Jump to content

Suspensjoner


Evju

Recommended Posts

Chelsea and Arsenal await FA rap

 

FA er seg selv like, og vil nok garantert markere seg her. Hvordan vil våre spillere bli straffet?

* Adebayor - 3 kamper

* Toure - 3 kamper

* Eboue 3-5 kamper

* Fabregas - 2 kamper

 

Kan dette skje?

Adebayor gjorde vel lite som skulle tilsi at han skulle bli utvist, men pga dommernes inkompetanse klarte de likevel å straffe han. De opprettholder uansett straffen pga reaksjonen hans.

Toure starter hele greia, muligens strengt med rødt kort, men ikke noe problem å forsvare det.

Fabregas fikk gult kort, noe jeg mener er riktig. Kan FA gå inn og endre dette? Han og Lampard hadde en temmelig heftig brytekamp, som FA sikkert har lyst til å gjøre noe med.

Eboue ga nok Bridge en liten kilevink. Finnes helt sikkert noen kameraer som fanget opp det der, og da kan nok Eboue vente seg en periode på tribunen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Toure si straff blir nok opprettholdt. Han fekk eit "greit" raudt kort, og då er vel 3 kampar det vanlege. Adebayor si straff blir nok oppretthold pga. reaksjonen, som du seier. Eboue er eg redd får mange kampar. Kanskje noko av det samme som Ben Thatcher (sjølv om det ikkje var i nærleiken av like stygt!) Fabregas si straff er eg veldig usikker på.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor skulle eboue få så mange kamper?? så ikke at han gjore noen ting jeg, men han kan jo ikke oppføre seg den gutten der så tviler ikke egentlig..

 

merkelig at vi ikke fikk se repriser av episoden på tv3..

 

at toure blir suspandert er vel det værste synes jeg

Link to comment
Share on other sites

hvorfor skulle eboue få så mange kamper?? så ikke at han gjore noen ting jeg, men han kan jo ikke oppføre seg den gutten der så tviler ikke egentlig..

 

merkelig at vi ikke fikk se repriser av episoden på tv3..

 

at toure blir suspandert er vel det værste synes jeg

Eboue slo truleg ned Wayne Bridge. Er redd han får ein del kampar.

Link to comment
Share on other sites

Dette opptrinnet blir blåst litt mye ut av proposjoner, SÅ ille var det ikke. Sammenlignet med tumultene på Old Trafford i 04 f. eks.

Det virker på meg som at flest mulig skal hindre at det utarter, noe som paradoksalt nok fører til enda mere kaos. Det er kun mediene som kan lage dette til en stor sak, lar man vær å mase noe mer om det er denne saken glemt om 14 dager.

 

FA bør derfor lage minst mulig styr av dette, og gjøre så få forandringer som mulig i straffene.

 

Utvisningen av Toure og Mikel opprettholdes. Greit nok.

Det røde kortet til Adebayor bør strykes, hvis han ikke har gjort noe galt, og han bør muligens få 2-3 kamper karantene for å ha nektet og følge dommerens beslutning.

Fabregas bør "få beholde" det gule kortet. Muligens en feilvurdering, men dommeren så situasjonen og har straffet deretter. FA bør vokte seg vel for å forandre på denne, tidligere praksis har vært at om dommeren ser situasjonen forandrer man ikke på denne avgjørelsen med mindre det har vært helt klare feil ute og gått. Det har det ikke her.

Eboe kan, og bør, straffes hvis det er så at han har klasket til Bridge. Det er nok mer snakk om en klaps enn et slag, men slikt er unødvendig, provoserende og han setter også en lagkamerat i trøbbel. Wenger bør også gjøre det klinkende klart for Eboue at han nå må slutte med dette usportslige tullet.

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

hvorfor skulle eboue få så mange kamper?? så ikke at han gjore noen ting jeg, men han kan jo ikke oppføre seg den gutten der så tviler ikke egentlig..

 

merkelig at vi ikke fikk se repriser av episoden på tv3..

 

at toure blir suspandert er vel det værste synes jeg

Eboue slo truleg ned Wayne Bridge. Er redd han får ein del kampar.

 

Er vel en del Chelsea spiller som burde vært utvist også flere hadde gult fra før de gikk inn i klynga der å bråka ;)

Link to comment
Share on other sites

Chelsea and Arsenal await FA rap

 

FA er seg selv like, og vil nok garantert markere seg her. Hvordan vil våre spillere bli straffet?

* Adebayor - 3 kamper

* Toure - 3 kamper

* Eboue 3-5 kamper

* Fabregas - 2 kamper

 

Kan dette skje?

Adebayor gjorde vel lite som skulle tilsi at han skulle bli utvist, men pga dommernes inkompetanse klarte de likevel å straffe han. De opprettholder uansett straffen pga reaksjonen hans.

Toure starter hele greia, muligens strengt med rødt kort, men ikke noe problem å forsvare det.

Fabregas fikk gult kort, noe jeg mener er riktig. Kan FA gå inn og endre dette? Han og Lampard hadde en temmelig heftig brytekamp, som FA sikkert har lyst til å gjøre noe med.

Eboue ga nok Bridge en liten kilevink. Finnes helt sikkert noen kameraer som fanget opp det der, og da kan nok Eboue vente seg en periode på tribunen.

 

Enig med deg Evju, men i så fall skal også Lampard ha 2-3 kamper karantene. Har sett hendelsen om og om igjen og jeg ser heller ikke hva Adebayor gjør. Han hopper inn i situasjonen og prøver å skille spillerne.

Link to comment
Share on other sites

At Eboue slår Bridge er i beste fall ei overdriving.

