Jump to content

Benitz erter Arsenal og Chelsea


Lars Henry

Recommended Posts

CL er så klart det største man kan vinne i europeisk fotball på klubbnivå, så det vil være stort å vinne CL. Allikevel så er det PL som gir CL fotball hver sesong og PL spilles over 38 knallharde kamper.

 

Det gjeveste og viktigste for meg er at vi tar PL gullet. CL kommer som en nr to:) (er uansett ikke så mye som skiller disse to)

Link to comment
Share on other sites

På en eller annen populær goonerside var det en poll over hva supportene helst ville vinne. PL fikk et klart flertall. En liga er mye vanskeligere for der må man være stabile. I en cup kan man være veldig heldig med hvem man møter, i tilegg kan en dårlig kamp ødelegge alt. I ligaen møter alle de samme lagene, og en dårlig kamp betyr ikke at man kan vinke farvel til pokalen.

 

Det er kanskje mer prestisje å vinne CL. På kåringer over de beste spiller, teller CL klart mest. Bare se på Kaka, han var ikke overlegen i den hjemlige ligaen.

Link to comment
Share on other sites

PL er så klart vanskligst å vinne....

 

CL er Cup og ikke alltid de beste laga som vinner den ;)

 

Benitz må snakke seg bort fra at Liverpool har vært tragiske i serien.

 

Med de spille kjøpa og penge bruke hans burde han fått en medalje.

 

Den enner vel med sparken til sommeren he he ;)

Link to comment
Share on other sites

På en eller annen populær goonerside var det en poll over hva supportene helst ville vinne. PL fikk et klart flertall. En liga er mye vanskeligere for der må man være stabile. I en cup kan man være veldig heldig med hvem man møter, i tilegg kan en dårlig kamp ødelegge alt. I ligaen møter alle de samme lagene, og en dårlig kamp betyr ikke at man kan vinke farvel til pokalen.

 

Det er kanskje mer prestisje å vinne CL. På kåringer over de beste spiller, teller CL klart mest. Bare se på Kaka, han var ikke overlegen i den hjemlige ligaen.

 

Det du skriver her, sier indirekte at CL er vanskeligere å vinne. Der må man prestere i HVER kamp man spiller, og har ikke råd til å ha en dårlig kamp. I PL kan man ha dårlige kamper, men allikevel vinne serien.

 

I CL møter man Europas beste klubber, som er på et høyere nivå enn de som er på plass 12-20 i PL. Det sier seg selv at dette er en ekstrem vanskelig turnering å vinne i, og krever mye mer av en klubb enn hva PL gjør.

 

Når det er sagt, så er det helt klart PL jeg foretrekker å vinne. Det er vår hjemmearena, og inngangsbilletten til CL. Men, om jeg fikk velge i 2008 mellom å vinne PL eller CL, så hadde jeg valgt CL. Dette er en turnering som vi ikke har vunnet noen gang, og jeg er MØKK lei av å høre dette fra ManU og Liverpool supportere. En sier i CL ville plassert oss "der oppe" for godt, og mye av presset på Wenger hadde forsvunnet. Jeg tror han tenker mye på dette, og har VIRKELIG lyst til å vinne den turneringen.

 

Kort oppsummert:

 

PL er viktigst å vinne, men CL er den mest krevende (vanskeligste) å vinne.

Link to comment
Share on other sites

PL står høyest hos meg, da ingenting gleder meg mer enn å slå Chelsea, Manu, Pool og resten av de beste i England i løpet av et helt år.

 

Men en CL seier er noe jeg absolutt drømmer om, da dette er Europas gjeveste turnering.

 

Men hvis jeg må velge i år, så velger jeg PL!

Link to comment
Share on other sites

På en eller annen populær goonerside var det en poll over hva supportene helst ville vinne. PL fikk et klart flertall. En liga er mye vanskeligere for der må man være stabile. I en cup kan man være veldig heldig med hvem man møter, i tilegg kan en dårlig kamp ødelegge alt. I ligaen møter alle de samme lagene, og en dårlig kamp betyr ikke at man kan vinke farvel til pokalen.

 

Det er kanskje mer prestisje å vinne CL. På kåringer over de beste spiller, teller CL klart mest. Bare se på Kaka, han var ikke overlegen i den hjemlige ligaen.

 

Det du skriver her, sier indirekte at CL er vanskeligere å vinne. Der må man prestere i HVER kamp man spiller, og har ikke råd til å ha en dårlig kamp. I PL kan man ha dårlige kamper, men allikevel vinne serien.

 

I CL møter man Europas beste klubber, som er på et høyere nivå enn de som er på plass 12-20 i PL. Det sier seg selv at dette er en ekstrem vanskelig turnering å vinne i, og krever mye mer av en klubb enn hva PL gjør.

 

Når det er sagt, så er det helt klart PL jeg foretrekker å vinne. Det er vår hjemmearena, og inngangsbilletten til CL. Men, om jeg fikk velge i 2008 mellom å vinne PL eller CL, så hadde jeg valgt CL. Dette er en turnering som vi ikke har vunnet noen gang, og jeg er MØKK lei av å høre dette fra ManU og Liverpool supportere. En sier i CL ville plassert oss "der oppe" for godt, og mye av presset på Wenger hadde forsvunnet. Jeg tror han tenker mye på dette, og har VIRKELIG lyst til å vinne den turneringen.

