Jump to content

Paddy....


Chaz

Recommended Posts

....du er en av oss. Både her på forumet, og ellers i verden. Vi som har frekventert forumet i noen år, kjenner dine lidenskaper. Arsenal og svømming, svømming og Arsenal. Du har vært en av Norges aller beste svømmere. Vi har her på forumet gledet oss over dine fremganger og suksesser i bassenget. Og du er fremdeles tett, tett på svømmemiljøet. I dag går du rundt deg selv, og vet knapt hvor du skal gjøre av deg. En av dine aller, aller beste venner er borte. Alexander Dale Oen. En av Norges største idrettsutøvere. Gjennom tidene. Et fantastisk medmenneske.

 

Du og Alexander har levd tett innpå hverandre. I nærmere 10 år hvis jeg ikke tar feil. Jeg tror ingen av oss kan sette oss inn i hvordan du føler det nå. Du har det garantert helt forferdelig. Vi Goonere står sammen, og tenker også på deg.

 

Hvil i fred Alexander Dale Oen. Du var noe helt, helt spesielt. Våre tenker går til din familie, forlovede og venner, ikke minst tll deg, Sander. Minnene om et fantastisk menneske som rørte hele Norge vil leve for alltid.

Link to comment
Share on other sites

Leste artikkelen Paddy, og ble virkelig rørt. Tenker på deg og alle andre som sto Alexander Dale Oen nært. En fantastisk ambassadør og en utrolig dyktig idrettsmann. Ubeskrivelig rart og trist at han bare plutselig ble borte.

Link to comment
Share on other sites

Flotte minneord Sander! Og utrolig mye viktig og dyp livsrefleksjon i det du skriver. Det er noe vemodig vakkert over det å bruke en slik ufattelig sjokkerende og trist stund på en slik konstruktiv måte; den brutale erkjennelsen av at vi alle lever på lånt tid, og hvor viktig det derfor er å tenke positivt og leve i nuet. Og ut fra det du skriver, har vi alle åpenbart mye å lære av Alexander Dale Oen her. Et monument over en stor mann som er enda viktigere enn hans imponerende meritter i svømmebassenget.

Link to comment
Share on other sites

Flott skrevet Sander. Dette bør gjøre at vi alle tenker litt mer på den situasjonen vi er i. At vi må klare å utnytte de mulighetene som er der og evne å kunne glede oss over ting. Jeg hadde aldri gleden av å møte Aleksander Dale Oen, men har beundret ham for det han har gjort og hvordan han har fremstått som menneske. Det er bare så uendelig trist at hans storhet først blir viden kjent etter hans død.

 

Jeg jobber med skader og mennesker som er døden nær eller faktisk dør hver dag. De siste årene har jeg tenkt at jeg hver dag skal kunne klare å glede meg over minst en ting. På tunge dager kan dette av og til være vanskelig, men jeg fortsetter til jeg klarer det. Det har faktisk hjulpet meg til å mestre vanskelige situasjoner eller tunge hendelser langt bedre. Å leve er mer enn å eksistere og livet har veldig mye å by på hvis man klarer å utnytte mulighetene det gir.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...