Jump to content

2007.03.10 Arsenal- Manchester United

zaldor

Hva blir utfallet?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå har dere misforstått. Det er ikke et uavgjort resultat her jeg mener kan være en grunn. 2 - 2 mot Man United er veldig bra det, selvom vi egentlig fortjente og vinne. Jeg er bare til skeptisk til Keeperen og synes han gjorde en del rare ting idag. Med Robin tilbake er vi knallsterke på topp, vi har en knallsterk midtbane og veldig solid forsvar. Keeperplassen derimot er jeg som jeg prøver og si, litt skeptisk til. Men jeg håper jo såklart jeg tar feil.

2 - 2 er er bra resultat, ligger nå likt med United og en kamp mindre spilt. Synes også vi var bedre en de.

Så også intervjuet med Gallas nå. Må si han faktisk virker som en bra kapteinstype. En som står litt fram og har et skikkelig vinnerinstinkt. Også pent sagt av han at laget var banens beste og ikke han

• Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Nå har jeg også sett målene, og det bekymrer meg lit å se Gilbertos reaksjon når Fabregas scorer. Ser mindre glad ut...

Hvor ser du gilberto da? :D

Helt i slutten av klippet (sitter på benken, klapper et par klapp, men ser dritsur ut)

Sant det, ser ikke glad ut i det hele tatt :D

Noen som la merke til ei gammel dame på Emirates som var skikkelig aggresiv og viste fingen til Ronaldo(?) på en corner? Hadde vært fint om du kunne funnet det også Donaldinho :D Var litt humor den ;)

Den var priceless :D

Man blir aldri for gammal til å vere ihuga supporter.

Så det jeg også, men trodde det var for "godt" til å være sant, men når andre også har sett det så... ;)

Og jeg synes vi skal være glad for dette poenget her, de er som vanlig heldige, og vi ble kanskje snytt for straffe. Men hvis dette laget ikke kjemper om gull i mai, da skal mye rart ha skjedd. De siste ukene har vært fantastiske, og håper det fortsetter. Takk til Wenger (Gud) for at jeg kan følge dette laget et helt år nesten uten å tape. Og der var altså rekorden tatt, 25 ubeseirede i alle turneringer......

Come on Arsenal!

Ikke bra nok med 2-2 hjemme, men jeg er fornøyd med at vi kjemper oss tilbake i kampen etter at United hadde gått opp til 1-2. Howard Webb var elendig, vi ble snytt for et straffespark, og han klarer aldri å gjennomskue Ronaldo's filminger. Gjør også en hel rekke andre feil!!

Jeg er sikker på at Ade løp nesten 2 mil i dag, han løp hele tiden.

Fabregas var god, Sagna var langt under par. Han var greit med offensivt men defensivt var det horribelt. Han må få bedre kommunikasjon med resten av forsvarsfireren.

jeg mener også at vi fortjente bedre enn dette, men sånn er fotballen!

Fabregas kunne fått rødt kort av hr. Webb, for en stygg takling som Anderson overdriver sinnsykt med!!

Et greit resultat med PL 2 beste lag for øyeblikket.

Kampen svingte mye og uavgjort er greit.

Det er tæl i dette laget og vi viser...igjen...vi er i toppen for å bli.

Dommeren var godt oppi situasjonene idag.

Gallas blir bedre og bedre.

Noen som la merke til ei gammel dame på Emirates som var skikkelig aggresiv og viste fingen til Ronaldo(?) på en corner? Hadde vært fint om du kunne funnet det også Donaldinho :P Var litt humor den :P

Den var priceless :P

hehe... det la jeg ikke merke til.. men kan leite den frem.. husker dere ca spilletid når dette skjedde?

Det eneste jeg stiller spørsmål til i denne kampen er :

Hva gjorde egentlig Almunia på det 2.målet ?!?

Er keeper selv og det første vi lærer som keeper er at du ikke skal fikse opp i ting hvis forsvaret har kontroll, ikke at forsvaret hadde full kontroll der men vi hadde mannen uansett ! Hvis Almunia hadde vært tolmodig og venten på streken hadde det vært mye vanskeligere for dem !

Men ok 2-2 ikke helt fornøyd med alt vi gjorde ! Det ene var vell kanskje å bytte ut Hleb å hive innpå Gilberto :s

Syntes Hleb gjor en god 2.omgang (Noe som jeg mener)

Men at ikke Walcott spiller ving som gjør det bra i hver eneste kamp forstår jeg ikke !

Uansett Eboue gjor en god kamp, spesielt i 2.omgang !

Viktig å se at spillerene blør for drakta, som mange gjorde utpå der i dag ! :P

Ikke ufortjent men heller ikke ufortjent at ManU stakk av med 1.poeng !

Føltes litt godt allikevel med 2-2. Hvis noe hadde fortalt meg det før kampen hadde hadde jeg ikke vært fornøyd men...Håper Lehman er tilbake neste kamp. Almunia er ikke en direkte dårlig keeper men Lehman er bedre.Enkelt og greit. Håper vår polske venn kan ta over rollen etterhvert.

