Jump to content

Hvilket topplag har best "B-lag"?


Ravenghost

Recommended Posts

Hvis man setter opp et lag for hvert av de 4 store, som ikke inneholder spillere i førstelveren, hvem har da best lag? Med andre ord, hvem har best b-lag? (spillere som er utlånt inkludert)

 

Arsenal:

 

Fabianski - Eboue, Djourou, Senderos, Traore (Silvestre) - Walcott, Song, Denilson (Diaby), Vela - Eduardo, Bendtner.

 

 

Liverpool:

 

Cavalieri - Degen, Hyypia, Agger, Dessena - Benayoun, Plessis, Lucas, Insua - Ngog, Babel

 

 

Man Utd:

 

Kuzsczak - Rafael, Brown, Evans, O`Shea - Fletcher, Hargreaves, Anderson, Tosic - Nani, Tevez

 

 

Chelsea:

Hilario - Beletti, Alex, Ivanovic, Ferreira - Kalou, Ballack, Mineiro, Malouda - Stoch, Di Santo

 

 

 

Jeg mener helt klart at Lpool har det svakeste laget. Så kommer Chelsea. De har meget bra lag frem til og med midtbane, men Stoch og Di Santo lukter ikke akkurat mål. Jevnt mellom Arsenal og Manu.

 

Hva synes dere?

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Arshavin - Fabregas - Denilson - Nasri

van Persie - Adebayor

 

Fabianski

Eboue - Silvestre - Djourou - Traore

Walcott - Diaby - Song - Rosicky

Eduardo - Bendtner

 

van der Sar

Neville - Vidic - Ferdinand - Evra

Ronaldo - Scholes - Carrick - Giggs

Rooney - Berbatov

 

Kuzwack

Rafael - Evans - Brown - O'shea

Anderson - Hargreaves - Fletcher

Nani

Tevez - Manucho

 

Når du setter det opp slik skulle man tro at United ikke har noen bedre stall en Arsenal, faktisk! Når det gjelder B-laget ville jeg nok valgt Arsenal sitt (egentlig mest pga John O'Shea).

Link to comment
Share on other sites

Tror nok United har den sterkeste stallen her. Ser vi på midtbanen, ville både Anderson, Hargreaves og Fletcher gå rett inn i Arsenals førsteellever. Utrolig sterkt besatt på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok United har den sterkeste stallen her. Ser vi på midtbanen, ville både Anderson, Hargreaves og Fletcher gå rett inn i Arsenals førsteellever. Utrolig sterkt besatt på midtbanen.

Vet ikke helt om du har ment det som står der? Tror kanskje du mente at de hadde gått rett inn på Arsenal B sin midtbane. Det du sier der er jo faktisk merkelig. At Anderson, Hargreaves og Fletcher er bedre enn Fabregas, Nasri og Arshavin... Det er jo ikke riktig

Link to comment
Share on other sites

Tror nok United har den sterkeste stallen her. Ser vi på midtbanen, ville både Anderson, Hargreaves og Fletcher gå rett inn i Arsenals førsteellever. Utrolig sterkt besatt på midtbanen.

Vet ikke helt om du har ment det som står der? Tror kanskje du mente at de hadde gått rett inn på Arsenal B sin midtbane. Det du sier der er jo faktisk merkelig. At Anderson, Hargreaves og Fletcher er bedre enn Fabregas, Nasri og Arshavin... Det er jo ikke riktig

 

Jeg mener ikke at alle tre hadde gått inn i Arsenals midtbane, men hver og en av dem hadde forsterket Arsenal, ved å erstatte Denilson.

