Jump to content

Hvilket topplag har best "B-lag"?


Ravenghost

Recommended Posts

Hargreaves, Scholes, Carrick og Anderson (+ Fletcher og O'Shea) danner duoer som har rutine, stabilitet og balanse. Det er 3 egenskaper våre sentrale midtbane ikke har. Kun Fabregas har mye rutine og kan skryte på seg at han kan prestere stabilt over en hel sesong. Diaby, Song og Denilson kan alle bli klassespillere, men per i dag er de ikke stabile nok og vi har fortsatt ikke funnet noen kombinasjoner som fungerer veldig bra over en lang periode. Jeg sa kun at den sentrale midtbanen dems er mye bedre enn vår pdd, ikke at de har mye større potenisal enn oss. Den sentrale midtbanen vår kan bli bedre enn dems om noen år, men per i dag er dette plassene de har mye bedre dybde enn oss. Først sleit vi med at Fabregas ikke var i sin beste form, og mens han har vært skadet har vi også hatt dager der den sentrale midtbanen har vært fryktelig svak. Det som er veldig positivt er at vår sentrale midtbane har vært på årsbeste de siste kampene, så det er tydelig at de har vokst på oppgaven i skadefraværet til vår kaptein. Samarbeidet mellom de to som spiller på midten har hevet seg stort de siste kampene, vi får håpe at det er noe de kan bygge videre på.

 

Jeg teller ikke med Rosicky og Nasri som spillere på sentral midtbane selv om de så klart kan spille der. Husk at vi diskuterer b-lag og ikke førstelag her :D. Det er dog stygt parti når man ser på duoen Vidic/Rio mot Gallas/Toure.

 

Clichy synes jeg er en bedre spiller enn Evra, men Clichy har i likhet med Sagna var mye svakere. i år. Tidligere i sesongen var vi svake bakover og backene våre måtte derfor fokusere mer på det defensive. Særlig Clichy har lidet mye av at Fabregas ikke har spilt som i fjor. Clichy startet utrolig mange av angrepene våre ved at han sendte ballen fra sin venstreback posisjon gjennom et helt ledd og til Fabregas som førte ballen videre. De sentrale midtbanespillerne våre har ikke vært like gode til å løpe i de samme rommene i år. De er klart at slikt går ut over selvtilliten på backene våre, og jeg er sikker på at de snart kommer tilbake for fullt når laget begynner å løfte seg igjen! Våre backer skal vise at de er ligaens beste i sine posisjoner Hehe, blitt litt off-topic her :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...