Jump to content

Skadeutsatte spillere


Ravenghost

Recommended Posts

Spillere som vPersie, Rosicky, Diaby, Gallas (og kanskje fler som jeg har glemt), har nesten vært mer skadede enn friske i sine år i Arsenal. Mitt spørsmål er om Wenger bør ta hensyn til dette og kanskje ha ekstra dybde i stallen(ved å kjøpe fler spillere) for å kompensere. Enten det eller så bør det medisinske apparatet i Arsenal finne ut hvorfor våre spillere er så mye mer skadet enn f.eks Manu sine.

Hva mener dere?

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg der Ravenghost, Spess Rosicky er mye skadet. det som også er litt bittert er at spillere som Rosicky hever en ikke så alt for dårlig lønn i klubben, jeg sier ikke at vi skal selge, men kanskje Forsterke med en spiller som kan fylle skoene til Tomas

Rosicky spiller meget bra i noen kamper å så blir han skadet igjen å igjen.... han får liksom aldri etablert seg skikkelig i laget før han hinker av banen med en hamstrig eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Generelt sett, har vi jo et veldig sterkt medisinskt apparat, men det er rart at det har vært så mange skader, så mange ganger og over så lang tid.

 

Det har vel vært mye forskjellige skader på de spillerne som har vært skadet (med unntak av Rosicky, som stort sett sliter med det samme). Det høres derfor ut som tilfeldigheter.

Link to comment
Share on other sites

Vi har et stort problem med skadeutsatte spillere. Selv om vi i utgangspunktet har god dydbe i stallen med tanke på at de fleste spillerne kan spille i mange posisjoner, hjelper det lite når vi stadig har utrolig mange skader. Vi har egentlig dobbelt dekning på så å si alle posisjoner når man tenker slik, så når vi stiller med toppet lag og benk, vil vi overleve en god del skader. Problemet blir når vi får skade på spillere som spiller i de samme posisjonene. For eksempel kan van Persie, Rosicky og Rosicky alle spille venstre midtbane, men alle er veldig skadeforfulgte.

 

Jeg har ikke statistikkene nå, men jeg er veldig sikker på at vi er det laget som er mest taklet. Lg prøver ofte å takle oss ut av stilen (noe Taylor's takling ser ut til å ha klart). VI spiller mye langs bakken, noe som fører til flere taklinger. Videre har vi utrolig mange tekniske spillere som løper mye med ball, og som er utrolig gode til å holde på ballen når de løper, slik at de ofte får seine taklinger og lignende susende på seg. Et annet viktig moment er at vi har mange raske spillere. Korte, ekspolsive muskler er mye mer utsatte for strekk.Det at Wenger rulerer lite på laget fører også til slitasje av spillerne - noe som ikke blir bedre når spillerne skal på landslagssopphold (vi er vel fortatt laget med flest landslagsspillere?). Summerer man alt dette, er det ikke rart vi har et skadeutsatt lag.

 

EDIT: Grunnen til at Rosicky sliter med en viss skade er en ubalanse i muskelmassen nær kneet (noe i den duren). Kun spesialtrening, som ikke blir praktisert i England, kan rette opp denne ubalansen (ifølge landslagstreneren til Tsjekkia).

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker at den tjekkiske landslagstreneren sa at grunnen til at Rosicky slet med hamstring skadene sine var at han har ustabil muskulatur..

Noen som kan bekrefte det ?

Kan sikkert være jeg som har misforstått :D

Uansett så mener jeg at Wenger burde forsterke venstreving og midtstopper plassen, ellers synes jeg vi har bra dekning.

Link to comment
Share on other sites

Spillere som vPersie, Rosicky, Diaby, Gallas (og kanskje fler som jeg har glemt), har nesten vært mer skadede enn friske i sine år i Arsenal. Mitt spørsmål er om Wenger bør ta hensyn til dette og kanskje ha ekstra dybde i stallen(ved å kjøpe fler spillere) for å kompensere. Enten det eller så bør det medisinske apparatet i Arsenal finne ut hvorfor våre spillere er så mye mer skadet enn f.eks Manu sine.

Hva mener dere?

 

Det medisinske apperatet i Arsenal er ganske godt respektert av mange pga sin ekspertise på sitt felt, så at det er her hovedgrunnen ligger tviler jeg sterkt på.

