Jump to content

Suspensjoner


Evju

Recommended Posts

På det gamle forumet mener jeg det var en tråd som hadde navnet Helvetes FA.

 

Jepp. Mener å huske at jeg la igjen en del poster der. FA har ikke akkurat imponert med "common sence" hverken før eller nå.

 

Driter egentlig i det hele. Det har vært oss mot røkla før og vi har alltid kommet ned med beina først. Det gjør vi nå også. Blackburn er fint ferdige, de vet det bare ikke ennå.

 

Like greit å gi f i hele greia. Ingen tvil om at vi har fått gjennomgått, og poengtrekken fra OT står som et godt eksempel. Det som gleder er at vi som regel kommer styrket ut av det hele. Så også denne gangen. Dessverre for Blackburn. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

FA har som vanleg behov for å markere seg, ikkje noko bombe. Er så lei av FA at det er ikkje mogleg. Får kvar minste filleting til å verke som ein kjempesak. Idiotar heile gjengen. Dommarane skal jo alltid beskyttast, uansett om det er bevist at dei hadde feil.

Å stenge ute Adebayor i 3 kampar er ein tragedie. Også fantastisk at Lampard ikkje får straff. Han var utan tvil arkitekten bak slåsskampen.

FA har noko i mot Arsenal, og desverre er det lite me kan gjere med det.

Link to comment
Share on other sites

Må også regne med at Eboue får 3 kamper. Helt ærlig, akkurat det er han vel fortjent. Tosk til fyr. Bridge går fri selvsagt. Noen sammenlignet Bridge med Rivaldo. Kanskje ikke helt i samme klasse, men det er pokker ikke langt unna. Så lenge slike opplagte skuespill aldri får konsekvenser vil uærligheten bare fortsette å leve. Lurer på hvem som våger å stikke hodet frem og ta det første skrittet i den retning. Det er plenty situasjoner å slå ned på nesten hver eneste uke.

Link to comment
Share on other sites

Må også regne med at Eboue får 3 kamper. Helt ærlig, akkurat det er han vel fortjent. Tosk til fyr. Bridge går fri selvsagt. Noen sammenlignet Bridge med Rivaldo. Kanskje ikke helt i samme klasse, men det er pokker ikke langt unna. Så lenge slike opplagte skuespill aldri får konsekvenser vil uærligheten bare fortsette å leve. Lurer på hvem som våger å stikke hodet frem og ta det første skrittet i den retning. Det er plenty situasjoner å slå ned på nesten hver eneste uke.

Ein portugisar med spagetti - hår på Manure er jo eit kjempe eksempel. Går vell knapt ein kamp utan at han kastar seg.

Men sidan han ikkje er Arsenal spelar, bryr vel ikkje FA seg om det

Link to comment
Share on other sites

Helv....FA er helt bak mål det de holder på med.

Ade blir feilaktig utvist...reagerer selvfølgelig og kan få ennå mer straff for det. Helt bak mål.

 

Lampard skulle hatt minst 3 kamper.

 

Ikke noen bombe dette nei. Amatørmessig av FA...nok en gang.

Link to comment
Share on other sites

Synes straffa er som forventa. Men ille at ikkje FA kan trekke det røde kortet på Adebayor, og kun se på det som skjer etterpå for seg sjøl. Mikel får 4 kamper ettersom han har rødt fra før i sesongen.

 

Både Arsenal og Chelsea er sikta for upassende oppførsel, og det er vel som forventa, men har ikkje sett siktelse pga alt som Chelsea-fansen kasta på/etter Fabregas. Er det grei oppførsel i FA's øyne det??? Noen som har sett noe om det?

Link to comment
Share on other sites

Tja, overrasket er man jo ikke, men det hadde ikke forundret meg det minste om også Fabregas hadde fått 3 kamper. Så sånn sett kunne vi kommet verre ut av det, utrolig nok..

Har sett litt mer på filmene, Adebayor kommer ganske tidlig løpende inn med hevede armer, kan se ut som han dytter til Carvalho. Mulig det er derfor han fikk det røde kortet, å nekte og gå av banen er tilleggsforseelse.

 

Uansett burde ALLE nå vite hvordan FA opererer, og oppføre seg deretter. Lærdommen får være at man slutter å la seg provosere..

 

Kort/suspansjonsystemet burde snart gjennomgås, og revideres.

Det er i nær sagt hver eneste kamp motsetende situasjoner hvor regelverket viser sin ufullkommenhet.

Arseblogger har i dag et avsnitt hvor han foreslår 3 gule kort før rødt(slik var det vel før), og at man senker grensene på utdeling av kortene.

Man bør også straffe litt mer i forhold til foreseelsens karakter.

Spytter du på noen, får du direkte rødt kort og 3 kampers karantene.

Brekker du beinet på noen kan det hende du slipper unna med gult kort, men høyden direkte rødt og 3 kamper.

