Jump to content

Bergkamp vs Henry


Frank

Bergkamp vs Henry  

84 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

 

men Uten Henry hadde nok ikke Wenger vinnet en eneste pokal nesten.

 

 

Tør jeg minne deg om 97/98 sesongen?

 

 

Da hadde vi Anelka og før det igjen Wrighty!! Det kommer alltid en eller en annen :blink:

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp. Enkelt og greit, ingen over ingen ved siden. Han var begynnelsen på den suksessen vi har opplev de siste årene, han tok ett oppgjør med klubben sine holdninger, hva angår drikkekulturen osv ( the tuesday club, eller var det Thursday Club? :rolleyes: )

 

Han er simpelten fotballens svar på Ole Einar Bjørndalen. Suveren i sin idrett og helt riktige holdninger.

Link to comment
Share on other sites

Tenker jeg på Bergkamp nå tenker jeg på en sann egende som var hos oss i 11 år, en fabelaktig og ytterst profesjonell fotballspiller og mannen bak Premier Leagues sykeste mål. Klasse, klasse og atter klasse..

 

Tenker jeg på Henry tenker jeg på Arsenals toppscorer gjennom tidene og etter min mening Arsenals viktigste spiller sportslig sett. Jeg vil alltid huske arrogansen hans, både på godt og vondt. Herlig hvordan han lekte seg iblant med motspillere, men likte dårlig hans blikk og holdning ovenfor lagkamerater hvis de skulle gjøre noe feil. Et godt eks er Jose Reyes.

 

Ender opp med marginal seier til Henry :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp. Enkelt og greit, ingen over ingen ved siden. Han var begynnelsen på den suksessen vi har opplev de siste årene, han tok ett oppgjør med klubben sine holdninger, hva angår drikkekulturen osv ( the tuesday club, eller var det Thursday Club? :rolleyes: )

 

Han er simpelten fotballens svar på Ole Einar Bjørndalen. Suveren i sin idrett og helt riktige holdninger.

 

Han var aldri i nærheten av å bli å bli årets fotball spiller i Europa en tittel Henry hadde virkelig fortjent.

 

Bergkamp var stor i England, men videre i Europa var han ikke det, han når ikke Henry til knehøyde en gang ;)

 

Henry var stor da vi knuste Real Madrid, Juventus, Inter og hadde en bra kamp mot Barca i CL finalen var bare uflaks at han ikke skorte.

 

Skorte flest mål når Frankrike vant VM gull på hjemme bane, skyt Brasil ut av det siste VM.

 

Skorte også mot VM vinner Italia hjemme i kvaliken til EM.

 

Har vunnet VM og EM.

 

Har blitt toppskorer i England opp til flere ganger + året spiller.

 

Vet ikke om han har blitt årets toppskorer i Europa også?

 

Henry kan slå i bore med alt av tittler bare gull i CL han mangler.

 

Hva kan Bergkamp slå i bore med noen liga og cup gull i England.

 

For meg var Patrick Vieira og Henry de 2 store Stjernene gjenom tiden i Arsenal.

 

De to var et helt lag avlene til tider, så Bergkamp du var stor men ikke så stor som de 2 andre i Europa.

 

;) :D :P

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp. Enkelt og greit, ingen over ingen ved siden. Han var begynnelsen på den suksessen vi har opplev de siste årene, han tok ett oppgjør med klubben sine holdninger, hva angår drikkekulturen osv ( the tuesday club, eller var det Thursday Club? :rolleyes: )

 

Han er simpelten fotballens svar på Ole Einar Bjørndalen. Suveren i sin idrett og helt riktige holdninger.

 

Han var aldri i nærheten av å bli å bli årets fotball spiller i Europa en tittel Henry hadde virkelig fortjent.

 

Bergkamp var stor i England, men videre i Europa var han ikke det, han når ikke Henry til knehøyde en gang ;)

 

Henry var stor da vi knuste Real Madrid, Juventus, Inter og hadde en bra kamp mot Barca i CL finalen var bare uflaks at han ikke skorte.

 

Skorte flest mål når Frankrike vant VM gull på hjemme bane, skyt Brasil ut av det siste VM.

 

Skorte også mot VM vinner Italia hjemme i kvaliken til EM.

 

Har vunnet VM og EM.

 

Har blitt toppskorer i England opp til flere ganger + året spiller.

 

Vet ikke om han har blitt årets toppskorer i Europa også?

 

Henry kan slå i bore med alt av tittler bare gull i CL han mangler.

 

Hva kan Bergkamp slå i bore med noen liga og cup gull i England.

 

For meg var Patrick Vieira og Henry de 2 store Stjernene gjenom tiden i Arsenal.

