Jump to content

Suspensjoner


Evju

Recommended Posts

Liker ikke den måten Eboue er på. Er ikke første gang han er ufin på, først slår han Bridge også detter han over han som om han ikke skulle ha gjort noe. Sånn var han mot Rooney også, han slo Rooney i ansiktet også tar han seg for hodet selv. Bare for å late som at Rooney også gjorde noe. Nei, Wenger har sagt at han skal snakke til Eboue om måten han oppfører seg på. Vet at mange fotballspillere er sånn, men bare det ikke er noen på Arsenal så skal jeg bli fornøyd. Drogba og Mikel er vel ikke noen av de spillerne som står høyest oppe på fair play rankingen. Skjønner at Arsenal spillerne reagerer men en skal jo ikke miste hodet fordet. Så forresten da Mikel gikk bort å dultet borti Walcott som sto med hoftet grep. Vanskelig for en drittsekk å flytte seg 30 cm til siden. La oss oppføre oss som en drittunge å gå rett på Arsenal spiller som står helt vanlig å venter på å komme i gang igjen med kampen.

Vil takke Diaby for en kjempekamp, selv om han skadet seg selv og Terry da han sparket ned Terry. Han var kongen på banen synes jeg før han ble byttet ut. Han minte meg stort om Vieira =) Gleder meg til å se mer av han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Her er hele situasjonen:

 

http://soccerlens.com/chelsea-arsenal-braw...o/20071156.html

 

Etter å ha sett klippet mange ganger har jeg min nøye vurdering av situasjonen: :D

 

Toure er nok den mest "aggresive" i denne fighten, så rødt kort for han er nok riktig.

Han flyr på Mikel etter at Mikel har satt inn en takling/sparker bort ballen. Dvs. gult kort til Mikel for taklingen og Toure får først gult for å reagere.

Siden det videre blir håndgemeng mellom disse to tror jeg dommer'n vurderer slik at begge må få rødt.

 

Så kommer Lampard inn i bildet og vil jeg si attakerer Toure slik at Kolo også reagerer mot han, samtidig som Fabregas tar unna Lampard,

noe som igjen skaper håndgemeng mellom de to..hehe. :P Innvikla ja.. :D

 

Adebayor kommer inn og puffer litt, men samtidig prøver han også å skille "kamphanene" så jeg syns ikke han er ikke noe værre enn de andre som kommer stormende inn.

 

Eboue/Bridge-situasjonen:

En litt unødvendig fik/puff av Eboue kanskje, men definitivt skuespill fra Bridge (of course...det er jo Chelsea! :P).

Jeg syns skuespillet av Bridge ikker er bedre enn Eboue's handlinger, så enten må begge straffes eller ingen av dem.

 

 

Så...hvem tror jeg får karantene:

FA er veldig strenge på "slåsskamper" i Premier League, så vi får nok en del suspensjoner her.

 

Toure:

Får ganske sikkert 3 eller 4 kamper. 3 kamper for rødt kort og kanskje en ekstra for å være mye innvolvert i tumultene. (kjenner jeg FA rett..)

 

Mikel:

Vel, skal innrømme han var ikke den mest aktive etter Lampard kom inn i situasjonen, men tror han også får 3 kamper.

 

Adebayor:

Han fortjente ikke rødt kort ihvertfall. Kanskje han får straff for å delvis involvere seg i situasjonen, men kan ikke se han gjorde noe for å bli utvist.

Tror derimot han kan få straff for å kjefte på dommer'n og nekte å gå av banen etter utvisningen.

Tipper 3 kamper.

 

Fabregas:

Kunne fort fått rødt, men syns ikke han gjør noe særlig galt bortsett fra den lille brytekampen med Lampard.

Og prøvde jo å stoppe Lampard og Kolo.

Tror han får 1 kamps karantene.

 

Lampard:

Jeg mener han skal ha rødt fordi han kommer i fight med både Toure og Fabregas og er nok den som er mest aggresiv i likhet med Toure.

Han er mer involvert enn Adebayor ihvertfall.

Tipper han får 1 kamp karantene.

 

Eboue:

Får sikkert 3 kamper, men syns ikke han skal straffes. Mer komisk enn alvorlig den der situasjonen med Bridge. I tilfelle skal Bridge også straffes for skuespill.

_____

 

Jaja, virker som Arsenal havner i én "brawl" hver sesong... :blink:

Selvfølgelig ikke bra at spillerne mister hodet, men sånne situasjoner skjer veldig fort når det koker i

toppen og mye står på spill.

Minuset er at vi mister flere spillere i viktige kamper fremover. Unødvendig.

 

Som vanlig slipper vel Chelsea (som Manure) billig unna og Arsenal må ta mye straff. Er alltid sånn. ;)

 

Kommer til å savne Toure de neste kampene, men heldigvis er Gallas tilbake. Kolo får hvilt litt da. Eneste positive.

 

Tror vi kan bite fra oss likevel uten de som eventuelt blir suspendert.