 

Owen Hargreaves: 42 landskamper for England

Darren Fletcher: 40 landskamper for Skottland (4 som kaptein)

Anderson: 8 landskamper for Brasil (8 flere enn Denilson, like gammel)

 

Det er tre klassespillere, og Darren Fletcher er en spiller jeg virkelig, virkelig kunne tenkt meg i Arsenal (hadde han bare ikke spilt i United så lenge...). Alle de tre hadde vært strålende erstattere for Mathieu Flamini, dessverre har vi Denilson, som overhodet ikke glir inn i rollen, selv om han er aldri så talentfull.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener helt klart at Man Utd har det beste laget på begge sider her. Den B-midtbanen der er jo toppklasse! Fletcher ved siden av Fabregas tror jeg ville vært en perfekt match. Han er en veldig undervurdert spiller, og jeg vet at Man Utd fansen setter stor pris på å ha han i stallen. Hadde Hargreaves vært en mindre skadeutsatt spiller, så ville jeg ikke vært i tvil om mulighetene hadde vært der.

 

Så ja, jeg er enig i Evju.

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med Evju og Skorpey når vi har Diaby og Song på midtbanen så tror jeg at de har en lang vei til

å bli like gode som Fletcher og Hargreaves. For du har jo sett hvordan de klarer se på midtbanen spesielt

Diaby tror jeg aldri kommer til å bli en klassespiller Song tror jeg må trene hardt for å bli en klassespiller

men jeg tror han kan klare det.

Link to comment
Share on other sites

 

van der Sar

Neville - Vidic - Ferdinand - Evra

Ronaldo - Scholes - Carrick - Giggs

Rooney - Berbatov

 

Kuzwack

Rafael - Evans - Brown - O'shea

Anderson - Hargreaves - Fletcher

Nani

Tevez - Manucho

 

Når du setter det opp slik skulle man tro at United ikke har noen bedre stall en Arsenal, faktisk! Når det gjelder B-laget ville jeg nok valgt Arsenal sitt (egentlig mest pga John O'Shea).

 

Synes du har satt opp manu sitt B-lag litt feil. Ville heller hatt:

 

Foster

Rafael-Evans-Brown-Fabio

Nani- Fletcher-Anderson-Hargreaves (skadet anyways)- Tosic

Tevez

 

EVT. vekk med Tosic og inn med Welbeck som spiss. Manucho er ikke god nok. Brown som stopper er vel heller ikke det beste alternativet her, men ingen andre bedre valg? Hvorfor du setter O`shea foran Fabio lurer jeg veldig på, eneste er vel rutinen.. Tror foresten også at Rafael kunne vært på førstelaget i steden for Neville, grunnet sin teknikk og fart. Tipper grunnen til at sur alex ikke vraker neville er at han er kaptein! Eneste grunnen til Foster istedenfor polakken er pga nasjonalitet (ikke at det er noe arsenalsupportere bør bry seg om) og alder.

 

Så jeg synes at Arsenal har en litt bedre B-lags tropp enn det manu har, mens førsteelveren til manu er hakket bedre enn Arsenal sin.

Link to comment
Share on other sites

 

van der Sar

Neville - Vidic - Ferdinand - Evra

Ronaldo - Scholes - Carrick - Giggs

Rooney - Berbatov

 

Kuzwack

Rafael - Evans - Brown - O'shea

Anderson - Hargreaves - Fletcher

Nani

Tevez - Manucho

 

Når du setter det opp slik skulle man tro at United ikke har noen bedre stall en Arsenal, faktisk! Når det gjelder B-laget ville jeg nok valgt Arsenal sitt (egentlig mest pga John O'Shea).

 

Synes du har satt opp manu sitt B-lag litt feil. Ville heller hatt:

 

Foster

Rafael-Evans-Brown-Fabio

Nani- Fletcher-Anderson-Hargreaves (skadet anyways)- Tosic

Tevez

 

EVT. vekk med Tosic og inn med Welbeck som spiss. Manucho er ikke god nok. Brown som stopper er vel heller ikke det beste alternativet her, men ingen andre bedre valg? Hvorfor du setter O`shea foran Fabio lurer jeg veldig på, eneste er vel rutinen..

For å være ærlig så har Man Utd det beste "B-laget" i øyeblikket. Og jeg skjønner godt hvorfor O'Shea er valgt foran Fabio. Sistenevnte har nærmest ikke bevist noe på toppnivå til tross for sin unge alder, dermed synes jeg det er rart at du ikke velger O'Shea på høyreback. Han har i hvert fall rutine, delevis luft og taklingsstyrke og visse mentale ferdigheter, selv om han ikke er mer enn en brukbar backup.