 

Diaby (og nå sist Eduardo) kan vel ikke lastes for at en motspiller går inn i "taklingen", som fører til mange mnd på sidelinjen. Dette er faktorer som ingen kan spå skal komme.

At spillere får slitasje i kroppen etter 50-65 kamper iløpet av en sesong, er ikke noe rart. Enkelte spillere kan være ekstra utsatt for å få småskader opp gjennom årene, og her kan jeg nevne Rosicky som et eksempel. Han har en spillestil som medfører mye smeller mot seg, og det kan selvfølgelig gjøre at han ikke klarer å få stabilisert seg på 100% over lengre tid. Hvor ofte blir han ikke meid ned når han tar en vending, og at dette går utover kroppen forstår jeg godt.

Kanskje kroppen ikke takler disse "hardhente behandlingene" over tid på kne, muskler, ledd, osv, slik at han raskere får en periode på sidelinjen?

 

Jeg tror at slik tempoet i spillet, tyngden i spillet (taklinger), og mengden kamper (klubb og landslag) har noe å si for spillere i dagens fotball. Arsenal er jo et lag som spiller en mer teknisk fotball, enn f.eks Blackburn, Birmingham, eller for den saks skyld Bolton. Kanskje våre tekniske spillere oftere får en hardere behandling på en vending, enn en spiller i en formasjon hvor muskler er en vital del av spillestilen. (kun synsinge)

Jeg vil jo også tro at f.eks Sol Campbell tåler mer fysikk mot seg, enn en Walcott. Når man da ser det slik at en spiller som Walcott får mer i mengde mot seg enn Campbell av disse fysiske taklingene, så forstår man hvor utsatt (som oftest) de offensive spillerene kan være.

 

Småskader må man regne med er en del av gamet, og alle lag får dette i en sesong. Hvorfor enkelte spillere kanskje er mer ute enn andre, vil nok ikke en faktor avgjøre. Som jeg nevnte tidligere, så spilles det mange kamper iløpet av en sesong. Ikke bare klubbkamper, men også mange landskamper.

Det er et høyt tempo i kampene, og det er også harde dueller for kroppen. Enkelte spillere har en spillestil som gjør at de kanskje blir oftere et offer for en behandling, som kroppen reagerer på.

La oss tenke på Rosicky som møter ballen, og vender med ballen på yttersiden av beinet. Hvor ofte har man ikke sett en forsvarspiller som ikke henger med i vendingen, som dunker Rosicky rett ned når vendingen skjer/skjedde?

 

Man får liten tid til å restituere seg i dagens fotball, for annenhver sommer er det et mesterskap som de fleste spillerene er med på. Og, det har jo også hendt (flere ganger) at spillere må spille 90 minutter i en landskamp/treningslandskamp, hvor kroppen egentlig burde trengt en hviledag. Noe som medfører at de kommer tilbake i dårligere forfatning enn det de var før de reiste.

Landslaget bryr seg ikke om at evt spilleren blir borte de neste 2 kampene på klubblaget, siden vedkommende gjorde jobben der og da for landslaget.

 

Nei, vi må nok regne med skader på spillere i fremtiden også. Vi må nok også regne med at enkelte spillere er mer utsatt enn andre, men hvordan man løser dette best mulig uten at det skal gå utover kvaliteten i laget er et interessant tema.

 

Vi har selv med endel småskader (og noen lengre) tydeligvis en god bredde i laget, siden vi faktisk er på tabelltopp i begynnelsen av mars. :D

Når vi får inn noen av disse talentene (se under) inn i troppen neste år, ja da tror jeg vi vil allerede merke en del mer bredde for laget. Skal selvfølgelig mye til at alle slår til, men flere av disse har meget gode ferdigheter og vil kanskje ta steget opp neste sesong. Flere offensive spillere, som kan steppe inn å gjøre en god jobb når spillere er skadet eller trenger hvile.

Vela (venstre kant og spiss), Merida (venstre kant, hengende spiss, sentral midtbane), og Randall (sentral midtbane), Gibbs (kantspiller), Nordtveit (stopper) og Lansbury (midtbane).

