Jump to content

2010.03.20 West Ham Utd H


Mr Chapman

Recommended Posts

  • Replies 164
  • Created
  • Last Reply

Player Sent Off Under Law 12 (4) and (5) - Denying a goal or obvious goal scoring opportunity

will be suspended for 1 match, fined £20 and be subject to 2 penalty points

 

Hentet fra thefa.com

http://thefa.com/TheFA/Disciplinary/NewsAn.../CFANew0910.pdf

 

Da har vi ihvertfall Vermelaen tilbake til Wolves i påskehelga! :)

 

Høres bra ut, tenker den £ 20 svir i lommeboken til spillerene i Premier League ja... :)

Link to comment
Share on other sites

Eboue burde skjerpe seg med alt den filminga han driver med, han detter jo som en pottetsekk værgang noen næmer seg han . Var akkurat slik han drev på i fjor da han ble veldig misslikt blant Arsenal fansen værste jeg vet er slike spillere som filmer til de grader med svart belte i filming. Wenger gjore et bra bra sjakk trekk da han satt i Diaby som er utrolig flink til å holde på ballen og drille hvem som helst. Vi hadde litt flaks med oss men bra vi klarte å dra det i land ;)

 

Jeg så ei klar filming fra Ebouè, det var på midten i duell med Noble. Men i resten av duellene ser jeg helt klare og tydelige frispark. Behrami virker jo å være ute etter Fabregas, han takler han og gir fra seg helt klare frispark og kjefter opp spilleren for å falle lett og det samme gjorde Tomkins.

Angående straffesituasjonen ser jeg ikke kontakt innenfor 16 meteren, men det jeg ser er ei lita hånd på skuldra til Franco utenfor. Er forøvrig ikke første gang Franco gjør noe sånt mot oss, husker semifinalen i CL i 05/06 sesongen da han gjorde det samme. En ordentlig ekkel spiller.

 

Ellers synes jeg vi spilte en ok kamp, ikke noe mer. Vi burde klart å avgjort lenge før straffesituasjonen. Ebouè spiller nok en konge-kamp på høyreback, er ikke rart Sagna er benket. Clichy har siden han kom tilbake fra skade forbedret seg enormt og er nå snart tilbake til 07/08 nivået sitt!

Skjønner ikke hvorfor Rosicky ikke kommer innpå, han jobber jo svært hardt bakover og er god å ha på overganger. Diaby gjør forøvrig alle West-Ham spillerne til latter med de fantastiske driblingene sine, han danser forbi spillerne og virker å være i en lekegrind. Wenger disponerer laget perfekt, all ære til han for 3 velfjortjente poeng :D

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 20 2010, 09:00 PM) 192371[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Clichy var utrolig god, endelig kommet skikkelig igang etter skaden han hadde! Det varmer hjertet :D

Endelig?

 

Dette var ikke Clichys første gode kamp etter skaden.

 

Nei, det var det ikke. Men han har nå bevist at han begynner å bli stabil etter skaden. I begynnelsen var han for variabel med risikable pasninger og brytninger.

Link to comment
Share on other sites

"Belgierens feilberegning sendte Franco på blankt mål, før han tok seg inn igjen ved å rive West Ham-spissen overende.

 

Felling som siste mann, mente dommer Atkinson, og hadde nok rett i det. " Dagbladet gjør samme feil som de fleste andre her gjorde :D, og Vermaelen rev ikke akkurat ned Franco..

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 20 2010, 09:00 PM) 192371[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Clichy var utrolig god, endelig kommet skikkelig igang etter skaden han hadde! Det varmer hjertet :D

Endelig?

 

Dette var ikke Clichys første gode kamp etter skaden.

 

Hvis du har sjekket tidligere kan du se at jeg postet i Clichy tråden for en uke tilbake og hyllet han med et sterkt comeback etter alle kritikkene han har mottatt.

