Jump to content

Bergkamp vs Henry


Frank

Bergkamp vs Henry  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Saken er som følger; etter Graham/Hauge sagaen gjorde styret det umulig for fremtidige managere å håndtere hele transferprosessen på egen hånd. Styret skulle alltid være representert i forbindelse med overganger. Og det ble David Dein som håndterte dette for styret.

David Dein hadde på dette tidspunktet allerede tette bånd til Arsene Wenger og ønsket han som arvtaker etter George Graham (Stewart Houston vare caretaker noen måneder). I denne sammehengen ble Dein nedstemt i styret, og klubben valgte Bruce Rioch som ny manager. Wenger hadde hintet frempå til Dein at Bergkamp var hyppen på å komme seg vekk fra Inter. Og dermed så gjorde David Dein et av de største scoop på transfrmarkedet noensinne da han hentet BÅDE DB10 og David Platt fra Italia. På enkelte internett steder krediteres Bruce Rioch det faktum at DB10 kom til Highbury. I den settingen var han kun en perifer deltaker, det var DD som trakk i trådene. Et drøyt år senere var Rioch vekke, NETTOPP fordi han var uenig i hvordan Arsenal håndterte overgangsmarkedet. Og hvem som skulle styre overgangene på vegne av klubben. Han ønsket mer kontroll! Nok en drøy måned senere var Arsene Wenger på plass, og resten er historie! :D

 

Edit: To mann, samme tanke, Sir! :ph34r: :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Hadde mannen som brukte Ian Wright som venstreving store nok visjoner til å gå etter en av de største stjernene i Europa? Ja, sies det offisielt. Jeg tviler sier jeg.

 

En stor digresjon:

 

Hans uttalte mål var å få Stubbs og McAteer til klubben (skulle følge med han), det klarte han ikke (mulig andre i klubben stoppet han), det skal vi kanskje være glad for selv om man aldri kan forutsi spilleres utvikling i andre klubber. Spesielt McAteer var vel ikke en spiller som nødvendigvis ville passet inn i Wengers mannskap året etter...

 

 

 

Når det er sagt, DB10 er min favoritt, den eneste virkelige stjernespilleren som var verdensstjerne når han ble kjøpt og starten på en ny revolusjon i form av "nye" Arsenal.

 

Dessuten var jeg på debuten mot Boro på Highbury, 1-1 etter sen goal av innbytter Wright. Første året mange av klubbene hadde kjøpt stort og dyrt og den som imponerte minst i 1 runde (DB10) ble den største (til forskjell fra f.eks Stan the Man i Pool)

Link to comment
Share on other sites

Det er litt sukker eller kanel på grøten? Men jeg velger lett Bergkamp. Mange (og tildels gode) argumenter over her, men slik jeg ser det så var det vanskeligere for Henry å være uten Bergkamp enn omvendt. Litt svevende kan man vel si at Henry trengte et lag, mens Bergkamp skapte et. Det er jo ingen tvil hvem som var "best" av Henry og Adams, men i en slik sammenligning skjønner man fort at det er flere ingredienser til vurderingen og i grunnen litt uinteressant å bare vurdere det etter enkeltkriterier :)

Link to comment
Share on other sites

Dennis Nicolaas Maria Bergkamp. Får klump i halsen og tårer i øynene når jeg mimre tilbake. Den absolutte største. Er ikke uten grunn at ungen heter Dennis Nicolay ;)

 

Men over til noe annet. Er det noen som har peiling på hva The Dutch Maestro driver med idag?

Og hvem ligger ann til og få sin testimonial først av dagens gutter, så vi kan få sett han i drakta igjen? :D

 

Og er det noen som vet om noen filmer av han bortsett fra den med han og Henry?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...