Link to comment
Share on other sites

Spillere som vPersie, Rosicky, Diaby, Gallas (og kanskje fler som jeg har glemt), har nesten vært mer skadede enn friske i sine år i Arsenal. Mitt spørsmål er om Wenger bør ta hensyn til dette og kanskje ha ekstra dybde i stallen(ved å kjøpe fler spillere) for å kompensere. Enten det eller så bør det medisinske apparatet i Arsenal finne ut hvorfor våre spillere er så mye mer skadet enn f.eks Manu sine.

Hva mener dere?

 

Det medisinske apperatet i Arsenal er ganske godt respektert av mange pga sin ekspertise på sitt felt, så at det er her hovedgrunnen ligger tviler jeg sterkt på.

 

Diaby (og nå sist Eduardo) kan vel ikke lastes for at en motspiller går inn i "taklingen", som fører til mange mnd på sidelinjen. Dette er faktorer som ingen kan spå skal komme.

At spillere får slitasje i kroppen etter 50-65 kamper iløpet av en sesong, er ikke noe rart. Enkelte spillere kan være ekstra utsatt for å få småskader opp gjennom årene, og her kan jeg nevne Rosicky som et eksempel. Han har en spillestil som medfører mye smeller mot seg, og det kan selvfølgelig gjøre at han ikke klarer å få stabilisert seg på 100% over lengre tid. Hvor ofte blir han ikke meid ned når han tar en vending, og at dette går utover kroppen forstår jeg godt.

Kanskje kroppen ikke takler disse "hardhente behandlingene" over tid på kne, muskler, ledd, osv, slik at han raskere får en periode på sidelinjen?

 

Jeg tror at slik tempoet i spillet, tyngden i spillet (taklinger), og mengden kamper (klubb og landslag) har noe å si for spillere i dagens fotball. Arsenal er jo et lag som spiller en mer teknisk fotball, enn f.eks Blackburn, Birmingham, eller for den saks skyld Bolton. Kanskje våre tekniske spillere oftere får en hardere behandling på en vending, enn en spiller i en formasjon hvor muskler er en vital del av spillestilen. (kun synsinge)

Jeg vil jo også tro at f.eks Sol Campbell tåler mer fysikk mot seg, enn en Walcott. Når man da ser det slik at en spiller som Walcott får mer i mengde mot seg enn Campbell av disse fysiske taklingene, så forstår man hvor utsatt (som oftest) de offensive spillerene kan være.

 

Småskader må man regne med er en del av gamet, og alle lag får dette i en sesong. Hvorfor enkelte spillere kanskje er mer ute enn andre, vil nok ikke en faktor avgjøre. Som jeg nevnte tidligere, så spilles det mange kamper iløpet av en sesong. Ikke bare klubbkamper, men også mange landskamper.

Det er et høyt tempo i kampene, og det er også harde dueller for kroppen. Enkelte spillere har en spillestil som gjør at de kanskje blir oftere et offer for en behandling, som kroppen reagerer på.

La oss tenke på Rosicky som møter ballen, og vender med ballen på yttersiden av beinet. Hvor ofte har man ikke sett en forsvarspiller som ikke henger med i vendingen, som dunker Rosicky rett ned når vendingen skjer/skjedde?

 

Man får liten tid til å restituere seg i dagens fotball, for annenhver sommer er det et mesterskap som de fleste spillerene er med på. Og, det har jo også hendt (flere ganger) at spillere må spille 90 minutter i en landskamp/treningslandskamp, hvor kroppen egentlig burde trengt en hviledag. Noe som medfører at de kommer tilbake i dårligere forfatning enn det de var før de reiste.

Landslaget bryr seg ikke om at evt spilleren blir borte de neste 2 kampene på klubblaget, siden vedkommende gjorde jobben der og da for landslaget.

 

Nei, vi må nok regne med skader på spillere i fremtiden også. Vi må nok også regne med at enkelte spillere er mer utsatt enn andre, men hvordan man løser dette best mulig uten at det skal gå utover kvaliteten i laget er et interessant tema.

 

Vi har selv med endel småskader (og noen lengre) tydeligvis en god bredde i laget, siden vi faktisk er på tabelltopp i begynnelsen av mars. :D

Når vi får inn noen av disse talentene (se under) inn i troppen neste år, ja da tror jeg vi vil allerede merke en del mer bredde for laget. Skal selvfølgelig mye til at alle slår til, men flere av disse har meget gode ferdigheter og vil kanskje ta steget opp neste sesong. Flere offensive spillere, som kan steppe inn å gjøre en god jobb når spillere er skadet eller trenger hvile.

