Jump to content

oss, vi eller Arsenal(dem)


Arsenalfan87

Recommended Posts

Har vært i diskusjon med en kompis lenge nå. Hver gang Arsenal har spilt eller nevnes pleier jeg alltid å si vi, oss.

 

For eks. Vi vant i helgen.

 

Blir dette feil å si?

 

Han mener at Arsenal er et lag og jeg ikke tilhører det laget. Jeg kun heier på dem og kan derfor ikke si vi og oss. Jeg er ingen del av det.

 

Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Har vært i diskusjon med en kompis lenge nå. Hver gang Arsenal har spilt eller nevnes pleier jeg alltid å si vi, oss.

 

For eks. Vi vant i helgen.

 

Blir dette feil å si?

 

Han mener at Arsenal er et lag og jeg ikke tilhører det laget. Jeg kun heier på dem og kan derfor ikke si vi og oss. Jeg er ingen del av det.

 

Hva mener dere?

Det handler vel litt om i hvilken kontekst man sier det. Pratet man med noen som ikke et hva Arsenal er engang, er det vel litt rart å bruke "vi"...

Link to comment
Share on other sites

Det handler vel litt om i hvilken kontekst man sier det. Pratet man med noen som ikke et hva Arsenal er engang, er det vel litt rart å bruke "vi"...

 

Hvem vet ikke hva Arsenal er? ;)

 

Altså, jeg bruker av og til å si "Vi vant i helgen" , men kommer alt an på situasjon "Arsenal er best" osv..:D

Link to comment
Share on other sites

Har vært i diskusjon med en kompis lenge nå. Hver gang Arsenal har spilt eller nevnes pleier jeg alltid å si vi, oss.

 

For eks. Vi vant i helgen.

 

Blir dette feil å si?

 

Han mener at Arsenal er et lag og jeg ikke tilhører det laget. Jeg kun heier på dem og kan derfor ikke si vi og oss. Jeg er ingen del av det.

 

Hva mener dere?

er du ordentlig arsenal fan og føler du er en del av laget, noe supporterne jo er, så si vi og oss og drit i at andre mener det er feil

 

har fått høre den selv noen ganger, men det er bare fra folk som ikke aner hvordan det er å ha så store følelser for et fotball lag

Link to comment
Share on other sites

Ser du på deg selv som en Arsenal-supporter, så har du absolutt rett til å kalle deg en del av det. Klubben ville ikke klart seg uten supporterne, så å si at du ikke er en del av det er bare tull.

 

Men det er klart jeg føler jeg blir irritert når folk som skifter lag etter diverse CL-finaler de siste årene oppdaterer statusen med "Vi er best! Champions". Men på en annen side så er jeg glad dette i meget liten grad gjelder Arsenal-supportere. Jeg kjenner mange Man Utd-fans som føler seg flaue over alle de "wannabe-fansene".

 

Gud jeg er glad jeg har Arsenal i mitt hjerte, og ikke minst at jeg føler jeg har rett til å kalle det en del av meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier vi og oss om Arsenal. Hvis noen misliker det, så får det bare være.

 

Arsenal blir et forestilt felleskap på linje med f. eks. nasjonen. Jeg begynner å snakke med villt fremmede Arsenalsupportere, akkurat som man kan begynne å snakke med villt fremmede nordmenn når man hører noen snakke norsk i utlandet. Vi sier jo at vi vant gull i vinter-OL, jeg kan knapt huske å ha lettet rompa fra sofaen noensinne under OL. Når Arsenal vinner noe derimot, så kan jeg hoppe rundt som en gærning.

 

Med andre ord, jeg føler meg fysisk mer delaktig i Arsenals triumfer enn Norges triumfer....

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker vi-form, men jeg sier Arsenal i mange sammenhenger også. Grunnen er vell rett og slett at jeg føler meg ikke så nære laget som jeg burde være. Jeg burde vært på stadion vær eneste helg. Spesielt for meg som følger Mjøndalen i Norge så tett, så har jeg på en måte noe å sammenligne med. Forholdet blir ikke helt det samme, av den enkle grunn at man av geografiske årsaker ikke får fulgt laget like tett.

 

Så jeg sier vi som oftest, men er noen ganger det går i Arsenal også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...