Jump to content

Per Ciljan Skjelbred


jobosol

Recommended Posts

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_3194009,00.html

 

"The midfielder impressed during this season's UEFA Champions League group stage and is now thought to be a target for Tottenham, Arsenal and Manchester City. "

 

 

Skjelbred er vel faktisk en av ytterst få norske fotballspillere som kanskje kunne klart seg bra i Arsenal. Han har bra tempo i spillet sitt, og en meget god teknikk.

 

Det som taler i mot i at dette kommer til å bli en realitet, er nok det at Skjelbred foretrekker å spille sentralt i banen. Sentralt er nok ikke den plassen vi mangler talent, men kanskje Wenger kunne klart å lage en dugende kantspiller ut av ham?

 

Uansett alltid kjekt når unge norske spillere blir lagt merke til :)

Link to comment
Share on other sites

Det som taler mest imot Per Ciljan Skjelbred er at de gode kampene han har hatt siden skaden, kan telles på en hånd. Ciljan har pysete, tør ikke ta dristige valg, men spiller på det safe. Pr dags dato er han milevis unna å være i nærheten av god nok til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Det som taler mest imot Per Ciljan Skjelbred er at de gode kampene han har hatt siden skaden, kan telles på en hånd. Ciljan har pysete, tør ikke ta dristige valg, men spiller på det safe. Pr dags dato er han milevis unna å være i nærheten av god nok til Arsenal.

sikkert derfor milan med flere har vært å sett han spille...

Link to comment
Share on other sites

Det som taler mest imot Per Ciljan Skjelbred er at de gode kampene han har hatt siden skaden, kan telles på en hånd. Ciljan har pysete, tør ikke ta dristige valg, men spiller på det safe. Pr dags dato er han milevis unna å være i nærheten av god nok til Arsenal.

 

Der er jeg helt enig med deg ! B)

Skjelbred tar de "enkle" valgene i stedet for å prøve på det umulige, det som virkelig gjør deg god !

Jeg er enig i at etter skaden har han vært svært ustabil i prestasjonene..

Han har utvilsomt talent, men han må være mer jevn i prestasjonene for å virkelig få utnyttet det :)

Link to comment
Share on other sites

Christian: Mener du da at det er negativt å ta de enkle valgene?

 

Når jeg ser Arsenal, så kunne jeg av og til tenkt meg at de enkle valgene ble brukt litt oftere! Det er ikke alltid det går å slå pasning gjennom 4 spillere. Så dette er kanskje PCS store styrke, at han gjør det enkelt, istedet for vanskelig!

Link to comment
Share on other sites

Det som taler mest imot Per Ciljan Skjelbred er at de gode kampene han har hatt siden skaden, kan telles på en hånd. Ciljan har pysete, tør ikke ta dristige valg, men spiller på det safe. Pr dags dato er han milevis unna å være i nærheten av god nok til Arsenal.

 

Der er jeg helt enig med deg ! B)

Skjelbred tar de "enkle" valgene i stedet for å prøve på det umulige, det som virkelig gjør deg god !

Jeg er enig i at etter skaden har han vært svært ustabil i prestasjonene..

Han har utvilsomt talent, men han må være mer jevn i prestasjonene for å virkelig få utnyttet det :)

 

For noe vås.. Er man ikke en god fotballspillere fordi om man spiller på det sikre og tar de enkle valgene?

Det er heller mer et + at man gjør det enkelt så hvertfall ballen kommer fram dit den skal...

Link to comment
Share on other sites

Christian: Mener du da at det er negativt å ta de enkle valgene?

 

Når jeg ser Arsenal, så kunne jeg av og til tenkt meg at de enkle valgene ble brukt litt oftere! Det er ikke alltid det går å slå pasning gjennom 4 spillere. Så dette er kanskje PCS store styrke, at han gjør det enkelt, istedet for vanskelig!

 

Nei, ikke direkte negativt.

