Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Veit ikke om alle har sett intervjuet, men jeg får frysninger og tårene strømmet på nytt når jeg så dette.......

 

http://footyblog.net/2007/06/25/thierry-he...nal-fans-video/

 

Savner Henry allerede, men vil alltid glede meg over hva han har gjort for Arsenal FC.

En legende, kanskje den største av de alle.

Link to comment
Share on other sites

Det gjorde vondt å sjå intervjuet, og det gjer vondt at han er borte, men eg kan ikkje gjere anna enn å hylle den største og beste spelaren som eg nokon gong har sett ikle seg den rød og kvite drakten. Thierry is a gooner for life!!! Lykke til i Barca.

Link to comment
Share on other sites

Skrev en liten artikkel om Thierrys avgang. De som vil kan lese den her, men ble ikke helt fornøyd med den:

 

Thierry Henry

Heller god i Spania, enn legende i Arsenal

 

 

Fredag 26. Juni. Klokken har rundet halv åtte på kvelden da det plutselig dukker opp tre linker til spanske aviser om at Thierry har skrevet under for klubben som nektet oss seier i vår eneste Champions league finale. Superspissen som hadde rundet samtlige forsvarere på de britiske øyer og hatt elegante frispark mot de fleste motstandere, for ikke å snakke om samspillet med andre arsenalspillere, for så å sette ballen til side for keeper, normalt helt nede i høyre og lengste hjørne. Den spissen, som hadde tatt alle interne målrekorder for klubben, hadde nå skrevet under for Barcelona.

 

Da klokken rundet 20 kom det opp flere innlegg på gunners.no. NRK hadde bekreftet overgangen. Dagbladet hadde bekreftet overgangen. BBC hadde bekreftet overgangen. Det begynte å ligne på et faktum at vår viktigste spiller skulle forlate oss. Desperate innlegg dukket opp på siden. Vi gunnere ble redde. Det gikk sakte men sikkert opp for flere av oss at det vi hadde kalt et rykte de siste sesongene holdt på å forvandle seg til et faktum. Og hva med prisen? 16 millioner pund. Har vel neppe vært større gaver mellom to fotballklubber enn den vi gav til Barca nå. Vi gav rett og slett bort han vi hadde kalt ”Verdens beste spiller” i flere år for kun småpenger. Det dukket opp innlegg som gikk ut på at Charlton skulle ha 17 millioner pund for Bent, og West ham skulle ha 32 for Tevez. Man kan si hva man vil, men Henry vil uansett være dobbelt så god som argentineren, men allikevel skal Wenger ha godtatt et bud som kun tilsvarerhalvparten av den prisen. Dette var rett og slett merkelig.

 

I det klokken rundet 21 hadde folk fortsatt håp. Ingen av klubbenes hjemmesider hadde offentliggjort overgangen. Enkelte holdt seg fremdeles rolige på nettet, mens andre kun brukte det at klubbene ikke hadde offentliggjort overgangen som et desperat forsøk på å slippe å innse at det som hadde vært vår juvel, nå kun ble noen andres juvel. Samtlige norske medier hadde nå skrevet at han var klar for Barcelona. Enkelte prøvde kun å le av hele overgangen som et rykte, men det var nok kun ønsketenkning. Henry var klar for Barcelona.

Sky sports, The guardian og The sun hadde også bekreftet.

 

Henry begynte nå av enkelte å kalles en løyner. Hvor ble det av kommentarer som” this is my last contract, this is where i belong” og "Gleder meg til å spille med denne drakta på neste sesong" Var dette kun tomme uttalelser? Hadde han bare stått der og løyet oss midt oppi trynet? Det kunne rett og slett ikke stemme. Han hadde fått en stor plass i våres hjerter, nå ble det plutselig et tomrom. For Henrys plass var borte og måtte fylles både i hjertet og på banen. Hvem skulle nå ta over? Vi trengte en ny spiss. Greit nok at Van Persie spilte bra sesongen som gikk, men han er ikke Henry. Ingen er som Henry. Det sies at man ikke kan være som gud, men man kan prøve. På samme måte spilte Henry fotball for oss, ingen kunne spille som han, men enkelte ville prøve. De prøvde, de feilet, de var ikke gode nok. Ingen hadde samme fart som Henry. Det var kun en mann som kunne løpe like fort nedover banen, men han løper utenfor banen. Han heter Asafa Powell og er også kjent som verdens raskeste mann. Skulle en mann løpe fra Henry, så måtte det være han. Men Asafa Powell er friidrettstjerne og vil nok neppe flytte sine føtter fra friidrettsringen og inn på banen. Dermed står vi igjen med at Henry er uerstattelig. Og allikevel fikk han gå for bare 190 millioner kroner. Hadde det vært pund hadde det vært noe annet. Men det var det ikke. Det var kroner.

