Jump to content

Tidligere Arsenal spillere


Frank

Recommended Posts

Det hender jo det er noe nytt om tidligere Arsenal spillere, så jeg tenkte dette kunne være en tråd for akkurat det. Generel tråd liksom, fordi det er jo ikke alle nyheter om tidligere Arsenal spillere som trenger en helt egen tråd.

 

Owusu Abeyie applies to switch to Ghana

 

http://football.guardian.co.uk/breakingnew...6612198,00.html

JOHANNESBURG, May 6 (Reuters) - Former Netherlands youth international Quincy Owusu Abeyie has formally applied to FIFA to be allowed to play for Ghana, the Ghana football association said on Sunday.

The Spartak Moscow striker was born in the Netherlands but has dual nationality.

Owusu Abeyie has been approached by Ghana to bolster their squad as they prepare for next year's hosting of the African Nations Cup.

The former Arsenal forward, who played for the Dutch under-20 team when they hosted the 2005 World Youth Championships, turned 21 last month, the deadline for any player seeking to change his status.

It was not clear whether Owusu Abeyie's application to FIFA was submitted before April 15, the date of his 21st birthday.

Owusu Abeyie is one of seven cases FIFA are to rule on in "due course", a FIFA spokesman said.

Morocco are seeking to obtain the services of former Norway international Karim Aoudia and Abdenour Amachaibou, the Borussia Dortmund teenager who has played at under-19 level for Germany.

Congo are seeking to use Lucien Abbey, who has previously represented French youth teams, although Abbey is already 22 years old.

A change in FIFA statutes three years ago allowed players who had represented one country at junior level to play for another country if they had dual nationality and were under 21.

Link to comment
Share on other sites

Og Francis Jeffers putta Ipswich sitt første mål i hjemmemøtet mot Cardiff. (Ipswich leder nå 2-1)

 

Skal vi sende blomster?

Francis fortjener premie kvar gong han held seg skadefri og greier å treffe mål.

Link to comment
Share on other sites

Og Francis Jeffers putta Ipswich sitt første mål i hjemmemøtet mot Cardiff. (Ipswich leder nå 2-1)

 

Skal vi sende blomster?

Francis fortjener premie kvar gong han held seg skadefri og greier å treffe mål.

 

hyggelig for ham!

 

håper ihvertfall for hans egen del at han har sluttet å filme... Jeffers er et eksempel på en spiller som kanskje hadde det i beina, og som potensielt kunne fungert som en fox-in-the-box, men som defintivt ikke hadde det som var nødvendig i hodet, dessverre. Han ødela mye for seg selv i Arsenal. Ble forventningspresset for stort? Og at han aldri har blitt den store suksessen etterpå, i mindre klubber, er det et tegn på at han ikke var god nok, eller ble han psyket ut av å mislykkes i Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

 

Haha... Sidwell er tjukk i hue hvis han tror han vil få spilletid sammen med Essien, Lampard, Makelele, Mikel osv på midtbanen i Chelsea!

Chelsea har heller ingen bruk for ham, så det blir grovt misbruk av stort talent!

 

Men lønna gutt...... mye vil ha mer.

Og hvem vet, Sidwell kan bli storspiller i Chelsea, slik Lampard ble.

 

Ja-ja, vi får se.. kanskje du har rett!

Det med lønna tenkte jeg ikke på...det har du jo selvfølgelig helt rett i, men de fleste som elsker fotball vil vel ut på matta fra tid til annen også, og ikke bare få penger. Tror han blir fort lei!

[nå tok jeg feil angående Mikel til Chelsea dog, da jeg sa at han var idiot som gikk, og aldri kom til å få spilletid osv, så jeg kan fort ta feil nok en gang..]

Link to comment
Share on other sites

 

Haha... Sidwell er tjukk i hue hvis han tror han vil få spilletid sammen med Essien, Lampard, Makelele, Mikel osv på midtbanen i Chelsea!

Chelsea har heller ingen bruk for ham, så det blir grovt misbruk av stort talent!

 

Men lønna gutt...... mye vil ha mer.

Og hvem vet, Sidwell kan bli storspiller i Chelsea, slik Lampard ble.

