Jump to content

Vegar Eggen Hedenstad


Parlour

Recommended Posts

Arsenal's sjef scout har vært i Norge hele uken, nærmere bestemt på Stabæk treningene.

Spilleren som følges er Vegar Eggen Hedenstad. 19 åringen som opprinnelig var en sentral midtbanspiller har de siste 2 sesongene blitt ett klart førstevalg på begge backene i Stabæk.

 

Spennende å se hvor mye det ligger i dette, men at sjefscouten bruker en hel uke på en spiller midt i overgangsvinduet indikerer vel at interessen er reel.

 

Vegar er kanskje Norges største talent og har utvilsomt en stor karriere forran seg. Vegar er etter min mening en bedre spiller en Nordtveit per dags dato. Han er rask, god i dueller og meget ballsikkert. Han har en ro som få norske spillere har, spesielt i den alderen.

 

Hvis dette skulle bli noe av blir det også spennende å se om Wenger vil bruke han på midten eller som back.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske å ha hørt om denne fyren, men så følger jeg også lite med på norsk bakgårdsfotball. Om han er 19, burde han vel minst vært landslagsspiller nå for å være aktuell for Arsenal. Hadde han vært 15-16, så... Nei, dette høres ikke lovende ut. Skal vi ha Norges beste sideback, må vi se mot RBK og Mikael Lustig.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke huske å ha hørt om denne fyren, men så følger jeg også lite med på norsk bakgårdsfotball. Om han er 19, burde han vel minst vært landslagsspiller nå for å være aktuell for Arsenal. Hadde han vært 15-16, så... Nei, dette høres ikke lovende ut. Skal vi ha Norges beste sideback, må vi se mot RBK og Mikael Lustig.

 

 

Fantastisk god spiller. Vil ikke ha han til Arsenal, men han kommer garantert til å bli proff. Har mye Arsenal over seg, men det er ikke akkurat på høyre backen vi trenger spillere.

Vegar har sammen med Pontus Farnerud vært Stabæks beste spillere denne sesongen!

Personlig mener jeg han er Norges beste høyre back pdd.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært gøy å ha Hedenstad i Arsenal, tror han kan heve seg mange hakk i en så god klubb. Norske spillere er jo ofte ikke talenter før de er 19-20, i enkelte tilfeller enda eldre. Er jo en svakhet med hele den norske talentutviklingen

Link to comment
Share on other sites

Kun for å være pirkete så kan man være betalt uten å være profisjonell idretts utdøver. Det går på at man får godt nok betalt til å leve av idretten man driver med.

Han hadde 171 496kr i skattbar inntekt 2008. Dvs at den reelle lønnen nok ligger rundt 200-250 tusen ett sted avhengig av fradrag

 

Ikke allverdens, men det er vel nok til at man kan kalle han proffspiller? han tjente sikkert ennå bedre i 2009 :)

Link to comment
Share on other sites

Han hadde 171 496kr i skattbar inntekt 2008. Dvs at den reelle lønnen nok ligger rundt 200-250 tusen ett sted avhengig av fradrag

 

Ikke allverdens, men det er vel nok til at man kan kalle han proffspiller? han tjente sikkert ennå bedre i 2009 :)

Det kan jo hende at deler av den inntekten er på en deltidsjobb som han har ved siden av fotballen? Så da er vi like langt

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Han signet ny kontrakt for kort tid tilbake. Så Han er helt sikkert "proff " nå :)

 

Et evt. kjøp av vegar nå ville vært dumt. I så fall burde han leies ut med en gang, så han får fortsatt utviklingen ved førstelagsspill den kommende sesongen.

 

Har vell ikke veldig troen på et kjøp av Vegar uansett, men alltid gøy med nordmenn linket til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo hende at deler av den inntekten er på en deltidsjobb som han har ved siden av fotballen? Så da er vi like langt

 

BE

Kan jo tenkes at Stabæk betaler han med Snickers og karameller ja. Er Martin Andresen en proff fotballtrener? Han har jo inntekter ved siden av trenerjobben?
Link to comment
Share on other sites

Arsenal's sjef scout har vært i Norge hele uken, nærmere bestemt på Stabæk treningene.

Spilleren som følges er Vegar Eggen Hedenstad. 19 åringen som opprinnelig var en sentral midtbanspiller har de siste 2 sesongene blitt ett klart førstevalg på begge backene i Stabæk.

 

Spennende å se hvor mye det ligger i dette, men at sjefscouten bruker en hel uke på en spiller midt i overgangsvinduet indikerer vel at interessen er reel.