Gutta er nok revansjesugen og det tror jeg Blackburn skal få merke!

Link to comment
Share on other sites

Det store poenget i denne saken må være: Hva skal man straffe hardest? Provokasjon eller reaksjon? Mikel og Bridge provoserer frem reaksjoner fra Toure og Eboue. Jeg syns provokasjoner i fotball bør straffes mye hardere, for det som er forskjellen på de to typene handlinger er at provokasjonen er en "planlagt" handling, mens reaksjonen er en impulsiv handling. Overlagt eller ikke overlagt altså.

Jeg er helt enig med han som skriver at Bridge ser seg om etter at han er "slått" av Eboue, og ser man nøye på filmen er det bare så vidt at han ikke tar en albue mot Eboue. Det som stopper han er at han får øye på linjedommeren og faller teatralsk ned. Man ser på reaksjonen til Eboue (han faller sammen med Bridge) at "slaget" ikke var av det hardeste slaget. Jeg synes Adebayor bør slippe straff, for det er feil at han skal straffes for noe han ikke har gjort, og reaksjonen hans er helt forståelig!!! Skal han straffes bør assistentdommeren som "tok feil" få en streng straff.

Det burde også vært mulig å få en karantene på Essien for hans håpløse stempling på Baptista, men reglene tillater vel ikke det :P

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje heilt med på dette at mest mogleg av ansvaret skal flyttast over på Chelsea og deira spelarar.

Kvar mann står til ansvar for sine handlingar og, så mykje som eg mislikar å skrive det, Kolo Toure gjekk langt, langt over streken for det ein kan akseptere. Ein kan skulde på provokasjonar til ein er blå i fjeset, men det står fast at ein Arsenal-spelar spaserte rett inn i fella for n'te gong. Eg vart bra sjokkert, for eg kjenner Toure som ein stødig kar, som knapt har vore innblanda i noko bråk før. Det var imidlertid voksent av han å komme med ei offentleg orsaking. Eg ser dette som ei eigongshending frå hans side, som det skal finnast tilgjeving for.

 

Dersom Adebayor's utvisning er feilaktig ville han hatt ei god sak. Eg kan forstå at han vert opprørt, men eg er redd oppførselen hans i etterkant i staden har gjort dette til ei dårleg sak, og att straffa vert ståande.

 

Eg ser det er delte oppfatningar om Eboue's bidrag. Det eg registrerte var at Chelsea's fysioterapeut var opptatt med å behandle Wayne Bridge for det som i alle fall såg ut som ein sår-skade i hovudet. Enten var behandlaren med på skodespelet, eller så har Eboue eit problem. Eg har mest tru på det siste. Begeret byrjar å bli vel fullt når det gjeld påfunna til Eboue, og eg gret ikkje om det snart vert takk og adjø for hans del.

 

Med eit mogleg unntak for Adebayor synest eg no både klubb og spelarar skal halde kjeft, akseptere den straffa som kjem, og heller sjå framover. Eg trudde faktisk at me no hadde gjort oss ferdige med denne typen disiplinære problem. Der tok eg feil, og eg likar det dårleg.

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje heilt med på dette at mest mogleg av ansvaret skal flyttast over på Chelsea og deira spelarar.

Kvar mann står til ansvar for sine handlingar og, så mykje som eg mislikar å skrive det, Kolo Toure gjekk langt, langt over streken for det ein kan akseptere. Ein kan skulde på provokasjonar til ein er blå i fjeset, men det står fast at ein Arsenal-spelar spaserte rett inn i fella for n'te gong. Eg vart bra sjokkert, for eg kjenner Toure som ein stødig kar, som knapt har vore innblanda i noko bråk før. Det var imidlertid voksent av han å komme med ei offentleg orsaking. Eg ser dette som ei eigongshending frå hans side, som det skal finnast tilgjeving for.

 

Dersom Adebayor's utvisning er feilaktig ville han hatt ei god sak. Eg kan forstå at han vert opprørt, men eg er redd oppførselen hans i etterkant i staden har gjort dette til ei dårleg sak, og att straffa vert ståande.

 

Eg ser det er delte oppfatningar om Eboue's bidrag. Det eg registrerte var at Chelsea's fysioterapeut var opptatt med å behandle Wayne Bridge for det som i alle fall såg ut som ein sår-skade i hovudet. Enten var behandlaren med på skodespelet, eller så har Eboue eit problem. Eg har mest tru på det siste. Begeret byrjar å bli vel fullt når det gjeld påfunna til Eboue, og eg gret ikkje om det snart vert takk og adjø for hans del.

 

Med eit mogleg unntak for Adebayor synest eg no både klubb og spelarar skal halde kjeft, akseptere den straffa som kjem, og heller sjå framover. Eg trudde faktisk at me no hadde gjort oss ferdige med denne typen disiplinære problem. Der tok eg feil, og eg likar det dårleg.