 

Men nå er det ikke akkurat flusst av spillere som har gjort det veldig bra etter at de forlot Arsenal heller. Tviler på at Wenger ville gitt bort en ny Lampard ved første anledning...

Link to comment
Share on other sites

Sidwell er vel den som Wenger stusset mest på å la gå. "Perhaps I will sign you back" sa Wenger til Sidwell da han forlot Arsenal.

 

Når det gjelder Lampard så er det vel kun et tidsspørsmål før den spanske kona hans tar han med til Spania og Ballack har begrenset tid igjen på det absolutte topplan, det samme med Makelele. En sentral midtbane med Essien og Sidwell innen relativt kort tid er vel ikke så utenkelig, forutsatt at Sidwell klarer å utvikle seg videre til å ta det neste steget som er nødvendig for å inneha en slik posisjon i en europeisk toppklubb. Det er nemlig nødvendig, men ingen selvfølge.

Link to comment
Share on other sites

 

Haha... Sidwell er tjukk i hue hvis han tror han vil få spilletid sammen med Essien, Lampard, Makelele, Mikel osv på midtbanen i Chelsea!

Chelsea har heller ingen bruk for ham, så det blir grovt misbruk av stort talent!

 

Men lønna gutt...... mye vil ha mer.

Og hvem vet, Sidwell kan bli storspiller i Chelsea, slik Lampard ble.

 

Men nå er det ikke akkurat flusst av spillere som har gjort det veldig bra etter at de forlot Arsenal heller. Tviler på at Wenger ville gitt bort en ny Lampard ved første anledning...

 

Du har et godt poeng her...

 

Men når jeg leste dette, tenkte jeg over spillere. Så kom jeg på Pennant!

Jeg vil si at Jermaine kun har forbedret seg etter han kom til Liverpool. Han har blitt en yndling blandt fansen [ihvertfall de jeg kjenner som er Pool fans..] og har forbedret seg med teknikk, fart, kraft og driv med ballen. Han har egentlig blitt til en ganske god fotballspiller! Spillemessig kunne han helt klart vært aktuell på førstelaget om han ennå var Arsenalspiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tidlegare Arsenal spelar Sylvain Wiltord har fått sparken i Lyon etter at han hadde damebesøk på rommet før kamp... For meg verkar det litt strengt å få sparken pga. damebesøk, men det er no ikkje eg som styrer Lyon :)

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141517

Ja, og Paris Saint-Germain skal ha vist interesse for han. Comon Arsene! Buy it now! :)

Link to comment
Share on other sites

En tidligere Arsenalspiller som jeg får stadig mindre sansen for er Patrick Vieira(Nå tar jeg forbehold at i at det er han som sier at han sier). Kan ikke noen stoppe kjeften på denne helsikes knølen? Hele tiden sier han at Arsenal er i total oppløsning. Dette skjedde forrige sommer, og nå skjer f**nskapet igjen. Dette irriterer og frustrerer meg veldig. Takk for alle gode år han gav for oss på banen, men han kan slutte å slenge med leppa for å trekke ned gamleklubben.

Link to comment
Share on other sites

En tidligere Arsenalspiller som jeg får stadig mindre sansen for er Patrick Vieira(Nå tar jeg forbehold at i at det er han som sier at han sier). Kan ikke noen stoppe kjeften på denne helsikes knølen? Hele tiden sier han at Arsenal er i total oppløsning. Dette skjedde forrige sommer, og nå skjer f**nskapet igjen. Dette irriterer og frustrerer meg veldig. Takk for alle gode år han gav for oss på banen, men han kan slutte å slenge med leppa for å trekke ned gamleklubben.

 

Er nok savnet efter å være midtpunkt i Arsenals silly season som har blitt for stort for vår kjære eks-kaptein.

 

Jeg er forøvrig helt enig med deg. Hvis Vieira mener han kan lede Arsenal bedre enn Wenger, så mottas sikkert en skriftlig manager-søknad med takk på Emirates. Hvis ikke, så kan han holde munn og konsentrere seg om seg sjøl..

Link to comment
Share on other sites

Er Vieira skadet,eller sliter han rett og slett litt benk i Inter???

Tror ikke at han er Skadet! Så litt av sist Inter kamp og jeg kan ikke huske at jeg ikke så han ute på gressmatta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...