to kamper på rad denne sesongen med såpass kort tid til restitusjon. Og en baktanke med oppstillingen er at Chamberlain, Gnabry og Podolski ikke er spillere som bare trekker inn i rommet til Özil, men som også kan ta løp og være oppspillspunkt i bakrommet.

Spissplassen er nesten et kapittel for seg selv og Giroud hadde en ganske god kamp mot Manchester United helt frem til avslutningsøyeblikket. Det er ganske tydelig at Giroud ikke har funnet den flytsonen hvor man bare kan sette en kroppsdel i ballbanen og ballen går i mål. Kanskje kan det være nødvendig med en liten pause og tankevekker ved å starte på benken, og heller gi Bendtner tillit fra start? Ikke at han er en bedre spiller, men fordi at det er såpass tydelig at selvtilliten til franskmannen er på bånn og det problemet har dansken aldri slitt med. Sanogo er fortsatt for uprøvd og i for dårlig matchform til å være et alternativ fra start, men bør heller være aktuell for spilletid i de tre kommende ligakampene mot antatt enklere motstand.

arsenal-liverpool-xl.jpg

Alt i alt ønsker jeg å se laget bygge videre på den opplevelsen defensivt som de fikk med seg fra oppgjøret mot United, men et felles press og balanse i laget selv når vi har ballen offensivt. Vi kan ikke gå på samme blemmen to kamper på rad og gi Liverpool tid og rom til å løpe inn kontringer, og fokuset må være 100 % slik at vi slipper å plukke ballen ut av nettet etter enkle dødballmål.

Odds for kampen:

- Betsson har 2,65 - 3,45 - 2,50

- Unibet har 2,75 - 3,50 - 2,55

- Norsk tipping har 2,40 - 3,20 - 2,60

- Betway har 2,70 - 3,40 - 2,50

Ut fra de tallene - når var Liverpool sist favoritter på Emirates/Highbury?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Kudos for god og fyldig kamptråd @ 49 unbeaten !

 

FA-cupen er definitivt det vi har størst sjanse til å vinne i år. Likevel er jeg personlig kke så bekymret dersom det blir noen endringer. Tror det kan slå positivt ut !

 

Støtter laget ditt over, men ser gjerne at Øzil får en pust i bakken. Har sett sliten ut, la han bli en eventuell joker og kjør Rosicky inn er min mening.

Link to comment
Share on other sites

Ser på bildene fra dagens treningsøkt at Cazorla har forlatt sengen og er tilbake i godt humør, så får vi se om han blir involvert i morgen. Om han er i tipp topp form så kan han kanskje starte sentralt i stedet for Özil slik at han får hvile foran kampen mot Bayern München.

 

1920396_10152047667082713_789078949_n.jp

Link to comment
Share on other sites

Veldig flott kamptråd!

 

Som du også sier, hvis Cazorla er klar håper jeg han starter fremfor Özil i midten. Trenger Özil fit for fight mot Bayern!

Dette er laget jeg håper starter og fører oss videre i cupen:

 

Fabianski

Jenkinson-Per-Kos-Gibbs

Flamini-Ox

Rosicky-Cazorla-Poldi

Bendtner

Jeg vil ha Flam og Ox siden jeg tror de kan gi oss bra med fight og ferdigheter på midten.

Rosicky på høyre siden jeg tror Gnabry heller bør få komme fra benken i andreomgangen. Poldi på venstre, siden det er på tide å la ham få litt spilletid nå(I tillegg til at han har matchvinnerferdigheter). Bendtner fordi Giroud ser ut til å virkelig kunne trenge noe hvile. Jobbet bra i førsteomgangen mot Manure, men klarte nesten ikke stå på beina i andreomgangen... Evt Sanogo på topp for å få litt mer fart i angrepet?

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert mange som er uenige med meg her. Men jeg håper faktisk at Wenger topper laget mot Liverpool. Vi har større sjanse å vinne fa cupen, enn å vinne CL. City eller Chelsea går ut idag. Vinner vi imorra, så har vi STORE sjanser til å hvertfall få et trofee iår.