Spytting er selvsagt ikke bra, men helsa til spillerne MÅ da være viktigere enn æren..

 

Et eksempel til:

Under den famøse "pizzagate"-affæren på OT i 04, risikerte pizzakasteren 5 kampers karantene for å ha skitnet til dressen til Fergusmoan.

I samme kamp foretar Van Diver en hodeløs takling med beinet til A Cole på spill, med assistentdommeren 1,5 meter i fra. Null reaksjon.. Van Diver får heldigvis karantene i etterkant, 3 kamper, men kontra 5 kamper for en skitten dress, burde vi vel snakket 20.

 

Jeg aksepterer at både dommerne og FA har en vanskelig oppgave, og den blir ikke lettere av at spillere gjør sitt ytterste for å lure dem. Feil begås, det er greit, men ta nå da itu med det, gå ikke i forsvarsposisjon og se på seg selv som ufeilbarlig.

 

Hilsn Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Wenger må svare for seg

 

Dt er jo bare helt naturlig. Adebayor blir suspendert i tre kamper for å ha slått Lampard. Lampard sier selv han ikke har blitt slått, da må vel han også bli kalt inn på teppet, for han sier jo implisitt at linjedommeren ljuger. FA er de eneste som ser at Adebayor slår Lampard, og skal derfor straffe alle som sier sannheten. Jada, FA er noe for seg selv :angry: Er det mulig å finne en mer ubrukelig organisasjon???

 

I tillegg er Eboue ilagt tre kampers suspensjon. For min del kunne han gjerne fått mer.

Link to comment
Share on other sites

Tror det med slag er misforstått,men det er vel aggresiv oppførsel eller noe sånt ade får susp for.

Uansett så synes jeg wenger skal la dette ligge nå å konsentrere seg om di resterende kamper.

Syting å klaging på dommeren vil ikke føre noe godt med seg,heller det motsatte.

Gjort er gjort,så la oss gå vidre nå,det mener nu jeg :angry:

Link to comment
Share on other sites

Var nå vi skulle hatt Graham i garderoben og fyrt opp gutta.Det var han en mester på.

Arsenal mot resten av verden filosofien.

Håper gutta vokser på dette istedet for motsatt virkning for nå må vi begynne å vinne kamper.

Link to comment
Share on other sites

Wenger må svare for seg

 

Dt er jo bare helt naturlig. Adebayor blir suspendert i tre kamper for å ha slått Lampard. Lampard sier selv han ikke har blitt slått, da må vel han også bli kalt inn på teppet, for han sier jo implisitt at linjedommeren ljuger. FA er de eneste som ser at Adebayor slår Lampard, og skal derfor straffe alle som sier sannheten. Jada, FA er noe for seg selv :angry: Er det mulig å finne en mer ubrukelig organisasjon???

 

Og nå må Wenger svare for sine uttalelser...

 

Du stiller ikke spørsmålstegn ved det sittende regimet. Alle forsøk på å betvile deres ufeilbarlighet straffes. FA har nok vært på utplassering i Nord-Korea eller lignende for å lære noe om å kue sitt folk. Hva skjedde med ytringsfriheten?

Link to comment
Share on other sites

Det handler ikke om logikk, rettferdighet, at ting skal gjøres på en ryddig måte - nei ikke for FA. Nei, de skal følge prosedyrer, uansett om de er feil eller ikke. Og feil går det ikke an å innrømme. Fy flate så tragisk FA er. De føler vel at de vil miste sin opphøyde respekterte posisjon, hvis de gir etter for rettferdigheten. Tver om tror jeg at klubbene og supporterne vil få mer respekt for forbundet hvis de viser seg fra en mer rettferdig side...

Link to comment
Share on other sites

Blir møkk lei av FA's arroganse. Med en gang en manager kritiserer dommer'n skal han straffes og sier det går på dommerns integritet o.l.

Dommerne i England syns jeg ikke er god nok og det er alltid de samme gamle som er inkonsevent gang på gang. FA støtter ALLTID dem i disse situasjonene uansett hvor dårlig de dømmer.

Jeg syns det har kommet opp på...tja, hva skal man kalle det....."sosse-nivå" kanskje? og arrogansen fråtser.

 

Og når Wenger, som en av få managere tør å kritisere FA og deres system, ja, så slenger de sikkert på en straff på han også.

Rett og slett patetisk. Hva om de tar oppgjør med sine rutiner og framgangsmetoder for en gang skyld.

Er helt enig i det Wenger sier om at de bare er ut etter å skape historier og overskrifter med sine straffemetoder.

Og anking, samt høringer etter hendelser som har skjedd på banen er jo bare meningsløst. De blir 90% tilfellene blank avslått uansett og de vil ikke høre på hva klubben har å si en gang.

 

For meg er det f.eks. helt uforståelig at Adebayor får tre kamper. Samme med Eboue når Bridge slipper unna med skuespill.