 

Vegar er kanskje Norges største talent og har utvilsomt en stor karriere forran seg. Vegar er etter min mening en bedre spiller en Nordtveit per dags dato. Han er rask, god i dueller og meget ballsikkert. Han har en ro som få norske spillere har, spesielt i den alderen.

 

Hvis dette skulle bli noe av blir det også spennende å se om Wenger vil bruke han på midten eller som back.

 

Har du en link på dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen link på dette, men var selv på Stabæk trening og så scouten. Dette er også bekreftet av sportssjef i Stabæk Tom Schelvan som er en nær venn av min far. Så det er 100% sikkert at Arsenal har fulgt Vegar hele forrige uke. Når dette også er sjefs scouten så anser jeg dette som en meget reel interesse.

 

En kompis til bestefaren til en nær venn av onkelen til en i klassen min observerte Lionel Messi utenfor Emirates Stadium forrige uke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen link på dette, men var selv på Stabæk trening og så scouten. Dette er også bekreftet av sportssjef i Stabæk Tom Schelvan som er en nær venn av min far. Så det er 100% sikkert at Arsenal har fulgt Vegar hele forrige uke. Når dette også er sjefs scouten så anser jeg dette som en meget reel interesse.

 

Takk for info Parlour ;)

Link to comment
Share on other sites

Regner med det er Arsenals sjefsspeider i Skandinavia (i tillegg også Finland og Island) Bobby Bennett det er snakk om.

 

Her er litt info om han og hans arbeid:

http://www.abcnyheter.no/sport/070628/arse...norske-talenter

 

Her er mer om Arsenals scouting-system:

http://younggunsblog.co.uk/2008/06/arsenal...terview-part-1/

 

Bennett jobber som en del av Arsenals store nettverk som nærmest strekker seg over hele kloden. Hedenstad er nok kartlagt nå (om han ikke var det fra før) og lagt inn i "systemet" en plass. Gjør han store fremskritt, tar det nok ikke lang tid før Arsenal viser ordentlig interesse og f.eks. tilbyr ham prøvespill. Arsenal kan også f.eks. skaffe seg "førsterett" på spillere de liker. Hedenstad er nok foreløpig bare en av mange, men han er selvfølgelig et stort talent og det skal bli spennende å se utviklingen hans de neste årene. (selvom Tippeligaen ikke helt er min greie...)

 

Nordmenn i Arsenal vil definitivt gjøre ting lettere for oss som supportere, men man bør da også være god nok. Tviler på at verken Nordtveit eller Hedenstad er noe for Arsenals fremtid, men det er vel mer rein magefølelse fra min side. Skal bli spennende å se, uansett.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i første innlegg så er det sjefs scout Stewe Rowley som er på Stabæks treninger og følger Vegar Hedenstad.

 

Rowley er fremdeles på Stabæks treninger og overvar også i dag Europa League kvallik kampen. Han har nå fulgt Vegar live i snart 2 uker. Jeg er ingen ekspert i hvordan Arsenals scouting apparat jobber, men virker da unektlig som interessen en reel.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i første innlegg så er det sjefs scout Stewe Rowley som er på Stabæks treninger og følger Vegar Hedenstad.

 

Rowley er fremdeles på Stabæks treninger og overvar også i dag Europa League kvallik kampen. Han har nå fulgt Vegar live i snart 2 uker. Jeg er ingen ekspert i hvordan Arsenals scouting apparat jobber, men virker da unektlig som interessen en reel.

 

Rowley har kommentert at han er imponert over farten til Vegar samt at han slår harde presise passninger.

Ups, så ikke det...... Er Rowley over en uke i Stabæk er det tydelig at Hedenstad er noe utenom det vanlige. Nå gjenstår det vel å se om han er topp Arsenalmateriale. Wenger er sikkert blandet inn allerede. Så er det bare å håpe at dette ikke blir fanget opp av media slik at Chelsea, eller en av klubbene fra Manchester, får øynene opp for ham! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ups, så ikke det...... Er Rowley over en uke i Stabæk er det tydelig at Hedenstad er noe utenom det vanlige. Nå gjenstår det vel å se om han er topp Arsenalmateriale. Wenger er sikkert blandet inn allerede. Så er det bare å håpe at dette ikke blir fanget opp av media slik at Chelsea, eller en av klubbene fra Manchester, får øynene opp for ham! :)

Stabæk spilte mot Solskjærs Man U reserver i vinter og Man U er meget klar over spilleren, det samme er Newcastle som forøvrig er Vegars favoritt klubb ;)

 

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle poste dette "ryktet" men regner med at dette går bra.

Vegar fremstår forøvrig som en meget seriøs gutt med gode holdninger. Ble forresten skadet i dag og byttet ut.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...