 

Vi gunnere kan nå fort gå en tung fremtid i møte. Vi vil nok ikke falle sammen som et korthus med en gang. Eller vil vi? Har jo lenge blitt sagt at Wenger og Fabregas kan forsvinne dersom Henry forsvinner. Vil plutselig ingen komme til oss for at Henry drar. Er dette tilfellet? Det er det nok forhåpentligvis ikke, men det er for all del en skummel tanke. Nå må vi gunnere bare se fremover. Van Persie og Fabregas storspiller. Stopperparet bør være solid og med kommende talenter som Håvard Nordtveit ser det kanskje ikke så mørkt ut allikevel. Livet går videre, selv om det nå blir uten Henry.

 

Det har nå godt opp for de fleste at overgangen er et faktum og at det ikke lenger er noe vi kan gjøre med det. Enkelte legger ut linker til youtube for å mimre om alle fine år med Henry i klubben. Henry har nå hatt mange fine år i klubben men vil nok kanskje allikevel ikke få noen legendestatus i klubben. Henry var stor, Bergkamp var stor, Adams var stor. De var alle store, men bare to av dem ble i klubben til de la opp. En av dem forlater oss nå og blir nå kun en spiller som var god for oss en periode. Han ble spiss i arsenal. Han ble toppscorer i Arsenal, han ble konge i Arsenal, men han blir ikke legende i Arsenal. For å bli det må han gjøre som Adams og Bergkamp. Han må bli.

 

Men for all del: Lykke til i Spania Thierry. Du blir neppe glemt her, du blir bare ikke en legende.

Link to comment
Share on other sites

Hei, tenkte jeg skulle legge ut dette. Kan være litt selvpining å se på. Syns hvertfall jeg. :(

Men når det er sakt så tror jeg også dette kan slå positivt ut på laget i neste sesong. Jeg personlig mente at det var rett tid for Henry å dra, Laget er under utvikling, og Henry kanskje holdt utviklingen tilbake? Kanskje Wenger også så dette, man må jo stille seg spørsmålet hvorfor forhandlingene gikk så fort, og hvorfor han gikk så "billig".

 

Film og bilder der Henry blir presentert ute på camp nou:

 

Link til filmen

 

Link til Bilder

Link to comment
Share on other sites

Har bare en ting å si: Utrolig skuffet! (Men jeg forstår Henry)

 

Men takk for alt du har gjort for klubben, og lykke til i Barca! Men håper forsatt hjerte ditt ligger i Arsenal selvom du nå drar til Barca!

 

Det interjuvet var sterkt å svelge. Og ganske godt å vite at du enda er en GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Har bare en ting å si: Utrolig skuffet! (Men jeg forstår Henry)

 

Men takk for alt du har gjort for klubben, og lykke til i Barca! Men håper forsatt hjerte ditt ligger i Arsenal selvom du nå drar til Barca!

 

Det interjuvet var sterkt å svelge. Og ganske godt å vite at du enda er en GOONER!

 

 

Hadde han enda vært en Gooner hadde han fortsatt spilt for Arsenal

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Alltid trist og se stjernespillere forlate Arsenal. Iallefall til en så lav pris. Skjønner ikke at Wenger gikk med på så lav pris. Ufattelig. Han vil alltid ha en plass i mitt hjerte, men skuffet meg veldig etter alle disse uttalene om hans siste kontrakt, og at han gleder seg til neste sesong fordi at da er han helt frisk osv...

Og en ting til: Henry passer ikke Barca drakt i det hele tatt! B)

Link to comment
Share on other sites

Har bare en ting å si: Utrolig skuffet! (Men jeg forstår Henry)

 

Men takk for alt du har gjort for klubben, og lykke til i Barca! Men håper forsatt hjerte ditt ligger i Arsenal selvom du nå drar til Barca!

 

Det interjuvet var sterkt å svelge. Og ganske godt å vite at du enda er en GOONER!

 

 

Hadde han enda vært en Gooner hadde han fortsatt spilt for Arsenal

 

BE

Helt riktig! En spiller som ikke spiller i Arsenal kan jo heller ikke være en Gooner,hvis vi ser bortifra de ekte legendene som Adams,Bergkamp osv.

