Jump to content

Midtbanen


Verminator5

Recommended Posts

Regner med at det er fler enn meg som savner tiden da vi hadde Englands beste midtbane. Edu, Gilberto, Ljungberg, Wiltord, Pires, Vieira og Parlour. Felte nesten en tåre da jeg så på troppen mot FC Twente.

I år har vi bare Fabregas som vi kan forvente spill av internasjonal klasse av, Rosicky også hvis han kan spille 5 kamper på rad uten skade, kanskje også Nasri hvis han tilpasser seg. Under Wenger har vi vært vant til midtbaner av høy internasjonal klasse.

 

Det er ikke rart vi en gang var uslålige!

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det er fler enn meg som savner tiden da vi hadde Englands beste midtbane. Edu, Gilberto, Ljungberg, Wiltord, Pires, Vieira og Parlour.

 

Det gjør jeg. Wiltord og Parlour var opplagt ikke gode nok for laget og burde selges straks. Gilberto var også som oftest udugelig, Ljungberg diskutabel og Edu var ofte skadet.

 

Husker også med glede tilbake på Talbot, Brady, Rix, Thomas, Rocastle og Limpar for ikke å snakke om Storey, Ball, Graham, George og Armstrong.

 

Ja, jeg savner hele gjengen og jeg gleder meg til en ny sesong med Cesc, Walcott, Nasri, Denilson, Diaby, Ramsey og Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det er fler enn meg som savner tiden da vi hadde Englands beste midtbane. Edu, Gilberto, Ljungberg, Wiltord, Pires, Vieira og Parlour.

 

Det gjør jeg. Wiltord og Parlour var opplagt ikke gode nok for laget og burde selges straks. Gilberto var også som oftest udugelig, Ljungberg diskutabel og Edu var ofte skadet.

 

Husker også med glede tilbake på Talbot, Brady, Rix, Thomas, Rocastle og Limpar for ikke å snakke om Storey, Ball, Graham, George og Armstrong.

 

Ja, jeg savner hele gjengen og jeg gleder meg til en ny sesong med Cesc, Walcott, Nasri, Denilson, Diaby, Ramsey og Rosicky.

 

Hvor er det blitt av Petit? Når han og Paddy på midten var (etter min meining), den beste sentrale midtbanen vi har hatt.

 

Savner virkelig en kriger på midten, en skikkelig råtass som kunne gå forran i krigen når det byttet imot. En spiller av Vieira sitt kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky - Ny spiller - Fàbregas - Nasri

 

Nå som det ser ut til at Wenger vil hente en makker til Fàb, hva er ikke diggbart med denne midtbanen (Om forsterkningen er solid)?

Rosicky er mer skadet enn spilleklar og Nasri har lite internasjonal erfaring, og ingen PL erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det er fler enn meg som savner tiden da vi hadde Englands beste midtbane. Edu, Gilberto, Ljungberg, Wiltord, Pires, Vieira og Parlour.

 

Det gjør jeg. Wiltord og Parlour var opplagt ikke gode nok for laget og burde selges straks. Gilberto var også som oftest udugelig, Ljungberg diskutabel og Edu var ofte skadet.

 

Husker også med glede tilbake på Talbot, Brady, Rix, Thomas, Rocastle og Limpar for ikke å snakke om Storey, Ball, Graham, George og Armstrong.

 

Ja, jeg savner hele gjengen og jeg gleder meg til en ny sesong med Cesc, Walcott, Nasri, Denilson, Diaby, Ramsey og Rosicky.

Syns du at Gilberto som oftest var udugelig? Jaja, alltid intresant å høre andres synspunkter selv om jeg er totalt uenig.

 

Det som skiller den midtbanen jeg nevnte fra dagens er rett og slett rutinen. Wiltord kunne komme inn å gjøre gode kamper og score mål hvis Ljungberg/Pires var ute av spill. Edu gjorde gode kamper og ble brasiliansk landslagsspiller i sin tid i arsenal. Parlour er Parlour. Han spilte vel over 400 kamper for Arsenal så han har vel hatt en del fotball i seg.

 

Håper årets midtbane klinker til og gjør som alle reklameplakater på Emirats om dagen oppfordrer dem til å gjøre, "Become Legends", selv om jeg tror det er noen sesonger for tidlig.

 

Hvor er det blitt av Petit? Når han og Paddy på midten var (etter min meining), den beste sentrale midtbanen vi har hatt.

 

Savner virkelig en kriger på midten, en skikkelig råtass som kunne gå forran i krigen når det byttet imot. En spiller av Vieira sitt kaliber.

