Jump to content

05.11.11 West Bromwich Albion (H)


Gunner18

Recommended Posts

arsenal-west-brom.jpg

 

Premier League 05.11.11 - Klokken 16:00

Emirates Stadium, London

Kampen vises på Tv2Sumo og Tv2 PL HD3

 

 

Det er klart for en viktig kamp for Arsenal. Med seier i dagens kamp vil Arsenal for fullt være med i kampen om de fire øverste kampene. Arsenal har reist seg imponerende etter en katastrofal start på sesongen. Mye av æren skal nederlenderen Robin van Persie ha som har bøttet inn mål, og han har blitt toppscorer i Premier League, og den første i årets sesong som har scoret over 10 mål. West Bromwich på sin side har hatt en "forventet" start på sesongen. De har tatt 11 poeng og ligger på en foreløpig 13. plass

 

 

Sist serierunde slo Arsenal til med en historisk sterk 5-3 seier på Stamford Bridge, mens WBA tapte 2-0 hjemme mot Liverpool.

 

WBA sine 5 siste seriekamper har endt følgende: (TSSUUT)

Og WBA stilte med følgende startelver forrige runde mot Liverpool: (4-5-1) Foster, Olsson, McAuley, Jones, Brunt, Mulumbu, Scharner, Thomas, Tchoyi, Odenwingie

 

 

Arsenal på sin side har vunnet samtlige av sine seriekamper siden de tapte på White Hart Line og stilte med følgende mannskap borte mot Chelsea: (4-2-3-1)Sszcesny, Djourou, Mertesacker, Koscielny, Santos, Song, Arteta, Walcott, Ramsey, Gervinho, van Persie

 

 

 

GOD KAMP!

(første kamptråd jeg lager, så bare si ifra om det er mangler)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Flott at du tar initiativ til å lage kamptråd!

 

Blir nok en tøff match, West Brom skapte mye trøbbel for oss i fjor, og Hodgson kan være en slu mann. Det kan bli viktig med tålmodighet og is i magen for spillerne i dag. Forhåpentligvis kan vi få en tidlig scoring, noe som garantert vil åpne kampen i mye større grad enn det West Brom ønsker på forhånd.

 

Nå det gjelder startoppstillingen, så håper jeg van Persie og Koscielny er tilbake i laget, på bekostning av Mertesacker og Park. Kos og Vermaelen er et stopperpar som gir vann i munnen hos meg hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg veldig til denne kampen. Vi burde ha tre poeng i denne kampen, men jeg tror det blir tøft idag siden jeg føler at vi alltid har slitet mot West Bromwich. Jeg håper at dette laget starter:

Sszcesny

Jenksinon -Koscielny - Vermaelen - Santos

Song - Arteta

Ramsey

Walcott - Van Persie - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Laget:

Szczesny, Jenkinson, Vermaelen, Koscielny, Andre Santos, Song, Ramsey, Arteta, Walcott, Gervinho, Van Persie ©.

Innbyttere:

Fabianski, Djourou, Mertesacker, Benayoun, Rosicky, Arshavin, Park.

 

Sånne kamper blir ofte en slitekamp på Emirates hvor motstander, og spesielt WBA i dette tilfellet, kommer til å legge seg bakpå å håpe på noe lignende som skjedde i fjor. Jeg tror ikke WBA er like god som den gang, men så lenge de holder nullen øyner de nok en mulighet for poeng igjen.

Vi kommer til å ha ballen mye og er nødt til å få opp tempoet og ikke minst presisjonen på ballen for dette blir en five-a-side kamp for vår del og det blir få kontringsmuligheter. Hvis ikke kan det bli litt som mot Marseille.

Dødballene defensivt er jo alltid et spenningsmoment så vil helst ikke se noe mer rot i den avdelingen nå. Sczezesny har vært en solid keeper for oss i år, men har begynt å kjøre en del Gale-Jens utrustninger de tre-fire siste kampene noe som er helt unødvendig. Bare å legge vekk det med en gang.

I tillegg bør vi begynne å skape sjanser på offensive dødballer også. Uttelling på cornere og frispark/innlegg har vært tynt denne sesongen.

 

Tipper Wenger roterer litt på laget siden flere spillere virket sliten mot Marsielle. RVP starter garantert siden han ble benket fra start sist. Kos er vel også klar for fight så kanskje Per hviler denne gangen?

Syns Chambo kunne fått en plass på benken igjen. Var ikke god i forrige ligacupkamp, men det er sånne hjemmekamper som vil være nyttig PL-erfaring for hans del. Kunne vært bra å sette inn når Walcott har løpt fra seg og slitt ut backen. ;D

 

Ellers kunne det vært interessant å se Arshavin i en rolle bak spissene, men Wenger kjører ikke den varianten i dag. Var jo banens beste i den posisjonen mot Bolton. Men det kan fungere hvis vi kjører Walcott/Gervinho litt lavere og Arteta, Ramsey el. Song som balanserende sentralt på midten. Største problemet er hvis Arshavin ikke tar de nødvendige løpene defensivt, men det vet vi jo ikke er hans styrke.

 

Tror dette blir et strev, men regner med vi ror i land tre poeng på ett eller annet vis.

Tips: 3-1.

RVP, Gervinho, Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Vi dominerer kampen og spiller meget bra. Endelig er det deilig å se på Arsenal-kamper igjen og ikke minst være en gooner :)

 

Enig! Godt å se laget spille med ro og ha full kontroll. Ikke ofte vi har sett det siste ni måneder...

 

Når det er sagt - jeg har sjelden sett noe så svakt som det West Brom varter opp med i første. Det gjelder å være skjerpa i andre nå, for jeg kan ikke se for meg at et lag leverer to SÅ svake omganger.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...