Jump to content

Forslag til forbedringer


Guest EvenA

Recommended Posts

Det er nok motsatt vei mtp. at de fleste andre forumene slettet minus funksjonen etter kort tid når de fant ut at det ikke var noe som bidro til å bedre kvaliteten på forumet :)

 

Her er du inne på de synspunktene jeg syns jeg har debattert mot en rekke ganger. Hvordan måler man kvalitet på et forum? Det debattant A liker kan være det debattant B misliker. Det du mener bidrar til økt kvalitet kan være det jeg mener forringer kvaliteten. Hvordan konkluderer du med at du i dette tenkte tilfellet har objektivt eller intersubjektivt sett rett?

Link to comment
Share on other sites

Slikt sett kan man spørre seg hva som er bra med plusstegnet. Det er like anonymt og vi vet ikke grunnen til at folk trykker på pluss. Er det for at vi alle skal være "gla'religiøse Arsenalsupportere"?

 

Personlig vil jeg ha muligheten til å trykke negativt til innlegg som jeg av forskjellige grunner er negativ til og som jeg ikke orker å svare på. F.eks mener jeg noen debattanter skriver meningsløst lange innlegg som er nesten uten innhold. Mange ord, minimalt med budskap. Det er ikke alltid jeg gidder å svare på intetsigende fraser, da kan minustegnet være godt å ha.

 

Jeg ga nylig Stefan B et minus, han er en debattant jeg setter pris på og respekterer. Denne gangen var jeg uenig med ham, og jeg lurer på hvorfor det var så galt at jeg ga han et minus?

 

Som jeg tolker er du også enig med meg at det er idiotisk å gi minus pga gramatiske feil i et innlegg. Men jeg er også uenig i at det skal gis minus fordi man er uenig i noe. Om det bare skulle gis minuser i hytt og gevær fordi en er uenig med en annen ville det ikke ført til god diskusjon. Det ville vært en minus, og ferdig med det. Jeg klarer ikke å se for meg et diskusjonsforum der hvor diskusjon ikke er tilstedeværende, og det kan umulig være positivt for forumet.

 

Hva som er positivt me +-funksjonen? Det gir enkelte mer motivasjon til å skrive gode innlegg. Jeg ser hva du mener med unødvendige lange innlegg uten mål og mening, og jeg kan forstå at du vil gi minus for slike innlegg, for dem er som oftest vanskelig å diskutere fra. Da kan kanskje minus være god å ha. Men det som er ganske tydelig på dette forumet er at det er veldig få av dem som bare bruker minuser ved slike tilfeller. Jeg har tidligere i denne tråden uttrykt meg positivt til minus-funksjonen for nettopp hva du sier. På en slik måte kan funksjonen fungere optimalt. Desverre er det noen (mange?) som misbruker funksjonen, fordi de er uenig med budskapet eller pga gramatiske feil. Når positivt skal veie opp mot negativt angående minusfunksjonen så veier mi vektskål mest på negativt, dermed tror jeg at det hadde vært bedre for forumet å kvitte seg med funksjonen, og heller bare beholdt pluss-funksjonen.

Link to comment
Share on other sites

Du sa det selv. Han er en respektert bruker, og bør ikke få dårlig reputation fordi noen er uenig med han.

 

Nå må du lese det jeg skriver. Jeg skrev at jeg respekterer Stefan B, ikke at han er en respektert bruker. Jeg kan være tilbøyelig til å tro det siste, men det vet jeg ikke ganske enkelt ikke. Andre debattanter får vurdere om de syns Stefan B er en god debattant eller ikke.

 

Hvis det skulle vise seg at mange, slik jeg tror, setter pris på hans innlegg så vil det nok reflekteres i at han får langt flere plusser enn minuser. Hvis han får langt flere minuser enn plusser så tyder det på at mange ikke har samme respekten for han som undertegnede har.

 

Og til sist, hvis noen får mange minuser, hva så? Hvorfor er det så ille? Er folk redde for å mene/gjøre noe som ikke er populært? Må man ha en imaginær heiagjeng på et anonymt forum?

 

Er det verre at noen trykker på minus enn at noen i prosa forklarer hvorfor de er uenige?

Link to comment
Share on other sites

Er det verre at noen trykker på minus enn at noen i prosa forklarer hvorfor de er uenige?

