Jump to content

Bergkamp vs Henry


Frank

Bergkamp vs Henry  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Inspirert av et annet Arsenal forum så tenkte jeg å lage en lignende tråd.

Bergkamp og Henry er to store Arsenal legender, men hvem av dem er størst i dine øyne?

 

Nå tenker vi kun på tiden de spilte i Arsenal. Ting utenom banen eller at Henry gikk til Barca f.eks skal ikke være med i bedømmingen.

 

Begge har jo også scoret mange fantastiske mål. Bergkamp sitt ekstreme mål mot Newcastle og Henry sin fantastiske lobb mot Man Utd er jo noen av de aller beste.

 

Fyr løs - hvem er størst? (selv om valget er rimelig håpløst og begrunn gjerne).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Som du selv sier er det ganske vanskelig å si hvem som er størst, særlig siden de er så ulike spillertyper og strengt tatt aldri har hatt samme posisjon, selv om det står "spiss" i CV-en...

For eksempel tror jeg har det har litt å si hva slags spillertype jeg og dere andre er selv og hvilken spillertype dere liker best når det gjelder andre.

 

For meg er Bergkamp tidenes Arsenal-spiller! Da sier det seg også selv at jeg har han foran Henry. Grunnen til det er først og fremst at når jeg tenker tilbake på Henry sin scoring mot Lpool (4-2 seieren), mot Tottenham fra egen banehalvdel, Manu-lobben osv tenker jeg selvsagt at det var sinnsykt rått. Men når jeg tenker tilbake på ting som Bergkamps gjennomspilling til Ljungberg mot Juve (3-1), og hans scoring mot Newc, blir jeg helt stum og bare smiler... Det er virkelig en av tidenes spillere vi snakker om her...

 

Men som sagt; det kan jo hende jeg mener dette fordi at jeg har mest sans for spillere med goood fotballhjerne... Og svært få er bedre enn Dennis på det punktet...

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp uten tvil!... Nei, han er ikke så langt foran, men hva var Henry uten Bergkamp? Det var ikke såå mye! Samme med Ljungberg, hvorfor kom aldri de perfekte ballene til rett tidspunkt etter Dennis la opp? Henry gjorde spektakulære ting med ballen, som få har gjort før. Men for eksempel Dennis øyeblikk mot Newcastle, har vel så og si ingen gjort før, eller kommer til å gjøre.

 

Og målraten har selvfølgelig ingenting å si her. Bergkamp var ingen stor målscorer, han scorte nesten halvparten av Henry, men de målene han scoret var vel 90% av dem magiske. Henry hadde også sinnsykt mange assist, og var som regel alltid involvert, men ingen i verden kan måle seg med gjennomsbruddspasningene fra "The Iceman", og alle assistene på sølvfat. Som sagt det er to helt forskjellige spillertyper, men som passer utmerket sammen.

 

Og selvom det ikke har noe å si med at Henry gikk til Barca, som det sto i førsteposten, vil Bergkamp alltid være 110% Gooner, det er ikke Henry, noe som jeg ikke kan legge skjul på i bedømmelsen. Men uansett, to fantastiske spillere, hvor den magiske hollenderen trekker det lengste strået, men heller ingen tvil: De er de to beste spissene i Arsenals historie! Og jeg får ikke latterkrampe om noen sier at Thierry er den beste av de to heller :blink: Ooooone Dennis Bergkamp, There's only ooooooone Dennis Bergkamp!...

Link to comment
Share on other sites

Ai. Dette var et tøft valg.

 

Henry var en fantastisk spiller. Scoret mål på bestilling, underholdt med lekre triks, kombinert med rå fart og utagbare avslutninger. En veldig god lagspiller også da han hadde masser av assist.

Bergkamp var det samme. Selv om målene ikke kom like ofte de siste sesongene, så hadde også han den egenskapen at han kunne "dra en kanin opp av hatten." Overblikket går samtlige fotballspillere noensinne en høy gang. Jeg tror INGEN hadde eller har et bedre overblikk enn Bergkamp. Blandt de næreste er vel kanskje vår egen store lille katalaner, Cesc Fabregas.

 

 

På det rent tekniske var Henry og Bergkamp ganske like. Scoret vakre mål, la opp til medspillere.