Vela (venstre kant og spiss), Merida (venstre kant, hengende spiss, sentral midtbane), og Randall (sentral midtbane), Gibbs (kantspiller), Nordtveit (stopper) og Lansbury (midtbane).

Selvsagt har det fysiske noe å si, men Manu har raske, tekniske spillere i massevis de også, men får sjelden skader. C.Ronaldo f.eks har nå spilt snart 5 sesonger for Manu uten å ha hatt en eneste skikkelig skade!!! Jeg er helt enig md de som sier at vi trenger en LM og CD, i tillegg til kanskje en Benzema på topp :P

Link to comment
Share on other sites

Spillere som vPersie, Rosicky, Diaby, Gallas (og kanskje fler som jeg har glemt), har nesten vært mer skadede enn friske i sine år i Arsenal. Mitt spørsmål er om Wenger bør ta hensyn til dette og kanskje ha ekstra dybde i stallen(ved å kjøpe fler spillere) for å kompensere. Enten det eller så bør det medisinske apparatet i Arsenal finne ut hvorfor våre spillere er så mye mer skadet enn f.eks Manu sine.

Hva mener dere?

 

Det medisinske apperatet i Arsenal er ganske godt respektert av mange pga sin ekspertise på sitt felt, så at det er her hovedgrunnen ligger tviler jeg sterkt på.

 

Diaby (og nå sist Eduardo) kan vel ikke lastes for at en motspiller går inn i "taklingen", som fører til mange mnd på sidelinjen. Dette er faktorer som ingen kan spå skal komme.

At spillere får slitasje i kroppen etter 50-65 kamper iløpet av en sesong, er ikke noe rart. Enkelte spillere kan være ekstra utsatt for å få småskader opp gjennom årene, og her kan jeg nevne Rosicky som et eksempel. Han har en spillestil som medfører mye smeller mot seg, og det kan selvfølgelig gjøre at han ikke klarer å få stabilisert seg på 100% over lengre tid. Hvor ofte blir han ikke meid ned når han tar en vending, og at dette går utover kroppen forstår jeg godt.

Kanskje kroppen ikke takler disse "hardhente behandlingene" over tid på kne, muskler, ledd, osv, slik at han raskere får en periode på sidelinjen?

 

Jeg tror at slik tempoet i spillet, tyngden i spillet (taklinger), og mengden kamper (klubb og landslag) har noe å si for spillere i dagens fotball. Arsenal er jo et lag som spiller en mer teknisk fotball, enn f.eks Blackburn, Birmingham, eller for den saks skyld Bolton. Kanskje våre tekniske spillere oftere får en hardere behandling på en vending, enn en spiller i en formasjon hvor muskler er en vital del av spillestilen. (kun synsinge)

Jeg vil jo også tro at f.eks Sol Campbell tåler mer fysikk mot seg, enn en Walcott. Når man da ser det slik at en spiller som Walcott får mer i mengde mot seg enn Campbell av disse fysiske taklingene, så forstår man hvor utsatt (som oftest) de offensive spillerene kan være.

 

Småskader må man regne med er en del av gamet, og alle lag får dette i en sesong. Hvorfor enkelte spillere kanskje er mer ute enn andre, vil nok ikke en faktor avgjøre. Som jeg nevnte tidligere, så spilles det mange kamper iløpet av en sesong. Ikke bare klubbkamper, men også mange landskamper.

Det er et høyt tempo i kampene, og det er også harde dueller for kroppen. Enkelte spillere har en spillestil som gjør at de kanskje blir oftere et offer for en behandling, som kroppen reagerer på.

La oss tenke på Rosicky som møter ballen, og vender med ballen på yttersiden av beinet. Hvor ofte har man ikke sett en forsvarspiller som ikke henger med i vendingen, som dunker Rosicky rett ned når vendingen skjer/skjedde?

 

Man får liten tid til å restituere seg i dagens fotball, for annenhver sommer er det et mesterskap som de fleste spillerene er med på. Og, det har jo også hendt (flere ganger) at spillere må spille 90 minutter i en landskamp/treningslandskamp, hvor kroppen egentlig burde trengt en hviledag. Noe som medfører at de kommer tilbake i dårligere forfatning enn det de var før de reiste.