 

De to var et helt lag avlene til tider, så Bergkamp du var stor men ikke så stor som de 2 andre i Europa.

 

;) :D :P

 

Dennis Bergkamp

 

[rediger] Trofeer

Eredivisie 1990

KNVB Cup 1987, 1993

Cupvinnercupen 1987

UEFA Cup 1992 (Ajax), 1994 (Inter)

Premier League 1998, 2002, 2004

FA Cup 1998, 2002, 2003, 2005

 

[rediger] Utmerkelser

Eredivisie toppscorer 1991, 1992, 1993

Årets spiller i Nederland 1992, 1993

Årets spiller i Europa: 3. plass 1992, 2. plass 1993

Årets fotballspiller i England kåret av spillerne 1998

Årets fotballspiller i England kåret av journalistene 1998

Premier League «Årtes mål» 1998, 2002

Arsenal FC «Årets spiller» 1998

FIFA årets spiller: 3. plass 1993, 1997

 

Les mer om han her http://no.wikipedia.org/wiki/Dennis_Bergkamp

Bergkamp har oppnådd mye han også serru.

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp. Enkelt og greit, ingen over ingen ved siden. Han var begynnelsen på den suksessen vi har opplev de siste årene, han tok ett oppgjør med klubben sine holdninger, hva angår drikkekulturen osv ( the tuesday club, eller var det Thursday Club? :rolleyes: )

 

Han er simpelten fotballens svar på Ole Einar Bjørndalen. Suveren i sin idrett og helt riktige holdninger.

 

Han var aldri i nærheten av å bli å bli årets fotball spiller i Europa en tittel Henry hadde virkelig fortjent.

 

Bergkamp var stor i England, men videre i Europa var han ikke det, han når ikke Henry til knehøyde en gang ;)

 

Henry var stor da vi knuste Real Madrid, Juventus, Inter og hadde en bra kamp mot Barca i CL finalen var bare uflaks at han ikke skorte.

 

Skorte flest mål når Frankrike vant VM gull på hjemme bane, skyt Brasil ut av det siste VM.

 

Skorte også mot VM vinner Italia hjemme i kvaliken til EM.

 

Har vunnet VM og EM.

 

Har blitt toppskorer i England opp til flere ganger + året spiller.

 

Vet ikke om han har blitt årets toppskorer i Europa også?

 

Henry kan slå i bore med alt av tittler bare gull i CL han mangler.

 

Hva kan Bergkamp slå i bore med noen liga og cup gull i England.

 

For meg var Patrick Vieira og Henry de 2 store Stjernene gjenom tiden i Arsenal.

 

De to var et helt lag avlene til tider, så Bergkamp du var stor men ikke så stor som de 2 andre i Europa.

 

;) :D :P

Det ser ut til at du kun tenker "Mål, mål, mål", når du skal sammenligne spillere. Å score mål er ikke alt når det kommer til det å bli betraktet som en legende eller ikke. Det er holdninger, lojalitet, spillestil osv. Mål kommer etter det mener jeg. Dessuten har også Bergkamp vært med på "Player of the year". Han kom på 3.plass to ganger, ikke så mye dårligere enn Henry er det det? Og kanskje en av grunnen til at han ikke var så stor "ute i europa" er vel kanskje pga flyskrekken hans. Skjønner egentlig ikke hva du mener med at noen er "store ute i europa". Og hva i svarte mener du at han ikke når Henry til knehøyde en gang??!! Blir irritert når jeg leser slikt vas. Dette må du forklare mer for meg.

Link to comment
Share on other sites

Fryktelig vanskelig å velge. Valgte til slutt Henry. Grunnen er vel at han leverte så vannvittig ofte. En garantist for mål. I tillegg til bøtter med assist.

Og Bergkamp. Rett og slett genial. Den tidligere nevnte assisten til Freddy mot Juve er kanskje det råeste jeg har sett. Houdini er en amatør i forhold.

Link to comment
Share on other sites

Henry var helt unik, MEN uten Bergkamp ville historien blitt en ganske annen. Det er jeg helt overbevist om. For meg er Bergkamp synonymt med det moderne Arsenal. Derfor er dette så utrolig det kan høres ut et enkelt valg for meg. Det blir Bergkamp.

 

Enig i denne uttalelsen. Når Bergkamp hadde signet var dette ultrastort, han var en megastjerne! Når Henry kom var han en spennende spiller, men hadde ikke det samme ryktet som Bergkamp.

 

The Iceman!

