Jump to content

Overmars vs Pires


Frank

Overmars vs Pires  

63 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Oppfølgeren til Bergkamp vs Henry tråden.

 

Overmars kom til klubben etter å ha gjort seg kjent i Ajax. Hans enorme hurtighet til å løpe fra alle og enhver og hans evne til å score mange veldig viktige mål gjorde han jo til en stor hit. Ett mål i FA Cup finalen i 1998 og i 1-0 seieren over Man Utd på Old Trafford samme sesong var jo noen av de viktigste som hjalp oss til The Double. :rolleyes:

 

Med Overmars sin store suksess i Arsenal så valgte Barcelona å kjøpe han,og da ble Robert Pires hentet inn som erstatter. Mange var kanskje litt skeptiske til dette og trodde at han ikke ville takle den fysiske delen ved PL, men Pires fant seg tilrette og tok over stjernestatusen til Overmars. I spann med Henry så var det jo ingen tvil om at Arsenal hadde fått seg en ny fantastisk offensiv dimensjon. Robert Pires tilhører jo også Invincibles garden i Arsenal, så det er jo ikke noen tvil om at han for alltid vil være litt ekstra spesiell. :D

 

To viktige spillere i hver sin periode i Arsenal, men hvem var egentlig størst?

Link to comment
Share on other sites

Pires året spiller i PL den første sesongen hans, skorte rundt 15 mål vær sesong, han kunne drilla hvem som helst inne i en tlf kiosk.

 

Flere av måla han har gjort er noen av de fineste som er laget i PL ;)

 

Overmars var go, men var kjent for at han kunne løpe ikke så mye mere en det.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil!

 

1). Jeg har tre Arsenal drakter med "Pires 7" på ryggen.

2). Da jeg i sesongen 05/06 var på Highbury og så Arsenal mot charlton scoret Pires ett av de 3 målene, og i pusen traff jeg en far med en sønn på armen i en matkø...faren sa til sønnen sin: "Look, there is the goalscorer!" Et stooooooooort øyeblikk!

 

Robert Pires skulle fått lengre kontrakt, og jeg savne3r han enda, der er det ingen tvil!

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil!

 

1). Jeg har tre Arsenal drakter med "Pires 7" på ryggen.

2). Da jeg i sesongen 05/06 var på Highbury og så Arsenal mot charlton scoret Pires ett av de 3 målene, og i pusen traff jeg en far med en sønn på armen i en matkø...faren sa til sønnen sin: "Look, there is the goalscorer!" Et stooooooooort øyeblikk!

 

Robert Pires skulle fått lengre kontrakt, og jeg savne3r han enda, der er det ingen tvil!

 

Fineste arsenal drakta jeg har er med Pires bak på, den knall gule vi hadde.

 

Makan til å gå på lure løp og lukte skoringer har jeg ikke sett makan til på mange år.

 

Når Pires og Henry herja sov værst kunne ingen lag stå i mot, et av mine største øyblikk i livet mitt var mot Liverpool på Highbury 4-2 seieren.

 

Forsvaret vårest var en katastofe til tider Liverpool og Owen skorte 1-0 vi svarte med en gang .

 

Så skorte Owen 2-1 etter det var det bare 2 spillere som var i værdens klasse Pires og Henry.

 

De lekte med Liverpool til tider noe av det råeste jeg har sett på en fotballbane.

 

Bare Henry reid var vært ingangspengen.

 

Husker også godt Pires 2-1 mål borte mot Liverpool samme sesong noe av det råeste jeg har sett.

 

Er det noe Pires kunne så var det å trylle fram et mål når vi trengte det som mest.

 

Syns virkelig synd på Pires da han måtte av CL finalen, for de forsvaret rota det til.

 

Pires var banen best spiller for Villareal hjemme mot Barcelona da de banka dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Pires var en fantastisk spiller.

Men forresten når vat overmars i Arsenal??

 

Hvis jeg ikke bommer helt, var han vel i Arsenal fra 1997 - 2000, og fikk med seg rundt 100 kamper :huh:

 

Det er ikke rart jeg ikke vet hvem det var for var bare 3 år i 1997 ;)

Når Pires var i Arsenal var jeg så stor fæn at jeg hadde 2 drakter med Pires 7

Link to comment
Share on other sites

Pires var en fantastisk spiller.

Men forresten når vat overmars i Arsenal??

 

Hvis jeg ikke bommer helt, var han vel i Arsenal fra 1997 - 2000, og fikk med seg rundt 100 kamper :huh:

 

Det er ikke rart jeg ikke vet hvem det var for var bare 3 år i 1997 ;)

Når Pires var i Arsenal var jeg så stor fæn at jeg hadde 2 drakter med Pires 7

 

Ryktene skal ha det til at du var 6 år i 2000, da var han jo også her. Burde være mulig å huske ham da :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tross i at Overmars sammen med DB10 har største delen av æren for at jeg ble Arsenal-supporter, så er det ikke tvil i at Pires er størst. Overmars var stor, og tvilen var stor på om Pires kunne fylle tomrommet han etterlot seg. Men etter en noe famlende start ble Pires en av de største som har spilt på balløya.

Link to comment
Share on other sites

"Roadrunner" Overmars ble en stor helt for meg etter vinnermålet på trafford i 97/98 sesongen og han gjorde jo også en del andre viktige mål for klubben(bla. cupfinalen 98), men velger likevell Pires. Han hadde også denne evnen til å dukke opp og score viktige mål og puttet som oftest alltid mot spudz! I tillegg var han en trollmann med ballen. Burde fått en lengre kontrakt, for han var veldig savnet i tiden etter han dro. I mine øyne er han en av de største spillerne vi har hatt. Punktum

Link to comment
Share on other sites

Lett Pires, sjølv om Overmars var ein av mine første Arsenal-heltar. Pires var her fleire sesongar, scora fleire mål og sikkert også fleire assist. Klassespelarar begge to, men Pires ei kroppslengde foran.

Link to comment
Share on other sites

Selv om Overmars hadde et par gode sesonger, så overskygges han fullstendig av Pires som er blandt topp 5 av Arsenalspillere siden 1970 (og en topp 10 gjennom historien).

 

For å være litt stygg: Overmars var en happening. Pires er en legende.

 

veldig enig i det du skriver her. Pires er selvskreven på Arsenal XI gjennom tidene. Og i motsetning til mange gode kantspillere i Arsenal; Limpar, Overmars, Marwood mfl, som hadde EN toppsesong, for så å bli mer på det jevne eller falle tilbake, så hadde Pires mange gode sesonger. Pires sin 2001-02 sesong er kanskje den beste av en Arsenal-spiller noen gang. Da var han bare så suveren, fram til den triste skaden i FA-cupkampen mot Newcastle, som ødela sesongavslutningen. Men de andre spillernes reaksjon under trofeutdelingen etter kampen mot Everton, der alle gikk ned på kne og hyllet Pires, fortalte med all tydelighet hvem de andre mente var den viktigste bidragsyteren den sesongen, og for meg var det selve symbolet på Pires storhet! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...