Jump to content

Tell me why???


Ravenghost

Recommended Posts

Hvorfor i all verden er det så mange her inne som ikke liker Flamini?? Lest nettopp tråden om Lassana Diarra (den lengste tråden), og der er det mange som sier at Song og Flamini må ut nå. Song er jeg enig i, for han ser treg og lat ut. Flamini derimot, forstår jeg ikke hvorfor folk ikke liker. Svært få spillere gir så mye som han, og svært få kan spille på så mange plasser som han. ICL-sesongen 2005-2006 var han veldig bra på venstreback, i sesongstarten har han gjort det bra på sentral, mens jeg synes han gjorde det veldig bra på høyreback mot Psmouth. Jeg har mye større tro på at det er Song, Hoyte og Gilbert som forsvinner (selv om dette beklageligvis minsker Englandskvoten vår...)

 

Se på ManU. De har en spiller som egentlig ikke har noe særlig mye kvaliteter, men som er anvendelig og alltid gir alt; John O`Shea. Men Manu gir ikke slipp på han av den grunn. Tror spillere som Fletcher, Park, Silvestre osv er nærmere exit der enn O`Shea for å si det slik, selv om de har bedre ferdigheter...

 

Jeg tar et forbehold: Hvis det er slik at han BARE vil spille på sentral midtbane, kan jeg skjønne at man vil selge han, men ikke hvis ikke.

Link to comment
Share on other sites

Som en anvendelig squad-spiller med hovedvekt på å være backup på beckene kan Flamini være gul verdt for oss. Men hvis han nekter å spille fast i forsvar så er det dessverre sånn at han enten bør ta sin hatt og gå å spille i en dårligere klubb eller få lite spilletid bak vel 5 andre sentrale midtbanespillere. Må si jeg var lettere sjokkert da Flamini før fjorårsssesongen takket nei til venstrebackplassen framfor å være backuo sentralt, det endte med 15starter i de tre tellende turneringene(Mange innhopp, men likevel. Nå løste jo dette seg fantastisk med at Clichy som jeg vil tro har enda større potensial enn Flamini på vb slo til for alvor.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er langt i fra noen dårlig spiller! Gutten er på mange måter annerledes enn mange av de andre Arsenalgutta, men det er bare sunt og ikke minst positivt. Han er ingen Cesc teknisk sett, han har ikke styrken til Senderos eller farta til Walcott. Men ingen andre i Arsenal har heller samme arbeidskapasitet som Flamini. Han løper mest av alle, og har helt greie basisferdigheter, nok til å løse de fleste oppgaver. Flamini får for lite skryt for innsatsen sin, og jeg synes vi skal være stolte av å ha en så flott teamspiller i stallen, en spiller som aksepterer å spille der han får beskjed om å spille, selv om det skjeldent er hans favorittpososjon. Han er så langt unna en primadona man kommer, klager ikke selv om han ikke får spille hver uke og yter ALLTID 110% Rett og slett en herlig spiller å ha i stallen :D

Link to comment
Share on other sites

Det var vel slik i flere sesonger for Ray Parlour også, at han slet med aksepten for jobben han gjorde, før han omsider løftet seg til et stabilt høyere nivå. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde trua på Parlour de første åra, men med den fandenivoldske innsatsen han etter hvert viste, ble han en av mine favoritter. Jeg sier ikke at Flamini verken er, eller blir, min favoritt, men av og til viser det seg lurt å ha litt tålmodighet, både for spillere, managere, og ikke minst fansen. For meg virker det som om akkurat tålmodighet er mangelvare i dag, kanskje spesielt blant den yngre garde, som roper "SELG HAM!", enten det gjelder Flamini eller andre med en dårlig dag. Neste dag ropes det "KJØP, WENGER!", hvis det er en eller annen hotshot i Spania eller Italia som har puttet noen mål.

 

Pr i dag har vi faktisk ingen som har vært i klubben over mange år, da jeg tenker jeg 8-10 år eller mer. Selv om jeg har klokketro både på manageren og de unge spillerne, så synes jeg det er noe trist over denne voldsomme utsikftingen. Jeg har gjennom mine 30 år som Arsenalfan alltid hatt et spesielt forhold til en eller flere av spillerne, og det er gjerne forhold som utvikler seg etter hvert som de har vært lenge i klubben. O'Leary og Jennings var de første heltene, så kom Adams, Seaman, Wright og Parlour. Ljungberg hadde gjennom sine ni år også satt sine spor i Arsenal-sjela. Men hvem skal føre dette videre? Ja, vi har gode spillere i Cesc, Toure og van Persie. Men ingen har vært her så lenge at de er en del av det jeg føler er "mitt" Arsenal...

