Jump to content

2014.16.02 Liverpool H


49 unbeaten

Recommended Posts

vil bare presisere her at jeg er enig med deg Ravenghost at Arsenal var LITT heldige på søndag. Men ikke så heldige som enkelte hevder. Arsenal ble vel på ingen måte overkjørt. Synes som sagt at Arsenal var mer overlegne spillemessig mot ManU på onsdag enn det Pool var mot oss nå. Og de påståtte dommerfeilene gikk jo begge veier. Medias fremstilling av disse var jo nærmest grotesk. Og selv om man var litt heldige, det er lov å være effektive i fotball. Tenk bare på forrige helg. 1-5 var jo rimelig flatterende for Pool. To av målene der kunne jo fort (og burde?) vært annulert; mål nummer en pga offside, og mål nummer tre pga dytt på Özil i forkant. Det betyr ikke at jeg mener Pool ikke vant fortjent, men man må alltid evne å kunne se bak resultatene, uansett hvilken vei det går.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

påfallende hvor mye mas det er om straffen Pool ble snytt for. Ingen nevner straffen Cazorla ble snytt for, eller den soleklare straffen Arsenal ble snytt for mot ManU da Vidic dyttet Giroud. Greit å kritisere dommeren, men hvor er balansen?

 

Godt poeng Piscator!

 

Gjorde et forsøk på å lese VG-sporten i går. Ble matt av den ensidige vinklingen i teksten. All fokus lå på Liverpool.

Blir også mindre imponert av Brendan Rodgers evne til å se litt fra begge sider.

 

  • Glemt er kung-fu-sparket på Cazorla
  • Glemt er utvisningen til Gerrard som ikke kom (bombe...)

 

Stikk finger'n i jorda og innse at du tapte mot et noe reservepreget Arsenal! Dust!

 

Ellers er Liverpool-fansen noe for seg selv. Noen mere kjepphøye supportere skal man lete lenge etter.

Link to comment
Share on other sites

 

Her tror jeg du må legge inn årene.

Ser man bort fra den gamle klisjeen om at det laget som scorer mest, fortjener å vinne, så er det ikke så mye annet som tilsier at Arsenal skulle vinne kampen. Liverpool hadde flest sjanser, og de hadde større sjanser. Arsenal ble presset mye i de periodene Liverpool var best, mens det motsatte ikke kan sies om de periodene Arsenal hadde ballen mest.

Arsenal fortjente å vinne hjemme mot Tottenham begge kampene + Liverpool hjemme i serien, fortjente uavgjort hjemme mot Chelsea og United i serien + Liverpool nå i cupen, og fortjente å tape borte mot Pool og City.

 

 

Jeg oppsummerte sjansene i mitt innlegg tidligere. Hvis du ikke har kommet på noen flere enn det jeg oppsummerer så ender sjansestatestikken nokså likt: Sturrigde 3 sjanser, Suarez 1 og headingen til Agger. De scorer på en straffe som ikke er en sjanse og blir muligens snytt for en straffe.

Arsenal scorer to, dvs 2 sjanser, Øzil 1, Sanogo 1, Cazorla 1 og muligens snytt for en straffe. Det blir altså 6-5 i sjanser uten at de ene er spesielt mye større enn de andre. Når et lag leder 2-0 og det er en cup-kamp så vil det andre lage kjøre litt. Det er vel naturlig?

De har de 5 første minuttene av kampen og deretter en 10 min periode etter straffen. Forøvrig er det Arsenal som styrer og kontrollerer kampen uten å bli satt nevneverdig under press. Vi leder 2-0 og gjør helt rett i å spille kynisk og lavt. Å fortsette å angripe for så å etterlate bakrom ville vært akkurat like naivt og dumt som det laget presterte på Anfield. Nå lå vi kompakte og overlot til Liverpool å skulle angripe. En helt riktig og ikke minst viktig del av fotballen. Dette var for en gangs skyld taktikk på Mourinhonivå og det skal laget og Wenger ha skryt for.

Link to comment
Share on other sites

Charlie George skrev: "Ellers er Liverpool-fansen noe for seg selv. Noen mere kjepphøye supportere skal man lete lenge etter."

 

dagens understatement. de er enda dårligere vinnere enn de er tapere. Mangler fullstendig klasse.

 

RP7: "Dette var for en gangs skyld taktikk på Mourinhonivå og det skal laget og Wenger ha skryt for."

