Jump to content

Din første fotballdrakt


Fredriktc

Recommended Posts

Er det ingen som fikk en Arsenal drakt først?

Det gjorde jeg hvertfall!!!!!!

 

men må innrøme jeg hadde en man utd skjerf som 3 åring!

Hadde en manu kopp til jeg ble 8.... Da jeg begynte å interessere meg for fotball falt valget på arsenal og koppen er ikke drukket av siden

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som fikk en Arsenal drakt først?

Det gjorde jeg hvertfall!!!!!!

 

men må innrøme jeg hadde en man utd skjerf som 3 åring!

 

Er overraskende mange som fikk noe annet enn en Arsenal drakt første gang de fikk en drakt.

Som nevnt tidligere, så fikk jeg en Bergkamp drakt i 97.

Link to comment
Share on other sites

Var det vanlig med hjemmelagde drakter på 70-tallet?

 

 

Det aner jeg ikke, men det var ikke vanlig med fotballdrakter på samme måten som idag.

 

Husker at jeg og min bror fikk hver vår Arsenaldrakt, og det var stas. Så på noen gamle bilder for noen dager siden og da så jeg et bilde av min bror i drakten, og jeg syntes kanonen på venstre side av drakten så ganske hjemmelaget ut.

 

Får høre med opphavet hvordan draktene kom i hus tenker jeg

Link to comment
Share on other sites

Første drakta var vell en Manure drakt, Irwin på ryggen om jeg ikke husker helt feil..

Var Fotballentusiast som liten, og når jeg som 7 åring får en Manure draktav en ellers uvitende Bestefar til fødselsdagen, så ble den brukt et par ganger..

 

Den dagen i dag, blir drakta brukt som sitteunderlag. Kontorstolen min er en ellers hard og ubehagelig stol. Da hjelper det å sitte på den fæle United drakta, og gni bakenden til Manchester United logo'n.

 

Herlig Følelse!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om jeg burde si dette, men den aller første drakta jeg fikk var en spu*s drakt :huh: Faren min hadde vært over å sett arsenal mot tottenham sammen med en spurs-fan og han måtte selvfølgelig kjøpe en tottenham drakt til meg. Jeg var bare 4-5 år da så. Men har heldigvis aldri fått noe sånt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk min første drakt i 1973-74 må det har vært.

 

Fikk også min første drakt i 1973. Bestilte den fra England, og det var stor stas da jeg dro på postkontoret og hentet den. Jeg gikk vel med drakta hver dag i noen uker etterpå... Har klart å ta vare på dette klenodiet, egentlig utrolig med tanke på hvor mye jeg brukte denne drakta frem til jeg vokste ut av den. Hadde egentlig tenkt å sette den i glass og ramme, men fruen vil ikke ha den på veggen i stua, og som den ettergivende mannen jeg er, må jeg akseptere å inngå slike kompromisser...! :)

 

For øvrig velkommen til forumet Stein, her er du sammen med folk som har greie på fotball i motsetning til på det andre forumet vi frekventerer...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...