Landslaget bryr seg ikke om at evt spilleren blir borte de neste 2 kampene på klubblaget, siden vedkommende gjorde jobben der og da for landslaget.

 

Nei, vi må nok regne med skader på spillere i fremtiden også. Vi må nok også regne med at enkelte spillere er mer utsatt enn andre, men hvordan man løser dette best mulig uten at det skal gå utover kvaliteten i laget er et interessant tema.

 

Vi har selv med endel småskader (og noen lengre) tydeligvis en god bredde i laget, siden vi faktisk er på tabelltopp i begynnelsen av mars. :D

Når vi får inn noen av disse talentene (se under) inn i troppen neste år, ja da tror jeg vi vil allerede merke en del mer bredde for laget. Skal selvfølgelig mye til at alle slår til, men flere av disse har meget gode ferdigheter og vil kanskje ta steget opp neste sesong. Flere offensive spillere, som kan steppe inn å gjøre en god jobb når spillere er skadet eller trenger hvile.

Vela (venstre kant og spiss), Merida (venstre kant, hengende spiss, sentral midtbane), og Randall (sentral midtbane), Gibbs (kantspiller), Nordtveit (stopper) og Lansbury (midtbane).

Selvsagt har det fysiske noe å si, men Manu har raske, tekniske spillere i massevis de også, men får sjelden skader. C.Ronaldo f.eks har nå spilt snart 5 sesonger for Manu uten å ha hatt en eneste skikkelig skade!!! Jeg er helt enig md de som sier at vi trenger en LM og CD, i tillegg til kanskje en Benzema på topp ;)

 

JA, og vi har Fabregas som har vært heldige med å være skadefri :P

Utd har også slitt med skader, bare se på Saha og Rooney. Slik er gamet, eller?

Link to comment
Share on other sites

Føler vi har hatt en kjekspakke i laget i flere sesonger nå.

Kan ikke huske sist vi hadde en helt skadefri tropp.

 

Om det er pga. treningsmetoder, spillertyper vi kjøper e.l. vet ikke jeg, men det er ingen tvil om at vi er mer utsatt for skader enn for noen år tilbake.

 

Her syns jeg Wenger har vært litt naiv og vært ganske bastant på at vi ikke skal ha bredere tropp.

Vel, nå har vi flere sesonger vært oppe i 10-15 skader på en gang....og Wenger sier vi har lite å ta av i disse periodene.

Uflaks og tilfeldig sier kanskje noen, men når det skjer hvert år mener jeg at troppen må være enda bredere og dermed nødt til å regne ned 4-5 skader til enhver tid.

 

Klart noen blir grinete for at de ikke får spille nok, men det livet i en toppklubb.

Heller det enn at vi ikke har god nok kvalitet bak førstelagsspillerne.

Link to comment
Share on other sites

Spillere som vPersie, Rosicky, Diaby, Gallas (og kanskje fler som jeg har glemt), har nesten vært mer skadede enn friske i sine år i Arsenal. Mitt spørsmål er om Wenger bør ta hensyn til dette og kanskje ha ekstra dybde i stallen(ved å kjøpe fler spillere) for å kompensere. Enten det eller så bør det medisinske apparatet i Arsenal finne ut hvorfor våre spillere er så mye mer skadet enn f.eks Manu sine.

Hva mener dere?

 

Det medisinske apperatet i Arsenal er ganske godt respektert av mange pga sin ekspertise på sitt felt, så at det er her hovedgrunnen ligger tviler jeg sterkt på.

 

Diaby (og nå sist Eduardo) kan vel ikke lastes for at en motspiller går inn i "taklingen", som fører til mange mnd på sidelinjen. Dette er faktorer som ingen kan spå skal komme.

At spillere får slitasje i kroppen etter 50-65 kamper iløpet av en sesong, er ikke noe rart. Enkelte spillere kan være ekstra utsatt for å få småskader opp gjennom årene, og her kan jeg nevne Rosicky som et eksempel. Han har en spillestil som medfører mye smeller mot seg, og det kan selvfølgelig gjøre at han ikke klarer å få stabilisert seg på 100% over lengre tid. Hvor ofte blir han ikke meid ned når han tar en vending, og at dette går utover kroppen forstår jeg godt.