 

Det United-laget til unitedfan...NOT (han kan det nok) synes jeg ser mest riktig ut. (Ut i fra det jeg har sett)

 

 

Vi kan ikke sette Manucho på lista nå er ikke han lånt ut til Hull nå? Syntes jeg husker at han spilte mot hos.

Det stemmer, det var han som fikk et forferdelig møte med Djourou.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Beste b-lag er kanskje ikke så lett og si. Men kampen om å ha den bredeste og beste stallen vinne Man U lett. Dem har slik som oss hatt mye skader på viktige spillere denne sesongen. Men det betyr lite for dem. Dem har alltid en fullgod erstatter på lur. Og dette er en av hovedgrunnene til at dem vinner PL 08/09.

Link to comment
Share on other sites

tenkte å vri litt på den å sette opp min vri av Arsenal/united..

Beste spilleren i hver posisjon i en 4-4-2..(stor skrift best, lik skrivt lik)

 

E. V.SAAR

almunia

 

rafael - RIO - VIDIC - evra

SAGNA-toure- gallas - clichy

 

RONALDO-CARRICK-scholes-giggs

walcott-denilson-FABREGAS-ARSHAVIN

 

ROONEY-berbatov

adebayor-VANPERSIE

 

Rimelig gjevnt fremover på banen, men forsvar/keeper er united en liten klasse over..

allikevel mener jeg at med vår 11er hele sesongen, hadde vi tatt 2.plassen glatt og kjempet om 1.plassen hele veien inn..

 

men bacupen derimot er united litt mer overlegne

 

FOSTER

fabianski

 

NEVILLE - evans - brown - o shea

hoyte - djourou - silvestre - gibbs

 

PARK - fletcher - HARGREAVES - nani

eboue - diaby - songbillong - NASRI

 

TEVEZ-anderson

bendtner-EDUARDO

 

Ser mann i tillegg på alder, så spirer det godt hos Arsenal, å vi vil få et kanonlag i fremtiden :)

 

Og hefra og ned har Arsenal mye spennende: Vela,Ramsey og Wilshere for å nevne noen

(forsåvidt united også:Possebon,Welbeck og Gibson. men føler talentet er større i Arsenalnavnene :D )

Link to comment
Share on other sites

Beste b-lag er kanskje ikke så lett og si. Men kampen om å ha den bredeste og beste stallen vinne Man U lett. Dem har slik som oss hatt mye skader på viktige spillere denne sesongen. Men det betyr lite for dem. Dem har alltid en fullgod erstatter på lur. Og dette er en av hovedgrunnene til at dem vinner PL 08/09.

Dette du skriver her er litt feil. De har langt fra hatt like store skadeproblemer som oss. Hvilke skader har de hatt?

Jo disse:

Wes Brown 3 mnd

Gary Neville 4 mnd

Hargreaves 12mnd

Scholes 3 mnd

Vidic 1 mnd

Ferdinand 1 mnd

Rooney 1 mnd

Ronaldo 3 uker

 

Hvis du ser etter her ser du at de virkelig viktige spillerne ikke har vært skadet mer enn noen uker - 1 måned. Ser man på tilsvarende spillere hos Arsenal er det en helt annen lesing...

Link to comment
Share on other sites

...

...

Hvis du ser etter her ser du at de virkelig viktige spillerne ikke har vært skadet mer enn noen uker - 1 måned. Ser man på tilsvarende spillere hos Arsenal er det en helt annen lesing...

Og så er det viktig å påpeke at disse sjeldent har vært skadet samtidig. Da feks Vidic ble skadet kom Ferdinand tilbake fra skade...

Link to comment
Share on other sites

Det handler ikke bare om kvaliteten på spillerne som er skadet, men også kvaliteten på backupen. Den verste skaden må vel nesten være Evra, for der har det ingen god ersatter. Hvis spillere som spiller samme posisjon blir skadet samtidig, er det også mer krise. Jeg husker f.eks. for noen år siden da vi endte opp med å bruke 8 forskjellige venstrebacker i løpet av sesongen. Det er noe man aldri kun forutsatt. Dessuten vil et lag med mange stjerner føre til uro når folk som føler seg gode nok for en startplass i laget blir benkeslitere.

