Jump to content

Champions League-Gruppespill - trekning


zaldor

Recommended Posts

Ganske vanskelig gruppe vi havnet i. Dette kommer til å bli tre knalltøffe bortekamper. Forhåpentligvis blir det borte mot Kiev ganske tidlig, så man slipper den midt på vinteren.

 

Hjemmekampene bør vi vinne, mens bortekampene blir mye mer åpne.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt videre?

 

Porto: Kamp mot 50.000 tilskuere og et godt fotballag.

Fenerbache: Kamp mot 50.000 tyrkere i full fyr og et anstendig fotballag.

Kiev: Kun 15.000 motstandere, men det kan være nok reise og opphold tatt i betraktning.

 

Ingen må tro at dette er noe plankekjøring. Med riktig fokus går vi videre, men her er mer enn nok av potensielle bananskall i denne gruppen.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt videre?

 

Porto: Kamp mot 50.000 tilskuere og et godt fotballag.

Fenerbache: Kamp mot 50.000 tyrkere i full fyr og et anstendig fotballag.

Kiev: Kun 15.000 motstandere, men det kan være nok reise og opphold tatt i betraktning.

 

Ingen må tro at dette er noe plankekjøring. Med riktig fokus går vi videre, men her er mer enn nok av potensielle bananskall i denne gruppen.

Tenker det samme. Vi kunne fått en vanskeligere trekning, men vi kunne definitivt fått en enklere også...

Her må alle hjemmekampene vinnes, så gjelder det å plukke flest mulig poeng borte. Er ganske sikker på at dette skal gå greit, men vi må gå inn med den rette innstillingen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk nylig mail fra Arsenal.com og for de som ikke har fått det med seg, ble kampoppsettet slik:

 

Kiev (b.), ons. 17.sep

 

Porto (h), tir. 30.sep

 

Fenerbache (b.), tir. 21.okt

 

Fenerbache (h), ons. 5.nov

 

Kiev (h), tir. 25.nov

 

Porto (b.), ons. 10.des

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Dette var absolutt ingen drømmetrekning, skulle gjerne sluppet å spillet mot lag som Fenerbache og Porto. Men vi burde gå videre, vi er i hvert fall på papiret det beste laget. Tror det skal gå bra.

Link to comment
Share on other sites

Middels fornøyd med trekninga som de fleste. At vi fra seedingsgruppe 2 fikk Porto bør vi være fornøyd med. Fenerbache derimot likte jeg dårlig. Fått mange solide tilvekster til laget som fra før av var meget godt og som slo ut Sevilla ifjor. Heller ikke Kiev borte var jeg overbegeistret over, men heldigvis åpner vi borte mot dem og slipper kulde og snø.

 

 

Drømte om Aalborg. Herlig å kjørt ned dit å fulgt gutta. Får håpe United fortsetter i kjent stil i Danamrk :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dette var absolutt ingen god trekning.

 

Fenerbahce og Dynamo Kiev var absolutt lag vi burde unngått. I Tyrkia vet vi vel hvordan atmosfæren er, og i Ukraina... vel, la oss si at vi sannsynligvis får se et par-tre bengalske lys på nært hold. Heksegryter begge to.

 

Når det gjelder Porto var det en god trekning fra 2. seedinggruppe. Et godt lag, men ikke uoverkommelig.

 

Tipper vi vinner pulja foran Fenerbahce, men vi skal absolutt ikke ta noe for gitt.

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med at vi starter borte mot Kiev. På denne måten slipper vi de vanskelige forholdene som kan oppstå i oktober og november. Det blir også veldig viktig å få med seg ett godt resultat her, slik at vi ikke havner bakpå i starten.

 

Ingen tvil om at vi kunne vært heldigere med trekningen, men som andre har sagt, så finnes det også værre motstandere. Det er nødvendigvis ikke lagene i seg selv som er det verste, men hvor vi skal spille. Bortekamp i Ukraina og Tyrkia kan være tøft nok, uavhengig av hvor gode lagene er.

 

Irriterende å se at United nok engang får en enkel trekning.

Link to comment
Share on other sites

Irriterende å se at United nok engang får en enkel trekning.

 

Det er vel med en solid porsjon god-vilje du sier dette? Vil påstå er vi er "heldigere" enn de.

 

Det eneste jeg frykter er Fenerbache borte, hvor det koker under hver kamp med 55 000 klin gærne supportere. Føler Manu har to kamper mot Villarreal og en kamp mot Celtic de vil merke god motstand.

Link to comment
Share on other sites

Irriterende å se at United nok engang får en enkel trekning.

 

Det er vel med en solid porsjon god-vilje du sier dette? Vil påstå er vi er "heldigere" enn de.

 

Kødder du eller? Vi har en desidert vanskeligere gruppe enn United. Vi fikk vanskeligere motstand fra hver enkelt seeding gruppe. Ikke bare med hensyn til lagene, men også med hensyn til hvor vi må reise for å spille kampene. Det er helt klart en større fordel å dra til Skottland og Danmark enn Tyrkia og Ukraina. I tillegg anser jeg Porto for å være ett bedre lag enn Villareal

Link to comment
Share on other sites

Irriterende å se at United nok engang får en enkel trekning.

 

Det er vel med en solid porsjon god-vilje du sier dette? Vil påstå er vi er "heldigere" enn de.

 

Kødder du eller? Vi har en desidert vanskeligere gruppe enn United. Vi fikk vanskeligere motstand fra hver enkelt seeding gruppe. Ikke bare med hensyn til lagene, men også med hensyn til hvor vi må reise for å spille kampene. Det er helt klart en større fordel å dra til Skottland og Danmark enn Tyrkia og Ukraina. I tillegg anser jeg Porto for å være ett bedre lag enn Villareal

Enig med deg med unntak av det siste punktet! Villareal er et MEGET godt lag, og bedre enn Porto spørr du meg, og jeg har sett en del av begge lag! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...