Kanskje kroppen ikke takler disse "hardhente behandlingene" over tid på kne, muskler, ledd, osv, slik at han raskere får en periode på sidelinjen?

 

Jeg tror at slik tempoet i spillet, tyngden i spillet (taklinger), og mengden kamper (klubb og landslag) har noe å si for spillere i dagens fotball. Arsenal er jo et lag som spiller en mer teknisk fotball, enn f.eks Blackburn, Birmingham, eller for den saks skyld Bolton. Kanskje våre tekniske spillere oftere får en hardere behandling på en vending, enn en spiller i en formasjon hvor muskler er en vital del av spillestilen. (kun synsinge)

Jeg vil jo også tro at f.eks Sol Campbell tåler mer fysikk mot seg, enn en Walcott. Når man da ser det slik at en spiller som Walcott får mer i mengde mot seg enn Campbell av disse fysiske taklingene, så forstår man hvor utsatt (som oftest) de offensive spillerene kan være.

 

Småskader må man regne med er en del av gamet, og alle lag får dette i en sesong. Hvorfor enkelte spillere kanskje er mer ute enn andre, vil nok ikke en faktor avgjøre. Som jeg nevnte tidligere, så spilles det mange kamper iløpet av en sesong. Ikke bare klubbkamper, men også mange landskamper.

Det er et høyt tempo i kampene, og det er også harde dueller for kroppen. Enkelte spillere har en spillestil som gjør at de kanskje blir oftere et offer for en behandling, som kroppen reagerer på.

La oss tenke på Rosicky som møter ballen, og vender med ballen på yttersiden av beinet. Hvor ofte har man ikke sett en forsvarspiller som ikke henger med i vendingen, som dunker Rosicky rett ned når vendingen skjer/skjedde?

 

Man får liten tid til å restituere seg i dagens fotball, for annenhver sommer er det et mesterskap som de fleste spillerene er med på. Og, det har jo også hendt (flere ganger) at spillere må spille 90 minutter i en landskamp/treningslandskamp, hvor kroppen egentlig burde trengt en hviledag. Noe som medfører at de kommer tilbake i dårligere forfatning enn det de var før de reiste.

Landslaget bryr seg ikke om at evt spilleren blir borte de neste 2 kampene på klubblaget, siden vedkommende gjorde jobben der og da for landslaget.

 

Nei, vi må nok regne med skader på spillere i fremtiden også. Vi må nok også regne med at enkelte spillere er mer utsatt enn andre, men hvordan man løser dette best mulig uten at det skal gå utover kvaliteten i laget er et interessant tema.

 

Vi har selv med endel småskader (og noen lengre) tydeligvis en god bredde i laget, siden vi faktisk er på tabelltopp i begynnelsen av mars. :P

Når vi får inn noen av disse talentene (se under) inn i troppen neste år, ja da tror jeg vi vil allerede merke en del mer bredde for laget. Skal selvfølgelig mye til at alle slår til, men flere av disse har meget gode ferdigheter og vil kanskje ta steget opp neste sesong. Flere offensive spillere, som kan steppe inn å gjøre en god jobb når spillere er skadet eller trenger hvile.

Vela (venstre kant og spiss), Merida (venstre kant, hengende spiss, sentral midtbane), og Randall (sentral midtbane), Gibbs (kantspiller), Nordtveit (stopper) og Lansbury (midtbane).

Selvsagt har det fysiske noe å si, men Manu har raske, tekniske spillere i massevis de også, men får sjelden skader. C.Ronaldo f.eks har nå spilt snart 5 sesonger for Manu uten å ha hatt en eneste skikkelig skade!!! Jeg er helt enig md de som sier at vi trenger en LM og CD, i tillegg til kanskje en Benzema på topp ;)

 

Ville tatt en vildbass i Carlos Vela, som kommer til sitt rette hjem til sommern, forran Benzema ;) Dette med skader er merkelig og vi har nok vært uhyrlig uheldige, men sitter med en følelse av at Wenger kjører veldig harde trenings økter fysisk, hovedsaklig kondis, er jeg på jordet ;) :D ? Rosicky har også vært ute i media og sagt at vår spillestil tærer veldig fysisk! Dette kan jo kanskje være medspillende faktorer!

