Jump to content

Wikipedia


bergkampje

Recommended Posts

Et det ingen av dere på forumet her som er interessert i å skrive en god artikkel om Arsenal, eller lage spillerprofiler på wikipedia? Den norske artikkelen om Arsenal er egentlig ganske trist, og det mangler til og med noen spillerprofiler. Jeg har for ikke så lenge siden tatt for meg spillerprofilene til Denilson og Bendtner, men de fleste spillerprofilene er ganske korte og ganske dårlige, av den grunn at det ikke er nok fotballinteresserte folk på wikipedial. Og det mangler altså en del Arsenal folk der! Hadde jo vært nice om noen kunne begynne å mekke litt, enten på Stadion artikkel, Arsenals historie osv. Vet at mange synes det er vanskelig å skrive på wikipedia, men er bare å spørre noen administratorer om hjelp, men jeg kan hjelpe med småting. Ser nå også at noen nettop har lagt profil til Eduardo. Og det er bra! Håper mange her har lyst til å gjøre Arsenal artikkelen til å bli en skikkelig GOD artikkel! Hadde vært morsomt!

 

P.S. Om noen virkelig er gira, er det faktisk lov å rett og slett oversette den engelske artikkelen til en norsk artikkel. Dette vil selvfølgelig ta langt tid, men DA ville Arsenal artikkelen på mange måter vært veldig god!

Link to comment
Share on other sites

:(-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 10 2007, 04:07 PM) 99704[/snapback]

Var det ikke noen her tidligere som hadde skrevet om Bergkamp?

Den artikkelen var værtfall meget bra skrevet.

 

Jo, det var Bergkampje :)

 

Se det ja. Regner med at han ikke så lysten på å skrive en til siden han har spurt om noen andre vil skrive. :)

Uansett.. Det var en bra artikkel. :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så mye å gjøre på denne helgen, så kanskje jeg skal bruke litt tid på noe fornuftig som f.eks. prøve meg på dette prosjektet. Skal gi beskjed hvis jeg legger ut noe, og da forlanger jeg at de som finner feil og mangler enten selv korrigerer de eller gir meg en beskjed om hva som er feil..... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemmer for at Jørn skal skrive! ;-)

Jer er enig i at det ville være rett person, jeg har ikke en brøkdel av den Arsenalkunnskapen som han har. Men engelsken min er ikke helt på vidda så jeg vil prøve å oversette den engelske versjonen til norsk, og skulle andre med bedre kunnskaper en meg ønske å korrigere eller forbedre min eventuelle oversettelse så er de hjertelig velkomne.

;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå, etter beste evne, laget en oversettelse fra den engelske wikipedia-sidene om Arsenal til norsk.

 

Denne er lagt inn på den allerede eksisterende artikkelen om Arsenal på den norske wikipediasiden.

 

Jeg har så godt som mulig prøvd å lese korrektur på oversettelsen, men skrivefeiler eller feil oversettelse kan muligens forekomme, så jeg vil be at eventuelle feil blir rettet på wikipedia-siden.

 

I tillegg har jeg oversatt to andre artikler om Arsenals historie, og de er lenket fra den nevnte siden om Arsenal.

 

Jeg må si at for min del har denne prosessen vært lærerik, selv om jeg har lest endel om Arsenals historie tidligere så fikk jeg også nye informasjoner fra disse artiklene. Håper at de kan være til nytte for andre også.

 

 

PS!!! HUSK, att Wikipedia er ment som et oppslagsverk så informasjoner som blir lagt inn skal være "relativt" nøytrale. Følelser og personlige meninger om klubben og dens historie uttrykker vi her på supporterklubbens sider.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå, etter beste evne, laget en oversettelse fra den engelske wikipedia-sidene om Arsenal til norsk.

 

Denne er lagt inn på den allerede eksisterende artikkelen om Arsenal på den norske wikipediasiden.

 

Jeg har så godt som mulig prøvd å lese korrektur på oversettelsen, men skrivefeiler eller feil oversettelse kan muligens forekomme, så jeg vil be at eventuelle feil blir rettet på wikipedia-siden.

 

I tillegg har jeg oversatt to andre artikler om Arsenals historie, og de er lenket fra den nevnte siden om Arsenal.

 

Jeg må si at for min del har denne prosessen vært lærerik, selv om jeg har lest endel om Arsenals historie tidligere så fikk jeg også nye informasjoner fra disse artiklene. Håper at de kan være til nytte for andre også.

 

 

PS!!! HUSK, att Wikipedia er ment som et oppslagsverk så informasjoner som blir lagt inn skal være "relativt" nøytrale. Følelser og personlige meninger om klubben og dens historie uttrykker vi her på supporterklubbens sider.

Jeg slettet 2 setninger som jeg ikke tror er skrevet av deg.

 

Den ene: Finalist i Ape-cupen 2006/07 (men det står allikevel enna at Arsenal var finalist i Ligacupen 07)

Og den andre var trolig samme fyren som mobbet Arsenals CL-finale tap og skrev "barca forever" med store bokstaver.