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig denne. Ja, de er vanskelige både å sammenlikne som spillere, og å sette opp mot hverandre som bidragsytere for klubben. Men jeg er tilbøyelig til å kjøpe argumentet om at Bergkamp totalt sett har hatt en viktigere rolle enn Henry når det gjelder å transformere klubben til det moderne Arsenal. Og selv om Henry kanskje er den beste spilleren totalt sett, så kan ikke en spillers posisjon bare måles ut fra dette. Men det er liten tvil om at disse to er rimelig close når det gjelder kampen om å være tidenes spiller i denne klubben. Det fantastiske er jo at de var der samtidig, og at vi var så privilegert at vi fikk oppleve dette! Det bør vi være evig takknemlige for! :)

Link to comment
Share on other sites

Lett, Henry!

 

Syns han får alt for lite cred for tiden, det har nok sammenheng med at han nettopp har reist til Barcelona og ikke har vært en instant hit som man kanskje kunne forvente.

 

I tillegg spiller det nok inn at vi gjør det mye bedre i år uten Henry, enn hva vi presterte i fjor med han.

 

Vi må ikke glemme alt det fantastiske han gjorde for oss. Bergkamp er helt klart en av de store, men på langt nær like stor som Henry.

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp. Enkelt og greit, ingen over ingen ved siden. Han var begynnelsen på den suksessen vi har opplev de siste årene, han tok ett oppgjør med klubben sine holdninger, hva angår drikkekulturen osv ( the tuesday club, eller var det Thursday Club? :angry: )

 

Han er simpelten fotballens svar på Ole Einar Bjørndalen. Suveren i sin idrett og helt riktige holdninger.

 

Han var aldri i nærheten av å bli å bli årets fotball spiller i Europa en tittel Henry hadde virkelig fortjent.

 

Bergkamp var stor i England, men videre i Europa var han ikke det, han når ikke Henry til knehøyde en gang :xmas:

 

Henry var stor da vi knuste Real Madrid, Juventus, Inter og hadde en bra kamp mot Barca i CL finalen var bare uflaks at han ikke skorte.

 

Skorte flest mål når Frankrike vant VM gull på hjemme bane, skyt Brasil ut av det siste VM.

 

Skorte også mot VM vinner Italia hjemme i kvaliken til EM.

 

Har vunnet VM og EM.

 

Har blitt toppskorer i England opp til flere ganger + året spiller.

 

Vet ikke om han har blitt årets toppskorer i Europa også?

 

Henry kan slå i bore med alt av tittler bare gull i CL han mangler.

 

Hva kan Bergkamp slå i bore med noen liga og cup gull i England.

 

For meg var Patrick Vieira og Henry de 2 store Stjernene gjenom tiden i Arsenal.

 

De to var et helt lag avlene til tider, så Bergkamp du var stor men ikke så stor som de 2 andre i Europa.

 

;) :xmas: :D

Det ser ut til at du kun tenker "Mål, mål, mål", når du skal sammenligne spillere. Å score mål er ikke alt når det kommer til det å bli betraktet som en legende eller ikke. Det er holdninger, lojalitet, spillestil osv. Mål kommer etter det mener jeg. Dessuten har også Bergkamp vært med på "Player of the year". Han kom på 3.plass to ganger, ikke så mye dårligere enn Henry er det det? Og kanskje en av grunnen til at han ikke var så stor "ute i europa" er vel kanskje pga flyskrekken hans. Skjønner egentlig ikke hva du mener med at noen er "store ute i europa". Og hva i svarte mener du at han ikke når Henry til knehøyde en gang??!! Blir irritert når jeg leser slikt vas. Dette må du forklare mer for meg.

 

Ser man Henry på sitt beste var det ingen i værden som var som go som han.

 

Vær sine meninger syns også Pires var bedre en Bergkamp når Pires var på sitt beste.

 

Bergkamp kommer lang ned på lista mi når man ser på de beste som har vært i Arsenal. ;)

 

 

Henry skorte ganske mange mål mot Man Utd, det laget vi hadde mest hat oppgjør mot.

 

Man Utd frykta alltid Henry, var alltid den spilleren AlexF nevnte de måtte passe best på vær gang vi skulle møte dem. Bergkamp ble aldri nevnt he he

 

Nei Henry du fikk ikke navne King Henry for ingenting ;)

Link to comment
Share on other sites

Dumt å se at denne tråden blir forsøplet med ignoranse og uvitenhet...uten å si noe mer.

 

2 store spillere. Bergkamp ble med å skape the moderne Arsenal.

Det underholdende Arsenal. Når Bergkamp kom til Arsenal var det intet mindre en sensasjon. En verdensstjerne som DB var.

Dennis var hjerne ,teknikk og noe av det ypperste vi har sett av

lekende eleganse og teknikk hos oss.

 

Thierry scorte mål som ingen andre og gjorde det så lekende lett.

En fantastisk spiller med en fart og teknikk som jeg ikke har sett maken til.

Var så heldig å se disse spille sammen og det var fantastisk.

