Jump to content

Hvilken spiller er på bildet?


hermz

Recommended Posts

sfnfro21.jpg

 

Til info; dette er ikke noen Robert Earl. Mannen på bildet er tidligere Everton kaptein Kevin Ratcliffe. Og Hafnia var Everton`s aller første draktsponsor. De inngikk avtale med Liverpoolklubben enten sent på 70 tallet eller tidlig på 80 tallet. firmaet var for øvrig dansk.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 286
  • Created
  • Last Reply

sfnfro21.jpg

 

Til info; dette er ikke noen Robert Earl. Mannen på bildet er tidligere Everton kaptein Kevin Ratcliffe. Og Hafnia var Everton`s aller første draktsponsor. De inngikk avtale med Liverpoolklubben enten sent på 70 tallet eller tidlig på 80 tallet. firmaet var for øvrig dansk.

 

Sorry...

En stor feil av meg igjen...

Link to comment
Share on other sites

sfnfro21.jpg

 

Til info; dette er ikke noen Robert Earl. Mannen på bildet er tidligere Everton kaptein Kevin Ratcliffe. Og Hafnia var Everton`s aller første draktsponsor. De inngikk avtale med Liverpoolklubben enten sent på 70 tallet eller tidlig på 80 tallet. firmaet var for øvrig dansk.

Da har eg et spørsmål til deg: du sier at Hafina var den første drakt sponsoren til Everton tidlig 80-tall, men eg mener og at Everton hadde NEC sponsor fra midten på 80 tallet og til 94-95 sesongen..da kan ikke det bilde ha blitt tatt i 91, hvis ikke de byttet tilbake til Hafina i 90-91 sesongen, for å så gå tilbake til NEC etterpå?!

Link to comment
Share on other sites

Bildet er sansynligvis fra 1985 sesongen. Og trofeet er sansyligvis ligatrofeet den gang ligaen ble sponset av Canon, altså The Canon League Trophy. NEC ble vel sponsor like etter 1985 vil jeg mene, og er vel det firmaet som var hovedsponsor lengst for The Tofeemen.

Link to comment
Share on other sites

Bildet er sansynligvis fra 1985 sesongen. Og trofeet er sansyligvis ligatrofeet den gang ligaen ble sponset av Canon, altså The Canon League Trophy. NEC ble vel sponsor like etter 1985 vil jeg mene, og er vel det firmaet som var hovedsponsor lengst for The Tofeemen.

 

Okey, da tror eg vi ble enige..men The Canon League Trophy er vel den nåværende liga cupen??

Link to comment
Share on other sites

Bildet er sansynligvis fra 1985 sesongen. Og trofeet er sansyligvis ligatrofeet den gang ligaen ble sponset av Canon, altså The Canon League Trophy. NEC ble vel sponsor like etter 1985 vil jeg mene, og er vel det firmaet som var hovedsponsor lengst for The Tofeemen.

 

Okey, da tror eg vi ble enige..men The Canon League Trophy er vel den nåværende liga cupen??

 

Nei. Det første firmaet som sponset ligaen var kopimaskinfirmaet Canon. Serien het da The Canon League, dette var tidlig på 80 tallet. Etterpå het ligaen The Today League, etter avisen The Today, i en sesong. Så kom Barclays Bank på slutten av 80 tallet, og det ble hetende The Barclays League før Carling kom inn i bildet. Det skjedde ved splittelsen av The Football League, da FA overtok den øverste divisjon og det ble hetende The FA Carling Premiership. Siden har jo Barclays Bank kommet tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Man kan da prøve en. Gi meg meg navnet på personen til høyre i bildet:

 

allmercer.gif

 

jeg har jo sett dette bildet et eller annet sted, og ut fra navnene i linken "gjetter" jeg på Joe Mercer, som jo var kaptein på Arsenal rundt 1950. Var ikke han manager for Man City på 1960-tallet? Eller er jeg helt på jordet?

Link to comment
Share on other sites

Piscator har helt rett. Joe Mercer it is. Kjøpt fra Everton i 1946, 32 år gammel. Gjorde en fantastisk jobb for Arsenal, ikke minst som kaptein, helt frem til han ble båret av banen med brukket fot i sin siste kamp, mot Liverpool, nesten 40 år gammel, i 1954. Senere var man manager både for Manchester City og England. Bildet viser ham sammen med sin "høyre hånd" i Manchester City, Malcolm Allinson. De to var manager duoen siste gang City vant ligaen; i 1968. Joe Mercer ble 76 år gammel, og var kjent som en sann gentleman, både på og utenfor banen.

Link to comment
Share on other sites

Piscator har helt rett. Joe Mercer it is. Kjøpt fra Everton i 1946, 32 år gammel. Gjorde en fantastisk jobb for Arsenal, ikke minst som kaptein, helt frem til han ble båret av banen med brukket fot i sin siste kamp, mot Liverpool, nesten 40 år gammel, i 1954. Senere var man manager både for Manchester City og England. Bildet viser ham sammen med sin "høyre hånd" i Manchester City, Malcolm Allinson. De to var manager duoen siste gang City vant ligaen; i 1968. Joe Mercer ble 76 år gammel, og var kjent som en sann gentleman, både på og utenfor banen.

 

Godt å se at hukommelsen og resonneringsevnen ikke helt er borte! Utrolig mye som ligger lagret på "harddisken", bare man klarer å grave det frem.... B) Så kanskje det ikke er selve disken som er problemet, men heller søkerutinen?

Link to comment
Share on other sites

Var jo min tur da, Jørn.. Jeg venta jo bare på Imers' godkjenning.

 

Menmen.. skal ikke whine over det.. bare fortsett dere..

 

Sorry, iveren min tok overhånd! B) Greier du den neste? Bør være glimrende "historie undervisning" for den yngre garde dette her. Clue; alle disse tre personene er blant Arsenal`s mest kjente personlighet. To av dem rager vel blant klubbens "all time top five" personligheter, det er min påstand!

Link to comment
Share on other sites

Var jo min tur da, Jørn.. Jeg venta jo bare på Imers' godkjenning.

 

Menmen.. skal ikke whine over det.. bare fortsett dere..

 

Sorry, iveren min tok overhånd! B) Greier du den neste? Bør være glimrende "historie undervisning" for den yngre garde dette her. Clue; alle disse tre personene er blant Arsenal`s mest kjente personlighet. To av dem rager vel blant klubbens "all time top five" personligheter, det er min påstand!

 

Nei.. klarer nok ikke denne.

Mannen i midten ser kjent ut, men jeg klarer ikke å ta igjen hvem det er. Muligens Herbert Chapman?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...