 

absolutt. Wenger hadde ihvertfall tilsynelatende lært noe etter forrige helg, selv om vi så et par tilløp til de samme tøysefeilene, men som man heldigvis ikke ble straffet for denne gangen. Så selv om Wenger fortjener skryt for kampen og at man vant, kan vi ikke bare uten videre sope under teppet de feilene som fortsatt var tilstede. Det er fortsatt en jobb å gjøre for å si det sånn!

Link to comment
Share on other sites

Så selv om Wenger fortjener skryt for kampen og at man vant, kan vi ikke bare uten videre sope under teppet de feilene som fortsatt var tilstede. Det er fortsatt en jobb å gjøre for å si det sånn!

Den perfekt fotballkampen er ennå ikke spilt, og vil nok heller aldri bli det. Heldigvis for de som er glade i å kritisere.

Link to comment
Share on other sites

Du pleier å få en del thumbs up og skryt her inne, og det er sikkert fortjent. Denne gangen er det ikke tilfelle. De fleste mener ikke det samme som deg (Jeg, Piscator, Marius og Nima. Kun Rastapinky er enig med deg). Kanskje du skal ta det til deg.

 

At et flertall mener noe Ravenghost, betyr ikke at det er riktig.

Link to comment
Share on other sites

Nesten Arshavin's overlegene holdning det der! Du får takle at andre mener vi var heldige, og leve i din egen tro at Arsenal var best.

 

 

Hvem som sitter på slike holdninger her inne kan diskuteres Marius-, noe den avsluttende setningen i innlegget ditt illustrerer på en glimrende måte. Jeg er sikker på at Kim takler at andre mener at vi var heldige. På lik linje må de som mener at vi var heldige må takle at Kim, BE, RastaPinky, RP7 m.fl mener at vi vant fortjent.

 

Det jeg syns er verdt å notere seg i denne diskusjonen er at kun en av partene bruker konkrete eksempler, og litt statistikk i sin argumentasjon.

Link to comment
Share on other sites

Joda ser den, det gjelder begge veier. Var vel heller påstanden om at han hadde rett og andre feil. Litt ovenfra ned holdning. Jeg kallte det tykke briller, noe jeg ikke mente var like ille selv om jeg kan se at det oppfattes likt. Vi er uenige og det er det, selv om jeg er sikker på at det hadde vært ramaskrik her med motsatt utfall og like godt spill fra vår side uten resultat. Gledelig er det at Arsenal seiret i kampen og tross alt det viktigeste her.

Link to comment
Share on other sites

Var vel heller påstanden om at han hadde rett og andre feil.

 

Det var et direkte tilsvar til en påstand om at jeg måtte ha feil etter som det var flere som mente at Arsenal vant ufortjent enn omvendt

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hvem som sitter på slike holdninger her inne kan diskuteres Marius-, noe den avsluttende setningen i innlegget ditt illustrerer på en glimrende måte. Jeg er sikker på at Kim takler at andre mener at vi var heldige. På lik linje må de som mener at vi var heldige må takle at Kim, BE, RastaPinky, RP7 m.fl mener at vi vant fortjent.

 

Det jeg syns er verdt å notere seg i denne diskusjonen er at kun en av partene bruker konkrete eksempler, og litt statistikk i sin argumentasjon.

Jeg har ikke tatt så mye stilling til fortjent eller ikke. Jeg bare konstaterer at sjansestatistikken ender 6-5 i Liverpool sin favør, vi scorer 2 og de 1, begge har gode argumenter for å få et straffespark og de to groveste feilene Webb gjør er å la Gerrard og Sterling få avslutte kampen. Spesielt det siste er en liten skandale. Dommeren er hellig og når en spiller berører ham i sinne så skal han ut. Hva er ellers grensen for hva man kan tillate seg??

 

Kampen var jevn og på 2-0 i en cupkamp så er det naturlig at et lag angriper og et lag forsvarer seg. Må jo bli slik og alt annet hadde vært merkelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke tatt så mye stilling til fortjent eller ikke. Jeg bare konstaterer at sjansestatistikken ender 6-5 i Liverpool sin favør, vi scorer 2 og de 1, begge har gode argumenter for å få et straffespark og de to groveste feilene Webb gjør er å la Gerrard og Sterling få avslutte kampen. Spesielt det siste er en liten skandale. Dommeren er hellig og når en spiller berører ham i sinne så skal han ut. Hva er ellers grensen for hva man kan tillate seg??