 

For meg er valget enkelt: Dennis Bergkamp som var med å skape noe unikt og spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enkelt valg. Thierry Henry er den beste Arsenalspilleren gjennom alle tider og i mine øyne et godt stykke foran Bergkamp. Bergkamp gjorde også underverker og var på sitt beste en fantastisk fotballspiller, men Henry hadde så ekstreme ferdigheter at ingen kan måle seg med han.

Link to comment
Share on other sites

Dumt å se at denne tråden blir forsøplet med ignoranse og uvitenhet...uten å si noe mer.

 

2 store spillere. Bergkamp ble med å skape the moderne Arsenal.

Det underholdende Arsenal. Når Bergkamp kom til Arsenal var det intet mindre en sensasjon. En verdensstjerne som DB var.

Dennis var hjerne ,teknikk og noe av det ypperste vi har sett av

lekende eleganse og teknikk hos oss.

 

Thierry scorte mål som ingen andre og gjorde det så lekende lett.

En fantastisk spiller med en fart og teknikk som jeg ikke har sett maken til.

Var så heldig å se disse spille sammen og det var fantastisk.

 

For meg er valget enkelt: Dennis Bergkamp som var med å skape noe unikt og spesielt.

Henger meg på denne. Dennis Bergkamp var første brikke i Wengers visjon om å gjere Arsenal til dei vi er i dag. Dette skapte ein enorm effekt. Kven veit korleis det hadde gått vidare om vi ikkje hadde fått Bergkamp, og hans bidrag.

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp var første brikke i Wengers visjon om å gjere Arsenal til dei vi er i dag.

 

Nå ble vel Bergkamp kjøpt en stund før Wenger kom til klubben, så å uttale dette blir for meg litt søkt. Da kunne like godt Adams, Bould og Wright vært Wengers brikker for å gjøre Arsenal til det de er i dag.

 

Men at Bergkamp var en viktig brikke i det moderne Arsenal, er jeg 100% enig i. Valget mellom de to blir uansett for meg uavgjort, da de har prestert så mye for Arsenal gjennom mange år, og bidratt med utrolig mye positivt begge to.

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp var første brikke i Wengers visjon om å gjere Arsenal til dei vi er i dag.

 

Nå ble vel Bergkamp kjøpt en stund før Wenger kom til klubben, så å uttale dette blir for meg litt søkt. Da kunne like godt Adams, Bould og Wright vært Wengers brikker for å gjøre Arsenal til det de er i dag.

 

Men at Bergkamp var en viktig brikke i det moderne Arsenal, er jeg 100% enig i. Valget mellom de to blir uansett for meg uavgjort, da de har prestert så mye for Arsenal gjennom mange år, og bidratt med utrolig mye positivt begge to.

 

Blei ikkje Bergkamp kjøpt inn av styret som et ledd for å få Wenger til klubben?

Innbiller meg å ha lese dette ein plass. At Wenger hadde indirekte ein finger med i spelet for å få han til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Dennis Bergkamp var første brikke i Wengers visjon om å gjere Arsenal til dei vi er i dag.

 

Nå ble vel Bergkamp kjøpt en stund før Wenger kom til klubben, så å uttale dette blir for meg litt søkt. Da kunne like godt Adams, Bould og Wright vært Wengers brikker for å gjøre Arsenal til det de er i dag.

 

Men at Bergkamp var en viktig brikke i det moderne Arsenal, er jeg 100% enig i. Valget mellom de to blir uansett for meg uavgjort, da de har prestert så mye for Arsenal gjennom mange år, og bidratt med utrolig mye positivt begge to.

 

Blei ikkje Bergkamp kjøpt inn av styret som et ledd for å få Wenger til klubben?

Innbiller meg å ha lese dette ein plass. At Wenger hadde indirekte ein finger med i spelet for å få han til klubben.

Det er det eg og har innbilt meg, men eit lettfatta søk har ikkje gitt nokon bekreftelse.

Link to comment
Share on other sites

Dette vil du aldri finne noen bekreftelse på. Det var et "rykte" som gikk den gang da Wenger kom til klubben. Handelen ble gjennomført av David Dein, slik alle handler ble etter Graham afferen. Rioch var manager, og selvsagt en del av samtalene med Bergkamp. Hvem som hvisket "kjøp Dennis Bergkamp" i øret på David Dein er en annen sak....

 

Det som er et faktum er at Dein ville ansette Wenger da Rioch ble ansatt, men resten av styret stoppet det forslaget. Det er også et faktum at Wenger og Dein var personlige venner allrede på det tidspunktet.

 

Hadde mannen som brukte Ian Wright som venstreving store nok visjoner til å gå etter en av de største stjernene i Europa? Ja, sies det offisielt. Jeg tviler sier jeg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...