 

Kort oppsummert:

 

PL er viktigst å vinne, men CL er den mest krevende (vanskeligste) å vinne.

Du har rett i at det er viktig at man må prestere HVER kamp, men det er stor forskjell på hvem man møter. Dessuten kan en utvisning og andre "tilfeldigheter" avgjøre veldig mye av skjebnene til lag i en kamp. I cup kan alt skje, i en liga derimot jevner det meste seg ut. Det vanskelig å se hva som er vanskeligst. England dominerte cupen i fjor og Liverpool har vært i to finaler på 3 år - selv om de har ikke vunnet ligaen på lang tid. Vi har ikke vunnet CL, men har vært ekstremt gode i den hjemlige ligaen.

 

Det heter jo Champions League, så det hadde egentlig vært fett med en LIGA istedenfor en cup. Da hadde det vært litt mindre tilfeldighter :D

Link to comment
Share on other sites

Mange vil være best i England, heller enn i Europa. Greit nok det, sjølv om tankegangen kanskje er litt ulogisk. Det er fordi Real Madrid og AC Milan har vunne E-cupen x antal gonger at desse to klubbane har ein så spesiell status. Ynskjer Arsenal å bli nemnt i same andedrag som bl.a. desse to klubbane må me nok levere varene i Europa på ein heilt annan måte enn me har gjort hittil. Litt ambisjonar må ein ha, ikkje berre satse på å vinne eit trofe me har vunne 13 gonger før. Eg ser ingen grunn ikkje å ha store ambisjonar på Arsenal's vegne. Difor vert det Champion's League-pokalen for meg. "Any day."

 

Elles kan ein overføre problemstillinga til norske forhold. Tenk deg at trenarar og leiing i Brann eller Rosenborg fekk valet mellom å vinne Tippeligaen og Meisterligaen. Hadde dei gått for fyrstnemnde alternativ, ville det i så fall ha vore både absurd og smått komisk.

Link to comment
Share on other sites

- "Hvor mange lag har vunnet Champions League? Det er et enormt trofé og mye vanskeligere å vinne enn noe annet trofé. Vi har Premier League som mål fordi vi har vunnet Champions League. Hvis du spør Chelsea eller Arsenal om hva de har mest lyst til å vinne, så er jeg sikker på at de sier Champions League"

 

Ja, Benitez du er vell sikker på at vi sier at vi heller vil vinne Champions League! Og selvfølgelig satser du på Premier League pga du ALDRI har vinnet den :D

Men da må jeg spør deg Benitez, hva satser du mest på? I mine øyne ser det ut som du ikke har noe å satse med...

Link to comment
Share on other sites

Det at Liverpool og Porto klarer å vinne, og at Monaco og Arsenal klarer å komme seg til finale viser at det er langt mer tilfeldigheter i Champions League. Ingen av disse lagene var i nærheten av Europas beste de årene de var med i toppen, og hadde nok slitt stort dersom det skulle blitt avgjort med seriespill.

 

Du trenger ikke gjøre mer enn 5-6 gode kamper (pluss litt flaks) for å vinne Champions League, i Premier League kreves det så vanvittig mye mer.

Link to comment
Share on other sites

Benitez sier ifølge denne linken skal Benitez "vite" at Chelsea og Arsenal er mer opptatt av å vinne CL en PL.

 

Dette høres veldig rart ut ettersom Wenger ofte har hvilt spillere i CL før PL-kamper.

 

Selv synes jeg det er mer gjevt å vinne PL enn CL :D

 

Hva synes dere?

 

Synest Benitez er en missunlig tosk, som prøve og legge gamle minner for å dekke over at det går horribelt nå fortiden :D

Lese også at han mente det kun var små marginer som skillte Liverpool fra de 3 topplagene. Så sant så sant tenkte deg da, 17 poeng er jo ingenting.

 

Men om spm var hva jeg synest er viktigest av PL eller CL, så vil jeg ønske meg en CL tittel siden vi ikke har vunnet denne enda.

Link to comment
Share on other sites

Ja takk, begge deler!

 

Ingen umulighet at vi kan gå heile vegen både i CL og PL i år.

Trudde årets utgåve av Arsenal skulle vere meir ustabilt og mindre samkjørt, men det har dei motbevist til gangs! Når vi har flyt og spelar på vårt besta, er det få, om kanskje ingen, som er bedre enn oss! Så potensialet er absolutt der!

Link to comment
Share on other sites

Benitez sier ifølge denne linken skal Benitez "vite" at Chelsea og Arsenal er mer opptatt av å vinne CL en PL.

 

Dette høres veldig rart ut ettersom Wenger ofte har hvilt spillere i CL før PL-kamper.

 

Selv synes jeg det er mer gjevt å vinne PL enn CL :D

 

Hva synes dere?

 

Lese også at han mente det kun var små marginer som skillte Liverpool fra de 3 topplagene. Så sant så sant tenkte deg da, 17 poeng er jo ingenting.

 

 

 

Kun små marginer til han er nede på nedrykksplass også, det er kun 20 poeng ned til Wigan på 18.plass.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...