Jump to content

2007.03.10 Arsenal- Manchester United


zaldor

Hva blir utfallet?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal - Manchester United

3. November 13:45 norsk tid på Emirates

 

TV-kanaler

Canal+ Sport 1 (Direkte!)

Canal+ Sport HD (Direkte!)

 

Streams

Myp2p.eu

Stream-tråden på forumet

 

Dommer:

Howard Webb (!)

 

Skade-info:

Injury news - Arsenal.com

 

Formkurver:

Siste 6 kamper:

Arsenal: S S S S S U

Manchester United: S S S S S S

 

Om kampen:

Arsenal tar i mot Manchester United på Emirates Stadium lørdag. Arsenal er favoritter på hjemmebane, men vi forventer alle en tøff kamp. Borteformen til bortelaget har vært svak denne sesongen, mens Arsenals hjemmeform har vært veldig bra. I fjor ble det en fortjent 2-1-seier til Arsenal. Hele Gunners.no setter seg ned og håper på en reprise. Vi ønsker kaptein Gallas med mannskap lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

ÅÅÅÅÅÅÅ du sinnsyke eg glede meg til denne kampen og eg har skikkelig m sommerfugler i magen ;) .

Håpe virkelig MAN U prøve å spille ball og ikke legg opp til Blackburn stilen, får vi bittelitt

spillerom så trur eg virkelig att d blir en kamp vi sent vil glemme. ;) .

Masse Lykke Tiil.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Gleder (og gruer) meg ekstremt. Kampene mot ManU er alltid store. Tror vi må se litt opp for skudd. Veldig glad for at vi har skadefri forsvarsrekke. Sagna er ny, og jeg tror han glir rett inn i slike kamper.

 

- - - - - - - - Almunia* - - - - - - - -

- Sagna - Toure - Gallas - Clichy -

- - - - - - - - Gilberto - - - - - - - - -

- - - Hleb - Fabregas - Rosicky - - -

- - - - - Eduardo - Adebayor - - - - -

 

Benk: Lehmann, Hoyte, Denilson, Walcott, Bendtner

 

* Jeg tror at dersom vi skal bytte tilbake til Lehmann, så bør det kanskje ikke skje i denne kampen. Hvis vi skal satse på Almunia videre, så kan han godt få prøve seg i mot ManU. Han har jo gjort det godt mens han har stått i noen uker nå, selv om han også har hatt et par situasjoner. Allikevel tror jeg Almunia begynner å bli klar for kamper som dette. Veldig vanskelig å si noe om det egentlig, men jeg tror det. Men når det er sagt, så er det akkurat disse kampene Lehmann er lagd for. Han hadde to gode kamper mot ManU i fjor, og det tror jeg ikke var tilfeldig. Synd å se ham på benken her, egentlig.

Link to comment
Share on other sites

Oh Yea! I mårrå braker det løs, det kommer nok til å bli en ulidelig spennende kamp. Vi spillte bra mot Liverpool, og fortsetter vi slik skal vi klare å gjenta fjordårets 2-1 seier. Vi blir nødt til å være gode bakover i dette oppgjøret hvor vi møter Ronaldo, Rooney, Teves etc. De er utolig målfarlige, men vinner vi midtbanekrigen og får kampen inn i vårt spor så kan det bli en trivelig kveld.

I dette oppgjøret kan alt skje, men skulle vi vinne så er vi 3poeng foran med 1kamp mindre spillt. Det hadde vært deilig det!

 

Håper på utaket til Zaldor, men kunne vært spennende med Walcott på topp. Eduardo gjorde en god kamp mot Sheff United, så blir spennende å se hvem som starter med Adebayor. Kansje Hleb som henngende spiss? Mange muligheter ;) Hvem tror dere andre starter på topp?

 

Come On Gunners! Figtht for Victory!

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Eduardo bør få sjansen i denne kampen. Han var meget frisk på onsdag, han virket bedre teknisk, bedre ballkontroll. Dog kommer det til å være et vanvittig tempo i kampen, så mulig han trenger mere tid. Wenger sier jo at han beregner 6 mnd tilpasningsperiode for nye spillere. Theo blir litt for lett i denne kampen, han heller komme inn mot slutten med farten sin, Han har snudd flere kamper med meget gode innhopp. Så mulig han kommer til mot slutten.