 

Jeg som fan mister noe på veien når det er så vanvittig med utskiftinger! Klubben er selvfølgelig viktigst, men jeg må kunne ha et visst følelsesmessig forhold til noen av spillerne (misforstå meg rett). Så poenget mitt er egentlig; behold Flamini! Jeg mener vi trenger slike spillere. Spillere som gjør en solid jobb, som yter maks hver gang, men som kanskje ikke har den siste lille fantastiske kjippen eller skuddet som fører til målgivende eller mål. Med sin løpskapasitet kan Flamini bli en liten Parlour eller Ljungberg, som gjør de lange, tunge riktige løpa i begge ender av banen.

 

That's it!

Link to comment
Share on other sites

Ein grei squadplayer. Problema oppstår når han byrjar å forlange fast plass og grine seg til å få forlate klubben.... Han er ikkje førstevalgsmateriale.

 

Helt enig. Han er en meget god reservespiller og har spilt bra hittil i år. Han hadde en svært god kamp mot Pompey og var kanskje en av de beste spillerne. Problemet med Flamini er teknikken og pasningspillet. Han er svært taklingsterk og relativt hurtig, men han er pr.dags dato ikke førstevalg på midtbanen eller på høyrebacken. Han har en lei tendens til å trekke innover slik at det oppstår store hull på kantene. Vi kan vel kalle han en Gattuso-light :)

Link to comment
Share on other sites

Flamin er ikke den spilleren med størst talent i klubben, men han er en av de som jobber mest på banen og fortjener ros for det.

 

Nå har vi sett han som sentral midbane spiller, høyre back og venstre back, og han spiller nesten like bra på alle plassene. Som sagt tidligere i tråden er han er god backup\squad player i troppen og Flamsteren trenger vi!

Link to comment
Share on other sites

Ein grei squadplayer. Problema oppstår når han byrjar å forlange fast plass og grine seg til å få forlate klubben.... Han er ikkje førstevalgsmateriale.

Må sei meg enig i denne. Ein grei spelar som kan komme inn og spele på forskjellige posisjonar i laget ved skader, men som ikkje er god nok for ein heilt skadefri tropp.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er ikke den beste spilleren i a-stallen, men da må dere som gruser han helt tenke over i fjor hvilke viktige mål han har scoret for oss feks, hjemme mot chelski ! Ikke bare se på årets sessong den har så vidt begynt ! Sier ikke han er verdens beste, men kan garantere dere at han kan når han vil. Men desvarre det er ikke det så ofte :/......

Link to comment
Share on other sites

Flamini er ikke den beste spilleren i a-stallen, men da må dere som gruser han helt tenke over i fjor hvilke viktige mål han har scoret for oss feks, hjemme mot chelski ! Ikke bare se på årets sessong den har så vidt begynt ! Sier ikke han er verdens beste, men kan garantere dere at han kan når han vil. Men desvarre det er ikke det så ofte :/......

 

Flamini er ingen utfordrer for Fabregas eller Gilberto på sentral midtbane. Derfor er han ikke noe mer enn en squadplayer. Det vil derimot ikke si at han er komplett udugelig. Han har gjort mye bra, og en drakt med hans navn ville jeg båret med stolthet!

Link to comment
Share on other sites

Ein grei squadplayer. Problema oppstår når han byrjar å forlange fast plass og grine seg til å få forlate klubben.... Han er ikkje førstevalgsmateriale.

 

Helt enig. Han er en meget god reservespiller og har spilt bra hittil i år. Han hadde en svært god kamp mot Pompey og var kanskje en av de beste spillerne. Problemet med Flamini er teknikken og pasningspillet. Han er svært taklingsterk og relativt hurtig, men han er pr.dags dato ikke førstevalg på midtbanen eller på høyrebacken. Han har en lei tendens til å trekke innover slik at det oppstår store hull på kantene. Vi kan vel kalle han en Gattuso-light :)

henger meg nokk på her ;)

Link to comment
Share on other sites

Flamini er født 30 år for sent til å være en stor fotballspiller, men heldigvis for ham så er han født på riktig tid til å tjene store penger på å løpe rall etter en fotball.

 

Ingen stjerne akkurat, men full av tæl. Bare tæl er ikke nok, og Flamini er bedre å ha på benken enn på banen.........

 

Flamini er en viktig bidragsyter for laget Arsenal, for en klubb må ha gode squad players som kan gjøre en stabil jobb i forskjellige posisjoner når de aller beste er ute med skader eller suspensjoner.

Flamini gjør en solid jobb på høyre/venstre back, sentral midtbane, eller evt på kanten på midtbanen.

 

Han var en viktig brikke for at Arsenal nådde en historisk finale i CL, og han er en viktig spiller for at laget Arsenal fungerer også når slitasjen i laget er på det værste.