 

Så jeg synes du bare burde "låse" artikklen med en gang. Men ellers veldig bra skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Veldig nice gjort. Og uansett, når folk begynner å skrive piss, så blir dette lagt merke til av wikipedia administratorer som vil fjerne det, så det er ikke noe stress. Forresten er det ikke vits å legge håvard nordtveit i A-lagstroppen imed at han IKKE er med i A-lagstroppen. Da må det lages en egen reservestall med spillerne, og der skal Nordtveit plasseres. Dermed har jeg nå fjernet han fra A-lagstroppen..

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg slettet 2 setninger som jeg ikke tror er skrevet av deg.

 

Den ene: Finalist i Ape-cupen 2006/07 (men det står allikevel enna at Arsenal var finalist i Ligacupen 07)

Og den andre var trolig samme fyren som mobbet Arsenals CL-finale tap og skrev "barca forever" med store bokstaver.

 

Så jeg synes du bare burde "låse" artikklen med en gang. Men ellers veldig bra skrevet.

 

Flott at du korrigerer sabotasjer i artiklene. Når det gjelder låsing av artiklen , så er jeg enig i at det bør gjøres, men siden det ikke var jeg som opprettet den til å begynne med og det tross alt er flere som er inne og oppdaterer deler av den (spesielt det som gjerlder spillerinfo), så synes jeg at det vi kanskje kan kalle "eiendomsretten" til sidene om Arsenal FC bør tilhøre supporterklubben.

 

Så jeg kunne gjeren tenkt meg at noen i ledelsen for supporterklubben tok kontakt med den administratorer for den norske wikipedia, og fikk artiklene låst, og gjerne utpekte noen som hadde tillatelse til å redigre artiklene.

 

Jeg ser at den engelske versjonen av wikipedia, som jeg har oversatt fra, er låst for redigering av "allmenheten", og det samme kunne være ønskelig for den norske.

 

Men jeg synes at det er en vanskelig sak, siden wikipedia er tenkt som et oppslagsverk der alle skal kunne delta, men samtidig så er sabotasjen fra endel "idioter" der ute også et problem.

 

SÅ hvis noen fra supporterklubben eller fra gunners.no leser dette, så oppfordrer jeg dere til å vurdere det å få artikkelen om Arsenal FC låst.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Spillerprofilene på wikipedia på oppdateres litt igjen! http://no.wikipedia.org/wiki/Arsenal_F.C. Håper noen har tid til å skrive litt! Noen spillere har ikke engang fått profil, bl.a. Barazite, Randall, Mannone, Lansbury m.f. Når det etterhvert blir juleferie skal jeg love å ta i et tak på wikipedia om Arsenal, men fett om noen allerede har tid nå!

Link to comment
Share on other sites

Hah.. jeg skrev også akkurat om Lansbury, men når jeg oppdaterte på Wikipedia før jeg skulle legge den inn, fant jeg ut at noen (altså Gullik) allerede hadde skrevet! ;)

 

Hehe.. irriterende at vi skrev om samme spiller, men bra skrevet, Gullik! ;)

Link to comment
Share on other sites

Hah.. jeg skrev også akkurat om Lansbury, men når jeg oppdaterte på Wikipedia før jeg skulle legge den inn, fant jeg ut at noen (altså Gullik) allerede hadde skrevet! ;)

 

Hehe.. irriterende at vi skrev om samme spiller, men bra skrevet, Gullik! ;)

 

 

 

Hehe takk for det:P Men hvis det er noe du vil tilføre så bare gjør det. Jeg skjønte ikke helt det med bilder og tabeller og sånt, så hvis du har mer peil enn meg på det området eller har noe å tilføye så bare skriv ivei :o

 

(Wikipedia er vel sånn at hvem som helst bare kan redigere og skrive noe nytt? i så fall er det bare å gjøre det om du, eller noen andre ønsker :o )

Link to comment
Share on other sites

Hah.. jeg skrev også akkurat om Lansbury, men når jeg oppdaterte på Wikipedia før jeg skulle legge den inn, fant jeg ut at noen (altså Gullik) allerede hadde skrevet! :D

 

Hehe.. irriterende at vi skrev om samme spiller, men bra skrevet, Gullik! :)

 

 

 

Hehe takk for det:P Men hvis det er noe du vil tilføre så bare gjør det. Jeg skjønte ikke helt det med bilder og tabeller og sånt, så hvis du har mer peil enn meg på det området eller har noe å tilføye så bare skriv ivei :D

 

(Wikipedia er vel sånn at hvem som helst bare kan redigere og skrive noe nytt? i så fall er det bare å gjøre det om du, eller noen andre ønsker :P )

 

Neida. Din tekst var bra den, og min har jeg allerede slettet, og det sto ikke veldig mye mer i den. Det sto dog litt mer om U17 VM, men ikke noe av stor betydning. Ellers var det egentlig det samme.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...