 

Sentralt på midten har Man U Fletcher, Carrick og Anderson, så skadene på Hargreaves og Scholes var aldri noen krise. Rooney ute i en mnd er ikke noe problem så lenge tevez og Berbatov ikke er skada. Den eneste perioden de hadde rett til å klage var da de hadde store skadeproblemer i forsvar.

 

Personlig synes jeg vi har vel så bra stall som Man U og Chelsea på papiret.

van Persie, Ade, Dudu, Bendtne, Vela er en bedre spissrekke enn de to andre lagene har. Problemet er at vi har mange sammensetninger av spillere som ikke fungerer sammen. van Persie er avhengig av en bevegelig spiller rundt seg for å få rom. Fabregas trenger en partner som er god defensivt.

 

Vi er alt for avhengig av at den sentrale midtbane fungerer bra. Spillere de to bra sammen, er vi garantert det beste laget. Sliter de, skaper vi veldig lite. Det er det som i mine øyne har vært det største problemet vårt i år. Alt for mye skal gå gjennom den sentrale midtbanen. Balansen i laget har ikke vært god nok. Det har nok også Wenger sett og det er mye av grunnen til at Eboue har fått mye spilletid til tross for at han til tider ikke har vært særlig god offensivt. Kollektivt har de også sviktet litt i form av dårlige bevegelser og skuffende press og arbeid lagt ned i løpet av en kamp.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Personlig synes jeg vi har vel så bra stall som Man U og Chelsea på papiret.

van Persie, Ade, Dudu, Bendtne, Vela er en bedre spissrekke enn de to andre lagene har.

 

Er du seriøs? Mener du seriøst at vi har en bedre spissrekke enn ManUtd??

 

Tevez, Berbatov og Rooney er ganske jevnt med Adebayor, Eduardo og van Persie. Når det gjelder backups så synes jeg Vela, Bendtner, Walcott, Simpson er langt bedre enn Welbeck, Campbell og Manucho.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Personlig synes jeg vi har vel så bra stall som Man U og Chelsea på papiret.

van Persie, Ade, Dudu, Bendtne, Vela er en bedre spissrekke enn de to andre lagene har.

 

Er du seriøs? Mener du seriøst at vi har en bedre spissrekke enn ManUtd??

Manu har kanskje litt mer kvalitet enn våre tre beste, men når man ser overall og med de backupene vi har, er det null tvil om at vi er best besatt på topp

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Mar 9 2009, 01:06 PM) 161944[/snapback]

 

 

Personlig synes jeg vi har vel så bra stall som Man U og Chelsea på papiret.

van Persie, Ade, Dudu, Bendtne, Vela er en bedre spissrekke enn de to andre lagene har.

 

Er du seriøs? Mener du seriøst at vi har en bedre spissrekke enn ManUtd??

 

Tevez, Berbatov og Rooney er ganske jevnt med Adebayor, Eduardo og van Persie. Når det gjelder backups så synes jeg Vela, Bendtner, Walcott, Simpson er langt bedre enn Welbeck, Campbell og Manucho.

 

Rooney er mye bedre enn Adebayor. Rooney leverer varene hver sesong, mens fjorårssesongen til Ade tror jeg vi neppe får se lignende til igjen fra den kanten. Berbatov er bedre enn Eduardo og Tevez er bedre enn van Persie. Tevez er jevnere syns jeg, men denne duellen er jevn

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Mar 9 2009, 01:06 PM) 161944[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

 

 

Personlig synes jeg vi har vel så bra stall som Man U og Chelsea på papiret.

van Persie, Ade, Dudu, Bendtne, Vela er en bedre spissrekke enn de to andre lagene har.

 

Er du seriøs? Mener du seriøst at vi har en bedre spissrekke enn ManUtd??

 

Tevez, Berbatov og Rooney er ganske jevnt med Adebayor, Eduardo og van Persie. Når det gjelder backups så synes jeg Vela, Bendtner, Walcott, Simpson er langt bedre enn Welbeck, Campbell og Manucho.