 

Så ja. Jeg er fullt klar over at Clichy har vært i fabelaktig form i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Pluss i margen for:

Almunia - For en strafferedning... utover det en prikkfri kamp

Eboue - Ord blir fattige... For en forvandling... tenk ett år tilbake.

Campbell - takk gud for deg... Årets kjøp? Unnskyld, årets tjuveri...

Vermaelen - Sikrere enn Sparebanken Hedmark... sier det meste - Utvisningen= bullshit...

Song - 1 omg bra... stopper etter utvisningen og i hele andre omg, konge...

Clichy - Tilbake til der han var, en ener. Kjempe god i dag...

Fabregas - Bring on Messi...

Denilson - Bra mål bra kamp, hoggestabbe? sikkert... men d... i det :D

Nasri - Mer anonym enn i det siste men delaktig i mange angrep... sparer seg for Barca...?

 

Minus i margen for:

Arshavin - Fredheim hadde rett, han hadde ikke satt på vekkeklokka... Årsverste!

Bendtner - Ikke venn med ballen - nuff said...

 

Innbyttene var greie sjøl om jeg gjettet på Walcott før hvert bytte ;) Diaby var foresten dritgod... Sagna grei og Eduardo fikk ikke utrettet en dritt...

Link to comment
Share on other sites

Eboue burde skjerpe seg med alt den filminga han driver med, han detter jo som en pottetsekk værgang noen næmer seg han . Var akkurat slik han drev på i fjor da han ble veldig misslikt blant Arsenal fansen værste jeg vet er slike spillere som filmer til de grader med svart belte i filming.

 

Syns også Eboue burde slutte å springe på motstanderens bein hele veien ..rett og slett en uting...

For en spiller Song er...banens gigant i mine øyne. Var solid på midtbanen og viser muskler og solid i forsvaret.

 

Almunia gjorde en særdeles svak opptreden ved straffesituasjonen og burde holdt ballen.

 

Var en solid arbeidseier idag. Tøft med tanke på at vi var 10 mann lenge.

Er ikke i tvil om at Campbell sin inntreden på laget er den store forskjellen på nå og i fjor. Campbell

gir alt og er definitivt en positiv tilvekst og ikke minst viktig for dette unge Arsenal laget.

 

Eboue ,Diaby og Song..før de 3 utskjelte...nå 3 spillere det oser kvalitet av. Ikke mange spillere i Pl som

besitter de kvalitetene disse har. Song er uten tvil en sterk kandidat til Arsenal Player of the Year.

Diaby med den teknikken han besitter er en nytelse å se på til tider.

Eboue er så uortodoks i spillestilen at krokfot er det eneste motstanderene tar til med.

 

Kronjuvelen vår har jeg ennå ikke nevnt med et ord. Det sier det meste om dette laget som

definitivt kan ta gull i PL denne sesongen.

 

Rødt kort på Vermaelan...billig syns jeg. Dette har jeg sett før mange ganger og det blir definitivt ikke gitt rødt kort i de fleste slike situasjoner. Men...men shit happens..godt det sannsynligvis ikke blir

mer enn 1 kamp.

 

Og yepp...vi er igjen der vi hører hjemme :D

Link to comment
Share on other sites

Syns også Eboue burde slutte å springe på motstanderens bein hele veien ..rett og slett en uting...

For en spiller Song er...banens gigant i mine øyne. Var solid på midtbanen og viser muskler og solid i forsvaret.

 

Almunia gjorde en særdeles svak opptreden ved straffesituasjonen og burde holdt ballen.

 

Var en solid arbeidseier idag. Tøft med tanke på at vi var 10 mann lenge.

Er ikke i tvil om at Campbell sin inntreden på laget er den store forskjellen på nå og i fjor. Campbell

gir alt og er definitivt en positiv tilvekst og ikke minst viktig for dette unge Arsenal laget.

 

Eboue ,Diaby og Song..før de 3 utskjelte...nå 3 spillere det oser kvalitet av. Ikke mange spillere i Pl som

besitter de kvalitetene disse har. Song er uten tvil en sterk kandidat til Arsenal Player of the Year.

