Jump to content

2013.03.13 Bayern Munchen B


gunnersfan

Recommended Posts

Jeg synes vi skal spare våre viktigste til denne.

 

Feigt å ikke å prøve? Tja, kanskje

 

Kan vi slå ut Bayern? Selvsagt kan vi det, men..

 

... Men så har vi en svært tøff og uhyre viktig bortekamp til lørdag, hvor vi er avhengige av et resultat.

 

Skal man krutte på med alt man har og gå for seieren i Munchen? Eller skal man innse at oppgaven kanskje er for tøff..

Ingen skam i det. 3 mål borte mot kanskje verdens beste lag om dagen... - sjansene er veldig, veldig små

 

Valget er for meg enkelt. Spiller vi med de beste, vil disse ha en hard kamp i bena og kun få to dagers hvile før de skal ut på Liberty.

Er det ikke mye bedre å prioritere 4-plassen og de x-antall millionene det vil gi oss gjennom å spare våre beste, enn å tro at vi skal slå Bayern med 3 mål på Allianz?

 

Vi trenger nye spillere for å kunne hevde oss. Klassespillere vil spille i CL. CL for i år er kjørt. Spar de beste Boss.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Uenig, bergkamp88. Resten av sesongen må vi jobbe beinhardt for å klare 4.plassen. Vi har allerede jobbet beinhardt for det over mange, mange kamper allerede. CL er viktig. Og nå er vi der. Det må vi gjøre det beste ut av, så får resultatet bli det det blir.

Link to comment
Share on other sites

Uenig, bergkamp88. Resten av sesongen må vi jobbe beinhardt for å klare 4.plassen. Vi har allerede jobbet beinhardt for det over mange, mange kamper allerede. CL er viktig. Og nå er vi der. Det må vi gjøre det beste ut av, så får resultatet bli det det blir.

 

I teorien er vi der, ja. Resten av sesongen i PL er kun 10 kamper (9 etter Swansea). Vi er 4 poeng bak. Et feilskjær borte i Wales og vi kan meget vell være ute av det...

Det hadde vært noe annet om vi var halvspilt.

 

"Dilemmaet" er om vi skal gi oss selv best mulig utgangspunkt for å klare en CL-plass, eller om vi skal kjøre toppet mannskap i håp om å danke ut Bayern, for deretter å ikke stille med like godt utgangspunkt mot Swansea... Tallene på poengfangst på bortekamper i serien rett etter bortematch i europa er ingen pen lesning. Dette gjelder Arsenal så vell som andre lag.

 

Vi har gang etter gang sett hvor viktig det er at våre beste skinner dersom vi skal vinne. Både borte og hjemme. Med kun to dagers hvile i allerede sesongslitne ben er det grunn

til å tro at Jack, Cazorla, Walcott, Arteta, mfl ikke vil kunne fyre av fulle mugger. Noe vi trenger.

 

Vi får være enige om å være uenige. Jeg mener det er skivebom å kjøre toppet mannskap med det utgangspunktet vi har, den motstanderen vi møter og den formen vi er i (vi er ikke det vi en gang var), når vi har en ytterst avgjørende kamp på lørdagen. Vi fikk en "livbøye" av Liverpool, la oss ikke rote den vekk. CL betyr mye.

 

Men don`t worry, Wenger kjører toppet. Noe annet ville overrasket stort. Jeg bare mener det er feil og tror vi fort kan betale for det mot sterke Swansea. Taper vi samtidig som Tottene og Chelsea vinner, tror jeg det er adios CL. 7 poeng på 9 kamper klarer vi ikke. Da må Chels/Tott feile ganske så bra, samtidig som vi må vinne bortimot alt. Can u see it happen ? (Til info så har både Chelsea og Tottenham "enkle" hjemmekamper denne helgen)

Link to comment
Share on other sites

 

Vi trenger nye spillere for å kunne hevde oss. Klassespillere vil spille i CL. CL for i år er kjørt. Spar de beste Boss.

 

Dette er jeg helt enig i og jeg har ingen problemer med å forstå hvordan du tenker. Problemet er at det virker som at det er ingen hos Arsenal som tenker det samme.

 

 

Vi VAR et topplag i PL, vi kjempet med Utd, Spurs var milelangt bak oss og vi tok trofeer jevnlig. Nå er historien en ganske annen med Spurs på siden og forbi og Utd vil etter alle solemerker havne 30 poeng foran oss på tabellen, 8 år uten trofeer og muligens utenfor topp 4 for første gang på 16 år.

