Jump to content

2007.03.10 Arsenal- Manchester United


zaldor

Hva blir utfallet?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I utgongspunktet håpa eg på siger, ettersom me spelte heime, men slik som kampen utvikla seg føles eit poeng veldig godt. Syns me spelemessig er bedre enn United, men dei tar det igjen på rutine.

 

No gjelder det å komme tilbake på vinnarsporet mot dei antatt dårlegare laga, så skal folk sjå at gullet havnar på Emirates :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Ifølge regelboka skulle det vært straffe, men iom at ingen dommere gir straffe for sånne forseelser så blir det feil å rope på straffe når det gjelder oss.

Det var en god kamp og etterpåklokskap er vi dyktige i. Alumunia burde

kanskje holdt seg i målet,men iom at Arsenal ble totalt utspilt av et glimrende Saha trekk i beste Bergkampstil,hadde målet kommet uansett i det trekket. Det var flere Arsenalspillere som ble tatt på senga der.

Summasummarum var dette en knallforestilling og vi viste styrke.

Link to comment
Share on other sites

2-2 ok. Men jeg liker dårlig at manure faktisk fortjente poeng....og det på Emirates.

 

Og vi har et problem...kjempeproblem.....og det er keeperplassen!

 

Ellers så var det virkelig bra kjempet av gutta.

 

Helt greit og rettferdig resultat etter spill og sjanser, og viktig at Arsenal fikk sin utlikning. Kan ha stor betydning rent psykologisk, om ikke poengmessig... Og bra kjempet ja, men som du skriver Mee and Bertie er det litt bekymringsverdig at ManU fremsto som SÅ gode. Ja, bortsett fra cupfinalen i 05 kan jeg knapt huske å ha sett at Arsenal har slitt så mye mot ManU SPILLEMESSIG. Det vanlige selv i kamper Arsenal har tapt har jo vært at Arsenal har vært vel så gode spillemessig, men tapt på grunn av at ManU har vært overeffektive, eller hatt dommeren med seg i urimelig grad. Denne gangen var ManU vel så gode som Arsenal, særlig i siste halvdel av andre omgang. Da imponerte Sur Alex sine gutter, fikk sitt ledermål, og klarte NESTEN å låse kampen helt, men bare nesten heldigvis... Men liten tvil om at ManU kommer til å bli svært vanskelige å holde på avstand denne sesongen. Ikke minst derfor var utlikningen viktig.

 

For øvrig synes jeg det blir galt å gjøre Almunia til syndebukk. La oss heller innrømme at ManU faktisk presterte et superangrep når de tok ledelsen 2-1. Ja, Almunia kom på halvdistanse, men jeg mener heller forsvaret bør lastes for baklengsmålet, hvis noen skal lastes da..? Ser man på HELHETEN synes jeg ikke Almunia har gjort seg bort denne sesongen.

 

Og for øvrig synes jeg Webb dømte bra. Ja, det var to 50-50 episoder der Arsenal KUNNE fått straffe, nedrivingen av Hleb i første omgang og handsen i den andre. Men hvor ofte får man straffe på slike? Glem ikke at Pool fort kunne fått straffe forrige helg, da Sagna handset i boksen. Og glem ikke at Webb i motsetning til mange andre dommere tidlig tok tak i ManUs patetiske forsøk på grisespill og gav to gule kort (og også riktig å roe ned Cesc og gi han kort). Dermed så fikk han satt standarden, og kampen ble mye bedre og åpnere, med mindre fokus på hardt spill.

 

Alt i alt synes jeg Arsenal kan gå med hevet hode etter denne kampen. Den må jo ha gitt nok en dose lærdom som det unge laget kan ta med seg videre, og bygge opp både selvtillit og rutine. Arsenal har rett og slett ingen grunn til å frykte noen... Det lover faktisk veldig bra at man klarte å holde et meget godt ManU lag fra livet, selv om 2-2 på hjemmebane isolert sett er litt dårlig. Men ut fra kamputviklingen skal vi være meget glade for dette resultatet, og kanskje vi får grunn til å tenke tilbake på denne kampen i mai..?