Men jeg mener at det er positivt å prøve på ting, ta de vanskeligere valgene :)

Ikke misforstå meg, det er ikke valgene som gjør han til en "dårlig" spiller, det er heller det at han er ustabil i prestasjonene B)

Link to comment
Share on other sites

Har sett flere Rosenborg kamper det siste året, og trur jeg har tilgode å se Ciljan imponere meg. Synest han er en oppskrytt spiller, som ikke kan tilføre Arsenal laget noe som helst!

 

(Ok han var brukbar/god borte mot Valencia, men hvem norske var ikke det den kvelden?).

Link to comment
Share on other sites

Blir for dumt å si at Skjelbred er oppskrytt.

Han kommer til å være fast inventar på A-landslaget om et par år og har veldig gode kvaliteter både RBK og en eventuell europeisk klubb vil få godt nytte av.

 

Han er ikke ferdigutviklet og har mye å lære enda, men å kritisere han for å spille enkelt blir jo feil hvis de valgene han gjør på banen er riktig.

Ciljan er av de som løper mest på banen og jeg kan ikke se at han er "pysete" som en del nevner.

Nå er han jo en "firfirsle" kroppslig sett og må jo bare trene videre for å bli sterkere.

 

Om han er god nok for Arsenal enda er vel tvilsomt, men ett år med Wenger så har hvem som helst spiller lært utrolig mye. Han må nok heve det tekniske nivået, samt ha evnen til å holde 90 min. med PL-tempo.

Skulle han bli utenlandsproff i en storklubb i løpet av året får han neppe mange sjanser til å spille så han kan kanskje med fordel spille i RBK et par år til.

 

Jeg ser gjerne at han kommer til Arsenal, men trenger nok en lengre "oppbygginsperiode" på reservenivå for å være klar for PL.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å presisere: Med de enkle, trygge valgene, mener jeg at Ciljan altfor ofte slår ei støttepasning framfor å utfordre en mot en. Den selvtilliten han hadde før skadeavbrekket, har han ikke fått tilbake. Jeg synes han har kommet seg litt det siste halve året, men han har fortsatt et stykke igjen.

Link to comment
Share on other sites

Har drømt om Ciljan i Arsenal! Folk har rett i at han er litt liten og pinglete for Premier League, men det kan fort rettes på! Grunn teknikken hans og hans vindunderlige evne til å spille fotball med få touch er nesten av Arsenal kaliber. Tror at med litt Wenger magi kan denne gutten bli en STOR spiller :)

Link to comment
Share on other sites

Ciljan er en talentfull spiller, som jeg synes presterer best mot de gode lagene og i CL.

Per idag er han selvsagt ikke god nok for Arsenal, men vi har sett Arsene gjøre magiske ting før. Hvem hadde for 3-4 år siden hørt om Eboue, Clichy, Sagna, Flamini og så veldig mange flere jeg kunne nevnt...

Wenger kan forvandle gråstein om til gull. Er ikke sikker på om jeg vil ha Ciljan til klubben eller ikke, men Wenger vet godt hva han gjør!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har til gode å bli skikkelig imponert over denne gutten. Ingen tvil om at gutten har et talent, men jeg synes at gutten er altfor ustabil. Er nok en smule oppskrytt. Tror også at gutten ville få problemer med å komme seg inn på Arsenals lag i nærmeste fremtid.

 

Tipper at gutten er mer aktuell for Spudz eller Man City.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt ville det nok blitt for tøff konkurranse for Skjelbred på sentral.

Men hadde det vært en mulighet for at han kunne tatt en kantposisjon ala Hleb og Rosicky? Begge disse to var jo i hovedsak midtbanesentral da de ankom Arsenal.