 

Eboue/Bridge situation

 

Godt hjelpt av Bridge i alle fall.

 

Er ikke enig med deg her, Paddy, jeg synes det kan kalles et slag. Ikke altfor hardt, og svært godt hjulpet av Bridge, men likefult et slag mot bakhodet til Bridge. Unødvendig.

 

Hilsen Nilsen

Misforstå meg rett Nilsen. Eg tykkjer ikkje det Eboue gjorde der er greit, like lite som eg syns det er greit at Adebayor og co skal blande seg inn. Når det er sagt karakterisera eg ikkje det der som eit slag, nesten utelukkande pga reaksjonen til Bridge. Først reagerar han ikkje. Så ser han seg rundt og hyler, før han dett til bakken. Sjølvsagt unødvendig at Eboue legg handa på skuldra hans, og det er nok eit hardt klapp, men eit slag går eg ikkje med på. Rødt kort? Kanskje, men det er ei streng tolkning.

Link to comment
Share on other sites

Toure direkte rødt = 3 kamper. Adebayor feilaktig rødt = 3 kamper som blir opprettholdt pga reaksjonene i etterkant. Fabregas gult=ingen karantene. Eboue kommer også til å få 3 velfortjente kamper (dust). Bridge burde fått det samme (minst) får å drive skuespill som kan få situasjonen til å utvikle seg ytterligere. Det får han ikkje.

Link to comment
Share on other sites

Er redd Sir John får helt rett. 3 kamper til Ade og Kolo. Tror også Fabregas slepper unna, håper det i det minste. Eboue er jeg usikker på, men om FA ser videoen får vel også han 3 kamper. Noe som vel egentlig er fortjent? Latterlig av han å smelle til Bridge. Han må roe seg ned, og kan lære av van Persie, de er litt like. I starter var Robin ofte litt vel hissig, og jeg syns han har forandra seg veldig gjort noe med temperementet sitt, det må nå også Eboue. Hvis det har seg slik at Arsenal får disse straffene håper jeg i det minste også chelskis spillere får straff. De var ikke akkurat uskyldige de heller, håper også at FA tar tak i at supporterne deres bombaderte banen og våre spillere med diverse gjenstander, totalt uakseptabelt.

Link to comment
Share on other sites

At Eboue slår Bridge er i beste fall ei overdriving.

 

Eboue/Bridge situation

 

Godt hjelpt av Bridge i alle fall.

 

Er ikke enig med deg her, Paddy, jeg synes det kan kalles et slag. Ikke altfor hardt, og svært godt hjulpet av Bridge, men likefult et slag mot bakhodet til Bridge. Unødvendig.

 

Hilsen Nilsen

Misforstå meg rett Nilsen. Eg tykkjer ikkje det Eboue gjorde der er greit, like lite som eg syns det er greit at Adebayor og co skal blande seg inn. Når det er sagt karakterisera eg ikkje det der som eit slag, nesten utelukkande pga reaksjonen til Bridge. Først reagerar han ikkje. Så ser han seg rundt og hyler, før han dett til bakken. Sjølvsagt unødvendig at Eboue legg handa på skuldra hans, og det er nok eit hardt klapp, men eit slag går eg ikkje med på. Rødt kort? Kanskje, men det er ei streng tolkning.

 

Det Bridge gjør er i høyeste grad unødvendig og idiotisk, og som Sir John påpeker burde han også straffes, men gjør det neppe.

Mener fortsatt det er et slag fra Eboues side, til tross for Bridges skuespill. Den armen kommer såpass fort og målbevisst at jeg er overbevist der..

 

Men nå er jeg enig i bortimot alt annet du skriver her på forumet, Paddy, så da er det jammen meg på tide at jeg er U-enig.. :unsure:

 

Blir forøvrig spennende å se om FA gjør noe med Chelseasupporternes kasting av gjenstander(stangselleri) på banen.

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Junioroppførsel av samtidlige spellere da, både røde og blå. Greit at det bobler i blodet, men når du speller i toppen må man lære seg og takle slikt.

Det Eboue gjør er ren skjær idioti og kan fort hende at han får noen kamper for den.

 

Helt klart at spillerene våre hater å tape og at de brenner for laget, men de bør vise det i vakkert spill og ikke i slik reaksjoner. Be the bigger man.

Link to comment
Share on other sites

Eboue fortjenner minst 3 kamper suspensjon, er enig med at det var skuespill av Brigde. Men alikevel du kan nesten garantere at alle spillerer hadde lagt seg ned der, det syntes jeg var tåpelig av Eboue. Syntes Wenger skulle ta ein alvorsprat med han. (Ein gang til) Og Toure gikk over streken, greit Mikel holdt og takla styggt,men Toure kokte over. Adebayor førstår jeg ikke hvorfor han fikk rødt kort! Han prøvde bare og roe ned da slosskampen var. Fabregas tror jeg ikke får karantene.

 

Jeg mener mange av Chelsea spillerene skal få karantene, som Bridge og Lampard. Og i tillegg burde Chelsea få bot for kastinga av stangselleri. Veldig usportslig.

 

Ps: Slik oppførsel håper jeg ikke å se mer av Arsenal spillerer.

Link to comment
Share on other sites

At Eboue slår Bridge er i beste fall ei overdriving.

 

Eboue/Bridge situation

 

Godt hjelpt av Bridge i alle fall.

 

Denne var rett og slett komisk. Hvis dette er alt, så kaller jeg denne episoden for en storm i et vannglass.

 

Eboue slår jo Bridge der, men allikevel så var det litt av en filming i ettertid av Bridge. Den armen til Eboue var uansett ikke særlig pen, men noe voldsomt overfall var det ikke akkurat.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...