Jump to content

Manch C's seier - tidenes mest unike serieavslutning?


piscator

Recommended Posts

ser i avisene i dag at alle fremhever gårsdagens ligaavslutning som den mest dramatiske ever. Ja, den er i det minste på andreplass, men kommer den egentlg opp mot anfield 89? Det er jo klart at vi er rimelig inhabile her, men likevel kan man peke på noen momenter. Ja, City måtte score to på overtid, for Arsenal holdt det med ett. Men FØR kampen i går holdt det jo med seier for ManC; Arsenal måtte jo vinne med to mål i 89, mot et lag som ikke hadde tapte med så mye på hjemmebane på en mannsalder. Og i 89 møttes jo de to lagene som kunne bli mestere i den siste kampen. Det er jo i seg selv et mer spekatkulært og unikt utgangspunkt. Og Arsenal og Liverpool endte på samme målforskjell, Arsenal vant på flere scorede mål. Det var closer i 89!

 

naturligvis var gårdagens avsluting dramatisk, men i slike tilfeller har man en tendes til å ha glemt fortiden.Ligaen har jo blitt avgjort på målforskjell eller sent i siste kampen tidligere også.

Link to comment
Share on other sites

La meg si det slik Piscator; jeg tror at City supporterne hadde det akkurat like jævlig, om ikke verre, som vi hadde det tilbake i 1989. Vi vil for alltid ha 92.28 og "Mickey did it" som vårt eget highlight, men med tanke på 44 år og to mål på overtid, så jo, kanskje overgikk gårsdagen drama det som skjedde på Anfield en mai kveld i 1989.

 

Og for alle, enjoy the moment:

Link to comment
Share on other sites

La meg si det slik Piscator; jeg tror at City supporterne hadde det akkurat like jævlig, om ikke verre, som vi hadde det tilbake i 1989.

 

for all del, men det blir kanskje litt dumt å forsøke å rangere disse begivenhetene? Begge var ekstreme og unike på sine vis, og slike sterke opplevelser er jo noe av det som gjør fotball til det fantastiske spillet det er.

Link to comment
Share on other sites

 

for all del, men det blir kanskje litt dumt å forsøke å rangere disse begivenhetene? Begge var ekstreme og unike på sine vis, og slike sterke opplevelser er jo noe av det som gjør fotball til det fantastiske spillet det er.

 

Det er pressens store "fortrinn" Piscator, å sette det ene opp mot det andre. Og så skape de største overskriftene.

Link to comment
Share on other sites

Fotball startet i 1992. Ihvertfall i mediene.

Står om tidenes avslutning i Premier League og det har jeg ingenting å utsette på, selv om jeg enda ikke var født mener jeg at vår seier mot Liverpool var større, var vel årevis siden de hadde tapt med 2 og vi trengte det for å vinne gullet.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt en av de største serieavslutningene som noensinne er spilt, men jeg synes fremdeles at rammen rundt Anfield er større og bedre.

 

- Arsenal hadde ikke de samme stjernene som Liverpool

- Mange unge gutter fra egen stall

- Om jeg ikke husker veldig feil, så måtte man gå flere år tilbake i tid for å finne at Liverpool tapte hjemme med to mål

 

Media kaster seg på alt som blir skrevet om den siste kampen. Har fremdeles til gode å se at noen medier trekker frem Anfield 89 som en utfordrer. Også Arne Scheie unngikk Anfield 89.

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med å ha Anfield 89 på DVD. Anbefales!

Link to comment
Share on other sites

ser i avisene i dag at alle fremhever gårsdagens ligaavslutning som den mest dramatiske ever. Ja, den er i det minste på andreplass, men kommer den egentlg opp mot anfield 89? Det er jo klart at vi er rimelig inhabile her, men likevel kan man peke på noen momenter. Ja, City måtte score to på overtid, for Arsenal holdt det med ett. Men FØR kampen i går holdt det jo med seier for ManC; Arsenal måtte jo vinne med to mål i 89, mot et lag som ikke hadde tapte med så mye på hjemmebane på en mannsalder. Og i 89 møttes jo de to lagene som kunne bli mestere i den siste kampen. Det er jo i seg selv et mer spekatkulært og unikt utgangspunkt. Og Arsenal og Liverpool endte på samme målforskjell, Arsenal vant på flere scorede mål. Det var closer i 89!

 

naturligvis var gårdagens avsluting dramatisk, men i slike tilfeller har man en tendes til å ha glemt fortiden.Ligaen har jo blitt avgjort på målforskjell eller sent i siste kampen tidligere også.

1989 var den største.

Ikke bare fordi jeg er Arsenalfan, men mest fordi begge lag var involvert i samme kamp.

Ren finale, rekordjevnt og bare avhengig av en kamp.

Link to comment
Share on other sites

1989 var den største.

Ikke bare fordi jeg er Arsenalfan, men mest fordi begge lag var involvert i samme kamp.

Ren finale, rekordjevnt og bare avhengig av en kamp.

Du kom før meg :gimme: Dette var det jeg hadde tenkt å skrive når jeg leste kommentarene over. Jovist var det jevnt nå på søndag, men det kan umulig slå '89 siden begge tittelkandidatene møttes i siste kamp. I tillegg så vant City tittelen med hele 9 flere plussmål enn United.

I 1989 var målforskjellen helt lik, men Arsenal hadde scoret flere mål enn Liverpool. Kan det bli stort jevnere?

 

 

First Division

P W D L F A GD Pts C 1 Arsenal 38 22 10 6 73 36 +37 76 2 Liverpool 38 22 10 6 65 28 +37 76

Link to comment
Share on other sites

I tillegg så vant City tittelen med hele 9 flere plussmål enn United.

I 1989 var målforskjellen helt lik, men Arsenal hadde scoret flere mål enn Liverpool. Kan det bli stort jevnere?

 

Helt riktig som du skriver. Så kan man lure på hvorfor alle såkalte fotballeksperter ikke engang trekker frem Anfield 89 i denne sammenhengen...

 

Arsenal come streaming forward now in surely what will be their last attack. A good ball by Dixon, finding Smith, for Thomas, charging through the midfield. Thomas, it's up for grabs now! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...