 

------------------Almunia---------------------

--Sagna---Toure------Gallas---Clichy--

--Hleb---Fabregas----Flamini---Rosicky--

------Eduardo-------------Adebayor-------

 

Benk: Lehmann, Eboue,Walcott,Diaby,Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke en kamp for Eduardo enda. Føler meg temmelig sikker på at laget blir det samme som mot Liverpool:

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Flamini - Fabregas - Rosicky

Hleb

Adebayor

 

Benk: Lehmann, Gilberto, Walcott, Eduardo, Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen gleder jeg meg sinnsykt mye til, etter en god forestilling forige runde borte mot Liverpool, der vi egentlig skulle ha hatt alle 3 poengene, sier det i grunn sitt over hvor god vi er for tiden. Dette kommer til og bli en nervepirrende kamp, hvor jeg tror det blir javnt hele veien. Men det hadde smakt godt med en seier.

 

Mitt lag:

 

----------Almunia----------

 

Sagna--Toure--Gallas--Clichy

 

Hleb--Flamini--Fagbregas--Rosicky

 

-----Adebayor--Bendtner-----

 

Benk: Lehman, Eboue, Walcott, Eduardo, Diaby

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer til å bli årets kamp ! Kommer til å bli en hard kamp for både fans å spillerene ! Dette blir den største testen om vi er god nokk til å stikke av med 1.plassen ! Noe som jeg mener vi er. Noen mener også testen kom forje uke mot pool, men slettes ikke. Arsenal spilte fotball mens pool spilte golf ! Med en gang de så ballen innen rekke vidde så måkte de den fram (typisk kjedelig fotball!) Men nå har Man U scoret 4 mål de siste 3 kampene, noe som tyder på at de kan spille fotball de også !

 

Som sagt dette kommer til å bli en kamp der ALLE mål blø for Arsenaldrakta !!!!

 

Tørr ikke å tippe noe resultat her, de kan gå begge veier !

Link to comment
Share on other sites

Grua meg skikkelig eg og. Under kampen i fjor da vi vant 1-0 ( adebayor ) var eg så nervøs at eg var på do 4 gongar i løpet av kampen, og 1 etter kampen. :P Og då hadde eg ikkje drukke noke :P

Et tap i morra så blir eg nok "Mobba" av alle Manchester United fansa på skulen .. :D Men en seier derimot! Då blir det eg som kan fryde meg :D Håpa på følgande lag :

 

 

Almunia

Sagna-Touré-Gallas-Clichy

Hleb-Fabregas-Denilson-Rosicky

Eduardo-Adebayor

 

Vil også sjå Walcott, Diaby og Denilson i løpet av kampen. Håpar på Denilson istadenfor Flamini. syns faktisk at Denilson fortjenar en plass i startsellveren ! Føler på meg at Eduardo Scora i Morra.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi dropper Eboue imorgen, og setter enten Hleb eller Diarra faktisk på høyreflanke. Diarra bør ihvertfall få sjangsen snart, og det i PL, meget bra forestilling av han på Onsdag. Håper dog ikke på en 4-5-1 som mot Pool, kjør med 2 spisser. Adebayor og Walcott kanskje, eventuelt Adebayor og Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir spanende. Gleder meg.

Ser absolutt ikke at Flaminimotoren har fuska...tvert imot...Flamini har vært over all forventning sammen med Super Fab.

 

Hadde vært bra å sett Ade Eduardo/Walcott på topp.

 

Dette blir tøft.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen har jeg gledet meg til lenge. Kan vel kalle det en sekspoengskamp. Vinner vi ligger vi 3 poeng foran, med 1 kamp mindre spilt, men vist man u vinner, ligger vi 3 poeng bak, men med 1 kamp mindre spilt.

Tipper på en gjevn og morsom kamp å se på.

