Jump to content

Champions League 2010/11


gunnersfan

Recommended Posts

Det vart ikkje akkurat dei mest spennande laga i gruppespelet:

 

Gruppe H:

Arsenal, Sjakhtar Donetsk, Braga, FK Partizan.

 

Presentasjon henta fra arsenal.com:

 

Shakhtar Donetsk

Stadium: Shakhtyor Stadium (51,504)

Website: www.shakhtar.com

Ukrainian champions Shakhtar Donetsk qualified directly for the Group Stage and are already seven games into their domestic league season. Former Arsenal striker Eduardo has scored twice in three appearances for Shakhtar.

 

Sporting Braga

Stadium: AXA Stadium (30,154)

Website: www.scbraga.pt

Sporting Braga came second in the Portuguese Liga last season and defeated Sevilla 5-3 on aggregate in their play-off match to reach the Group Stage.

 

 

Partizan Belgrade

Stadium: Partizan Stadium (32,710)

Website: www.partizan.rs

Serbian champions Partizan Belgrade qualified for the Group Stage after defeating Anderlecht on penalties in their play-off. Both legs had ended 2-2. It is their first appearance in the Champions League for seven years.

Link to comment
Share on other sites

Hva har det å si om lagene er kjedelige? Det er jo Arsenal vi skal se, og de er ikke mye kjedelige. Jo kjedeligere, jo bedre, mener nå jeg..

Skjønner hva du mener, ja! I alle fall så lenge kjedelig ikke betyr uthaling av tid, tjuvtriks og stygt spill. Kjedelig som i ikke å inneha offensiv kreativitet og kvalitet er derimot helt greit :)

Link to comment
Share on other sites

og de som går videre fra gruppespillet er:

 

inter

werder bremen

lyon

schalke 04

man utd

valencia

barcelona

panathinaikos

bayern munchen

roma

chelsea

marseille

ac milan

real madrid

arsenal

shaktar donetsk

 

spartak moskva, benfica og auxerre er utfordrere i sine grupper, eller tror jeg de største lagene tar seg greit videre i gruppespillet. håper at københavn ender med 0 peng og 0-18 i målforskjell :)

Link to comment
Share on other sites

Hva har det å si om lagene er kjedelige? Det er jo Arsenal vi skal se, og de er ikke mye kjedelige. Jo kjedeligere, jo bedre, mener nå jeg..

Du har rett, men......

Det kan ha litt å si for dei som kun får se CL på Viasat 4. I år kom vi oss unna paringen med Man U (TV kan se langt etter hottentott-kamper på Viasat ManU), og vi skal "slåss" med Chelsea om denne sendetida på skjermen.

Chelsea er i en nesten like "kjedelig" gruppe som det vi er, så det er i allefall håp om en brukbar dekning av våre kamper i år.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett, men......

Det kan ha litt å si for dei som kun får se CL på Viasat 4. I år kom vi oss unna paringen med Man U (TV kan se langt etter hottentott-kamper på Viasat ManU), og vi skal "slåss" med Chelsea om denne sendetida på skjermen.

Chelsea er i en nesten like "kjedelig" gruppe som det vi er, så det er i allefall håp om en brukbar dekning av våre kamper i år.

 

Ja, det er jeg enig med deg i. For min del blir det pub i champions league-kampene uansett. Og der går alle kampene. Men for de av dere som har viasat, så kan det jo fort bli et problem.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal's fixtures for Champions League Group H are as follows:

 

Match Day 1

Arsenal v SC Braga

Wednesday 15th September 2010

 

Match Day 2

FK Partizan v Arsenal

Tuesday 28th September 2010

 

Match Day 3

Arsenal v FC Shakhtar Donetsk

Tuesday 19th October 2010

 

Match Day 4

FC Shakhtar Donetsk v Arsenal

Wednesday 3rd November 2010

 

Match Day 5

SC Braga v Arsenal

Tuesday 23rd November 2010

 

Match Day 6

Arsenal v FK Partizan

Wednesday 8th December 2010

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ble Tottenham automatisk satt opp med Werder og Inter? Milan og Real M. var jo også ledige! Kan noen forklare meg hva som skjer???

Lagene fordeles slike at det skal være 2 engelske lag i gruppe a-d og 2 i e-h, grunnet nasjonale tvkanalers ønsker. Ettersom arsenal og chelsea var i e-h måtte spurs havne i a-d og da var bare den gruppa ledig.

 

For nasjoner med 3 eller 4 lag skal det maks være 2 lag hver dag/halvdel

For nasjoner med 2 lag skal det maks være 1 lag hver dag/halvdel

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...