Jump to content

Let`s do the decent thing!


Chaz

Recommended Posts

Det er NESTEN 25 år siden vi sist hadde det SÅ jævlig. Brorparten av dere var ikke født den gangen. Jeg hadde blitt far for første gang halvannet år tidligere. Nå er jeg poensiell bestefar. 4 april 1983 var datoen, og stedet var det samme, White Hart Lane. Drøye fire år tidligere hadde jeg selv danset rundt på The Shelf og oppover Tottenham High Road etter en 5-0 seier. Det var lille julaften 1978. 2 påskedag i det herrens år 1983 fikk vi smake egen medinsin; 0-5 i trynet. Og så gikk det altå nesten et kvart århundre før vi skulle oppleve noe tilsvarende.

 

Hva har så skjedd gjennom disse 25 årene? Jo, vi har hatt Terry Neill, Don Howe, George Graham, Bruce Rioch og Arsene Wenger som managere. Tottenham har blant annet hatt Ossie, Glenda, sveitserosten og Martin Jolebukk.

Vi har vunnet følgende: 1 divisjon/PL: 1989, 1991, 1998, 2002 og 2004. FA cupen: 1993, 1998, 2002, 2003 og 2005. Ligacupen: 1987 og 1993. Cupvinnercupen: 1994. Charity/Community Shield: 1991, 1998, 1999, 2002 og 2004.

Tottenham har vunnet følgende: FA cupen: 1991. Ligacupen: 1999. UEFA cupen 1984. Charity Shield: 1991.

 

Vi har i løpet av disse 25 årene flyttet inn i et av verdens flotteste State of the art stadionanlegg med kapasitet på over 60000. Spurs lever fremdeles i den gamle "fabrikkbygningen" i N17. Arsenal er i dag verdt nærmere 6 milliarder norske kroner. Tottenham kanskje en 1/4 av dette beløpet. Tottenham bruker hundrevis av millioner pund hvert år i transfermarkedet, vi har kanskje verdens beste speidernett og spillerutviklingssystem.

 

Av andre ting kan nevnes; Bill Gates har blitt milliardær, mobiltelefoner har blitt allemannseie, ditto har PC`er. Hele Øst-Europa har blitt fullstendig omkalfatret og blitt til en haug med nye nasjoner. Gro Harlem Brundtland har både vært statsminister og fått nye hofter, Maggie Thatcher kom, så og forsvant. Brann har endelig vunnet serien, Bjørn Dæhlie kom, så og vant. Ole Einar Bjørndalen vinner fortsatt. For 25 år siden hadde vi en TV kanal. Ikke spør meg hvor mange vi har nå. Arne Treholt har blitt fengslet, dømt, sittet i fengsel og sluppet fri. Alt dette grunnet spionasje til fordel for Sovjetunionen. Drillo vant hele nasjonen. Nå skal han vinne for Irak. Jeg har blitt far to ganger til, men enda ikke bestefar.

 

Og sist men defintivt ikke minst, i løpet av de foregående 21 kampene mot naboen har vi ikke tapt EN ENESTE EN. Frem til å går har det gått 9 år siden vi sist måtte bite i det sure eplet og tape for lillebror.

 

Joda, gårsdagens semifinaletap i ligacupen var både sviende og surt, men med historien fra de siste 25 årene friskt i mente skal jeg greie å leve med dèt!

 

Og jeg for en skal overhodet ikke skylde hverken på B-lag eller juniorlag, vi tapte solid, ærlig og redelig. Og dermed kjære yids; gratulerer med storseieren, dere fortjente finaleplassen i ligacupen. Men dere er fremdeles lillebror i Nord-London, og dere vil være det i uoverskuelig fremtid. Nyt seierens sødme!

 

1961 and never again!