 

Uansett tror nok kanskje det blir et litt for stort steg å gå til Arsenal nå, men man skal ikke se helt borti fra at han kanskje kommer til å bli god nok engang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Ser helst ikke Ciljan på ving. Jeg mener at hans sterke side er arbeidskapasiteten hans, og evnen til å vinne baller, slikt som Flamini. Han er ikke god nok for arsenal nå, og jeg tviler på at han kommer til å bli det. dessverre.

Link to comment
Share on other sites

jeg synes den (tidligere) Arsenal-spilleren Ciljan ligner mest på er Ljungberg. han var heller ingen typisk ving, men likte seg i utgangspunktet best bak spissen i.

 

det blir (som tidligere nevnt) uansett snakket mye om den moderne vingen, som er en kreativ playmakertype som skjærer mer inn i banen slik at det blir skapt rom for backene. det er denne typen ving Wenger har benyttet seg av og vi har vel ikke hatt noen tradisjonelle vinger siden Overmars, med Eboue i dag som et unntak. hvis det ligger noe i interessen i Ciljan (det at de i det hele tatt sender en scout for å se om han er god nok. noe som ikke innebærer kjøp, selv ikke om de skulle like han) , så tror jeg det er i en slik rolle han er tiltenkt. han er uansett anvendelig, som jo Freddie også var.

 

selv mener jeg Ciljan er det største talentet som har bevisst hva han står for i norsk fotball. han har i tillegg noe så skjeldent som upåklagelige holdninger, drive og vinnerinstinkt. jeg overlater allikevel til Wenger og Rowley og avgjøre om potensialet kan utvikles til et bra nok nivå. har mer tro på deres dømmekraft.

 

tror uansett vi ikke skal se bort fra at agenten hans vurderer at han nå er klar for å rykke et nivå opp slik at utviklingen kan fortsette og at ryktene stammer derfra. Litj-Per her het vare og kan gi penger på bok for både noen og en hver.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk at Ciljan hadde hatt godt av å komme seg til en annen klubb og utvikle seg videre der, hadde vært artig og sett hvor langt han kunne kommet i en klubb som Arsenal, pr idag er han langt unna som noen sier, men jeg tror han har talent nok og kapasitet til å kunne nærme seg spill på høyt nivå, kanskje Arsenal-nivå hvis han har litt flaks i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

utrolig kult at skjelbred får den annerkjennelsen han fortjener, men hvor er tettey opp i alt dette? han er vel den som vil mestre tempoet best av de to. han har litt å gå på med teknikk, men er en ypperlig på å dekke store flater med drivet og hurtigheten. er selv usikker på om skjelbred vil klare seg i arsenal og holde det høye nivået i PL, men eneste måten å finne ut av det svaret på er vel å kjøpe ham. prisen vil vel ligge rundt 40-50 mill. sp spørsmålet er om det er verdt det også hvis fiaskoen skulle inntreffe

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke i nærheten av nivået til noen av de andre midtbanespillerne våre så jeg kan ikke helt skjønne hvorfor vi skulle være interessert i han. Han har hatt sine positive øyeblikk, men de er ganske sjeldne og kan ikke si jeg har blitt kjempe-imponert av han gjennom en hel sesong. Han bør i hvertfall klare det før han blir aktuell for de aller største klubbene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det finnes mye bedre talenter på Per Ciljans nivå der ute som også er et par år yngre. Joda, Skjelbred viste seg som et stort talent før den horrible skaden han pådro seg mot Olympiakos, men etter det har han falt litt tilbake både når det gjelder talent og det å tørre å trø til i dueller.. Jeg har ikke sett Per Ciljan så mye, men jeg har faktisk til gode å se han som en framtidig Arsenal-stjerne.. Det hadde selvsagt blitt en karrierevekker for Skjelbred å komme til Arsenal og vårt fantastiske trenerteam, men jeg mener vi burde finne noe annet enn Per Ciljan. Men det hadde jo vært noe med to nordmenn som blomstrer fast på a-laget om fire-fem år(Da tenker jeg spesielt på Nordtveit og Skjelbred) :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...