Jump to content

Svinet Allardyce


Tusmo

Recommended Posts

Nå er jeg gått dritt lei av det svinet Sam Allardyce. Hver gang vi spiller mot lag ledet av dette svinet, så hagler det med livsfarlige taklinger mot våre spillere. Dette er ikke tilfeldig, og jeg synes det er rart at det ikke blir slått ned på dette. I tillegg har det vært sterke indisier på at Svinet har drevet med kokkelimonkehandel ved flere spilleroverganger, selv om det aldri har ført til noen domfellelse. Jeg mener at svin av dette kaliberet har ingenting i fotballverdenen å gjøre, og i mine øyne burde han ha blitt utestengt fra all fotball på livstid.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke så mye å fare med fotballmessig når det eneste du har å by på er en bully boy taktikk og å satse på å ødelegge for andre, gjerne ved å skade deres spillere. Og kortet til Diouf i duellen med almunia var rødoransje. Unødvendig og direkte farlig, med knottene rett inn i ankelen på standbeinet. Fikk plutselig en flashback til eduardos skade. Det gikk heldigvis bra, men det vare verken Dioufs eller allardyces fortjeneste...

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke så mye å fare med fotballmessig når det eneste du har å by på er en bully boy taktikk og å satse på å ødelegge for andre, gjerne ved å skade deres spillere. Og kortet til Diouf i duellen med almunia var rødoransje. Unødvendig og direkte farlig, med knottene rett inn i ankelen på standbeinet. Fikk plutselig en flashback til eduardos skade. Det gikk heldigvis bra, men det vare verken Dioufs eller allardyces fortjeneste...

Det er noe som heter "man tager det man haver", og slik er det man må tenke når man kjemper mot nedrykk i England. Noen lag prøver å spille vakkert selv om de befinner seg på nedre halvdel, men det lykkes sjelden. Det er bare ett av bunnlagene i PL som spiller fin fotball - det er WBA og de er sist. Fotballen de f.eks spilte mot Everton for en mnd siden var meget vakker, men når man ikke har de største spillerne går det som regel dårlig uansett. Da blir det gjerne slik at man gjør det man må for å overleve i serien, og det blir da gjerne å spille slik som Stoke, Bolton osv gjør.

Når det gjelder Allardyce skal man hylle han for det han gjorde i Bolton. De overpresterte år etter år, selv om det noen ganger var ved alt annet enn stygt spill. I tillegg fikk han flere fantastiske, dog en smule avdankede, spillere til klubben. Det Allardyce gjorde i Newcastle var derimot langt mer kritikkverdig.

Link to comment
Share on other sites

Og kortet til Diouf i duellen med almunia var rødoransje. Unødvendig og direkte farlig, med knottene rett inn i ankelen på standbeinet. Fikk plutselig en flashback til eduardos skade. Det gikk heldigvis bra, men det vare verken Dioufs eller allardyces fortjeneste...

 

Jeg må først å fremst si meg enig med at Allardyce og generelt Blackburn er svin, men synes at vi som alle andre lag må feie over vår egen dør først. Ikke det at di spiller stygt i det hele tatt i forhold til andre lag, men av å til ser vi spillere som Diaby, Eboue, RvP og Denilson ha noen ekstremt stygge og unødvendige taklinger. Med litt uhell så kunne også noen av disse ha endt i lignende skader som Eduardo fikk dessverre.

 

Men selvfølgelig så skjer jo dette mye oftere med Blackburn (som har 64 gule og 3 røde kort, mens vi har 45 gule og 3 røde kort), så du har jo et svært godt poeng, men det å ta en spesiell takling ut av en kamp blir litt feil, i og med at det kan skje flere lag og spillere.

Link to comment
Share on other sites

men det å ta en spesiell takling ut av en kamp blir litt feil, i og med at det kan skje flere lag og spillere.

 

Jo da, det er riktig. Men selv om også Arsenal av og til har stygge etterslengere, det er sjelden de tar rennafart og planter knottene i anklene på motspillere på denne måten. Det virket nesten overlagt. Og problemet er jo at lag under Allardyce ofte spiller over grensen. Jeg må også skynde meg å legge til at jeg har stor respekt for klubber som satser på fysisk fotball for å kompensere for manglende ferdigheter, forutsatt at de følger boka. Men det er verken fysisk hard fotball eller en og annen stygg tackling som er problemet, det er at man BEVISST legger seg på den gale siden av regelverket. Og jeg mener det er rimelig grunn til å hevde at Blackburn gjør det, uten at jeg behøver å bli anklaget for å være paranoid av den grunn.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...