Link to comment
Share on other sites

Strålende sagt!! Jeg skal holde hodet hevet og innrømme at Tottenham fortjente seieren. Så håper vi at gutta hever seg til Lørdag. Og ja Tottenham er lillebror i Nord-London, og måtte det forbli sånn i mange generasjoner til!

Link to comment
Share on other sites

De vant. Og de vant til gangs! Rollene var byttet totalt om! Scum hadde drivet, spillet og flyten vi TOTALT manglet! Når vi for "endte" gang kjører oss fast i midten, er det lite vi får gjort med lynraske overganger fra motsatt side. Overganger som satt som støpt, vel og merke... Nå skal det sies at vi var SVÆRT gavmilde bakover! Desverre!

 

Denne gangen, av få, må vi bøye oss i støvet og si; ja, dere vant fortjent! Meget fortjent! Vel done, SCUM!

 

BALLE! Jeg er skuffet!

Link to comment
Share on other sites

......Jeg kom min yid venn i forkjøpet og ringte for å gratulere ham etter kampen, gav han et minutt med fri håning der han kunne boltre seg i ukvemsord mot meg og Arsenal. Deretter var det Gentelmanns agreement om å ikke ta det opp på en stund da det svir noe så for jæv.. dette tapet.

Vell Spurs spilte veldig mye bedre enn oss og fortjente seirn. Nuff said................

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra sagt Chazz!

 

Jeg er ingen mann for memorering av statestikker og tall men husker så vidt Thatcher og Treholt. Begge var verdens største krise på et gitt tidspunkt, men det er ikke så mange unge som snakker om dem nå. Jeg kommer nok til å huske dette, men bare av en grunn. At det var den eneste gangen og vi tapte 5-1. Det var jævlig surt, men det var et engangs tilfelle. Og kanskje en vekkeklokke om at man ikke kan sove seg gjennom oppgjør mot gamle erkerivaler. Også har Wenger et nesten like godt poeng som deg i dag på arsenal.com :blink: Målene kom på veldig uheldige tidspunkt, de representerte ikke hele kampbildet og (min egen konkluskjon) resultatet kunne like gjerne vært en ufortjent seier til oss.

 

Jeg synes dette kan være tråden for de lange linjene og tilbakelente perspektivene som fort forsvinner i spontan blind frustrasjon, eller ekstatisk glede (som vi jo har opplevd mange ganger denne sesongen). :)

Link to comment
Share on other sites

Ille i går. Men som tilstedeværende på White Hart Lane den famøse dagen i 1983 må jeg si at jeg at jeg er vel fornøyd med utviklingen etter den dagen. Tottenham var gode på den tiden, og at styrkeforholdet har svingt så til de grader over til oss må vi bare være takknemlig for.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med å innrømme at Spurs vant fortjent.

Det som skuffer mest er hvor dårlige Arsenal var. Et tap svir,men

dette var Mikke Mus cupen.

Nå gjelder det å reise kjerringa til neste kamp og håpe ikke Ade

og Bendtner får noe suspensjon for den idiotiske oppførselen sin.

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra sagt Chazz!

 

Også har Wenger et nesten like godt poeng som deg i dag på arsenal.com :) Målene kom på veldig uheldige tidspunkt, de representerte ikke hele kampbildet og (min egen konkluskjon) resultatet kunne like gjerne vært en ufortjent seier til oss.

 

 

Hehe- dette var en konklusjon trukket med en helt objektiv vurdering av kampen i går :blink:

Kan ikke huske å ha sett Arsenal så totalt utspilt siden 1-6 mot ManU på OT i 2001. Vi var vel omtrent like langt fra seier i går som i den kampen spør du meg...

Link to comment
Share on other sites

Fin lesning, Chaz. Takk for en liten gjennomgang som vi yngre ikke har fått opplevd.

 

Hadde forventet større dommedagstanker fra din kant etter denne kampen, men dette var bedre! :)

Vi tapte helt fortjent. Synd, men sant, og det er ingenting å si på det nå. En gang måtte de slå oss. Måtte det bare bli nye 9, og enda flere, år til neste gang.