Diaby med den teknikken han besitter er en nytelse å se på til tider.

Eboue er så uortodoks i spillestilen at krokfot er det eneste motstanderene tar til med.

 

Kronjuvelen vår har jeg ennå ikke nevnt med et ord. Det sier det meste om dette laget som

definitivt kan ta gull i PL denne sesongen.

 

Rødt kort på Vermaelan...billig syns jeg. Dette har jeg sett før mange ganger og det blir definitivt ikke gitt rødt kort i de fleste slike situasjoner. Men...men shit happens..godt det sannsynligvis ikke blir

mer enn 1 kamp.

 

Og yepp...vi er igjen der vi hører hjemme ;)

 

Lurer på hvordan du kan klage på at keeperen vår reddet en straffe? :D

Må være første gang jeg har hørt noen si at keeperen gjorde en dårlig inngripen da han ikke HOLDT en straffe..Han dyttet enkelt og greit ballen litt til side og hadde full kontroll hele tiden på hvor ballen var.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan du kan klage på at keeperen vår reddet en straffe? :D

Må være første gang jeg har hørt noen si at keeperen gjorde en dårlig inngripen da han ikke HOLDT en straffe..Han dyttet enkelt og greit ballen litt til side og hadde full kontroll hele tiden på hvor ballen var.

 

Er det seriøst så vanskelig å skjønne ironi?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvordan du kan klage på at keeperen vår reddet en straffe? :D

Må være første gang jeg har hørt noen si at keeperen gjorde en dårlig inngripen da han ikke HOLDT en straffe..Han dyttet enkelt og greit ballen litt til side og hadde full kontroll hele tiden på hvor ballen var.

 

Så var det dette med ironi da ;)

 

For et resultat, og for en laginnsats! Holdt på å knuse diverse gjenstander i stuen da Vermalen ble utvist, men det ble med snusboksen... Til tross for neglebiting og høy puls i 45 minutter, vant det beste laget til slutt. Top of the league, enn så lenge.

 

Song er min man of the match. Rett og slett outstanding! Rå duellstyrke, enorm ro og godt pasningsspill. Diaby kommer inn og er avgjørende for at vi drar i land seieren. Var virkelig dominerende i dag. Fortsett sånn! Denilson, Eboue og Clichy fortjener også skryt for sin innsats.

 

Har ikke lyst å sette fingeren på noe, men må si at mitt kjære Arsenal gjør det unødig spennende om dagen. Dette er en kamp som bør avgjøres før Vermalen blir utvist. Savner litt "untouchables-varianten": Drepe kampen før det er spilt 20 min. Mye mer behagelig å se på. Tror denne sesonngen har forkortet levetiden min med ti år, minst!Løfter vi pokalen i mai, så er det vel verdt det!

 

Come on you gooners, og ha en fortreffelig helg!

Link to comment
Share on other sites

Dette var nok en kamp som viser hvor mye laget vårt har vokst! Vermaelen har blant flere blitt sett på som uerstattelig nå som Gallas er skadet. Likevel klarte vi å holde nullen i en hel omgang med en mann mindre!

 

Nok en gang er vi vitne til en dommerskandale. I forkant av utvisningen var Nasri i en lignende situasjon. "Ingenting," tenkte jeg. Det skal mere til enn en liten obstruksjon for å få straffe. Noen minutter etter skjer noe veldig lignende på den andre siden. Goonerholic beskriver situasjonene godt:

Tell me I am wrong, part one. Early doors Samir Nasri was pulled back in the box. The referee decided that the blatant tug on the shirt was not sufficient grounds for a penalty, and frankly there was no complaint from me. I reckon it would have been generous in the extreme.

 

Fast forward to the forty-fourth minute. The same referee, struggling to keep up with the game, is stranded on the halfway line as Thomas Vermaelen and tumbledown Franco have the slightest of brushes in the box. The inappropriately named assistant, Mr Sharp, decides that a penalty is in order, and presumably conveys over his Phil Brown bluetooth headset that in his opinion a goalscoring opportunity has been denied.