 

Ja, etter min mening så er det det. Om noen forklarer hvorfor de er uenige vil det oppstå diskusjon. Derom noen velger å bare trykke minus vil det ikke oppstå noe som helst annet enn dårlig rep. Hvordan skal da brukeren som har fått minus vite hva motparten er uenig i og hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Hva som er positivt me +-funksjonen? Det gir enkelte mer motivasjon til å skrive gode innlegg.

 

Det blir siste innlegget jeg svarer på før jeg tar kvelden B)

 

Dette poenget ditt er ikke veldig logisk etter mitt syn. Hvis det er positivt at noen får plusser og det etter ditt syn sporer folk til å skrive gode innlegg så kunne man like gjerne innvende at minustegnet sporer folk til å ikke skrive dårlige innlegg.

 

Og, hvis minustegnet forsvinner så kunne man lett finne på å tro at mange syns ett innlegg er godt, selvom det kunne tenkes at hvis det var mulig å trykke på minus så ville det vise seg at enda flere ikke likte innlegget. Ville ikke dette da oppmuntre folk til å skrive innlegg som flere ikke syns var gode?

 

Personlig tror jeg ikke folk skriver eller mener noe for å få plusser. Det er hva jeg tror, men jeg vet ikke. Og, jeg håper ikke folk er så opptatt av å få sine innlegg likt eller tar noen skade av at noen misliker et innlegg.

Link to comment
Share on other sites

Ja, etter min mening så er det det. Om noen forklarer hvorfor de er uenige vil det oppstå diskusjon. Derom noen velger å bare trykke minus vil det ikke oppstå noe som helst annet enn dårlig rep. Hvordan skal da brukeren som har fått minus vite hva motparten er uenig i og hvorfor?

 

Ser du ikke at man kan bruke akkurat den samme argumentasjonen mot plussknappen?

 

 

Om noen forklarer hvorfor de er ENIGE vil det oppstå diskusjon. Dersom noen velger å bare trykke PLUSS vil det ikke oppstå noe som helst annet enn dårlig rep. Hvordan skal da brukeren som har fått PLUSS vite hva motparten er ENIG i og hvorfor?

 

Dette er dine ord, ord med cap lock er de eneste jeg har endret.

Edited by Tapapa
Link to comment
Share on other sites

Ser du ikke at man kan bruke akkurat den samme argumentasjonen mot plussknappen?

 

 

Om noen forklarer hvorfor de er ENIGE vil det oppstå diskusjon. Dersom noen velger å bare trykke PLUSS vil det ikke oppstå noe som helst annet enn dårlig rep. Hvordan skal da brukeren som har fått PLUSS vite hva motparten er ENIG i og hvorfor?

 

Dette er dine ord, ord med cap lock er de eneste jeg har endret.

 

Da har du missforstått hvordan jeg mener plussknappen skal brukes. Jeg gir pluss for gode og informative innlegg, om jeg er uenig eller ikke. Har et innlegg et bra poeng gode argumentasjoner og et godt budskap vurderer jeg å gi pluss, uavhengig av min egen mening ang. temaet. Min mening vil jeg evt. skrive som et var på innlegget. Å sette en +/- fordi man ikke gidder å svare vedkommende hjelper ikke forumet på noen som helst måte. Hovedgrunnen til at dette systemet ble iverksatt var vell for å få bort innlegg som: "Kjempebra innlegg", "enig i alt du sier" og "amen to that"?

 

Selv skriver jeg ikke for å få plusser. Jeg skriver fordi jeg har en trang om å få fram min egen mening i saker jeg har en mening i. Jeg skriver ikke her for å bli godt likt, jeg skriver hva jeg mener og alt jeg skriver kommer rett fra levra. Omså kunne jeg ha diskutert med mitt hele og fulle navn. Som mange kanskje ikke vet så skriver jeg under mitt eget fornavn, og har absolutt ingen problemer med at folk ikke liker mine meninger.

Link to comment
Share on other sites

Det deles ut så mange latterlige pluss at jeg ser meg nødt til å klikke minus både her og der. Når folk gir pluss til folk som legger ved en link til et rykte eller skriver "Jeg spiste grandiosa til middag." kan man bare fjerne både pluss og minus. For min del, de få gangene jeg gir ut pluss, så skal innlegget virkelig fortjene det. Det kan hende jeg har misforstått hele funksjonen, men jeg kan ikke tenke meg at man fortjener et pluss hvis noen er enig, og minus hvis man er uenig?

 

Fjern hele greia, så kan man heller si seg enig i forumet. Gis også ut mange latterlige minuser, men funskjonen blir for "ustabil" om man ikke kan veie de opp.