Enig i det men han var av en annen arsenal årgang :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Syns du at Gilberto som oftest var udugelig? Jaja, alltid intresant å høre andres synspunkter selv om jeg er totalt uenig.

 

Nei. Heller tvert imot, men det var ordlyden på forumet fra svært mange den gangen.

 

Hvor er det blitt av Petit? Når han og Paddy på midten var (etter min meining), den beste sentrale midtbanen vi har hatt.

 

Det var en kanonduo.

Link to comment
Share on other sites

Ade25 skriker etter rutine, men hvem av de du nevner hadde rutine da de KOM til Arsenal?

 

Ser du kanskje noen paraleller?

Wenger knows :D

 

Kan nevne at Ljungberg hadde erfaring på toppnivå i Sverige med både cup og serie seire, Patrick Vieira hadde en svært kort tid i milan, men hadde erfaring fra fransk liga.

Gilberto hadde godt med rutine fra landslaget når han kom, i tillegg hadde var han fast på a-laget til atletico minero, men jeg vet ikke hvordan det var med Edu.

så de var vel ikke alt for urutinert eller ?

 

EDIT: Wiltord hadde godt med rutine også :D

Link to comment
Share on other sites

Vel.. Fabregas sin rutine taler vel for seg selv? PL, CL og landslagsspill. Diaby har seriespill fra Frankrike, samt to sesonger i Arsenal derav både PL og CL, Nasri har spilt fast for Marseilles i både serie og CL/UEFA-cup, Walcott har to sesonger i PL i tillegg til en i Soton, også CL erfaring. Eboue trenger ingen videre introduksjon. Denilson har en sesong i Sao Paulo og nå snart to i Arsenal. Rosicky er en mann med over 60 landskamper og 149 for Borussia Dortmund.

 

Ramsey er vel det helt uskrevene bladet pt.

 

Mener jeg at vi trenger mer rutine: JA, men gresset VAR faktisk ikke så mye grønnere tidligere. Hvis du graver litt, så kan man (som nevnt tidligere) trekker paraleller.. :D

Link to comment
Share on other sites

Ade25 skriker etter rutine, men hvem av de du nevner hadde rutine da de KOM til Arsenal?

 

Ser du kanskje noen paraleller?

Wenger knows :D

Synes egentlig det blir feil å sammenligne det laget Vieira, Ljungberg og Pires kom til som talenter, med det laget som eks. Ramsey kom til, for alle de først nevnte kom til et rutinert Arsenal.

Ramsey kommer jo som et talent til et lag bestående av talenter.

Link to comment
Share on other sites

Håper folk forstår meg rett her. Jeg betviler for all del ikke potensialet i midtbanen vår, for det er ENORMT!

Men tror ikke vi kan vinne PL med den på et par sesonger. Vi har allerede ventet 3 sesonger, og jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke har veldig lyst til å vente enda lenger. Selv om jeg selvfølgelig henger med i tykt og tynt!!!!

Link to comment
Share on other sites

Håper folk forstår meg rett her. Jeg betviler for all del ikke potensialet i midtbanen vår, for det er ENORMT!

Men tror ikke vi kan vinne PL med den på et par sesonger. Vi har allerede ventet 3 sesonger, og jeg tror ikke jeg er den eneste som ikke har veldig lyst til å vente enda lenger. Selv om jeg selvfølgelig henger med i tykt og tynt!!!!

 

Personlig kan jeg vente i 10 år før neste PL trofè ankommer Emirates. Problemet er bare at jeg tviler sterkt på at spillerne gjør det samme, så det er nok der problemet ligger. Etter tre-fire sesonger uten sølvtøy må spillerne begynne å bli rastløse og snart ønske seg vekk. Spesielt Fabregas, Adebayor, Van Persie og de andre største stjernene er jeg virkelig bekymret for. Men hvis vi sikrer oss enten PL eller CL gull denne sesongen så tror jeg de vil bli tilfredsstilte, men dersom vi går gjennom nok en trofèløs sesong så ser jeg ikke bort fra at vi får nok en spillerflukt fra Emirates neste sommer, bare med enda mer profilerte spillere involverte. Synd, men sannsynligvis sant.

 

PS: Dette har ingenting med topic å gjøre, men jeg måtte bare få det ut.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto var også som oftest udugelig, Ljungberg diskutabel og Edu var ofte skadet.

 

Ljungberg diskutabel og Gilberto udugelig ???????? :P

 

Vært i dvale?

 

Neida. Er særdeles oppegående og med en fullt fungerende hukommelse. Dette med ironi er vist svært problematisk.... :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...