Link to comment
Share on other sites

Sitter med litt "mixed feelings" etter denne kampen. Både skuffet og lettet, skuffet ettersom vi slepper inn 2 unøvdvendige mål som kommer litt ut av ingenting. Syns også vi har litt uflaks på det andre målet ettersom Saha slår ballen igjennom beina på Toure først, så slår Evra ballen igjennom beina til Gallas når han sentrer til Ronaldo. Er derimot meget imponert og fornøyd med måten vi reagerer på baklengsmålene. Vi gir aldri opp og der svarer seg iform av mål på overtid, som resulterer i et ganske deilig uavgjort.

 

Veldig enig med det du sier. Viser at vi aldri gir opp, før dommeren har blåst i fløyta etter 90min+...

Veldig sterkt, men er fortsatt ikke helt sikker på om jeg skal være glad eller sur pga. resultatet :)

Link to comment
Share on other sites

Kampen på lørdag ble sett av fler enn personer som så VM finalen mellom Frakrike og Italia.. Sykt sykt sykt!

 

http://www.redcafe.net/showthread.php?t=175558

 

Artikkelen fra the times kan leses HER, og det som også var litt artig statistikk, kan man lese nederst der, hva prisen på laga som spilte kampen er på :)

 

Arsenal: £36.55m

ManUtd: £102.8m

 

Det sier litt også!

Link to comment
Share on other sites

Kampen på lørdag ble sett av fler enn personer som så VM finalen mellom Frakrike og Italia.. Sykt sykt sykt!

 

http://www.redcafe.net/showthread.php?t=175558

 

Artikkelen fra the times kan leses HER, og det som også var litt artig statistikk, kan man lese nederst der, hva prisen på laga som spilte kampen er på ;)

 

Arsenal: £36.55m

ManUtd: £102.8m

 

Det sier litt også!

 

Jeg får frysninger. Wenger er Gud i klassen trenere! Vi har bare med å være takknemlige. Giv akt!

 

Klippet alle har ventet på ligger under "extras" på siden min nå!!

http://www.verdensvevet.com/arsenal/

 

 

Nå trenger vi bare en video-tekniker for å zoome inn og gjøre dama til kjendis. For det fortjener hun. Gleder meg :)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg så reprisa av Hleb-situasjonen i forkant av ManUs mål, ombestemte jeg meg. Det skulle definitivt vært frispark. Se på linken under, omtrent 2:25 ut i filmen. Hleb får en ordentlig dytt, og han kunne umulig ha holdt seg oppe der. Går ikke an å unnskylde seg med at han kom i stor fart, for slik armbruk skal ikke forekomme uten at det blir dømt frispark.

 

http://youtube.com/watch?v=ZmAmTJvjqaY

Link to comment
Share on other sites

En litt mer gledelig nyhet. Wenger har skjønt at han bør gå over til to spisser igjen, etter at han litt misfornøyd så at Arsenal skapte litt for få sjanser mot Manure.

 

Arsenal boss Wenger loathe to go it alone again up front

 

Tror faktisk dette kan være veldig lurt, med tanke på at Adebayor ikke er den kliniske avslutteren vi trenger på topp... Tror nok med van Persie ute, at enten Bendtner eller Eduardo bør få sjansen. Håper på Dudu, og at vi har en Walcott/Bendtner som jokere mot slutten av kampene frem til RvP kommer tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Howard Webb var elendig, vi ble snytt for et straffespark, og han klarer aldri å gjennomskue Ronaldo's filminger. Gjør også en hel rekke andre feil!!

 

Skulle vi hatt straffe? håper ikke du mener situasjonen med Hleb. ;) Forde om jeg er ihuga Arsenal supporter så er ikke det der straffe!! Hleb blir holdt litt, men faller alt for lett å går kun for straffe... Hadde vært alt for streng å dømt..

 

Gjør en hel rekke andre feil? Hvilke sikter du til? :) :huh: Syns Webb gjorde en god jobb idag :)

Det hjelper ikke om han blir holdt litt. I regelboka står det at om en spiller blir holdt skal det dømmes frispark/straffe uansett hvor mye han blir holdt!!