 

Denne situasjonen som vi befinner oss i har jo ikke skjedd over natten, det har vært en gradvis forverring i prestasjoner og resultater samtidig som andre lag har blitt bedre og rikere. I denne perioden har ikke arsenal klart å gjøre enkle grep selv om de har hatt CL plass hvert år, hva er det som tilsier at de vil gjøre grep etter denne sesongen om vi kvalifiserer oss?

 

Jeg ser at du nevner at potensielle nysigneringer vil ønske seg til et lag med CL plass, men vi har jo ikke fått napp på disse store navnene selv om vi har hatt denne plassen.

 

 

Vieira/ Henry forsvant ut, vi hadde CL, hvem erstattet dem?

 

Cesc, Toure, Adebayor, Clichy forsvant etter det, men hvor ble de store navnene av? Vi hadde jo CL?

 

Van Persie/ Song var sistemann ut, vi hadde CL, men på deadlineday var i hvert fall jeg svært skuffet.

 

 

Poenget mitt er at selv om vi har hatt denne ettertraktete plassen de siste sesongene og kravet om grep har vært helt åpenbare har det ikke skjedd noe som helst. Hva er det som tilsier at vi vil ta grep denne sommeren om vi kvalifiserer oss?

Link to comment
Share on other sites

Vitner litt om hvordan dette laget (klubben) har forfalt syntes jeg. Forrige sesong hadde vi et nærmest håpløst utgangspunkt mot Milan hvor vi trengte minimum 4 mål, men allikevel så ga vi alt og var jævlig nærme å ta oss videre på tross av en helt håpløs situasjon. Det som skjedde i etterkant var at vi fikk en god dose selvtillit og tok en god del poeng i ligaen som førte til at vi igjen klarte CL spill.

 

Hvis vi hviler nærmest samtlige spillere her i kveld og blir gruset (4/5 mål i sekken er ikke uvirkelig hvis vi stiller med et b-lag og Bayern har dagen) så er jeg stygt redd det kommer til å ødelegge absolutt alt i ligaen også..

Link to comment
Share on other sites

6-1 sammenlagt er ikke billig Cyclobs... Forøvrig: http://www.arsenal.com/news/news-archive/wenger-szczesny-just-needs-a-breather

Arsene sier Sczhcs trenger å hvile seg, det er vel liten tvil om at dette er fordi han har vært svak i det siste. Håper virkelig Rocisky får sjangsen sentralt i kveld jeg da. Det synes jeg han fortjener...

Vi tapte 3-1 hjemme, gjorde vi ikke? Det betyr at vi må ha tre mål på Allianz Arena. HAHA!

Link to comment
Share on other sites

Herregud, om vi stiller med et skikkelig B-prega lag i kveld blir jeg så sinnsykt forbanna. Greit at vi tapte 3-1 første kamp, men det er faen ikke over før det er over. Vi er Arsenal, for pokker. Større mirakler har skjedd. Jeg driter i om det er sannsynlig, jeg vil at vi skal prøve. Gutta har hatt så lang pause nå at de får tåle to kamper på litt kort tid. Nei, hvis vi hviler spillere idag og rett og slett ikke viser noen intensjoner om noe som helst blir jeg forferdelig skuffet.

 

Vi klarte det jo nesten i fjor, og vi har knust Inter 5-1 på San Siro.. Ja, folk kan si at det er Bayern, og det er fair det, men hver kamp har sitt eget liv og det er faen ikke helt umulig å hvertfall få til et hederlig resultat og gå ut av turneringa med litt ære hvertfall. Det er viktig dette med ære, syns jeg. Og det gjør vi ikke om vi stiller med CC-laget.

Link to comment
Share on other sites

Joda, enig at det er synd på dem, men det er vel samme gjengen som var tilstede da:

  • Bayern utspilte Arsenal på Emirates og vant 1-3
  • Milan lå på til 4-0 på San Siro for ca et år siden
  • Barcelona slaktet Arsenal to sesonger på rad på Nou Camp
  • United ledet 3-0 på Emirates før vi hadde satt oss året før i kvartfinalen

 

Om du legger til at de at de har vært med på å

  • Se Arsenal gi fra seg en 2-0 ledelse i Wigan for så å tape 3-2 de siste 10 minuttene
  • Se Arsenal gi fra seg en 4-0 ledelse i Newcastle
  • Se Arsenal gi fra deg en 2-0 ledelse mot Spurs hjemme

 

 

Så tror jeg de skal tåle et braktap i Munchen.