Link to comment
Share on other sites

For meg ser jeg på ligacupen som en stolthets cup. En cup der hvor våre unge stjerner viser hvor gode de er og slår ut pl lag. Vært mål vi scorer jublerer jeg mest med stolthet. Hadde det vært pl eller fa cupen hadde det vært mye værre imo.

Que ser sera u never beat our first team. u never beat or first team, Que ser sera.

Que ser sera. your going to wembely, get fucked up by cheeelsea, Que ser sera. Er det fler en meg som kommer til og holde med chelsea? Alle vet jo at dem kommer til finalen:P

Link to comment
Share on other sites

Er det fler en meg som kommer til og holde med chelsea? Alle vet jo at dem kommer til finalen:P

I kveld heier jeg på Everton, og om Everton går videre, er det de jeg evt heier på i finalen. Blir det Chelskij-Scums i finalen, støtter jeg ingen av lagene, men håper på fin fotball, hvis jeg får se kampen...

Link to comment
Share on other sites

Er det fler en meg som kommer til og holde med chelsea? Alle vet jo at dem kommer til finalen:P

I kveld heier jeg på Everton, og om Everton går videre, er det de jeg evt heier på i finalen. Blir det Chelskij-Scums i finalen, støtter jeg ingen av lagene, men håper på fin fotball, hvis jeg får se kampen...

 

For min del heier jeg på Chelsea i kveld. De har større sjanse til å ta Spurs. At Spurs slår oss ut i semifinalen og eventuelt tar seieren, hadde vært en skandale. Med Chelsea som motstander, klarer de ikke nettopp dette. Everton - Spurs ville i den kampen ha vært 50-50.

Link to comment
Share on other sites

Er det fler en meg som kommer til og holde med chelsea? Alle vet jo at dem kommer til finalen:P

I kveld heier jeg på Everton, og om Everton går videre, er det de jeg evt heier på i finalen. Blir det Chelskij-Scums i finalen, støtter jeg ingen av lagene, men håper på fin fotball, hvis jeg får se kampen...

 

Denne tråden handler da vitterlig hverken om Everton eller Chelsea...

Link to comment
Share on other sites

Er det fler en meg som kommer til og holde med chelsea? Alle vet jo at dem kommer til finalen:P

I kveld heier jeg på Everton, og om Everton går videre, er det de jeg evt heier på i finalen. Blir det Chelskij-Scums i finalen, støtter jeg ingen av lagene, men håper på fin fotball, hvis jeg får se kampen...

 

Denne tråden handler da vitterlig hverken om Everton eller Chelsea...

Helt riktig. Carling Cup ute av bildet for denne sesongen. Nå er det 3 andre troféer vi skal kjempe for.

Link to comment
Share on other sites

Er det fler en meg som kommer til og holde med chelsea? Alle vet jo at dem kommer til finalen:P

I kveld heier jeg på Everton, og om Everton går videre, er det de jeg evt heier på i finalen. Blir det Chelskij-Scums i finalen, støtter jeg ingen av lagene, men håper på fin fotball, hvis jeg får se kampen...

 

Denne tråden handler da vitterlig hverken om Everton eller Chelsea...

Helt riktig. Carling Cup ute av bildet for denne sesongen. Nå er det 3 andre troféer vi skal kjempe for.

 

Hadde man fått valget før sesongen om hvilken cup man ville sørget minst å bli slått ut av, så tipper jeg svaret fra alle sammen ville vært Liga cupen. Det er dessverre måten det skjedde på som var surt, og tungt å svelge for de fleste.

 

Forøvrig priceless å se hvordan Tottene jublet over å komme til Wembley og en finale i en cup hvor omtrent samtlige PL lag stiller med juniorer og reservelagsspillere. De har endelig funnet en arena hvor de konkurrerer på lik linje med topp lagene :-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...