bergkampje Posted August 20, 2008 Report Share Posted August 20, 2008 Manuel Almunia - Spansk Abou Diaby - Fransk Bacary Sagna - Fransk Cesc Fàbregas - Spansk Kolo Touré (vice-captain) - Fransk Philippe Senderos - Fransk Tomáš Rosický - Tsjekkisk Samir Nasri - Fransk Eduardo - Portugisisk/Kroatisk William Gallas (captain) - Fransk Robin van Persie - Nederlansk Carlos Vela - Spansk Theo Walcott - Engelsk Denílson - Portugisisk Aaron Ramsey - Walisisk/Engelsk Alexandre Song - Fransk Mikael Silvestre - Fransk Jack Wilshere - Engelsk Johan Djourou - Fransk Lukasz Fabiański - Polsk Gaël Clichy - Fransk Vito Mannone - Italiensk Emmanuel Adebayor - Fransk Nicklas Bendtner - Dansk Emmanuel Eboue - Fransk Amaury Bischoff - Fransk/Portugisisk Armand Traoré - Fransk Konklusjon: *14 snakker fransk *3 snakker spansk *3 snakker Portugisisk *1 Dansk *1 Nederlansk *1 Italiensk *3 Engelsk *1 Polsk *1 Tsjekkisk Franskmenn, spanjoler, portugisere og italienere kan forstå hverandre til stor grad, og det er bare 7 spillere som ikke snakker disse språkene, ihvertfall tror jeg ikke de resterende 7 kan noen av disse språkene, noe jeg selvfølgelig ikke vet med sikkerhet. Men hele 14 som snakker fransk, pluss Wenger som selvfølgelig snakker fransk, ja det begynner virkelig å bli mye! P.S. Dette er på ingen måte ment som en negativ ting fra min side, flerkulturellt er fint! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaY- Posted August 20, 2008 Report Share Posted August 20, 2008 flerkulturellt er fint! Enig enig! Gjett om jeg er lei av folk som kommenterer dette? Hva så? Det er ingen regler som sier noe om dette. ( er jo snakk om det, men sålenge det ikke er noe regel så er det ingenting å si på det) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utne Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Manuel Almunia - Spansk Abou Diaby - Fransk Bacary Sagna - Fransk Cesc Fàbregas - Spansk Kolo Touré (vice-captain) - Fransk Philippe Senderos - Fransk Tomáš Rosický - Tsjekkisk Samir Nasri - Fransk Eduardo - Portugisisk/Kroatisk William Gallas (captain) - Fransk Robin van Persie - Nederlansk Carlos Vela - Spansk Theo Walcott - Engelsk Denílson - Portugisisk Aaron Ramsey - Walisisk/Engelsk Alexandre Song - Fransk Mikael Silvestre - Fransk Jack Wilshere - Engelsk Johan Djourou - Fransk Lukasz Fabiański - Polsk Gaël Clichy - Fransk Vito Mannone - Italiensk Emmanuel Adebayor - Fransk Nicklas Bendtner - Dansk Emmanuel Eboue - Fransk Amaury Bischoff - Fransk/Portugisisk Armand Traoré - Fransk Konklusjon: *14 snakker fransk *3 snakker spansk *3 snakker Portugisisk *1 Dansk *1 Nederlansk *1 Italiensk *3 Engelsk *1 Polsk *1 Tsjekkisk Franskmenn, spanjoler, portugisere og italienere kan forstå hverandre til stor grad, og det er bare 7 spillere som ikke snakker disse språkene, ihvertfall tror jeg ikke de resterende 7 kan noen av disse språkene, noe jeg selvfølgelig ikke vet med sikkerhet. Men hele 14 som snakker fransk, pluss Wenger som selvfølgelig snakker fransk, ja det begynner virkelig å bli mye! P.S. Dette er på ingen måte ment som en negativ ting fra min side, flerkulturellt er fint! Senderos og Djourou snakker vel ikke Fransk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innbytterbenken Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 spørs vel hvilken del av Sveits de kommer fra, regner kanskje med at de snakker både fransk og tysk, og vi veit jo at Senderos er meget språkmektig, han snakker vel en 6-7 språk har jeg hørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben lakris Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 flerkulturellt er fint! Enig enig! Gjett om jeg er lei av folk som kommenterer dette? Hva så? Det er ingen regler som sier noe om dette. ( er jo snakk om det, men sålenge det ikke er noe regel så er det ingenting å si på det) Er du i diskusjoner om dette, så kan du bare henvise til eierskap. Eierskapet er viktigere og mer vedvarende, enn nasjonal tilhørighet til spillerne i et gitt øyeblikk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinello Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 spørs vel hvilken del av Sveits de kommer fra, regner kanskje med at de snakker både fransk og tysk, og vi veit jo at Senderos er meget språkmektig, han snakker vel en 6-7 språk har jeg hørt. Både Senderos og Djourou kommer fra Geneve, dvs. har fransk som morsmål. Tysk er IKKE ett av de seks språkene Senderos behersker. Det er riktig at spanjoler, italienere og portugisere lett kan forstå hverandere, men fransk er et helt annet språk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Jeg hører til stadig intervjuer med våre gutter på engelsk. Da er det helt irrelevant at de kan snakke fransk eller andre språk i tillegg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben Elfen Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Jeg hører til stadig intervjuer med våre gutter på engelsk. Da er det helt irrelevant at de kan snakke fransk eller andre språk i tillegg. Personlig skulle jeg gjerne hørt intervjuene på norsk. Her har Håvard en jobb å gjøre!!!! BE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Jeg hører til stadig intervjuer med våre gutter på engelsk. Da er det helt irrelevant at de kan snakke fransk eller andre språk i tillegg. Personlig skulle jeg gjerne hørt intervjuene på norsk. Her har Håvard en jobb å gjøre!!!! BE Kanskje du skal håpe på norsk eierskap i klubben også da? Røkke/Gjelsten inn på eiersiden og Drillo og Tjernås som trenere....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Arsenal Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Som sagt så tror jeg 90% om ikke alle av disse gutta snakker engelsk til andre språk og kan språket godt nok til å kommunisere med hverandre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinello Posted August 21, 2008 Report Share Posted August 21, 2008 Det snakkes veldig mye fransk i Arsenal var det en av spillerne som sa - husker ikke hvem. Phil (som kan spansk) har visst nok lært Cesc å snakke fransk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.