Link to comment
Share on other sites

Der er synd å se at spillere som Robin van Persie er så mye vekke på en sesong. Ifjor var det Henry som slet mye. Men får det var han spilleklar og i bortimot toppform i flere sesonger. Med bare mindre avbrekk. Eller husker eg feil nå?

 

For meg virker det tydlig at der er forskjell fra spiller til spiller. Jeg mener og huske at Fat Frank Lampard spilte over 150 ligakamper i strekk, kan dette stemme?! Ronaldo har også holdt seg skadefri i flere sesonger, og spillere med den type spillestil burde jo vore utsatt for skader skulle en tru. (Kanskje han slipper unna for han hiver seg før noen treffer han?).

 

En annen spiller som har vert lite skadet de siste sesongene er Terry, men også han har hatt en lei tedens til å pådra seg en skade i senere tid.

 

Som noen nemte lengre oppe har man u også hatt skader på spillere, Saha, Scholes, Silvestre, Heinze og tildels Rooney har vert mye plaget med skader den siste sesesongene.

 

Altså min konklusjon er at det ikke blir gjort noe feil i støtteappereatet til Arsenal. Men vi har lettere for å legge merke til skade på Arsenal spillere, siden det er det laget vi følger mest. Ser vi på andre klubber som ville vert naturlig å sammenligne oss med, ser vi at også disse har skade på spillere.

 

Videre er det tydelig at noen spillere er mer utsatt for skade enn andre. Og det skulle jo bare mangle, alle er jo forskjellige. Og det er vel bare et tidspørsmål hva tid det kommer en skade på fotballspillere. Enten du hetter Ronaldo eller Robin Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener og huske at Frank Lampard spilte over 150 ligakamper i strekk, kan dette stemme?!

Stemmer iaf at han hadde en helt utrolig rekke med kamper på rad. Om det var 150 eller 140 kan jeg ikke si sikkert.

 

Utrolig trist at topp verdensklassespillere som Rosicky og vanPersie skal få så mye ødelagt av skader. Men jeg synes og Wenger er bittelitt naiv her. Det er ikke mye som skal til for at troppen hadde vært betydelig sterkere.

At han hadde hentet Ribery sist sommer ville jo den gang liksom blitt et problem siden han da enten måtte benke Rosicky eller Ribery. Men han må ikke det i alle de kampene en av de er skadet. Dette er ikke Wengers stil og vil aldri bli det. Han stoler ekstremt mye på de 12-14 beste i tillegg til at han alltid ønsker at de bak der skal være unggutter med mye potensial som enda ikke har springt helt ut.

Med den økonomien vi etterhvert har fått kunne vi kjøpt oss til en bredere stall om Wenger ville det.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe lag som noensinne har hatt en skadefri tropp? Det tror jeg neppe...

 

Tror ikke vi skal kaste stein i glasshus og påstå at vi er så mye mer uheldig enn alle andre klubber. Både united, l'pool og chelsea har hatt sin del skader. Vi merker det bedre på Arsenal fordi det er vår klubb. Å trekke frem C. Ronaldo som eksempel på en spiller som ikke har hatt mange skader er forsåvidt greit, men en slik spiller har alle. Vi har Fabregas som har vært så å si skadefri, og både Chelsea og Liverpool har også en stjernespiller uten mye skader.

 

Ting som derimot kan tale for at vi får litt fler "bruising" skader enn andre klubber, er spillestilen vår. Vi spiller ekstremt trangt, og tvinger ofte motstander til å gå hardt i kropp og bein for å stoppe oss. Rosicky er ett fint eksempel på det, og RvP like ens. I tillegg husker vi vel alle hvor mange smeller Reyes fikk i sin tid pga hurtige finter og løp. (Vi fikk frispark som Henry sendte ganske ofte i nettmaskene ^^ ).

 

slike spiller kan vi nevne i fleng, som hadde mange småskader. Overmars, Pires, Rosicky, RvP, Henry (var tross alt småskadet HELE tiden omtrent.. ), Bergkamp osv osv...

 

Like ens har united sine skader med Solskjær, Saha, Rooney, Giggs, Smith osv osv.

 

 

Konklusjonen er jo da enkelt og greit at spillestil, sammen med at spillet blir hurtigere, hardere og generelt tøffere, gjør at spillere oftere får "småskader".