Et lag kan ikke bare ha stjernespillere, om man ikke har en russisk eier som driter i penger.(lønnskostnader og innkjøpsum)

Flamini er billig i drift i forhold til mange spillere, og han gjør en ærlig jobb i forhold til mange andre. At vi ikke ser han som en favoritt er greit, men å latterligjøre en god squad player synes jeg er merkelig når man ser prestasjonene han faktisk har gjort for laget.

 

Er imponert over hvor fleksibel Flamini er som fotballspiller, og hvor mye jobb han legger i den oppgaven han får. Ikke bare tæl, men også gode prestasjoner av en spiller som jeg mener får for mye pepper. Dette er ikke en klassespiller, men en viktig spiller i stallen. Derfor må han sammenlignes med slike spillere, og ikke kremen av kremen og hva slags forventninger vi har til de.....

Link to comment
Share on other sites

Nå er Flameni en av favorittene til fruen og han ble det nettopp forde han alltid jobber hardt og ikke alltid får den rosen han burde. Enig i det, men den satt dårlig når han takket nei til fast plass på en av verdens største lag forde han ville spille et annet sted på banen. Nå ser det ut som han har skiftet litt holdning og hatt en meget god start på sesongen. Han vil nok også bli en meget viktig spiller utover sesongen når skadeproblemene fortsetter for det vil de. Og er det vel kanskje på tide at folk synger navnet hans på Emirates?!

Link to comment
Share on other sites

Flamini er en av mine favoritt spillere i Arsenal. Grunnen er enkel, han gir Alt. Han er kanskje ikke noen særlig tenkikker, og han er ikke noen avslutter av høy klasse, men han er en kriger, og det begynner å bli få av dem i toppfotballen! IKKE selg!

Link to comment
Share on other sites

Det største problemet med Flamini er at han ikke kan ta gullballen inne i en gammeldags telefonkiosk.

 

Der tror jeg du tar feil. Grunnferdighetene til Flamini med ball er veldig gode.

 

Det han har manglet er å passere spillere med ball en mot en. Når han i Pompey kampen fikk også det elementet inn i sitt spill var han igjen veldig god, og viste litt av hva han bidro med i Marseille før han kom til Arsenal. I nesten hvilken som helst annen klubb i PL ville Flamini vært førstevalg som midtbanespiller. Siden han kom til Arsenal har han naturlig nok aldri vært et rent førstevalg, da alternativene har vært bedre. Dette gjør ham på ingen måte til en dårlig spiller og jeg syns heller ikke at han skal ha betegnelsen squadplayer. Vil heller kalle ham en rulleringsspiller som kan komme inn å gjøre en meget god innsats når det trengs. Det at han kan bekle flere posisjoner på banen viser bare at han er en meget god fotballspiller med et godt hode som forstår spillet og kan tilpasse seg. Jeg syns det viser stolthet og integritet når han påroper seg retten til først og fremst spille på sin favorittplass. Han har i flere enkeltkamper vært blandt lagets beste i denne posisjonen og spesielt når vi spiller mot antatt sterkere lag som ManU, Chelsea og Liverpool. Da får vi se en spiller som innehar evnen til både krige samt være konstruktiv og målfarlig. Han kommer mer til sin rett i slike kamper hvor tempoet er høyt, enn mot antatt dårligere lag hvor man trenger mer offensivt kreative spillere som kan løse opp et 10-manns forsvar med en enkelt passning. Det er ikke Flaminis styrke.

 

Han får aldri spilt seg helt varm og full av selvtillit før han igjen må rotere eller bli satt på benken. Hans store utfordring ligger derfor i å kunne prestere på veldig høyt nivå de gangene han får sjansen siden han ikke er et opplagt førstevalg i noen posisjon. Dette krever gode fotballegenskaper og ikke minst et veldig godt hode og mental styrke. Jeg syns han har klart denne oppgaven med glans mange ganger.

 

Jeg har alltid vært en stor fan av denne spilleren og forsvart ham med nebb og klør fra første stund. Så han i flere kamper mens han spilte for Marseille og var meget glad for å få ham til klubben. Syns derfor at det er veldig moro å se at han endelig får skryt fra mange som tidligere har dømt ham nord og ned.

Link to comment
Share on other sites

Flamini lider samme skjebne blant en del supportere som bl.a Parlour.

Skal vedde på at spør du lagkameratene hans i Arsenal er han høyt verdsatt.

En tøff spiller som trør til i dueller og er utrolig arbeidsom.

At han behersker å spille så bra på mange forskjellige plasser sier

litt om kvalitetene han innehar.

Flamini er en type jeg har sansen for. En Gunner:-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...