 

Resultatet blir vel 2-0 med mål av Ade og Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir sinnsykt spennende, for meg personlig er dette en av de to viktigste kampene i året. De ser beintøff ut i gullkampen og en seier her ville vært ekstremt viktig. Spennende å se hvem som spiller, et bunnsolid deffensiv blir veldig viktig. At vi ikke skal score har jeg ingen tro på. Da gjelder det å holde buret rent. Jeg håper Flamini og Almunia spiller, ellers er det hipp som happ i de usikre posisjonene. 4-4-2 bør hvertfall brukes.

Lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

Velvel.. i morgen er den store dagen!

Trekker et dypt, dypt sukk hver gang jeg tenker på denne kampen. Jeg er usikker på hva det er, om det er positivt eller negativt. Det spørs hvordan jeg ser på saken der og da.

 

Har ikke kommet helt i kampmodus, men i morgen tidlig vil jeg nok kjenne mer til det. Allikevel kjenner jeg at jeg begynner å glede/grue meg, og det setter seg en klump i magen når jeg hører eller leser Arsenal - United.

 

Laget jeg håper og tror på:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna :: Kolo Toure :: William Gallas :: Gaël Clichy

Emmanuel Eboue :: Mathieu Flamini :: Cesc Fabregas :: Tomas Rosicky

Aliaksandr Hleb

Emmanuel Adebayor

 

Almunia bør fortsette i mål. Forsvarsfireren er bankers så lenge skader ikke forstyrrer. Midten er jeg litt mer usikker på. Flamstern har gjort det strålende så langt denne sesongen, og spillemessig bør han ikke bli tatt bort fra laget. Men Gilbertos rutine vil være svært viktig i en kamp som denne, og det gjør at jeg er veldig usikker på hvem jeg vil velge der. Men jeg heller litt mer over på The Goalmachine. I tillegg er jeg usikker på Eboue. Jeg har ikke vært veldig imponert av ham til nå i sesongen, og har egentlig intet behov for å ha ham med. Men det er ingen andre seriøse valg som kan erstatte ham, så jeg har ham med fordet. Jeg er også noe usikker på om Alex skal spille som hengende spiss. Han var bra mot Liverpool, men allikevel ble det lite trøkk i forhold til når vi spiller med to spisser. Og med den kampen Dudu gjorde mot Sheffield, ville jeg vurdert å dra Alex ned på vingen, og få Dudu inn for Manu og kjøre ham opp som spiss ved siden av Ade, hadde jeg vært Arsène.

 

COME ON YOU GOONERS!

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg prøver å sette meg inn i tankesettet til Alex ferguson da han spionerte på Liverpool-Arsenal, tenkte han garantert:

Arsenal er et lag som er gode fremover, men som er mer lag enn individualister. Bakover er de ruskete, og på dødball er Arsenal et dårlig lag. Av spillerne som startet mot Pool er det bare Gallas, Touré og Ade som kan vinne dueller i luften.

 

Arsenals svakheter er åpenbare, men jeg håper Fergie ikke har fått med seg alle de. Heldigvis liker Manu også å spille raskt og langs bakken, men jeg frykter denne kampen uansett. Vet ikke om jeg tør å se den...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at mange mener at det ikke kommer til å bli den hatkampen som den var før, med Vieira, Keane, Horsy, Adams... Men hvis Eduardo spiller idag, blir det Vidic (Serbia) mot Eduardo (Kroatia) jeg trenger vel ikke å nevne hvor mye hat det er i mellom de to landene, jeg tror at det kan dras i Eduardos fordel, og at han kommer til å leke seg med Vidic. Men jeg er redd for at Vidic kan finne på å brekke noen føter på vår Dudu...

 

Synes vi skal spille 4-4-2. Vi skal ikke være redde for å spille The beautiful game. Jeg har sett mange ManUtd kamper i år. Spillet deres har ikke inponert meg i det hele tatt, selv om resultatene har vært gode.

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Flamini-Fabregas-Rosicky

Eduardo-Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Dette blir jevnt og vi må nok vise enda bedre spill og aggresivitet enn mot Liverpool, samt holde et kompakt forsvar.

Litt spent på defensive dødballer, men framover på banen tror jeg vi skal bite bra fra oss.

 

Dette er ikke noe seriefinale, men absolutt en av de aller viktigste kampene for oss gooners i løpet av sesongen.