 

Off topic: Henry kledde Barca-drakten sykt dårlig :D

Link to comment
Share on other sites

Har bare en ting å si: Utrolig skuffet! (Men jeg forstår Henry)

 

Men takk for alt du har gjort for klubben, og lykke til i Barca! Men håper forsatt hjerte ditt ligger i Arsenal selvom du nå drar til Barca!

 

Det interjuvet var sterkt å svelge. Og ganske godt å vite at du enda er en GOONER!

 

 

Hadde han enda vært en Gooner hadde han fortsatt spilt for Arsenal

 

BE

Helt riktig! En spiller som ikke spiller i Arsenal kan jo heller ikke være en Gooner,hvis vi ser bortifra de ekte legendene som Adams,Bergkamp osv.

 

Off topic: Henry kledde Barca-drakten sykt dårlig :D

Da er hverken jeg eller du eller noen andre her Gonnere.

Merkelig, spør du meg....

Link to comment
Share on other sites

Har blitt spurt om hvordan jeg tar salget av Thierry de siste dagen, en kompis av meg som er Barca fan spurte om jeg ikke skulle gratulere han. Hva kan man si til sånnt. Den beste måten jeg har kunnet beskrevet det, er som om jeg har blitt dumpet av dama mi, føler noe av den samme kjærlighetssorgen som jeg har hatt opp gjennom. Blir tomt på en måte. Og se han i Barca drakt er som og se dama de sammen med en annen type. Det blir liksom helt feil. Men det er jo at det er klubben og drakta jeg er supporter av, ikke enkeltspillere. Jeg var fan av Arsenal lenge før Henry kom og jeg vil være det alltid etter han går. Jeg skifter ikke beite av den grunn. det ville vært som og skifte fil når dama dumper meg. Sånnt gjør jeg bare ikke. Det vil sikkert være slik når jeg ser han spille for Barca, som om jeg treffer på eksen etter noen uker, vil egentlig ikke se på men må gjøre det, og det blir en sår følelse inne i meg når det skjer. Sitter med tanker om hvor fantastisk livet som gooner har vært siden 1999. men nå er altså den epoken slutt. om 40 år kan jeg si jeg så Thierry live, og han spilte for klubben min. Det er ikke alle forunt.

Men det gjør meg trist at jeg aldri skal se han sprinte ifra motstanderen får så og gi et hovent blikk over skulderen. arrogant chippe inn straffer. leke seg på Highbury\ Emirates grønne gress. det kan jo være han kommer tilbake allerede neste år i Champions Leauge sammenheng, la oss i såfall gi han den samme velkommsten som Vieira fikk året etter han gikk, appludere han og synge navnet hans, for så og sparke han på huet og ræva ut av cupen.

 

Grunnen til at jeg vil få ut dette nå er hva jeg kaller avslutning, og det er det dette er, en avslutning av mitt forhold til fotballspilleren Thierry Henry. Fra og med når dette innlegget er postet så ser jeg på mitt forhold til han som avsluttet. Takk for alle minnene Thierry, det var litt av en reise. Men fra nå av så er du en konkurent, og du vil ikke få min begeistring på samme måte mer. Og jeg tror etter noen mnd i spania så kommer du til og savne noe, for det er Arsenal som har skapt deg, og selvsagt så har du skapt Arsenal på din måte de siste 8 årene.

Men som så mange før deg, når du forlater verdnes beste og hærligste klubb så går det som regel en vei, og det er nedover. Jeg unner deg suksess, men når det kommer til ett stykke så er det kun ene og alene Arsenal jeg bryr meg om, og hvordan du ville forlate dette fantastiske laget er jeg forundret over. men det er ditt valg og det respekterer jeg.

Uansett hvem som spiller for oss, uansett hvem som er manager, uansett hvilken divisjon vi er i, uansett

hva som skjer så er det alltid Arsenal.

Det vil alltid være klubben og drakte jeg er fan av.

 

Dette innlegget ble sikkert lang og uinteressant for noen, men måtte få det ut, for og få min avslutning på Thierry sin tid hos oss. Det er på tide og se framover, og uansett hvem som erstatter han så skal jeg stille meg 100 % bak han. For og si det sånn. Senderos som jeg bare har kritisert betyr mye mer for meg enn Thierry nå.

Men til slutt nok en gang, Takk for minnene Thierry, de vil alltid være der.gode minner. men jeg ser framover, og Arsenal vil alltid bestå. og vi vil for alltid være verdens fineste, beste og hærligste klubb. Det tror jeg du vil innse enda sterkere nå Thierry. Man lærer av sine feil, og du har nettopp gjort din karierres største...

 

Arsenal Football Club Forever. Forever Gooner.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...