Jump to content

2010.03.20 West Ham Utd H


Mr Chapman

Recommended Posts

Arsenal (3.)

v

West Ham (16.)

 

mtwbhy.jpg

Cesc Fabregas: Tilbake

 

I en Premier League-helg hvor både Manchester United og Chelsea kan risikere å miste poeng, er det forventet at Arsenal overtar ligaledelsen lørdag kveld.

 

Arsenal er nemlig bare to poeng bak Manchester United, og dermed, med seier over West Ham vil Londonlaget lede den engelske eliteserien, midlertidig. Søndag blir en fotballfest, Manchester United skal ta i mot et Liverpool som er kommet inn i flyten, mens Chelsea kan få det ekkelt på Ewood Park mot Blackburn Rovers. Det betyr at Arsenal-fansen veldig gjerne ønsker seg tre poeng, men Gianfranco Zolas lag kommer ikk til å gi the Gunners poengene uten ordentlig kamp først.

 

Zola & Co er på desperat poengjakt, etter tre tap på rad nå. For noen uker siden så det ut som at nedrykksspøkelset var på vei vekk fra Upton Park, laget slo nemlig Hull og tok en imponerende borteseier over Birmingham på St Andrews. Men så dalte plutselig formkurven nedover igjen. Wayne Rooney viste ingen nåde ovenfor Robert Green på Old Trafford, Bolton tok med seg tre poeng fra Boyeln Ground og sist helg var Chelsea overlegne på Stamford Bridge.

 

Men likevell, selv om de var desperate etter poeng, så valgte Zola å spare spillere på Stamford Bridge. Det normalt giftige spissparet Diamanti og Cole spilte blant annet ikke. Nå kan det se ut som at de to er tilbake i startoppstillingen igjen. En skal uansett huske på at West Ham har utrolig viktige hjemmekamper mot Wolverhampton og Stoke de kommende helgene, så det ligger kanskje til rette for noen overrakelser i Zolas XI – igjen.

 

Arsenal sikler etter årets Premier League-trofe. Og skal det trofeet komme til Nord-London, er det vel liten tvil om at West Ham Utd bør beseires i morgendagens oppgjør. Forrige helg måtte man vente til overtiden nesten var slutt før Arsenal klarte å avgjøre kampen på KC Stadium mot Hull, Nicklas Bendtner ble matchvinner der – til stor glede for de supporterne. Bendtner har scoret gjevnt og trutt i det siste, blant annet et hat trick i Champions League mot FC Porto og en scoring for Danmark.

 

Det at Cesc Fabregas er klar igjen er selvfølgelig til stor lettelse for alle som er assosiert med Arsenal FC. Spanjolen har 15 Premier League-assister denne sesongen, i tillegg er han Arsenals toppscorer. To andre spillere er også klar siden Hull-kampen. Og det er Alexander Song og Tomas Rosicky. Førstnevnte har sonet de to siste ligakampene etter 10 gule kort i nåværende sesong. Den dårlige nyheten er at William Gallas har en «endless calf injury», det er usikkert når franskmannen blir klar igjen, og dermed må man sette sin lit til Silvestre og Campbell.

 

West Ham blir nødt til å klare seg uten sin kaptein, Scott Parker, ex Chelsea-spilleren er skadet i leggen. En annen midtbanespiller, den unge Mark Noble er uansett aktuell igjen etter en skade i armen. Kieron Dyer, Danny Gabbidon, Julian Faubert, Zavon Hines og Luis Boa Morte er alle spillere som United må klare seg uten. Men som allerede nevnt, Carlton Cole og Alessandro Diamanti starter nok igjen.

Almunia

Sagna – Campbell – Vermaelen – Clichy

Fabregas – Song – Denilson

Walcott – Bendtner – Arshavin

 

Cole – Diamanti

Behrami – Collison – Kovac – Noble

Daprela – Upson – Tomkins – Spector

Green

 

Dette blir tredje og siste gang denne sesongen at disse to lagene møtes. London-naboene har møtt hverandre to ganger på Upton Park denne sesongen. Først i Premier League i høst, der det endte 2-2 etter at Arsenal ledet 2-0, og så i FA Cupen like etter nyttår der Arsenal vant 2-1. Det er ikke noen hemmelighet at West Ham hjemme ikke har vært noen yndlingskamp for the Gunners de siste sesongene. United var de siste som vant på Highbury, og de første som vant på Emirates. I 2008 kom Arsenals siste hjemmeseier over West Ham, 2-0 endte det etter scoringer av Adebayor og Eduardo.

 

Det kan nok bli vrient for Arsenal også i morgen.