 

I can think of no other explanation for the unbelievable decision to send Vermaelen off. From where he was Mr Atkinson could not have taken a view that Sol Campbell would not have made a covering block, even assuming any foul play had occurred. It was disgusting, and not the last example of the officials at best simply getting it horribly wrong.

 

Fast forward again, to the sixty-second minute. Matthew Upson is late on Emmanuel Eboue and there are no complaints as he goes into the book. It is a poor challenge. Nine minutes from time the same player deliberately handles in the box to prevent the ball from reaching Cesc Fabregas who is bursting clear of the last defender and would surely have an outstanding goalscoring opportunity.

 

What does our official do? At very least that is a second yellow no matter how you interpret the law. Not to this incompetent it isn’t. Not even a word is administered, let alone the one red card that should have been issued in the match.

 

Heldigvis var ikke en dommerskandale nok til å ødelgge for oss. Forøvrig veldig proffesjonelt av Belgieren å gå rett i garderoben, nå kommer FA neppe til å forlenge straffen på en kamp. Veldig god strafferedning av Almunia. Undertegnede har flere ganger kritisert Almunia, nå fortjener han velfortjent skryt. Mer av dette, takk!

 

Selv om kampen må enses som en stor lagsier var det like vel noen personer som skilte seg særlig positivt ut: Clichy, Eboue, Song, Diaby og til en viss grad Fab. Denilson og Almuinia med veldig avgjørende ingripener, men de var ikke like outstandig som de andre sett under ett. I førsteomgang var Song helt rå, kanskje hans beste omgang denne sesongen. I tilegg til å stoppe mange angrep, var han også god offensivt. Blant annet var han en stor del av oppbygningen til et nydelig angrep som desverre endte med en slurvete pasning fra Bendtner idet dansken skulle sende Fab alene gjennom. En stor forskjell med midtbanespillet denne sesongen er at vi ikke har vært like avhengig av at Cesc må fordele ballen på midten, det har vært flere som foreler ballen bakover på banen. Dette har også fært til at Cesc kan finne rom høyere opp i banen, noe som har resultert i over 30 målpoeng for spanjolen denne sesongen!

 

Ellers fortsetter Eboue og Clichy med sine fine formkurver. Førstnevnte ser endelig ut til få mer sluttprodukt, mens sistnevnte er mer stabil i spillet sitt og viser seg fra en side han ikke har gjort på over ett år. Diaby kommer inn og spiller nok en strålende kamp. Mange fryktet at han hadde stagnert, men denne sesongen har han vært veldig god (selv om jeg det ikke synes på spillerbørsen). Fysikken er noe vi sårt trenger i kamper med mange harde dueller. Cesc fikk en veldig hard behandling i løpet av kampen, men klarte til tider å finne rom. Jeg elsker hvordan han vinner ballen i forkant av straffen og sammen med Eboue sikrer seieren alene mot så mange West Ham spillere. Denilson har som alltid litt slurv og mye støttepasninger, men hever seg betrakltelig fra tidligere kamper. Nok et bra skudd fra han, hvor var den skuddfoten sist sesong?

 

De mer offensive spillerne fikk ikke like mye til, men gjorde en god innsats. Bendtner fikk nok et målpoeng, morsomt hvor mange "billige" assists han har fått i det siste. Spørsmålet er om det er tilfeldig når det skjer så ofte. Arshavin hadde overaskende mange slurvete touch, men så lenge han viser Porto-form mot Barca (og eventuelt de andre kommende mostanderne) kan han være så ræva han vil i PL for min del. Ellers er de andre spillerne gode. Vermalen skulle aldri vært utvist, men det var slurvete av han i forkant av forseelsen.

 

En sliteseier borte mot Stoke, avgjørende mål på overtid borte mot Hull og seier med en mann mindre mot West Ham. Endelig klarer laget å "grinde" ut resultater. Oh, the boys have truely become men! So proud to be a Gooner!!