Link to comment
Share on other sites

Ville vært bedre med bare en plussknapp. Over til noe annet: Jeg får ikke til å logge meg til på forsiden, noe jeg må endre på? Funker ikke med samme brukernavn og passord som på forumet.

 

Du må logge inn med medlemsnr.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å utsette på på - knappen er at den har sine begrensninger. Jeg foreslår at det øvre taket for antall minuser man kan gi økes. Det samme gjelder forøvrig plussknappen. Jeg fyller kvoten av både minus og plussknapper hver eneste dag.

 

BE

 

Edit: You have reached your qouta for positive votes for today. Den fikk jeg allerede og klokka er ikke 11 en gang.

Edited by ben elfen
Link to comment
Share on other sites

Er man uenig i innholdet på et innlegg, så skal vel ikke minus-knappen brukes på et diskusjonsforum?

 

Dette er et diskusjonsforum, og da skal man ikke få minuser for at man har andre tanker og meninger i ulike områder enn de andre/flesteparten.

Alle skal få lov til å ha sine meninger, så lenge de argumenterer for det. Ingen skal bli "slaktet med minuser", for at de har et annet syn på "saken" enn de andre.

 

Kan jo spørre: hvorfor har det blitt delt ut minus på innlegg til nå?

Er det innholdet man ikke er enig i, er det personlig (man liker ikke forumisten), eller hva er det.....?

Håper noen kan gi svar på akkurat dette, for det kunne oppklare litt på hva enkelte tenker om knappen.

 

Jeg ser absolutt tanken bak pluss-knappen, slik at man kanskje kan få et mer ryddig forum i fremtiden.

Hedly formidlet dette på en ypperlig måte:

Jeg gir pluss for gode og informative innlegg, om jeg er uenig eller ikke. Har et innlegg et bra poeng gode argumentasjoner og et godt budskap vurderer jeg å gi pluss, uavhengig av min egen mening ang. temaet. Min mening vil jeg evt. skrive som et svar på innlegget. Å sette en +/- fordi man ikke gidder å svare vedkommende hjelper ikke forumet på noen som helst måte. Hovedgrunnen til at dette systemet ble iverksatt var vell for å få bort innlegg som: "Kjempebra innlegg", "enig i alt du sier" og "amen to that"?

 

Dette er et diskusjonsforum, og disse knappene gir ikke en diskusjon.

Er man uenig, så erstatter ikke et trykk på minus-knappen din mening i saken. Jeg ønsker å lese om din mening, dine tanker, dine tolkninger, for det er jo derfor jeg er her. Hadde alle vært enige, så hadde forumet sett sine siste dager for lenge siden.

 

Tapapa:

Har det ikke vært lov til å være negativ på forumet, for den kampanjen du nevner kan ikke jeg å ha huske? Det var en periode hvor det ble diskutert ordlyd/ordbruk i innlegg, men ytringsfriheten er det INGEN som har ønsket å røre. Å være negativ, burde vel komme inn i den sjangeren......

Link to comment
Share on other sites

Dette er tross alt et diskusjonsforum.

 

Ja, det er et diskusjonsforum. Det ligger i ordet at dette er et sted hvor man skal DISKUTERE. Hva med å diskutere andres innlegg istedet for å bare slenge på en pluss eller minus? Denne funksjonen gjør jo at det faktisk blir mindre diskusjon, fordi det er mye enklere å si seg uenig med folk, bare ved å trykke på minusknappen. Det samme vil gjelde for plussknappen.

 

Jeg trodde det var et ønske fra de fleste her på forumet å få opp aktiviteten. Slik jeg ser det, kan dette fort ha motsatt virkning. Folk gidder ikke lenger å skrive innlegg, da man aldri får til en saklig diskusjon, etter som folk bare velger å besvare innlegget med pluss og minus.