 

Rooney er mye bedre enn Adebayor. Rooney leverer varene hver sesong, mens fjorårssesongen til Ade tror jeg vi neppe får se lignende til igjen fra den kanten. Berbatov er bedre enn Eduardo og Tevez er bedre enn van Persie. Tevez er jevnere syns jeg, men denne duellen er jevn

At Rooney er bedre enn Ade er det ingen tvil om. Men det er bare den duellen United vinner. De andre to (vpersie,Eduardo vs. Tevez/Berbatov) mener jeg er helt jevne. Og sett at alle tre på hvert lag hadde blitt skadet. Ja da ville jeg mye heller hatt Vela, Bentdner eller Walcott enn Wellbeck (som er den eneste reservespissen Manu har akkurat nå)

Link to comment
Share on other sites

Sammenligner man de 3 beste spissene på lagene opp mot hverandre, er det ganske likt. Hvis man derimot ser på reservene er vi langt bedre.

 

Dessuten har vi enda ikke fått sett duoen van Persie/Eduardo som jeg er veldig sikker på vil være en fantastisk kombinasjon. Dudu er veldig bevegelig og lager rom for van Persie som kan bruke kreativiteten til det han vil. I boksen ligger Dudu og lusker som bare han kan :). Begge er gode tilretteleggere og målscorere. Får vi sett dem sammen allerede mot Roma?

 

Man U gruser oss derimot på sentral midtbane. Her er de milevis bedre enn oss. På midtstopperplassene har de også meget god dekning.

Link to comment
Share on other sites

Litt uenig i det du sier (Magnus87) om at Manu er milevis foran når det gjelder sentral midtbane. Når det gjelder potensial, mener jeg vi har minst like god sentral midtbane som manu. Vi har alle sett hva Diaby KAN gjøre, og Fabregas er bedre enn alle på sentral hos MU. Nasri og Rosicky har også stort potensial. Det er absolutt ikke der Manu scorer i forhold til oss.

 

 

Der Manu er bedre enn oss er uten tvil på stopperplass. Ferdinand og Vidic er kanskje verdens to beste stoppere, og enda verre er det at de passer utrolig godt sammen.

I tillegg er det jo Ronaldo og Rooney.

Bortsett fra disse fire, har Arsenal enten like gode, eller bedre, spillere.

Denne sesongen har Evra vært bedre enn Clichy, men Clichy har minst like stort potensial.

Almunia er ok og har absolutt ikke potensialet til van der Saar, men Almunia gjør ikke de GIGANTbrølerne vdS gjør.

Link to comment
Share on other sites

Litt uenig i det du sier (Magnus87) om at Manu er milevis foran når det gjelder sentral midtbane. Når det gjelder potensial, mener jeg vi har minst like god sentral midtbane som manu. Vi har alle sett hva Diaby KAN gjøre, og Fabregas er bedre enn alle på sentral hos MU. Nasri og Rosicky har også stort potensial. Det er absolutt ikke der Manu scorer i forhold til oss.

 

 

Der Manu er bedre enn oss er uten tvil på stopperplass. Ferdinand og Vidic er kanskje verdens to beste stoppere, og enda verre er det at de passer utrolig godt sammen.

I tillegg er det jo Ronaldo og Rooney.

Bortsett fra disse fire, har Arsenal enten like gode, eller bedre, spillere.

Denne sesongen har Evra vært bedre enn Clichy, men Clichy har minst like stort potensial.

Almunia er ok og har absolutt ikke potensialet til van der Saar, men Almunia gjør ikke de GIGANTbrølerne vdS gjør.

 

Så må du ikke glemme stabiliteten til midtbanen, der jeg mener Manchester er overlegen Arsenal i øyeblikket. Alderen og antall kamper gjør at midtbanen til united sjelden gjør feil. Arsenals unge midtbane kan variere i kvalitet fra kamp til kamp og gå fra det geniale til det tragiske. Dog har vi et forbedringspotensiale større en uniteds.

Ellers enig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...