Jump to content

Luca Toni


Fabulous

Recommended Posts

Bayern slipper Toni

 

Syns nesten det er rart at det ikke er opprettet en tråd om Luca Toni enda. Det bør da være en hyper-aktuell spiller for Wenger i januar-vinduet. Han blir mest sannsynelig sluppet av Bayern, og det vil gjøre at vi kan hente han bortimot gratis. (Blir vell noe sign on fee kostnader) Når Wenger i tillegg prater om at han ikke er villig til å hente veldig dyre spillere så er dette en god løsning. Jeg tror heller ikke Wenger ønsker å hente en spiss som Dzeko rett og slett fordi det vil skape et altfor stort luksusproblem når Van Persie kommer tilbake fra skade. Da er det fint med en spiss som Toni som er på vei mot slutten av sin karriere, og som da helt sikkert vil synes det er fint å ta et år eller to i Arsenal, ihvertfall når han bortimot er sikret en plass som midtspiss i et 4-3-3 system.

 

Dette er noe jeg har stor tro på, la heller storkjøpene komme til sommeren da de har tid til å komme i form og inn i laget til sesongen starter!

 

Hva syns fellow Gooners om dette?

Link to comment
Share on other sites

Bayern slipper Toni

 

Syns nesten det er rart at det ikke er opprettet en tråd om Luca Toni enda. Det bør da være en hyper-aktuell spiller for Wenger i januar-vinduet. Han blir mest sannsynelig sluppet av Bayern, og det vil gjøre at vi kan hente han bortimot gratis. (Blir vell noe sign on fee kostnader) Når Wenger i tillegg prater om at han ikke er villig til å hente veldig dyre spillere så er dette en god løsning. Jeg tror heller ikke Wenger ønsker å hente en spiss som Dzeko rett og slett fordi det vil skape et altfor stort luksusproblem når Van Persie kommer tilbake fra skade. Da er det fint med en spiss som Toni som er på vei mot slutten av sin karriere, og som da helt sikkert vil synes det er fint å ta et år eller to i Arsenal, ihvertfall når han bortimot er sikret en plass som midtspiss i et 4-3-3 system.

 

Dette er noe jeg har stor tro på, la heller storkjøpene komme til sommeren da de har tid til å komme i form og inn i laget til sesongen starter!

 

Hva syns fellow Gooners om dette?

Han er en sikkelig tanker der framme. Men han er ALT annet enn et Wenger kjøp, men er det noen ganger han skal hente en som mest sannsynlig er over toppen så er det nok iår. Personlig kunne eg godt tenkt meg en Luca Toni på topp.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke et Wenger kjøp, men akkurat i år tror jeg det er et Wenger kjøp. Grunn: Han ønsker å satse videre på de talentene og spillerne vi allerede har. Derfor er en ett års kontrakt med Luca Toni perfekt, og det er garantert noe Wenger tenker på.

 

Jeg ser det som en absolutt sannsynlighet, rett og slett fordi Wenger ikke ønsker å hente en ung og lovende nå som den vil ha så mange spisser foran seg i køen. Derfor vil en Luca Toni som får kortere tid i klubben være perfekt for både Wengers videre satsning på sine unge og for Luca Toni.

 

Jeg vil også presisere at Toni ikke er noen garantist for mål, ihvertfall ikke nødvendigvis. Han har tross alt sitti på benken i Bayern i lange tider nå, og har 2-3 spisser foran seg i rekken. Så det er langt i fra garantert mål, men jeg føler meg sikker på at Wenger er i stand til å legge til rette for mange nye mål for Toni.

Link to comment
Share on other sites

Litt for treig kanskje, stiller meg dog positiv til en prestasjonsbelønnet et-års kontrakt med mulighet for forlengelse med både den karen og Adriano

 

 

Ja takk begge deler :P Men vil nå heller ha Dzeko, føler ikke det blir noe veldig til luksusproblem med Dzeko når alle kommer tilbake. Vi har bare to superspisser i stedet for 1. Og jeg får vann i munnen av å tenke på Van Persie sammen med Dzeko. Tror de hadde utfyllt hverandre meget bra. Og selv om han ikke kan spille i Champions Leauge, så er jo Wenger langsiktig i tenkingen sinn. På den andre siden, så hadde både Toni og Adriano vært en veldig god kortsiktig løsning...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke på noen av disse ryktene. Adriano kan vi nok bare glemme, jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at Wenger går for en så stasjonær spiss som han. Wenger liker spillere med stor løpskapasitet, noe Adriano ikke hadde når han var som best engang.

 

Luca Toni er en god sliter og minner meg i grunn litt om Adebayor i den tiden Adebayor gadd å jobbe. Jeg husker Toni som en sliter som konstant er på løp og som i tillegg er god på hodet. Luca Toni kan nok være en mulighet, men jeg tror at Wenger avstår fra å kjøpe en spiss i januar for da er forhåpentligvis Bendtner tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Luca Toni er en spillertype jeg gjerne skulle sett som midtspiss i arsenals 4-3-3 formasjon, men makan til juksemaker skal du vel lete lenge etter? På sitt beste er han enorm, på sitt værste er han en typisk furten italiener. Kunne vært spennende å se hva Wenger hadde fått ut av han. Han er sikkert motivert til å prestere da han sikkert har en VM-plass i bakhodet.

Link to comment
Share on other sites

Luca Toni er en spillertype jeg gjerne skulle sett som midtspiss i arsenals 4-3-3 formasjon, men makan til juksemaker skal du vel lete lenge etter?

 

Akkurat den kynismen og det italienerinnstinketet Toni står for vil jeg nå si at kunne tilført laget vårt endel. Det er altfor lite knysme i dagens lag, vi er for ærlig og for lite kontroversielle i spillet vårt. Jeg tror ikke det ville ødelagt på noen måte å få den kyniske mentaliteten Toni har inn i laget i dag.

 

Adriano er for meg komplett uaktuell, han er ikke riktig spiller på banen, og definitivt ikke utenfor banen. Vi kan jo se igjennom tidene så har han kastet endel spillere ut av stallen på grunn av dårlig utenomsportslig aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

For de som ikke visste det, har han nå gått på lån til Roma.

 

trolig en medvirkende årsak til at det ikke har vært skrevet noe på denne tråden siden 25.12.09... tror ikke det finnes en arsenalsupporter i den vestlige verden som ikke følger med på hvilke spillere som er tilgjengelige :P

Link to comment
Share on other sites

Håper det er ironi på gang her...

 

Jeg personlig bryr meg vel i det minste hvor Luca Toni spiller fotball. Om han så hadde gått til norsk 4.divisjon ville jeg ikke brydd meg en dritt. Hvorfor skulle jeg? For meg består Arsenal av historie og klubben i dag og ikke en av de 500 "stjernespillerne" som blir linket til alle toppklubbene i Europa for 20m pund hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...