Arsenal – West Ham, Emirates Stadium

Lørdag 20. mars, klokken 18:30: Premier League

Dommer: Martin Atkinson

TV-kanal: Canal + Sport 2 (Kenneth Fredheim kommentator)

 

 

God kamp! (:

 

Edit: Oi, en annen har laget kamptråd imellomtiden jeg brukte på å lage denne. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Ser med en gang at du har lagt ned en fantastisk jobb her. Legger meg langflat for denne kamptråden ;)

 

Jeg ønsker meg denne lagoppstillingen:

 

Andrey Arshavin - Nicklas Bendtner - Samir Nasri

 

 

Abou Diaby - Alex Song - Cesc Fabregas

 

 

Gael Clichy - Thomas Vermaelen - Sol Campbell - Emmanuel Eboue

 

 

Manuel Almunia

Link to comment
Share on other sites

Er ikke akkurat veldig urolig foran denne kampen, selv om West Ham av og til har gitt oss trøbbel..

Håper vi scorer en del mål, siden det ser ut til at målforskjell kan spille en viktig rolle får slutt resultatet.

Blir godt med Cesc og Song tilbake, men synd at Nasri må tilbake til kanten, selv om han kan gjøre en utrolig bra jobb der også! ;)

Så satser vi på at Liverpool tar United på søndagen!

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Nasri-Bendtner-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Herlig preview. Det er en kamp vi MÅ vinne, uten tvil. Vi har jo spilt to gange mot dem, og klart oss bra. Men på Emirates mot West Ham har vi slitt voldsomt.

 

Men det herlig at å se Fabregas tilbake.

 

Jeg vil at laget skal se sånn ut :

 

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Nasri-Bendtner-Arshavin

 

 

Egentlig har jeg lyst å starte med Walcott. Han må begynne å spille en hel kamp snart.

Link to comment
Share on other sites

Flott kamptråd Wilshere! Denne kampen bør vi ta alle 3 poengene, og med mulige bananskall på søndagen for Chelsea og Man Utd kan vi fort være på toppen av tabellen når denne runden er ferdigspillt, en herlig tanke! ;)

Det blir mest sannsynlig ikke chat for denne kampen. Daggy har reist til London for å se kampen på Emirates, og jeg skal se kampen sammen med noen kompiser.

Link to comment
Share on other sites

Da er det klart for kamp igjen.

Jeg frykter at vi kan tape poeng her. Som tidligere så har kampene mot West Ham vært veldig jevne.

Zola har tilført WH en ny spillestil, noe som kan være en fordel for Mr.Wenger og Co.

 

Siste møter:

03/01-10 FA Cup West Ham United - Arsenal 1-2

25/10-09 Premier League West Ham United - Arsenal 2-2

31/01-09 Premiership Arsenal - West Ham United 0-0

26/10-08 Premiership West Ham United - Arsenal 0-2

 

Håper på dette laget:

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Nasri-Bendtner-Arshavin

 

 

 

Mitt råtips er at vi vinner 2-0. GO GUNNERS! ;)

 

Det blir mest sannsynlig ikke chat for denne kampen. Daggy har reist til London for å se kampen på Emirates, og jeg skal se kampen sammen med noen kompiser.

 

 

Om du sender meg instrukser på mail om hvordan jeg kan åpne chaten, så skal jeg gjøre det jeg. Fikk forespørsel av dere tidligere om å være med på chaten, da under navnet "Øystein". Min mail: Wrighty179@hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/football/preview/0...6037640,00.html

 

Det der var i følge teamtalk troppen til i morgen, og jeg ser ingen Ebouè, har de gjort en feil eller er han ikke i troppen?

Han må da evt. ha blitt skadet.

http://www.premierleague.com/page/MatchPre...6~49315,00.html

 

Ja, faktisk. En 19-mannstropp uten Eboue. Pussig. Litt dårlig av Arsenal.com å ikke legge ut squaden.

Link to comment
Share on other sites

http://www.teamtalk.com/football/preview/0...6037640,00.html

 

Det der var i følge teamtalk troppen til i morgen, og jeg ser ingen Ebouè, har de gjort en feil eller er han ikke i troppen?

Han må da evt. ha blitt skadet.

 

Der ser ut til at Eboue på midtbanen er byttet ut med Arshavin, da Arshavin står oppført 2 ganger.

 

Det er nok meningen at Eboue skal stå som indreløper i 4-3-3, og Arshavin på venstre spiss.

 

Er nok bare en liten skrivefeil, ikke noen skade :D

Link to comment
Share on other sites

Der ser ut til at Eboue på midtbanen er byttet ut med Arshavin, da Arshavin står oppført 2 ganger.

 

Det er nok meningen at Eboue skal stå som indreløper i 4-3-3, og Arshavin på venstre spiss.