 

For min egen del, gir jeg egentlig en blank f*** i denne diskusjonen. Dersom det blir besluttet å beholde funksjonen, så er det greit, og blir det besluttet at funksjonen skal fjernes, er det greit for meg. Men en ting jeg vil ha meg frabedt dersom det blir besluttet å beholde funksjonen, og det er at moderatorteamet skal komme inn og legge føringer for hvordan pluss og minus skal brukes. Så lenge det er en funksjon som er en del av forumet, mener jeg at det bør være opp til hver enkelt hvordan de velger å gi +/-

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Tapapa. Hva i allverden er så alvorlig med å få en minus eller to på postene sine? "Dårlig Reputation"? Det er som Tapapa sier, et diskusjonsforum, og da må det være lov å være uenig i poster og dermed trykke på minusknappen istedet for å sprute på med plusser så alt ser bra ut og alt er fryd og gammen. Nei, en må tåle å få en minus i ny og ne!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Tapapa. Hva i allverden er så alvorlig med å få en minus eller to på postene sine? "Dårlig Reputation"? Det er som Tapapa sier, et diskusjonsforum, og da må det være lov å være uenig i poster og dermed trykke på minusknappen istedet for å sprute på med plusser så alt ser bra ut og alt er fryd og gammen. Nei, en må tåle å få en minus i ny og ne!

Forskjellen er at når du er enig i noe så trenger man ikke bestandig begrunne det fordi den du er enig med har akkurat sagt det. Når man derimot er uenig så skal dette begrunnes. En minus knapp blir da en måte å være uenig på uten å ta seg bryet med å begrunne hvorfor man ikke er enig.

 

Eksempel: Du setter deg ned å forfatte et lengre innlegg som du er godt fornøyd med. Et par timer etter du har laget det så har du ikke fått noen svar, men 4 minuser. Du vet da at det er noen som er misfornøyde med ditt bidrag, men du har ingen anelse om hva det er som folk ikke er enig i

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at majoriteten av de aktive brukerene på dette forumet setter seg ned og svarer om man er uenig, og jeg tror ikke en liten tilleggsknapp kommer til å endre så alt for drastisk på dette. Det trenger heller ikke å handle så alt for mye om man er uenig/enig med det som står skrevet; noen innlegg er korte og uten informasjon, andre lange og uten informasjon. Det at man da kan ytre litt misnøye ved å trykke på minus syns jeg er et genialt tillegg, istedet for at man hele tiden er nødt til å kommentere. Jeg tror vi sparer mye plass.

 

Når det er sagt, og angående ditt eksempel så er det selvfølgelig en bekymring hvis dette forekommer over lengre tid, og folk trykker i hytt og pine - men brukes det med skjønn tror jeg det kan være et ypperlig tillegg til dette forumet.

 

Og kjære medforumister, det må da gå an å være litt hardskinnet. Det virker som at flere av dere er opptatt av at dette kun skal være et forum bygd på idyll og plusser. Det ER et diskusjonsforum, og muligheten til å like eller å ikke like poster underbygger bare det faktum.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er merkelig, at dette med "minusknappen" skal vris som om at forumet skal være et harmonisk sted med idyll og plusser.

Forumet er et sted, hvor man kan diskutere sine tanker og meninger om Arsenal. Mangfoldet av tanker, meninger, og opplevelser, bidrar til at diskusjonsforumet lever videre. Ulike meninger har vi, og det er jo viktig at disse kommer frem.

 

Castor skriver det ganske enkelt med:

Forskjellen er at når du er enig i noe så trenger man ikke bestandig begrunne det fordi den du er enig med har akkurat sagt det. Når man derimot er uenig så skal dette begrunnes. En minus knapp blir da en måte å være uenig på uten å ta seg bryet med å begrunne hvorfor man ikke er enig

 

Det er jo selve kjernen i diskusjonen.

Det er forskjell på å sette på en pluss, og det å sette på minus. Det håper jeg de fleste forstår.

 

b]Å sette en minus på en post du ikke er enig i, er dette noe som vil gjøre forumet til et bedre diskusjonsforum?[/b]

Vil denne minusen (uten argumentasjon), bidra til at flere tanker og meninger på dette området kommer frem?

Vil denne minusen (uten argumentasjon), bidra til at vi får et levelig og inspirerende forum?

 

Er ikke poenget at man faktisk diskuterer, og det gjør man jo ikke med å slenge ut "minuser" på innlegg som du ikke er enig i.....

Denne minusknappen, vil føre til mindre argumentasjon og mer personlige baktanker.

Er helt uenig i at man skal på et diskusjonsforum få lov til å sette minus, uten noe som helst argumentasjon på hvorfor man er uenig. Merkelig valg.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Og hva er så utrolig med en plussknapp da? Burde man ikke ha en argumentasjon på hvorfor man er enig, Vieira04? Eller er det helt okei å ha en plussknapp, og sette plusser på alt man er enig uten noen som helst form for argumentasjon? Det er kanskje ikke helt samme sak, men helt på jordet er det ikke heller. Jeg syns ikke forumet blir noe mer styrket av å bare ha plussknapp og ingen minusknapp. Om så er tilfellet er det bedre å ikke ha noen pluss/minusknapp. Man "diskuterer" heller ikke ved å trykke på plussknapper.