 

Kampen var jevn og på 2-0 i en cupkamp så er det naturlig at et lag angriper og et lag forsvarer seg. Må jo bli slik og alt annet hadde vært merkelig.

 

Verdt å nevne at dette ikke er første gangen Webb lar en spiller komme i kontakt med han uten å gjøre noe ut av det. Husker Fletcher når vi spilte mot United for 2-3 sesonger tilbake faktisk tok tak i genseren til Webb fordi han mente han skulle hatt frispark.

 

Når det gjelder i tilfellet til Sterling syntes jeg faktisk det er greit å bruke skjønn jeg da. Rødt kort på en 19-åring som blir litt het i toppen syntes jeg er strengt. Hadde det vært Wilshere for 3-4 år siden som hadde gjort det samme så ville vi trolig vært enig i avgjørelsen til Webb og applaudert den.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder i tilfellet til Sterling syntes jeg faktisk det er greit å bruke skjønn jeg da. Rødt kort på en 19-åring som blir litt het i toppen syntes jeg er strengt. Hadde det vært Wilshere for 3-4 år siden som hadde gjort det samme så ville vi trolig vært enig i avgjørelsen til Webb og applaudert den.

 

 

Tipper Suarez, Sturridge eller Gerrard med samme oppførsel ville fått ett annet utfall. Jeg er enig her med Stefan B at det var en helt grei måte å løse dette på, han tok handa på brystet hans. Hadde han direkte dytta ville nok det også vært en annen reaksjon. Akuratt her vil jeg (må passe på å ikke tilegge andre meninger nå) gratulere Webb med en god avgjørelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke tatt så mye stilling til fortjent eller ikke. Jeg bare konstaterer at sjansestatistikken ender 6-5 i Liverpool sin favør, vi scorer 2 og de 1, begge har gode argumenter for å få et straffespark og de to groveste feilene Webb gjør er å la Gerrard og Sterling få avslutte kampen. Spesielt det siste er en liten skandale. Dommeren er hellig og når en spiller berører ham i sinne så skal han ut. Hva er ellers grensen for hva man kan tillate seg??

 

Kampen var jevn og på 2-0 i en cupkamp så er det naturlig at et lag angriper og et lag forsvarer seg. Må jo bli slik og alt annet hadde vært merkelig.

 

Beklager, det var ikke meningen å tildele deg en mening. Det var vel basert på ett inntrykk jeg fikk av innlegget ditt. My bad.

Link to comment
Share on other sites

 

Beklager, det var ikke meningen å tildele deg en mening. Det var vel basert på ett inntrykk jeg fikk av innlegget ditt. My bad.

Ingen problem:-)

 

StefanB:

Sterling løper etter Webb for å protestere og i tillegg tar han på ham. Jeg mener dommer ikke skal akseptere noe slikt uavhengig av alder og navn.

Link to comment
Share on other sites

Visste at du kom med denne :) Den fungerer imidlertid ikke helt i dette tilfellet:

 

Det er forskjell på "hvordan oppstod universet?" og "fortjente Arsenal å vinne?"...

 

Vel, nå har det kommet frem i ettertid at jeg ikke er den eneste som mener at Arsenal fortjente å vinne. Og jo, det at at et flertall mener noe ikke betyr at det er riktig, fungerer både i dette tilfellet og i mange andre tilfeller, som f. eks politikk.

 

Men denne saken er det egentlig ikke noe vits å diskutere mere. Du mener at Arsenal ikke fortjente å vinne, mens jeg mener at Arsenal fortjente å vinne. Jeg kommer ikke til å endre mening i dette tilfellet, og tvilsomt at du kommer til å endre mening. Så da får vi konkludere med den klassiske strofen: Vi får være enige om å være uenige :)

Link to comment
Share on other sites

 

Vel, nå har det kommet frem i ettertid at jeg ikke er den eneste som mener at Arsenal fortjente å vinne. Og jo, det at at et flertall mener noe ikke betyr at det er riktig, fungerer både i dette tilfellet og i mange andre tilfeller, som f. eks politikk.

 

Men denne saken er det egentlig ikke noe vits å diskutere mere. Du mener at Arsenal ikke fortjente å vinne, mens jeg mener at Arsenal fortjente å vinne. Jeg kommer ikke til å endre mening i dette tilfellet, og tvilsomt at du kommer til å endre mening. Så da får vi konkludere med den klassiske strofen: Vi får være enige om å være uenige :)

 

For noe tull. Jeg vet at jeg har rett, og at du..eh.. ok da :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...