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolig at Ade får straff på tre kamper. Eboue sin straff derimot kan jeg skjønne bedre, med tanke på at han faktisk langer ut etter Bridge. At FA ikke klarer å se sin egen feil og gjør det de burde gjort, altså fjernet suspensjonen til Ade, er bare noe av det mest idiotiske jeg har opplevd. Det må være mulig å se sine egne feil, og dermed gjøre om på en avgjørelse som i ettertid er blitt bevist er feil

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at FA har handla dette dårlig. Eboue tre kampar, greit nok, men då skulle vel Drogba òg hatt 3 kampar. Ein ser her: http://www.youtube.com/watch?v=gvO8ZNvkVqY (ca 22 sek) at Drogba slår Fabregas i hodet. Forskjelllen mellom Eboue og Drogbas slag er at Fabregas er ein ærlig mann i motsetning til Bridge.

 

I tillegg er det patetisk at FA fortsatt forsvarer utvisninga av Ade. Det er heilt tydelig feil, og Wenger er svært sikker i sin sak på at han kan bevise dette.

 

Toure sin utvisning er grei nok. Han starta bråket med å oppføra seg aggressivt mot Mikel.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at FA har handla dette dårlig. Eboue tre kampar, greit nok, men då skulle vel Drogba òg hatt 3 kampar. Ein ser her: http://www.youtube.com/watch?v=gvO8ZNvkVqY (ca 22 sek) at Drogba slår Fabregas i hodet. Forskjelllen mellom Eboue og Drogbas slag er at Fabregas er ein ærlig mann i motsetning til Bridge.

 

I tillegg er det patetisk at FA fortsatt forsvarer utvisninga av Ade. Det er heilt tydelig feil, og Wenger er svært sikker i sin sak på at han kan bevise dette.

 

Toure sin utvisning er grei nok. Han starta bråket med å oppføra seg aggressivt mot Mikel.

 

Men når ble det sånn at litt dytting og kjefting til motspiller ble rødt kort? I denne situasjonen synes jeg dommeren burde gitt gult kort til Mikel og Toure for at de blåste seg opp og dyttet hverandre litt, noe som startet det hele. Så kunne FA gått gjennom bildene etterpå og gitt rødt kort til de de mente slo etter noen, enten de traff eller ikke. Blir vanskelig for dommerene å se hva som skjer i en sånn situasjon og det blir veldig ofte feil avgjørelser da.

 

EDIT: Sett på videoklippet nå. Noen som skjønner hvorfor Chelsea får frisparket? Utrolig lite fair av Bridge å slenge seg ned av Eboue, selv om Eboue tydeligvis slår. Synes alle utvisningene skulle strykes og Eboue få rødt(Tre kampers karantene).

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å få en følelse av at Wenger's stadige kritikk av FA og dommere gjør at vi får mye mer dømming mot oss enn tidligere. Tror også at denne kritikken gjør det vanskeligere for spillerne våre i saker som etterforskes av FA.

 

Wenger's konstante syting til fjerde dommer underveis i kampene, tror jeg også påvirker en del i forhold til hvilken vei dommeren blåser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å få en følelse av at Wenger's stadige kritikk av FA og dommere gjør at vi får mye mer dømming mot oss enn tidligere. Tror også at denne kritikken gjør det vanskeligere for spillerne våre i saker som etterforskes av FA.

 

Wenger's konstante syting til fjerde dommer underveis i kampene, tror jeg også påvirker en del i forhold til hvilken vei dommeren blåser.

 

Du kan ha et poeng, men det er skammelig hvor lite kritikk FA tåler. Det som er sikkert, er at vi gang på gang har dommerne mot oss.

Link to comment
Share on other sites

Det der var ganske vilt. Spent på kva straff som blir tildelt. Så og sei alle utanom tilskodarane var innblanda.

 

Valencia skal være glad de var på hjemmebane. Tror det kunne gått mye verre med 80000 frustrerte italienere på tribunen.

 

Er utrolig glad Arsenal slipper å være involvert i noe slikt. Makan til ubrukelig oppførsel.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

I Spanien risikerer Ujfalusi 12 kamper for dette.

 

Vi ser da slike taklinger hver helg i England... (?!) Hva fikk idiotene som kvestet Diaby og Eduardo? Var ikke 12 kamper i alle fall...

 

Personlig mener jeg den taklingen er langt mer uheldig enn den er stygg og Ujfalusi gikk ut og beklaget taklingen dagen etter. Etter det har det vært så mye sympati fordi stakkars Messi må belage seg på 2-3 uker ute og det har til og med vært rapporter på at den stakkars gutten griner av et såpass langt skadeavbrekk.

 

Bare fordi dette er Messi tar hylekoret helt av og skal nå straffe en spiller så og si ut av det blå, som jeg mener ikke er særlig rettferdig. Minner litt om Eduardo sin "filming" hvor han ble uthengt og utskjelt så vanvittig bare fordi de trengte en hoggestabbe.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...