 

Er nok bare en liten skrivefeil, ikke noen skade :D

 

Flott at det finnes mer oppegående personer enn meg på dette forumet :P

Takk skal du ha :D

Link to comment
Share on other sites

Wow, vi er kun 2 spillere fra å ha toppet lag. Det er nesten rekord i år!

 

Over til kampen. Bendtner er i god form, Arshavin ser ut til å komme tilbake og vi har vårt beste midtbanetrio tilbake. Forsvaret har også gjort det bra i det siste.

 

West ham beit godt fra seg mot Chelsea, men når deres bestemann den kampen, Parker vistnok er ute, vil det bli vanskelig for dem. Londonrivalen har en rotten borteform med kun 2 poeng på det siste 6. Offensivt kan de dog bite litt fra seg. Cole scorte mot oss sist og har nylig kommet tilbake fra skade. Diamanti er i god form, og Upson vil være en stor trussel på dødballer. Likevel skal ikke dette være en kamp vi sliter i. Vi har fordelen av hjemmebane og moral i laget er knall. Alt annet enn seier er ikke godtatt.

 

Kamptips: 4 - 1 (Arshavin, Fab, Bendtner og Diaby putter. Upson eller Cole putter for West Ham)

 

Regner med dette laget (men håper på Eboue fra start):

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Fabregas-Song-Diaby

Nasri-Bendtner-Arshavin

 

Forøvrig lenge siden jeg har sett så mange enige om hvem som bør starte kampen :D. Gleder meg til matchen!

Link to comment
Share on other sites

Bah. Nok en kamp 18.30 på en lørdag.

Tror uansett jeg vil få noe å glede meg til, for den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. :D

 

Er helt enig med Magnus87 ang. startoppstillingen, så jeg trenger ikke å sette opp mitt eget. Uansett tror jeg vi tar dette relativt enkelt, så jeg håper vi dreper kampen allerede før pause. Poengtap her har vi hvertfall ikke råd til, det skal være sikkert og visst.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at de fleste her inne er enige om lagoppstillingen.

 

Vi er er bare 2 spillere fra toppet lag, og vi spiller på hjemmebane. Alt ligger til rette for en komfortabel seier til The Gunners i dag :D

 

Tror vi bare kan belage oss på at det ikke blir så komfortabelt som mange tror. Kampene våre mot Hull, Stoke og Burnley viser det. Et annet poeng er at vi har en begredelig statistikk mot West Ham hjemme de siste årene (0-0, 2-0, 0-1, 2-3).

 

Uansett så håper jeg også på at vi får noen tidlige mål slik at man kan sitte å nyte kampen uten en hvilepuls oppunder taket.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi bare kan belage oss på at det ikke blir så komfortabelt som mange tror. Kampene våre mot Hull, Stoke og Burnley viser det. Et annet poeng er at vi har en begredelig statistikk mot West Ham hjemme de siste årene (0-0, 2-0, 0-1, 2-3).

 

Uansett så håper jeg også på at vi får noen tidlige mål slik at man kan sitte å nyte kampen uten en hvilepuls oppunder taket.

Tror heller ikke vi vinner så komfortabelt som mange tror, men vill ikke si at Burnleykampen viser dette. Heller motsatt for den kampen skapte vi mye. Ellers viser Portokampen (og sesongen som helhet) også at vi fort kan score mye om vi kommer på gli.

Link to comment
Share on other sites

Her er West Ham sitt lag:

 

Green, Spector, Tomkins, Upson, Daprela, Stanislas, Behrami, Kovac, Diamanti, Franco, Mido

 

Subs: Stech, Ilunga, Spence, Noble, Ilan, Cole, McCarthy

 

 

Har en god følelse nå før kampen. Liker at Cole ikke er med fra start. Tror vi vinner denne 2-0. GO GUNNERS! :D

Link to comment
Share on other sites

Her er West Ham sitt lag:

 

Green, Spector, Tomkins, Upson, Daprela, Stanislas, Behrami, Kovac, Diamanti, Franco, Mido

 

Subs: Stech, Ilunga, Spence, Noble, Ilan, Cole, McCarthy

Har en god følelse nå før kampen. Liker at Cole ikke er med fra start. Tror vi vinner denne 2-0. GO GUNNERS! :D

Frykter Diamanti idag, han har vist veldig bra form og ferdigheter i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Wenger vet hva han gjør når han setter ut Diaby til fordel fro Denilson. Vi trenger styrken til Diaby mot et hardtarbeidende West Ham!!

Helt enig. Merkelig at Diaby ikke starter idag. Men på en annen side så trenger vi å holde Denilson i form, får bare håp at han gjør jobben bra i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...