Jump to content

Champions League-Gruppespill - trekning


zaldor

Recommended Posts

Ja, i dag klokken 18:00 er det trekning for CL-gruppespillet. Arsenal er "førsteseedet" og slpper unna å møte Barcelona, Real Madrid osv. AC Milan er ikke med i årets Champions League, hvilket er ganske interessant. Zenit st. Petersburg debuterer, og danske Aalborg er med. Hvem ønsker dere å møte? Hvilke lag er det verdt å merke seg?

 

Her følger seeding-listen. Det blir altså trukket ett lag fra hver gruppe som skal spille sammen.

 

Første seedingsgruppe:

Manchester United

Chelsea

Liverpool

Barcelona

Arsenal

Lyon

Inter

Real Madrid

Andre seedingsgruppe:

Bayern München

PSV Eindhoven

Villarreal

Roma

Porto

Werder Bremen

Sporting Lisboa

Juventus

Tredje seedingsgruppe:

Marseille

Zenit St. Petersburg

Steaua Bucuresti

Panathinaikos

Bordeaux

Celtic

Basel

Fenerbahce

 

Fjerde seedingsgruppe:

Sjakhtar Donetsk

Fiorentina

Atlético Madrid

Dinamo Kiev

CFR Cluj

Aalborg

Anorthosis Famagusta

BATE Borisov

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvilke lag vi får i gruppa vår.

 

Fra gruppe to håper jeg faktisk mest på Sporting Lisboa. Her føler jeg det er viktigst å unngå Bayern, Roma og Juventus.

 

Fra gruppe tre håper jeg på Steaua Buchuresti. Her føler jeg det er viktigst å unngå Zenit, pga lang reise.

 

Fra gruppe fire håper jeg å unngå Sjakhtar, Fiorentina, Atletico og Dinamo Kiev.

 

 

Men kjenner jeg vår flaks rett, så havner vi i gruppe med Bayern Munchen, Zenit St. Petersburg og Dinamo Kiev

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hvilke lag vi får i gruppa vår.

 

Fra gruppe to håper jeg faktisk mest på Sporting Lisboa. Her føler jeg det er viktigst å unngå Bayern, Roma og Juventus.

 

Fra gruppe tre håper jeg på Steaua Buchuresti. Her føler jeg det er viktigst å unngå Zenit, pga lang reise.

 

Fra gruppe fire håper jeg å unngå Sjakhtar, Fiorentina, Atletico og Dinamo Kiev.

 

 

Men kjenner jeg vår flaks rett, så havner vi i gruppe med Bayern Munchen, Zenit St. Petersburg og Dinamo Kiev

 

Sporting er mitt val også.

Men heller Basel enn Steaua, då det faktisk er bedre å spele og opphalde seg i vesteuropa og Zenit greier eg meg godt uten, både pga reise, men også fordi dei viste seg som eit veldig godt lag i sist uefacup.

I siste gruppe hadde Aalborg vore greit.

 

Men dessverre er sannsynlegheita lita for at eg får viljen min

Link to comment
Share on other sites

Drømmegruppa:

Arsenal

Sporting

Basel

Anorthosis

 

Marerittgruppa:

Arsenal

Roma

Fenerbahce

Fiorentina

 

Er ganske enig i deg angående drømmegruppa, men litt uenig i marerittgruppa. Athletico Madrid har et høyere potensiale enn Fiorentina....

 

Jeg holder fremdeles på Fiorentina. Med spillere som Mutu, Pazzini, Montolivo, Kuzmanovic og ikke minst Frey så er det meget tøff motstand. Atletico har et par gode nøkkelspillere de også, men de mangler litt stabilitet i resten av laget.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange lag som er både andre- og tredjeseedet som jeg kunne tenke meg å slippe unna. Bayern München, Fenerbache og Dinamo Kiev skal jeg helst se at vi unngår.

 

Hvis jeg skal prøve å tippe, så sier jeg PSV, Bordeaux, Dinamo Kiev. Det kunne jeg også levd med.. :)

Link to comment
Share on other sites

Barca

Sporting

Basel

Shaktar Donestk

 

Liverpool

PSV

Marseille

Atletico Madrid

 

Man Utd

Villareal

Celtic FC

Aalborg

 

Real Madrid

Juventus

Zenit st Petersburg

Bate Borisov

 

Chelsea

AS Roma

Bordeaux

Cluj

 

Arsenal

Porto

Fenerbahce

Dynamo Kiev

 

Lyon

FC Bayern

Steua Bucuresti

Fiorentina

 

Inter

Werder Bremen

Panathinaikos

Anarthosis

 

Gruppene står ikke i rekkefølge!

Link to comment
Share on other sites

Gruppe A:

Chelsea, Roma, Bordeaux & Cluj

 

Gruppe B:

Inter, Werder Bremen, Panathinaikos & Anorthosis

 

Gruppe C:

Barcelona, Sporting, Basel & Shaktar

 

Gruppe D:

Liverpool, PSV, Marseille & Atletico

 

Gruppe E:

Manchester United, Villareal, Celtic & Aalborg

 

Gruppe F:

Lyon, Bayern, Steaua & Fiorentina

 

GRUPPE G:

ARSENAL, PORTO, FENERBACHE & DINAMO KIEV

 

Gruppe H:

Real Madrid, Juventus, Zenit & BATE

_____________________________

 

Er nok en gang sånn greit fornøyd med CL-trekningen, men et hekkfjell at vi må til Tyrkia, ikke så gøy i Ukraina heller, men men. Vi skal hvertfall slå dem på hjemmebane... Personlig var jeg selv å så Arsenal mot Porto i CL 06, da vi vant 2-0, så litt moro at vi møter dem igjen. Også synd at vi ikke trakk Aalborg, hadde vært en drøm å reist den korte veien for å se Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

ok gruppe dette, men kunne vært foruten turen til Ukraina :blink:

Tøffe bortekamper, men det gjelder vel nesten uansett motstander i CL.

 

Å vinne hjemmekampene er nøkkelen til avansement.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...