 

 

Om vi burde forsterke skaden pga dette... Det tror jeg egentlig er dumt. Vi har mye ungt som kommer frem, og synes vi skal fortsette å ha is i magen og vente på dem. Vi kan ikke telle på 2 hender hvor mange ungutter som har slått till i de siste årene, og det kommer bare til å vokse. I tillegg tror jeg ikke klubben er spesielt tjent med det økonomisk... Spesielt ikke hvis det er spillere som skal "fylle skoene" til de skadde ( Jeg tolker det som spillere som holder så godt som samme nivå som den skadde). En ekstra Rosicky og RvP f.eks. koster flesk :)

 

 

Men.. er vel like mange meninger som det finnes folk ^^

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt mange mange ungutter under Wenger men ingen har slått til.

 

Er vel bare Cesc og Clichy spør du meg som var 15-16 da vi henta dem og har blomstra i A troppen.

 

Resten har fått prøvd seg men har etter vært blitt solgt en etter en fra Arsenal.

 

Vi har den svakeste troppen i PL uten om de laga som ligger under mitt streken.

 

Vi har hatt mest skader de siste 2-3 år av alle de laga som ligger i toppen.

 

Grunnen til mange skader er at vi har mange spillere som ikke tåler den tøffe ligan i England.

 

Vi er mere likt et Spansk lag i spille stil, tror spillere som Van Persie, Hleb, Rosicky o.s.v hadde vært mye mindre skada i andre ligaer i Europa :D

Link to comment
Share on other sites

Vi har den svakeste troppen i PL uten om de laga som ligger under mitt streken.

 

Jøss og bevare meg vel, hvor tar du det fra?

 

Jeg skal gjerne ta tak i de andre sitatene dine, men inntil videre ønsker jeg at du underbygger med fakta ovenstående sitat. Jeg ønsker ganske enkelt at du sammenligner Arsenal`s stall med samtlige spillerstaller på den øvre halvdel av PL. I denne evalueringen ønsker jeg at du sammenligner, spiller for spiller, hver enkelt av våre spillere opp mot ditto i de øvrige klubbene. Og kan du du gjøre det på saklig og velbegrunnet vis, så skal jeg trekke min kritikk tilbake. Inntil det skjer, ser jeg på dette innlegget som vås fra ende til annen.

Link to comment
Share on other sites

Vi har den svakeste troppen i PL uten om de laga som ligger under mitt streken.

 

Jøss og bevare meg vel, hvor tar du det fra?

 

Jeg skal gjerne ta tak i de andre sitatene dine, men inntil videre ønsker jeg at du underbygger med fakta ovenstående sitat. Jeg ønsker ganske enkelt at du sammenligner Arsenal`s stall med samtlige spillerstaller på den øvre halvdel av PL. I denne evalueringen ønsker jeg at du sammenligner, spiller for spiller, hver enkelt av våre spillere opp mot ditto i de øvrige klubbene. Og kan du du gjøre det på saklig og velbegrunnet vis, så skal jeg trekke min kritikk tilbake. Inntil det skjer, ser jeg på dette innlegget som vås fra ende til annen.

 

Jeg har støttet Dannialdo flere ganger, men her er jeg helt uenig. Vi har en god tropp som faktiskt klarte å spille seg til semifinalen i ligacupen. Selvfølgelig kan vi som supportere ønske oss en enda sterkere tropp, men å påstå at den er svak er med respekt å melde tøv.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt mulig at troppen vår er litt tynn, men svak er den i alle fall ikke, og det er en vesentlig forskjell på de to tingene hvertfall.

 

Kvaliteten på spillerne er skyhøy og når man tenker på hvor unge og gode de er i dag, så kan man jo bare tenke seg til hvor bra dette laget kan være om ytterligere en eller to sesonger til.

Link to comment
Share on other sites

Carling cup hvor unggutta har banket det ene PL laget etter det andre er bevis på at dtallen vår er god. At den er en smule tynn nå pga av skader på sentrale spillere.

Å hevde at stallen vår er den svakeste i PL untatt bånn 3 er vel noe av den utroligste påstanden jeg har sett hittil på Arsenalforumet.

 

Fabregas har vel heller ikke blomstra under Wenger da?

Han var vel 16 da han ankom Highbury.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...