Link to comment
Share on other sites

Det hele er jo nesten litt komisk; vi jobber hele sesongen for å havne i topp 4 og da inn i Champions League. Når denne vakre turneringen skal avgjøres er vi så langt bak at vi ikke ser poenget med å sende våre beste spillere?

 

 

 

Tidenes paradoks!

 

......................

Dette er jo oss,er med i CL bare for å hente inn de pengene den genererer,alt som heter ambisjoner,mot og karakter er blåst ut av laget og supporterne. Et lag som har hvilt i over en uke !!! Klarer ikke to kamper,da kan man bare legge ned.

Helt håpløst og totalt ute av kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Herregud, om vi stiller med et skikkelig B-prega lag i kveld blir jeg så sinnsykt forbanna. Greit at vi tapte 3-1 første kamp, men det er faen ikke over før det er over. Vi er Arsenal, for pokker. Større mirakler har skjedd. Jeg driter i om det er sannsynlig, jeg vil at vi skal prøve. Gutta har hatt så lang pause nå at de får tåle to kamper på litt kort tid. Nei, hvis vi hviler spillere idag og rett og slett ikke viser noen intensjoner om noe som helst blir jeg forferdelig skuffet.

 

Vi klarte det jo nesten i fjor, og vi har knust Inter 5-1 på San Siro.. Ja, folk kan si at det er Bayern, og det er fair det, men hver kamp har sitt eget liv og det er faen ikke helt umulig å hvertfall få til et hederlig resultat og gå ut av turneringa med litt ære hvertfall. Det er viktig dette med ære, syns jeg. Og det gjør vi ikke om vi stiller med CC-laget.

 

Det oser feighet og tapere fra hele gjengen om dette skjer,late som pokker er de også. Over en uke fri,og begynner å snakke om hardt kamp program. Det bare sier litt om holdningene til Wenger. Lar han få sjansen,stiller han med et reservelag her er all respekt for all fremtid blåst bort.

 

Vi skal gå ut på den banen å gi alt med det beste laget vi kan stille,så skal vi ta BM gjerne på overtid og straffespark konk, Alt annet er så feigt at vi ikke fortjener noe plass neste år om vi ryker nå.

Link to comment
Share on other sites

Joda, enig at det er synd på dem, men det er vel samme gjengen som var tilstede da:

  • Bayern utspilte Arsenal på Emirates og vant 1-3
  • Milan lå på til 4-0 på San Siro for ca et år siden
  • Barcelona slaktet Arsenal to sesonger på rad på Nou Camp
  • United ledet 3-0 på Emirates før vi hadde satt oss året før i kvartfinalen

Om du legger til at de at de har vært med på å

  • Se Arsenal gi fra seg en 2-0 ledelse i Wigan for så å tape 3-2 de siste 10 minuttene
  • Se Arsenal gi fra seg en 4-0 ledelse i Newcastle
  • Se Arsenal gi fra deg en 2-0 ledelse mot Spurs hjemme

 

Så tror jeg de skal tåle et braktap i Munchen.

Er noe helt annet å reise på en kamp som manageren tydeligvis har akseptert å tape på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

 

Det oser feighet og tapere fra hele gjengen om dette skjer,late som pokker er de også. Over en uke fri,og begynner å snakke om hardt kamp program. Det bare sier litt om holdningene til Wenger. Lar han få sjansen,stiller han med et reservelag her er all respekt for all fremtid blåst bort.

 

Vi skal gå ut på den banen å gi alt med det beste laget vi kan stille,så skal vi ta BM gjerne på overtid og straffespark konk, Alt annet er så feigt at vi ikke fortjener noe plass neste år om vi ryker nå.

 

Helt enig!

Link to comment
Share on other sites

Se på kampprogrammet i hjemlig liga. Det er stor sannsynlighet vi greier CL neste år med et skadefritt mannskap. Er ikke det verdt å ofre en avgjort kamp mot et av Europas beste lag for tiden?

 

Nei. Ikke når spillerne har hatt en 10 dagers lang pause. Nå kommer det to litt kjapt etter hverandre, men dette er pinadø meg profesjonelle fotballspillere. Og jeg nekter å innrømme at det er avgjort før 11 ikveld.

Link to comment
Share on other sites

Se på kampprogrammet i hjemlig liga. Det er stor sannsynlighet vi greier CL neste år med et skadefritt mannskap. Er ikke det verdt å ofre en avgjort kamp mot et av Europas beste lag for tiden?

