Jump to content

Mangel på sentrale midtbanespillere?


erlendhardang

Recommended Posts

I fjor hadde vi den beste sentrale midtbanen i den perioden hvor Flamini og Fabregas var skadefrie. Året før var ikke mye verre, men da var det bl.a. Gilberto som tok seg av den defensive rollen. I år er begge solgt, i tillegg til Hleb, som til nøds også kunne bli brukt sentralt. Jeg vet at Wenger har full kontroll over hva han gjør, men en kan bli litt skeptisk når han selger to av de beste defensive senterale mitdbanespillerne i Europa. Vi har kjøpt Nasri, men han skal angivelig spille ving, og være direkte erstatter for Hleb. Har vi ikke et problem om Fabregas skulle skade seg? Denilson er sikkert på gang, men jeg tviler på at han kan erstatte de to som har dratt. Personlig føler jeg vi trenger en ny etablert sentral midtbanespiller. Siden jeg ikke har hørt hva Wenger har sagt om dette selv, er jeg interessert i å høre hva andre har hørt, eller tror om hvem som skal bekle midtbanen med Fabregas neste år.

 

Regner som sagt med at Wenger har stålkontroll som alltid, men som bekymret supporter må det være lov å diskutere slike ting i Silly Season, uten å tvile på Wengers egenskaper

Link to comment
Share on other sites

Gilberto silva en av verdens beste deffensive midtbanespillere?

Ikke i fjor, han kom seg på slutten av sesongen, men det er en grunn til at han dro til Hellas og ikke Italia eller Spania, han kan jo nesten ikke takle, noe som er en av de viktigste egenskapene for en def midt...

 

Men kommer til å savne han..

 

Midtbanespillere som kan spille sentralt i arsenal:

Diaby

Rosicky

Fabreas

Ramsey

Wilshere

Lansbury

Merida

Song

Denilson

Djorou + muligens Toure eller kanskje Wenger prøver Eboue, siden han gjorde det så vilt bra på høyrekant i fjor ;)

Link to comment
Share on other sites

Gilberto silva en av verdens beste deffensive midtbanespillere?

Ikke i fjor, han kom seg på slutten av sesongen, men det er en grunn til at han dro til Hellas og ikke Italia eller Spania, han kan jo nesten ikke takle, noe som er en av de viktigste egenskapene for en def midt...

 

Men kommer til å savne han..

 

Midtbanespillere som kan spille sentralt i arsenal:

Diaby

Rosicky

Fabreas

Ramsey

Wilshere

Lansbury

Merida

Song

Denilson

Djorou + muligens Toure eller kanskje Wenger prøver Eboue, siden han gjorde det så vilt bra på høyrekant i fjor ;)

 

Liker forslaget ditt om toure og eboue, toure var jo angrepspiller når han kom til Arsenal.

Eneste som bekymrer meg hvis eboue får prøve seg sentralt er flere røde kort.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto silva en av verdens beste deffensive midtbanespillere?

Ikke i fjor, han kom seg på slutten av sesongen, men det er en grunn til at han dro til Hellas og ikke Italia eller Spania, han kan jo nesten ikke takle, noe som er en av de viktigste egenskapene for en def midt...

 

Men kommer til å savne han..

 

Midtbanespillere som kan spille sentralt i arsenal:

Diaby

Rosicky

Fabreas

Ramsey

Wilshere

Lansbury

Merida

Song

Denilson

Djorou + muligens Toure eller kanskje Wenger prøver Eboue, siden han gjorde det så vilt bra på høyrekant i fjor ;)

 

Jeg skrev forøvrig at han VAR en av EUROPAS beste deffensive midtbanespillere(og det er vel ikke urimelig å mene at han var blandt de beste en stund, og kanskje fremdeles kan bli like god). Uansett. Poenget her er ikke å diskutere Gilberto som spiller, men å diskutere kvaliteten på Arsenals sentrale midtbane.

 

Poenget mitt er at vi mangler defensiv styrke. Diaby og Rosiscky er begge spillere som kan virkelig heve laget(om de holder seg skadefri), men det er viktig å huske at de begge er mye bedre offensivt enn defensivt.

 

Toure er et forslag jeg virkelig også likte. Han kan kanskje bli en god erstatter på den rollen, men det ville vel bare bli spekulasjoner ifra vår side, ettersom han ennå ikke har blitt promotert som midtbanespiller. Ellers er resten av listen fullt av talent, men liten erfaring, og kanskje ikke den kvaliteten vi må forvente på et lag som skal være med på å kunne vinne det meste. Song kan kanskje ta steget, og for all del, jeg håper virkelig han gjør det, men han er også aktuell som midtstopper. Personlig mener jeg vi trenger en ny mann på sentral midtbane.

 

Nå skal det forøvrig sies at Wenger har bevist meg feil flere ganger(som i salget av Henry), men det er fremdeles litt sjansespill å satse på veldig unge spillere, som skal holde en hel sesong, og være med på å vinne Premier League.

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler ikke bare en Def. midt som kan gå rett inn på laget, vi mangler flere spillere som er gode nok til å gå rett inn på laget, i nesten alle rekker. Vi er enda tynnere og enda mer uerfaren enn vi var i fjord.

Blir trist av å se at det ikke skjer noe, spillere må jo spille seg inn i laget før ligaen starter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev forøvrig at han VAR en av EUROPAS beste deffensive midtbanespillere(og det er vel ikke urimelig å mene at han var blandt de beste en stund, og kanskje fremdeles kan bli like god). Uansett. Poenget her er ikke å diskutere Gilberto som spiller, men å diskutere kvaliteten på Arsenals sentrale midtbane.

 

Hehe ikke for aa vaere pirkete, men du skrev ikke det ;)

Link to comment
Share on other sites

En skal ikke se vekk fra at Eboue kan bekle sentralrollen defensivt.

En litt spennende tanke av Wenger. For arbeidsmoralen til Eboue er høy.

Og han er definitivt bedre der enn på ving

Link to comment
Share on other sites

En skal ikke se vekk fra at Eboue kan bekle sentralrollen defensivt.

En litt spennende tanke av Wenger. For arbeidsmoralen til Eboue er høy.

Og han er definitivt bedre der enn på ving

 

Ja, dette er jo spennende. Wenger har jo tidligere vist smartness når det gjelder omskolering av spillere; Toure ffra midtbane til midtstopper, Flamini fra kantspiller til venstreback til defensiv midtbane. Og det skulle ikke forundre meg om Eboue kan blir en suksess som defensiv midtbanespiller, og således løse mye av problemet som oppsto med Flaminis exit.

 

For øvrig; Arsenal har jo mistet tre og fått tre midtbanespillere nå, så midtbanen er like godt dekket som i fjor, på papiret. Problemet er naturligvis at man har mistet rutine. Og kanskje Eboue kan kompensere her også?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...