Også vil jeg ha med Gilberto igjen. Hadde også håpet på en mer åpen kamp idag(kontra Liverpool men United turte ikke og by opp til dans(det var vel kanskje det mest fornuftige av dem for da tror jeg Arsenal hadde rundspillt United. Så tydelig at de hadde stor respekt for oss.

Greit nok, vi topper tabellen fortsatt. :P

Sterkt som f å komme tilbake to ganger mot tittelholderne! Klart, vi hadde sjanser nok til å vinne kampen,

men i fotballkamper skjer det mye rart og jeg var ihvertfall jævli langt nede da ronaldo, på deres første sjanse i 2 omg, putta ballen i nota bak en forfjamsa almunia. Da trodde jeg det var kjørt... Så scorer vi på dødball(!) på overtid!! kan ikke være skuffa over det resultatet her... de tapte poengene på anfield var betydelig mer bittert å miste syns jeg. Ting skjer veldig fort i fotball, det så vi idag, spillerne fikk seg nok en psykisk "knekk" ved scoringene som begge kom på lite gunstige tidspunkt, og derfor er det så vanvittig herlig å se at vi har den mentaliteten et topplag skal ha ved å klare å snu kamper! :P

Wenger sier vi har 3 verdensklassekeepere... Veit ikke akkurat det... Husker jeg tenkte under kampen tentke at almunia hadde vært god - skulle jeg ikke gjort. Minuttet senere ruser han håpløst ut og gjør det altfor enkelt for united... Ser ut som keepertabbene kan koste oss en del poeng...

Stil top of the league ! :P

Resultatet i seg selv er ikke noe å være fornøyd med. 2-2 på hjemmebane er ikke bra, men sånn som kampen utviklet seg var det nok ikke det verste som kunne hendt.

Må si Eboue spilte seg opp i 2. omgangen, men virker som han vil trenge tid til å omstille seg til høyrevingposisjonen. Sagna virket for første gang uvenn med ballen, og gjorde en del feil. Synes Toure og Gallas gjorde en bra kamp, mens Gallas var skyld i det første målet. Selvfølgelig er han uheldig som styrer ballen i mål på den måten, men han var først og fremst altfor sein til å bevege seg mot innlegget. Rooney hadde en lignende sjanse tidligere i omgangen, men da var Kolo først på ballen og fikk rensket unna.

Sterkt å komme tilbake to ganger, men vi kan bare skylde på oss selv og at vi ikke var hundre prosent skjerpet ved de to målene at vi havner under to ganger. Nå har vi havnet under både mot Pool, Scums og Manure så langt denne sesongen. Vi slo Scums, men de er ikke akkurat noen målestokk med tanke på hvordan de har gjort det så langt i sesongen. Det at vi havner under, faktisk 3 ganger(!), mot to av rivalene i toppen men likevel kjemper oss til utligning og poeng er vel og bra det, men vi kan da umulig klare å komme tilbake i hver eneste gang heller? På tide vi får se at spillerne er enda litt mer skjerpet fra start av i disse storkampene!

2-2 mot Man U kan være avgjørende for oss. Det gir den nødvendige selvtilliten vi trenger fremover, og en følelse av å være uslåelige er god å ha. Syntes vi spilte en bra kamp, og legger oss ikke under for Man U. Det blir et rotteres fremover! Chelsea er i hælene, og få poengtap kan bli skjebnesvangre.

Og Gilberto er nok på vei ut. Arsenal er et mye mer aggressivt lag med Flamsten på banen. Og det trenger vi for å komme et hakk opp fra fjerde-plassen.

Banens beste var Gallas og Fabregas. Ellers skulle jeg også sett et videoklipp av den gamle dama...

Noen som la merke til ei gammel dame på Emirates som var skikkelig aggresiv og viste fingen til Ronaldo(?) på en corner? Hadde vært fint om du kunne funnet det også Donaldinho :P Var litt humor den :P

Den var priceless :P

hehe... det la jeg ikke merke til.. men kan leite den frem.. husker dere ca spilletid når dette skjedde?

Det klarer jeg ikke å ta igjen, men det var i 1. omgang, United spilte mot venstre for hovedkameraet og det var corner i høyre hjørne for midtbanen. ;) Den var vel ikke verst? :P

Fy søren. Er det rart Ferguson er hatet? Jeg synes dommeren var banens beste i dag.

Dommeren var på longt nær banens beste.

Han var faktisk rimelig udugelig og burde aldri ha dømt eit slikt oppgjer.

Howard Webb var meget god i dag. Meget god.