Jeg aksepterer et uavgjortresultat og et evt. tap vil være fryktelig :D

 

Men....jeg har virkelig tro på gutta i dag og tipper vi vinner 2-1! :D

Link to comment
Share on other sites

Registrerer på andre forum at alle mener at dette er en gigantkamp. Til og med Liverpoolfans snakker om hvor store disse lagene er, og hvor stor denne kampen er.

..det sier egentlig sitt.

 

Over til kampen, står jeg fremdeles på laget jeg skrev i går, selv om jeg muligens ville hatt innpå Dudu.

 

Når begynner kampen forresten? 13.45?

Link to comment
Share on other sites

Lagt til poll. Kampen begynner om 13.45, om tre timer. Nervene sniker seg innpå...

Link to comment
Share on other sites

Det er en nesten merkelig stemning foran denne kampen. De tidligere "hatoppgjørene" med opphausing fra pressen, litt drittkasting fra både spillere og managere, er en saga blott. Alle aktører uttaler seg med den største respekt for motstanderen, og i det hele har vi vel hørt lite fra Unitedleieren rundt denne kampen.

Det er to meget angrepsvillige lag som møtes og alt ligger til rette for at denne kampen skal bli en virkelig fotballfest. Om det blir det gjenstår å se, men uansett er det med skrekkblandet fryd jeg benker meg foran skjermen i dag. Dette kan gå alle mulige veier og inneholde alle tenkelige elementer. Gosh, jeg gleder meg!!

 

Laguttaket blir spennende. Bakre femmeren er gitt, men det kan jo godt være vi får en eller annen forandring framover. Personlig er jeg nå trøtt av Eboue, og jeg har inget behov for å se ham i denne kampen. Skuespillet hans er heller ingen ingrediens man ønsker i en slik kamp. Det kunne vært spennende å se Diarra på høyrekanten, eventuelt Flamstern med Gilberto inn ved siden av Cesc. Foran kan valget bli Ade med Hleb som hengende spiss, men Wenger har hatt en liten tradisjon i å overraske litt ved Unitedkampene så det kan godt hende han stiller med Eduardo eller Walcott på topp og Hleb på høyrekanten.

 

Tror på:

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Flamini-Cesc-Rosicky

Ade-Eduardo

 

Benk:

Jens-Senderos-Gilberto-Walcott-Diarra

Link to comment
Share on other sites

Kun timer igjen.

Tvilen kommer, og så avløses den av håpet.

 

Men for at dette skal gi 3 poeng er Arsenal fullstendig avhengig av at samtlige forsvarsspillere er på alerten.

Full konsentrasjon, Gallas må opp et par hakk i kvalitet.

 

Adebayor er United-dødaren, og må sette de få sjansene han får. Fabregas og Hleb må ha passe rom for å briljere og ikke la seg bli narret inn i fysiske dueller med de forhatte disiplene til Sir Sur.

 

Ronaldo og Rooney. Hallo Clichy og Gallas. Her er det å vise at Gunners er sjefene på Emirates!

 

Og Flamini må jobbe som om han har "mannen med ljåen" i hælene.

 

Hvis dette blir oppfylt; 4-1til Arsenal!!!!!

 

Du er optimistisk ser jeg :D

Men det har vi all grunn til å være :D

jeg tror nok ikke innsatsen til Flamini er noe vi burde bekymre oss for, den er alltid upåklagelig :D

Jeg tror virkelig Vidic og Ferdinand kommer til å slite med fysikken og teknikken til Adebayor, la oss i hvert fall håpe det ;)

Jeg kan ikke se for meg at Clichy får noe som helst problem med Ronaldo, det har han aldri hatt. Han er raskere og har mye bedre kondisjon enn Ronaldo. Sagna er ikke like rask som Clichy og kan KANSKJE få et problem med Ronaldo :(

Rooney med de fysikken han har, kan være et problem for Tourè og Gallas, han er vant med å score mot oss, men la oss håpe at han ikke gjør det denne gangen. Vi har enda tilgode å tape poeng på hjemmebane, og vi får håpe at det fortsetter :)

 

Jeg tror det blir uavgjort, 2-2 Hleb og Adebayor. Men håper på noe sånt som Mee and Bertie skriver ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...