 

Det som gjør at jeg mener Bergkamp var bedre var at han gjorde samtlige spillere gode. Alle var gode på topp med Bergkamp. Om man så heter Henry eller Jeffers, vil Bergkamp gjøre deg til en god spiller. Denne egenskapen manglet Henry. Det så man klart og tydelig forrige sesong.

 

På det grunnlaget vil jeg si at Bergkamp er bedre. Og som det ble sagt her, uten Bergkamp hadde kanskje ikke Henry vært så god. Men jeg elsker begge to forde. Ingen tvil.

Link to comment
Share on other sites

Setter Bergkamp høyere enn Henry, men det er veldig jevnt...

Bergkamp var genial, kunne tre ballen gjennom et nåløye og finne medspillere i blinde. I tillegg hadde han en egen evne til "kun" å score vakre mål.

 

Henry var spilleren som gjerne ville gjøre mye aleine, men var også en viktig spiller i oppbygningen av angrepet. Kan jo bare se på litt assist/scoringsstatistikk fra den kanten.

 

Begge var enormt viktige spillere for Arsenals utvikling som klubb og lag, og de har begge gitt oss uforglemmelige øyeblikk på fotballbanen.

Men DB10 var grunnen til at jeg ble Arsenalsupporter...

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp! han var en perfeksjonist i alt han gjorde på banen, ikke bare kunne han score mål, men han er også en av tidenes beste tilrettelegger for andre målscorere og et godt eksempel på dette er da han laget en flott assist mot Juventus i 2002 da Ljungberg lobbet den over Buffon, kommer aldri til å bli glemt! Men egentling så blir denne tråden litt feil sånn i utgangspunktet, det er litt urettferdig ovenfor Henry dette her, som etter mine øyne var en helt fantastisk fotballspiller som eg mener burde fått prisen som verdens beste fotball spiller for noen år siden, men ble slått på målstreken av Ronaldinho..men det kunne nesten ikke ha blitt bedre radarpar enn Henry og Bergkamp om begge hadde vært på topp i dag!

 

Men uansett: 2 Legender!

Link to comment
Share on other sites

1. Bergkamp

 

Merkelig nok setter jeg mer pris på det Dennis gjorde enn det Henry gjorde. Dennis var syk på sitt beste. Tilrette legger og scoringsmaskin.

 

2. Henry

 

Var jo en enda større goalgetter. Men jeg mistet litt av kjærligheten til han når han dro til Barca.

 

To store legender!<3

Link to comment
Share on other sites

Henry har målrekorden i Arsenal, enda han var her i kortere tid enn hva Bergkamp var. Bergkamp var vel ene og alene grunnen til at Ljungberg klarte og putte over 15 flere sesonger, men Henry var også en tilrettelegger. Og hadde mer ekstreme egenskaper enn Bergkamp.

 

For meg var valget enkelt, Henry!

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte Bergkamp, men dette er ikke et enkelt valg. Bergkamp og Henry er synonymt med den suksessen som Arsenal har hatt de siste årene.

 

Husker at jeg var på ferie den dagen jeg leste i VG at Dennis Bergkamp hadde signert. Bergkamp var en stor stjerne for meg allerede da, så det å se at han hadde kommet til favorittklubben min var veldig stort for meg. Husker jeg ikke lenge etterpå kjøpte en svart t-skjorte med Dennis Bergkamp på.

 

Og det han viste frem på alle de årene i Arsenal gjør at han alltid vil være min nr 1. Ett mål jeg aldri klarer å glemme er det fantastiske målet hans mot Barnsley når han skrudde den opp i krysset. Det så bare så fryktelig enkelt ut. (Fortsatt har jeg denne kampen på VHS som TV2 den gangen viste. :D

 

Henry er ikke mange hakkene bak Bergkamp. Han har målrekorden i Arsenal og mye av det han til tider viste ute på gressmatta var jo noe jeg aldri hadde sett maken til. En fantastisk spiller som hadde en arroganse som mange mislikte, men en arroganse som jeg elsket å se på.