Er absolutt fornøyd med at det ble 2-2 når ting utvikla seg slik de gjorde. Syns det er meget sterkt å komme tilbake etter å ha ligget under to ganger. Det som derimot er for dårlig er de to måla vi slepper inn. Clichy burde vært oppi Ronaldo mye før og Gallas oppi Rooney før. Heller ingen fantastisk reaksjon av Almunia. Andre målet er ikke altfor bra av forsvaret, men også svakt av Manuel som jeg syns burde holdt seg i målet isteden for å rushe ut. Syns dette burde vært seier, men uavgjort er som sagt greit nok. Vi leder serien, har en kamp mindre spilt, og må nå vinne er par kamper igjen;)

Ellers ønsker jeg fortsatt Lehmann hjertelig velkommen tilbake!

Sitter med litt "mixed feelings" etter denne kampen. Både skuffet og lettet, skuffet ettersom vi slepper inn 2 unøvdvendige mål som kommer litt ut av ingenting. Syns også vi har litt uflaks på det andre målet ettersom Saha slår ballen igjennom beina på Toure først, så slår Evra ballen igjennom beina til Gallas når han sentrer til Ronaldo. Er derimot meget imponert og fornøyd med måten vi reagerer på baklengsmålene. Vi gir aldri opp og der svarer seg iform av mål på overtid, som resulterer i et ganske deilig uavgjort.

Men sitter med spørsmåls tegn ved Almunia etter kampen, og det ser nok ut som vi begynner å få et keeper problem. Men jeg tror derimot at Wenger er mannen til å løse problemet, bare han ikke henter inn Jarstein :D

Helt ok nå på slutten av dagen, og fremdeles på toppen av tabellen!

Kan ikke si at det var direkte feil inngrepen av Almunia på 1-2 målet, hadde han vært 0,5 sekund tidligere hadde utfallet blitt noe helt annet.

Det er lett å være etterpåklok, men hadde han stått på streken og ventet hadde det alikavel blitt 2 mann ledig i feltet + pluss at ballfører kunne avsluttet selv. Det som er en større feil som jeg ser det er at det er to united spillere som får løpe innenfor 16meteren og 4 arsenal spillere står å ser på!!!! Og at Kolo Toure følger Rooney helt ut til sidelinjen og etterlot seg et gigant hull i midten!! Fordelen er at det var ingen Senderos og skylde på denne gangen :-)

Kan ikke si at det var direkte feil inngrepen av Almunia på 1-2 målet, hadde han vært 0,5 sekund tidligere hadde utfallet blitt noe helt annet.

Det er lett å være etterpåklok, men hadde han stått på streken og ventet hadde det alikavel blitt 2 mann ledig i feltet + pluss at ballfører kunne avsluttet selv. Det som er en større feil som jeg ser det er at det er to united spillere som får løpe innenfor 16meteren og 4 arsenal spillere står å ser på!!!! Og at Kolo Toure følger Rooney helt ut til sidelinjen og etterlot seg et gigant hull i midten!! Fordelen er at det var ingen Senderos og skylde på denne gangen :-)

Hadde Almunia ventet på streken så kunne han både dekket et evt skudd fra Evra, og han hadde dekket en avslutning fra de to United-spillerne i fem-meteren og hatt større sjanse til å stoppe sjansene. Når han i stedet går ut mot Evra så blir jo målet åpent og da ser man jo at det ble et dårlig valg han gjorde. Uansett så er dette, som du også nevner, bare etterpåklokskap. Alt skjer i kampenshete og gjort er gjort. :D

Howard Webb var elendig, vi ble snytt for et straffespark, og han klarer aldri å gjennomskue Ronaldo's filminger. Gjør også en hel rekke andre feil!!

Skulle vi hatt straffe? håper ikke du mener situasjonen med Hleb. :D Forde om jeg er ihuga Arsenal supporter så er ikke det der straffe!! Hleb blir holdt litt, men faller alt for lett å går kun for straffe... Hadde vært alt for streng å dømt..

Gjør en hel rekke andre feil? Hvilke sikter du til? :D :) Syns Webb gjorde en god jobb idag :P

Howard Webb var elendig, vi ble snytt for et straffespark, og han klarer aldri å gjennomskue Ronaldo's filminger. Gjør også en hel rekke andre feil!!

Skulle vi hatt straffe? håper ikke du mener situasjonen med Hleb. :D Forde om jeg er ihuga Arsenal supporter så er ikke det der straffe!! Hleb blir holdt litt, men faller alt for lett å går kun for straffe... Hadde vært alt for streng å dømt..

Gjør en hel rekke andre feil? Hvilke sikter du til? :D :) Syns Webb gjorde en god jobb idag :P

Det hjelper ikke om han blir holdt litt. I regelboka står det at om en spiller blir holdt skal det dømmes frispark/straffe uansett hvor mye han blir holdt!!

Det hjelper fint lite så lenge dommere er så lite konsekvente på disse situasjonene, og de har gått i vår favør også ved en rekke anledninger. Så dette er bare å henge seg etter et lite halmstrå.

Men tror faktisk det med fordel kunne vært frispark mot Wes Brown i forkant av 0-1 målet, han er faktisk veldig aktiv med armen for å dytte unna Clichy??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...