Link to comment
Share on other sites

Og hva er så utrolig med en plussknapp da? Burde man ikke ha en argumentasjon på hvorfor man er enig, Vieira04? Eller er det helt okei å ha en plussknapp, og sette plusser på alt man er enig uten noen som helst form for argumentasjon? Det er kanskje ikke helt samme sak, men helt på jordet er det ikke heller. Jeg syns ikke forumet blir noe mer styrket av å bare ha plussknapp og ingen minusknapp. Om så er tilfellet er det bedre å ikke ha noen pluss/minusknapp. Man "diskuterer" heller ikke ved å trykke på plussknapper.

 

Jeg kan bare prate for meg selv, og jeg bruker kun plussknappen når jeg kommer over gode innlegg, uavhengig hva min egen mening er. Det er, etter mitt syn, den riktige måten å bruke plussknappen på. Slik som jeg har skjønt det så har folk her inne utrolig mange ulike syn på dette, og jeg syns det er på tide å få høre noe fra en mod om hva som virkelig var meningen bak +/-.

 

Om folk bruker +/- bare for å markere om dem er enige eller uenige kan vi bare kutte ut å kalle forumet for et diskusjonsforum. Da kan vi heller omdøpe forumet til et pollforum, der folk kan skrive ned sine meninger, for så å la resten av forumistene bedømme meningen til brukeren som har skrevet et innelgg med +/-.

 

Jeg er hvertfall ikke i tvil om hva jeg ønsker. (Et diskusjonsforum om noen ikke skulle ha forstått det enda)

Link to comment
Share on other sites

Og hva er så utrolig med en plussknapp da? Burde man ikke ha en argumentasjon på hvorfor man er enig, Vieira04? Eller er det helt okei å ha en plussknapp, og sette plusser på alt man er enig uten noen som helst form for argumentasjon? Det er kanskje ikke helt samme sak, men helt på jordet er det ikke heller. Jeg syns ikke forumet blir noe mer styrket av å bare ha plussknapp og ingen minusknapp. Om så er tilfellet er det bedre å ikke ha noen pluss/minusknapp. Man "diskuterer" heller ikke ved å trykke på plussknapper.

 

 

Man kan jo få et mer ryddig forum, med å ha en slik "plussknapp/tommel opp".

Man kan få luket vekk typiske one-linere som: "Kjempebra innlegg", "enig i alt du sier" og "amen to that", men samtidig ha mulighet til å gi positiv tilbakemelding med denne plussknappen uten at tråden får "25stk one-linere"

 

Er jo en ganske stor forskjell på minusknappen kontra plussknappen, er du ikke enig i det?

Muligens har Hedly et poeng, at vi kan få et poll-forum. Jeg kan ikke se noe argument, på at denne minusknappen er et bra tiltak. Kan ikke se at den skal skape god og levelig diskusjon på dette forumet, hvor argumentasjon er en viktig faktor.

 

Plussknappen ser jeg kan ha en helt annen betydning på forumet, og synes det er et positiv tiltak.

Link to comment
Share on other sites

Og hva er så utrolig med en plussknapp da? Burde man ikke ha en argumentasjon på hvorfor man er enig, Vieira04? Eller er det helt okei å ha en plussknapp, og sette plusser på alt man er enig uten noen som helst form for argumentasjon? Det er kanskje ikke helt samme sak, men helt på jordet er det ikke heller. Jeg syns ikke forumet blir noe mer styrket av å bare ha plussknapp og ingen minusknapp. Om så er tilfellet er det bedre å ikke ha noen pluss/minusknapp. Man "diskuterer" heller ikke ved å trykke på plussknapper.

QFT!

 

 

 

 

Eller så kunne jeg bare trykket på pluss.... :)

Link to comment
Share on other sites

+/- funksjonen kom med som standard når vi oppgraderte forumet. Det var ikke noen strategi bak å innføre dette. I første omgang får vi se hvordan det utvikler seg, så får vi ta en avgjørelse på om det skal beholdes eller ikke.

 

Forstår at man kan prøve noe nytt, men synes det er merkelig om det ikke er tatt noe strategi/tatt det opp til debatt, på hvordan disse ekstra-tjenestene kan påvirke forumet.