 

Eboue etter kampen:

Link to comment
Share on other sites

Vi har nå seks strake seire. Helt fantastisk!

 

Liverpool

Sunderland

Stoke

Burnley

Hull

West-Ham

 

Så venter Birmingham og Wolverhamton. Klarer vi seks poeng til her, da kan vi for alvor begynne å snakke.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig LIverpool lager straffe på samme måte nesten men slipper unna med gult mens vi fikk rødkort.

 

Greit vi feller en man som siste man.... men Valencia hadde vært avlene i mellom hadde han ikke blitt holdt så lenge, så for meg er det like stor målsjangse og rødkort.

 

Var vel det Alex ble sinna for også mente det burde vært rødkort og ikke gult.

 

Bare synd Torres sløser bort 2 gigant sjangser til å skore 2-2 helt utrolig.

 

Chelsea var like elendige som de har vært de siste 4-5 ukene, ser jo klart at de ikke tar ligapokalen med det elendige spille de har under x Milan Manager som har en spillestil som ikke passe i England.

Ser man alle de siste 7-8 kampene ser man tydelig at de sliter utrolig mye uannsett lag de møter, bra for Arsenal og Man Utd :D

Link to comment
Share on other sites

Det meste er sagt her inne, men syns få nevner hvor godt Wenger styrte skuta i går. Spillerene har tydeligvis fått beskjed om å ikke gi noe rom de først 10 av andre omgang og på den måten la kampen sette seg med den nye formasjonen. Når WH har løpt fra seg tar vi tilbake ballen og beholder den til kampen er slutt. Helt vanvittig bra taktisk og spillerene klarte å følge dette til punkt og prikke.

 

Song gjennomført fantastisk både på midten og bak. Måten han rett og slett vipper C Cole unna i duellene er smått utrolig. For en fysikk og for et fotballhode. Tror ikke jeg kan huske en eneste feilpassning eller feilposisjonering i hele kampen. Soleklart BB.

Eboue og Clichy følger tett, men begge har små skjønnhetsfeil som trekker litt.

Diaby er akkurat så god som han vil og for tiden vil han mye. Barca kan virkelig grue seg, det vil bli en kamp som passer ham perfekt.

Stor takk til Almunia og Fab som er meget gode når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Støtter deg fullt ut, RP7. En taktisk triumf av Wenger. Synes vi ble veldig lave de første ti av andre omgang, men det skal sies at West Ham skapte omtrent ingenting. Var også veldig tvilende til å bytte ut Bendtner, men det viste seg jo at med det byttet, sluttet vi må måke håpløse baller opp på topp.

 

Husker spesielt en av duellene Song hadde med Cole, hvor han plutselig sto foran Cole med ballen i beina. Holdt på å dette av stolen av latter, jeg tror Carlton Cole aldri har blitt så eid før.

 

Diaby var absolutt fantastisk. For et vanvittig driv han har med ballen i beina!

Link to comment
Share on other sites

Var over på balløyen for denne kampen, og var veldig fornøyd med de 90 minuttene. Selv om jeg satt på motsatt side av straffesituasjonen så den veldig billig ut, men så at linjemannen vinket med en gang, CUNT.

 

Er bare noe jeg lurte på, etter Fabregas hadde puttet straffen så begynte jeg å filme litt med mobilen for å få med meg stemningen og hele pakken, "WE ARE TOP OF THE LEAGUE". Dette fikk derimot en brå stopp ettersom den ene stewarden hadden skyntet seg ned til raden min og ropte å skrek "SIR, SIR NO FILMING".

Noen som har peiling på hvorfor dette ikke er lov? Frykter de at jeg på grunnlag av filmklippet mitt skal løpe til Al Quaida og planlegge et massivt terrorangrep ?

 

Fikk heldigvis med meg litt av ett av høydepunktene i hele kampen: "10 MEN, WE ONLY GOT 10 MEN!"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...