Jump to content

Serie A


bergkampje

Recommended Posts

Serie A går mot slutten og akkurat nå har Juventus vunnet etter 2-0 seier mot Cagliari, mens Milan gikk på 4-2 tap mot byrival Inter. Har sett lite Serie A i år, men har selvfølgelig bemerket meg at Juve er i ferd med å klare det vi klarte i 03/04-sesongen, nettop det å unngå å tape en eneste seriekamp. Hadde vært utrolig imponerende, vet ikke om noe lag har klart dette før i Italia, men i nådagens fotball er dette intet annet enn meget imponerende. De har hele 15 uavgjortresultater, mot våre 12 den gangen i 03/04 sesongen. Blir spennende å se hvordan de gjør det i siste seriekamp hjemme mot Atalanta, men burde vel bli seier. Med mindre de har feiret seriemesterskapet en uke i strekk og ikke er klare for kamp :P

Link to comment
Share on other sites

Erger meg litt over at Juventus nå klarer en sesong uten tap. Da er vi ikke alene om å klare det blant topp 5 divisjonene i Europa i moderne tid. Men Juventus har et godt lag nå, og sikret seg trolig årets kjøp i Europa da de fikk hentet Pirlo i sommer.

Link to comment
Share on other sites

De har igjen 1 kamp, men de klarer vel å gå unbeaten tenker jeg. Jaja.. Serie A er jo en svak liga, men uansett så er det selvsagt en mektig god prestasjon som få lag klarer å gjennomføre. Se på City og hvordan deres unbeaten "rekord" gikk til helvete etter 20 kamper.

Link to comment
Share on other sites

Erger meg litt over at Juventus nå klarer en sesong uten tap. Da er vi ikke alene om å klare det blant topp 5 divisjonene i Europa i moderne tid. Men Juventus har et godt lag nå, og sikret seg trolig årets kjøp i Europa da de fikk hentet Pirlo i sommer.

 

Spørs hva du mener med moderne tid, Milan gikk ubeseiret i Serie A i 91/92-sesongen.

 

Jeg så Milanderbyet i går, fantastisk match. Zlatan i storform og det mest entusiastiske Interlaget jeg har sett på en stund. Målet til Maicon var vanvittig.

Link to comment
Share on other sites

 

Spørs hva du mener med moderne tid, Milan gikk ubeseiret i Serie A i 91/92-sesongen.

 

For meg er moderne tid fra etter jeg ble født. Altså 93. Først da begynte tida å bli moderne! :)

Link to comment
Share on other sites

Ahh, fantastisk prestasjon av mitt lag Juventus! Er sjeleglad for gårsdagens triumf. Etter mange tunge år smaker dette så utrolig godt. Gleder meg til å få oppleve det samme med Arsenal snart!

 

Forza Juve!

Link to comment
Share on other sites

 

Så absolutt. Det er ingen liga det har vært så mye dokumentert snusk og kampfiksing som den ligaen der.

 

Hvis man vil kaste litt bensin på bålet så kan man jo påstå at filming/skuespill også har sitt opphav fra Italia.. :P

Link to comment
Share on other sites

Overspilling og filming er ikke noe verre i det hele tatt en i Spania for eksempel. De har et rykte på seg for det, men det har blitt mye bedre med årene. Dessuten er Serie A full av sjarm, og du finner klubbfølelse i Italia du skal lete lenge etter. Der har du faktisk spillere som setter pris på klubben sin.

Link to comment
Share on other sites

Overspilling og filming er ikke noe verre i det hele tatt en i Spania for eksempel. De har et rykte på seg for det, men det har blitt mye bedre med årene. Dessuten er Serie A full av sjarm, og du finner klubbfølelse i Italia du skal lete lenge etter. Der har du faktisk spillere som setter pris på klubben sin.

Klart, spillere som Seedorf, Pirlo, Inzhagi, Muntari og Crespo, spillere som ikke nøler med å gå til erkerivalen om de får et bedre tilbud!

 

Edit: Klar over spillere som Totti, Del Piero og Buffon, men fakta er at den jevne spilleren i Serie A ikke er mer lojal enn en jevn PL-spiller.

Edit2: Glemte mr-bytte-klubb-hvert-år Zlatan.

Link to comment
Share on other sites

Klart, spillere som Seedorf, Pirlo, Inzhagi, Muntari og Crespo, spillere som ikke nøler med å gå til erkerivalen om de får et bedre tilbud!

 

Edit: Klar over spillere som Totti, Del Piero og Buffon, men fakta er at den jevne spilleren i Serie A ikke er mer lojal enn en jevn PL-spiller.

Edit2: Glemte mr-bytte-klubb-hvert-år Zlatan.

 

Skjønner ikke hvordan du kan dra inn Pirlo på dne lista der! Han dro til Juve på tampen av karrieren ja, men har tilbringet hele karrieren i Milan. At han dro hadde ikke noe med et bedre tilbud med tanke på penger å gjøre. Pirlo er og forblir en lojal spiller.

Link to comment
Share on other sites

Ikke glem at Pirlo spilte i Inter før han dro til Milan... men for all del, vil driste meg til å si han er en Milan-legende. En enestående spiller, et geni!

Var det jeg tenkte på, Pirlo vil alltid huskes som Milan-spiller for min del, selv om han har hatt en fantastisk Juve-sesong, men folk glemmer at han har vært i Inter, AC OG Juve, er på mange måter som å være i United, Arsenal og Liverpool..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...