 

Har dere kommet frem til, at "minusknappen" kan påvirke diskusjonene på forumet på en positiv måte? (På hvilken måte..)

Har dere kommet frem til, at denne muligheten kan være med på å bedre kvaliteten (mer argumentasjon) på forumet? (hvorfor/hvordan)

 

 

Mulig jeg er gammeldags, men jeg klarer bare ikke å se hva denne minusknappen kan påvirke forumet på en positiv måte.

 

Er det innlegg som ikke følger de retningslinjene som er fastsatt, så er jo det en sak for moderatorer og ikke denne knappen.

Er det innlegg som man er uenig i, så skaper det ikke bedre diskusjoner/argumentasjon om man kan bare trykke på en minusknapp. Kun den/de som trykket på minusknappen veit, hvorfor akkurat det innlegget fikk "minus". Null argumentasjon, og det gir ingen mening om dette skal være en løsning for å bedre diskusjonene på et forum. Er man ikke her for å diskutere og gi hverandre sine meninger, tanker, erfaringer, opplevelser, og synspunkter på Arsenal?

 

Jeg tror også, at denne minusknappen kan være noe man kan bruke personrelatert. Liker man ikke enkelte, så kan man enkelt hjemme seg bak et trykk. Barnslig, men ikke helt uventet om dette skulle være en realitet.

 

Hilsen en gammeldags og forvirret forumist ;)

Link to comment
Share on other sites

Forstår at man kan prøve noe nytt, men synes det er merkelig om det ikke er tatt noe strategi/tatt det opp til debatt, på hvordan disse ekstra-tjenestene kan påvirke forumet.

 

Har dere kommet frem til, at "minusknappen" kan påvirke diskusjonene på forumet på en positiv måte? (På hvilken måte..)

Har dere kommet frem til, at denne muligheten kan være med på å bedre kvaliteten (mer argumentasjon) på forumet? (hvorfor/hvordan)

 

 

Mulig jeg er gammeldags, men jeg klarer bare ikke å se hva denne minusknappen kan påvirke forumet på en positiv måte.

 

Er det innlegg som ikke følger de retningslinjene som er fastsatt, så er jo det en sak for moderatorer og ikke denne knappen.

Er det innlegg som man er uenig i, så skaper det ikke bedre diskusjoner/argumentasjon om man kan bare trykke på en minusknapp. Kun den/de som trykket på minusknappen veit, hvorfor akkurat det innlegget fikk "minus". Null argumentasjon, og det gir ingen mening om dette skal være en løsning for å bedre diskusjonene på et forum. Er man ikke her for å diskutere og gi hverandre sine meninger, tanker, erfaringer, opplevelser, og synspunkter på Arsenal?

 

Jeg tror også, at denne minusknappen kan være noe man kan bruke personrelatert. Liker man ikke enkelte, så kan man enkelt hjemme seg bak et trykk. Barnslig, men ikke helt uventet om dette skulle være en realitet.

 

Hilsen en gammeldags og forvirret forumist ;)

Slik jeg tolker det kan miniusknappen ha et par nyttige funksjoner:

- Når det linkes til dårlig nyheter. Dermed kan man enkelt vise sin misnøye uten å måtte skrive en meningsløs oneliner

- Stemme ned innlegg som bryter med forumets regler. Tenker da f.eks. på innlegg med personangrep. Mange orker ikke å ta seg bryet med å kaste seg inn i krangler mellom to personer, men kan likevel vise at man tar avstand fra overtredelser ved å stemme ned slike.

 

Det største problemet med +/--systemet er at jeg føler det kan bli litt "biased" som man liker å kalle det på nerdespråket. Folk har en tendens til å dømme utalelser basert på personen som kommer med uttalelsen, og ikke uttalelsen i seg seg. Håper virkelig ikke det blir slik at grupperingene på forumet kun gir + til de forumistene de liker best.

 

Forøvrig er jeg veldig glad for at det har kommet et slik +/--system. Noe av grunnen til at jeg tidvis ikke er så aktiv her er at jeg kan få lite respons på et innlegg jeg kan ha brukt 1-2 timer på å lage. Da er det i så fall hyggelig å se at man har fått noen plusser, slik at man i alle fall føler at det var verdt å skrive innlegget. Positive tilbakemeldinger kan også motivere brukere til å prøve og forbedre forumet, samt at gode / morsomme innlegg får den annerkjennelsen den fortjener. Regner med at det ikke blir tommelsankingstilstander her som det er masse av på vgd-forumet ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...