 

 

Det er godt å se at det er noen som er positiv, men jeg mener at det pr i dag er 75% sjanse for at det IKKE blir Champions League spill på Emirates neste sesong fordi:

  • Med poengfangsten så langt ligger vi an til å ta ca 64 poeng- det er for lite.
  • Forrige sesong gikk vi på en smell og tapte for Swansea (borte), QPR (borte), Man U (hjemme), Fulham (borte), Wigan (hjemme). Alle disse oppgjørene har vi igjen denne sesongen med et svakere lag enn det vi hadde på samme tid i fjor.
  • Vi slo heller ikke Norwich (hjemme) eller Newcastle (borte)
  • De eneste lagene av dem vi har igjen vi tok full pott mot forrige sesong er Everton (hjemme), WBA (borte) og Reading (hjemme)

 

Om vi skal cruise inn til topp 4 plassering? Tror ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Personlig synes jeg ikke det å stille med svekket mannskap er å synke lavt i det hele tatt.

 

Vi dreit oss ut i CC, i FA og nå i CL. Det er sikkert vondt å "innrømme" det, men det blir konsekvensen etter å ha

levert som vi gjorde på Emirates. Blir glad dersom Wenger også innser dette og sparer de beste/gir dem en halvtime.

 

Hvis vi skal ha forhåpninger om å signere en profil eller to til sommeren, trenger vi CL-plass.

Selvfølgelig kan alt skje i kveld, men er det verdt å ta sjansen?

 

Nei mener jeg, ikke når det gjenstår så få kamper av PL, og vi befinner oss 4 poeng bak.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å se at det er noen som er positiv, men jeg mener at det pr i dag er 75% sjanse for at det IKKE blir Champions League spill på Emirates neste sesong fordi:

  • Med poengfangsten så langt ligger vi an til å ta ca 64 poeng- det er for lite.
  • Forrige sesong gikk vi på en smell og tapte for Swansea (borte), QPR (borte), Man U (hjemme), Fulham (borte), Wigan (hjemme). Alle disse oppgjørene har vi igjen denne sesongen med et svakere lag enn det vi hadde på samme tid i fjor.
  • Vi slo heller ikke Norwich (hjemme) eller Newcastle (borte)
  • De eneste lagene av dem vi har igjen vi tok full pott mot forrige sesong er Everton (hjemme), WBA (borte) og Reading (hjemme)

Om vi skal cruise inn til topp 4 plassering? Tror ikke det.

 

det blir neppe noen cruising inn til fjerdeplass, men med det gjenværende kampprogrammet har man ihvertfall en fair sjanse. Og den bør brukes så godt som mulig. Resultatene mot de respektive lagene fra i fjor tror jeg er irrelevant i forhold til hva som vil skje. Et dårlig resultat i fjor kan heller kanskje gjøre at man er litt revansjesugne? Særlig mot Norwich bør man jo skjerpe seg etter å ha gitt bort to poeng i fjor og tapt borte i år...

 

når det er sagt, er det jo ikke greit å dra til München med et reservelag. Aldri riktig å gi opp på forhånd selv om utsiktene er dårlige. Fotball handler jo om ære også, og respekt både for seg selv og sine supportere.

Link to comment
Share on other sites

 

det blir neppe noen cruising inn til fjerdeplass, men med det gjenværende kampprogrammet har man ihvertfall en fair sjanse. Og den bør brukes så godt som mulig. Resultatene mot de respektive lagene fra i fjor tror jeg er irrelevant i forhold til hva som vil skje. Et dårlig resultat i fjor kan heller kanskje gjøre at man er litt revansjesugne? Særlig mot Norwich bør man jo skjerpe seg etter å ha gitt bort to poeng i fjor og tapt borte i år...

 

når det er sagt, er det jo ikke greit å dra til München med et reservelag. Aldri riktig å gi opp på forhånd selv om utsiktene er dårlige. Fotball handler jo om ære også, og respekt både for seg selv og sine supportere.

 

 

Joda, mulig det. For meg har Arsenal gått fra et lag som ikke tapte for noen til et lag som kan tape for alle på svært få år slik at jeg er langt fra sikker på at Arsenal plutselig skal snu trenden og vinne de 10 siste kampene.

 

Men som du sier det er en fair sjanse for at det kan skje med fullt fokus. Da er vel Arsenal anno 2013 såpass “svake” at de sender damelaget til München for å selv kunne forberede seg maksimalt til en livsviktig bortekamp mot Swansea for å redde stumpene i en fryktelig svak sesong.

 

Trist, meget trist spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...