 

 

Dummeste jeg har hørt... Hadde regelboka blitt fulgt til punkt å prikke kunne vi gjerne både i England og i Norsk tippliga hatt straffekonkurranse istedenfor å spille 90 min.. Det blir jo holdt kraftig på hver eneste corner, og ifølge regelboka kunne det blitt dømt straffe på hver corner hvis du mener den skal følges såpass strengt.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser kampen på nytt. Jeg er strålende fornøyd. Vi har nå det mange har skreket om at vi mangler lenge. Det vil si vi har fylt igjen noen av de hullene vi manglet i fjor. Denne kampen kunne vi vunnet. Men det beste av alt er at jeg tror vi har mer å gå på enn Man United. Våre spillere er i en enorm fremmarsj og slike kamper som dette vil gi de et løft. De er nå mentalt rustet til å stå i gjennom vanskelig mentale kamper som denne. Dessuten gutta gir seg aldri. Andre lags tilhengere påpeker denne egenskapen. Når de i tillegg er så godt trent, som Fabregas bekrefter, vil vi nødvendigvis bli giftige mot slutten av kampene. Og når vi i tillegg har en kaptein som går foran med en sjelden fandenivoldskhet, så må dette bli bra. Dessuten har vi sluttet å gi bort så mye unødvendige poeng og vi lar ikke dårligere lag skåre først, for så å måtte jage, som i fjor. Dessuten er jeg ikke engstelig med hensyn til hjørnespark i mot lenger.

Dette må vel bli bra kjære Arsenal-venner.

 

PS Så forresten DD på tribunen.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at laget har hevet seg betraktelig siden i fjor, både på fysikk og mentalitet. I tillegg virker laget å være noe bedre trent enn andre av våre rivaler i toppen, med tanke på at vi faktisk har scoret i "the final third" 17 ganger på 18 kamper!

Men er skikkelig frustrert over at vi ikke tok mer enn to poeng i de to siste kampene. Føler vi hadde fortjent bedre. Likevel, kan det godt hende at det at vi "kun" har tatt to poeng borte mot Pool og hjemme mot Manure får oss til å gå inn i slike kamper med en enda større vinnervilje og ikke tror at kampene er vunnet før dommeren blåser av før full tid.

 

Ungguttene har fortsatt mye å lære, og slike kamper bør analyseres av spillerne/trenerne for så å lære av feil som er gjort.

 

Etter denne uka kan vi ha kvalifisert oss for sluttspillet i CL og vi kan ha forlenget rekorden med 27 kamper uten tap i alle "competitions".

 

Håper Wenger gjør alvor av uttalelsene sine og starter med Eduardo-Ade på topp mot Slavia!

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte inn klippet ditt inn til Golden Goal, jeg, Donaldinho. Håper det var greit ;) Hadde vært humor om det kvalifiserte seg til sendingen på fredag ;)

 

Med en gooner som programleder tror jeg det er mulig den vil bli brukt!

God idè å sende den inn! Blir morsomt å se om de bruker den!

 

Forøvrig er jeg, angående kampen, svært enig i piscator's meget kloke ord på forrige side.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske sist gang jeg har vært så glad for uavgjort ;). En Man U seier hadde i mine øyne vært en katastrofe for laget vårt som var det beste og mest sannsynlig fått en liten kollaps dersom gjestene hadde stukket hjem med alle poengene.

 

La oss starte med det positive.

+ Vi kommer tilbake to ganger mot et knallsterkt Man U forsvar.

+ Vi er trygge på defensive dødballene og farlig på de offensive.

+ Vi kjemper utrolig bra og vinner mange dueller.

+ I begynnelsen av andreomgang rundspiller vi Man U, og sett under ett var vi det beste laget.

+ Clichy har full kontroll mot Ronaldo

 

Det negative:

- De mål imot som kunne vært forhindret. All ære til Man U ved det andre målet, for spillet var fantastisk og særlig løpet til Evra var imponerende. Men keeperspillet ved den situasjonen var svak, og han hadde en lignende utrusning tidligere i kampen. Det første målet har Man U egentlig bare flaks, i tillegg til at målet kanskje burde blitt annulert for frispark i forkant av målet?

- Vi var alt for feige med å få med spillere opp. Når det kun spilles med en spiss, og han aldri er i feltet, trenger man løp inn i felet fra andre plasser.

- Ikke mye flyt i angrepsspillet vårt i førsteomgang - mye av skylden var en glitrende Hargreaves som var gjestenes klart beste spiller. Vi kom sjeldent inn i 16-meteren til Man U.

- Vingene hadde ikke sine beste dager på jobben.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...