 

Hurtigheten, skuddene og evnen til å skape store målsjanser og mål ut av ingenting og helt på egenhånd til tider er det ikke mange som klarer å gjøre etter han. Målet mot Tottenham hvor han løper over hele banen. Målet mot Liverpool hvor han driblet seg gjennom hele forsvaret, og den fantastiske lobben mot Man Utd. Det er nok å velge i. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Og det han viste frem på alle de årene i Arsenal gjør at han alltid vil være min nr 1. Ett mål jeg aldri klarer å glemme er det fantastiske målet hans mot Barnsley når han skrudde den opp i krysset. Det så bare så fryktelig enkelt ut. (Fortsatt har jeg denne kampen på VHS som TV2 den gangen viste. :rolleyes:

 

 

dette målet du tenker på?

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp.

 

Henry var stor, men Dennis var større. Hadde Henry spilt ut karrieren i Arsenal hadde det nok blitt han. Det var mye av grunnen til at jeg valgte Bergkamp.

 

 

Hehe, tipper dette er mye av kjernen til at så mange velger bergkamp ja.. Hadde Henry fremdeles spilt hos oss er det vel mange som hadde hatt en annen følelse..?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ikke så mye tvil om at Henry var en mye bedre spiller for oss enn hva Bergkamp var, men man må se det historiske aspektet i dette. Bergkamp kom til en middelhavsfarer og bidro sterkt til å gjøre oss til en toppklubb. Vi har hatt mange store og viktige spillere i klubben igjennom historien, men Dennis er og blir den viktigste.

Link to comment
Share on other sites

Og det han viste frem på alle de årene i Arsenal gjør at han alltid vil være min nr 1. Ett mål jeg aldri klarer å glemme er det fantastiske målet hans mot Barnsley når han skrudde den opp i krysset. Det så bare så fryktelig enkelt ut. (Fortsatt har jeg denne kampen på VHS som TV2 den gangen viste. :D

 

 

dette målet du tenker på?

 

Ja, det var det målet jeg mente. Takk :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Henry var helt unik, MEN uten Bergkamp ville historien blitt en ganske annen. Det er jeg helt overbevist om. For meg er Bergkamp synonymt med det moderne Arsenal. Derfor er dette så utrolig det kan høres ut et enkelt valg for meg. Det blir Bergkamp.

 

Jepp. Amen to that. DB10 VAR/ER starten på det utltramoderne Arsenal. Samt den første ekstreme verdensstjernen Arsenal kjøpt av Arsenal siden Alex James. Og da snakker vi pinadø 67 år!

Link to comment
Share on other sites

For meg blir det uten tvil Henry han er å blir den beste vi har hatt noen sine.

 

Henry og Pires på sitt beste kunne de spille fletta av hvem som helst i værden.

 

Bergkamp har så klart gjort mye bra for Arsenal, han var go til å gjøre andre bedre.

 

Han hadde pasninger på øverstehylle, men Uten Henry hadde nok ikke Wenger vinnet en eneste pokal nesten.

 

Henry vant både assist lista og mål liste den ene sesongen vi gikk mellom ligan uten tap.

 

Ingen i værden kommer til å gjære det etter han, det er jeg helt sikker på.

 

Som sakt erd et Wenger ikke Bergkamp som løfta Arsenal til et topplag i Europa som mange sier.

 

Veiera, Bergkamp, Pires og Henry blir vel de største stjernene vi har hatt under Wenger ;)

Link to comment
Share on other sites

 

men Uten Henry hadde nok ikke Wenger vinnet en eneste pokal nesten.

 

 

Tør jeg minne deg om 97/98 sesongen?

[/quot

 

Wenger har vinni et par uten Henry, men etter han kom vant vi Cupen vært år.

 

Ingen hadde det rykke og kvaliteten Henry hadde på sitt beste :P

 

Henry skorte mange mål mot Man Utd også he he :blink:

 

Syns det blir feil å si Bergkamp var den som fikk Arsenal opp som et topplag.

 

Wenger som gjore det helt klart.

 

Men Bergkamp har klart seg i mange år da som toppspiller det skal han ha.

 

Men stom topp spiller i Europa er nok Henry mange hakk støre og bedre.

 

Er en skam at han aldri har blitt værdens beste fotball spiller som han hadde fortjent.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...