Link to comment
Share on other sites

Er i utgangspunktet enig med deg, Nima, og tror at Bayern over to kamper vil bli for tøft selv om vi hviler spillere i morgen. Likevel tror jeg at det laget jeg nevnte i åpningsinnlegget er det som er best rustet til å vinne i morgen av de grunnene jeg nevnte. Suksessen ved de tidligere vinnerlagene til Wenger har gjennomgående gått på et godt kollektivt forsvar som med fart er dødelige på overganger. Pdd. har vi ikke spisser i nærheten av de vinnerlagene tidligere, og med den formen Giroud er inne i så bør Bendtner få sjansen - han hever tross alt lønninger hos oss og bør støttes så lenge han har emblemet på brystet. Rosicky kan selvfølgelig ta plassen til Gnabry om han er fullt restituert etter forrige kamp, men det byttet vil minske farten offensivt og bredden i spillet. Starter vi med Cazorla i stedet for Özil så ønsker jeg tsjekkeren fra start på vingen, men med Özil sentralt vil jeg ha Gnabry.

Link to comment
Share on other sites

Ja hva skal vi forvente idag? Før nyttår ville jeg sagt dette går helt fint. Nå tror jeg vi må begrense tapet. Flamini inn kan kanskje gi oss tryggheten, men vil ikke ha han der sammen med Arteta. Da blir vi så omstendelige i overganger. Hvordan skal vi score måla? Nei tror det fort blir to svake hjemmekamper med tap nå dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jones


Flanagan - Skrtel - Agger - Cissokho


Gerrard - Allen


Sterling - Suarez - Coutinho


Sturridge



LFC subs v @Arsenal: Mignolet, Toure, Moses, Henderson, Kelly, Aspas, Teixeira



Fabianski


Jenkinson - Koscielny - Mertesacker - Monreal


Flamini - Arteta


Oxlade-Chamberlain - Ozil - Podolski


Sanogo



#Arsenal subs: Viviano, Sagna, Gibbs, Wilshere, Cazorla, Gnabry, Giroud


Link to comment
Share on other sites

Arsenal: Fabianski; Jenkinson, Mertesacker, Koscileny, Monreal; Arteta, Flamini; Chamberlain, Ozil, Podolski; Sanogo

 

Okei.....

 

Vi blir uansett slått ut mot bayern. Hvorfor ikke toppe laget?

 

Uansett, blir spennende å se Sanogo idag. Wenger har åpenbarrt troen på han. ( det har også FM)

Link to comment
Share on other sites

En veldig merkelig lagoppstilling av Wenger, der man etter stortapet på Anfield og uavgjort mot United burde forvente at man gikk "all in" og stilte med sitt sterkeste mannskap. Monreal var inne i en dårlig form før Gibbs tok tilbake plassen og Jenkinson har minimalt med spilletid denne sesongen og møter nå Suarez eller Coutinho på kanten. Flamini og Arteta sentralt har som mange har påpekt tidligere en dårlig samhandling og fungerer dårlig begge veier. Når det kommer til Sanogo på topp så kan jeg ikke uttale meg om hvilket nivå han innehar, men siden Giroud har offentlig bekreftet sin utroskap bare en time før kamp så er det forståelig at han ikke starter og Bendtner er ikke med i troppen en gang (skade?).

Link to comment
Share on other sites

For en farse dette med Giroud. Helt håpløst, og bare forstår ikke oppstillinga. Velger Wenger ett hederlig tap? Merkelig i eneste trofé mulighet iår? Håper på ett mirakel

Eneste trofemulighet er det ikke, men kanskje den letteste siden Bayern München over to kamper vil være oss overlegne og Chelsea/City blir vanskelige i ligaen. Nå blir det Everton hjemme i neste runde HVIS vi går videre i dag - altså nok en vanskelig trekning.

Link to comment
Share on other sites

Liker det jeg har sett fra 7-8 minutter inn i kampen og frem til pause nå. Vi ble nesten straffet tidlig med løpene tl Sturridge i bakrommet, men dårlige avslutninger og Fabianski som gjør jobben sin holdt oss inne. Og jeg liker bedre det samarbeidet mellom Arteta og Flamini der begge nå ligger i balanse og har kontroll på det rommet hvor Suarez og Coutinho skal prikke pasningene. Fortsett med det!

 

Over til andreomgangen så må Wenger få stappet inn i hodet på spillerne at de ikke skal bli tatt på kontringer og holde korte avstander mellom leddene.

Link to comment
Share on other sites

Måten Sanogo tar ned ball og legger den videre til en medspiller for deretter å gjøre seg spillbar igjen er meget bra. Det samme er aggressiviteten hans som i dag hvertfall er betydelig bedre enn hva Giroud klarer å komme med. Giroud er rett og slett ikke rask nok til å spille slik.

 

Sanogo er også sterk i lufta og lar seg ikke bli kødda med (ref Agger). Veldig bevegelig og imponerende på tross av 2 "airshots". :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...