Hva er dette for noe?? Se på filmen hvor Eboué liksom slår Bridge. Hadde han hatt en skade som krever behandling hadde han nok ikke ventet til assistentdommeren så i hans retning med å falle. Filming er mer usportslig enn det meste!!! Når det gjelder Adebayor, tror jeg alle fotballspillere hadde gjort det samme. Det var blodig urettferdig at han fikk rødt kort (av en eller annen grunn sier du "dersom Adebayors utvisning var feilaktig", selv om det er fakta at han ER uskyldig) , og urettferdighet skal man ikke bare akseptere. De som bør straffes er de som har skyld i det; Ebouè, assisitentdommeren og kanskje Bridge!!!

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje heilt med på dette at mest mogleg av ansvaret skal flyttast over på Chelsea og deira spelarar.

Kvar mann står til ansvar for sine handlingar og, så mykje som eg mislikar å skrive det, Kolo Toure gjekk langt, langt over streken for det ein kan akseptere. Ein kan skulde på provokasjonar til ein er blå i fjeset, men det står fast at ein Arsenal-spelar spaserte rett inn i fella for n'te gong. Eg vart bra sjokkert, for eg kjenner Toure som ein stødig kar, som knapt har vore innblanda i noko bråk før. Det var imidlertid voksent av han å komme med ei offentleg orsaking. Eg ser dette som ei eigongshending frå hans side, som det skal finnast tilgjeving for.

 

Dersom Adebayor's utvisning er feilaktig ville han hatt ei god sak. Eg kan forstå at han vert opprørt, men eg er redd oppførselen hans i etterkant i staden har gjort dette til ei dårleg sak, og att straffa vert ståande.

 

Eg ser det er delte oppfatningar om Eboue's bidrag. Det eg registrerte var at Chelsea's fysioterapeut var opptatt med å behandle Wayne Bridge for det som i alle fall såg ut som ein sår-skade i hovudet. Enten var behandlaren med på skodespelet, eller så har Eboue eit problem. Eg har mest tru på det siste. Begeret byrjar å bli vel fullt når det gjeld påfunna til Eboue, og eg gret ikkje om det snart vert takk og adjø for hans del.

 

Med eit mogleg unntak for Adebayor synest eg no både klubb og spelarar skal halde kjeft, akseptere den straffa som kjem, og heller sjå framover. Eg trudde faktisk at me no hadde gjort oss ferdige med denne typen disiplinære problem. Der tok eg feil, og eg likar det dårleg.

Hva er dette for noe?? Se på filmen hvor Eboué liksom slår Bridge. Hadde han hatt en skade som krever behandling hadde han nok ikke ventet til assistentdommeren så i hans retning med å falle. Filming er mer usportslig enn det meste!!! Når det gjelder Adebayor, tror jeg alle fotballspillere hadde gjort det samme. Det var blodig urettferdig at han fikk rødt kort (av en eller annen grunn sier du "dersom Adebayors utvisning var feilaktig", selv om det er fakta at han ER uskyldig) , og urettferdighet skal man ikke bare akseptere. De som bør straffes er de som har skyld i det; Ebouè, assisitentdommeren og kanskje Bridge!!!

 

Eg står fast på at det kan verke som om Bridge faktisk fekk ein skade i hovudet, og den var neppe sjølvpåført. Eg ser Eboue som den sannsynlege syndaren inntil det motsette er prova. Når det gjeld Adebayor kan ting ha hendt som TV-kamearaet ikkje fanga opp, eller han fekk kortet på grunn av språkbruk, derav forbeholdet. Nå hender det faktisk av og til at feil spelar vert utvist, og det er sjeldan det vert reagert så voldsomt som i dette tilfellet. Men nok ein gong: Eg har forståing for at Adebayor kan ha hatt grunn til å bli opprørt.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett situasjonen flere ganger i reprise vil jeg påstå de 3 som virkelig fortjener rødt kort er Kolo, Eboue og Lampard.

 

Kolo overreagerer håpløst på Mikel, Mikel gjør egentlig ikke allverden galt utenom trøyeholdinga og fortjener gult.

 

Lampard prøver seg på Kolo og Cesc prøver å få han vekk, ser ikke helt hva Cesc gjør galt i den situasjonen. At de fleste er ute etter Cesc etterpå fordi han prøver å få vekk en vill Lampard er latterlig. Lampard roer seg forøvrig fort når han ser Kolo kommer etter han, don't play with dynamite fatboy :P

 

Eboue sitt slag mot Bridge fortjener rødt kort, men Bridge skal ha for skuespillet. Blir nesten en hån mot Terry når han faller så lett for et lite bitchslap.

 

Det latterlige er at Ade får rødt kort, og han får garantert karantene for reaksjonene i etterkant. Hvilken spiller hadde ikke reagert på det røde kortet i slutten av en finale???

 

Kolo får nok ta hovedansvaret for denne fighten mens Lampard ikke gjør stort for å stoppe den.

Link to comment
Share on other sites

 

Eg ser det er delte oppfatningar om Eboue's bidrag. Det eg registrerte var at Chelsea's fysioterapeut var opptatt med å behandle Wayne Bridge for det som i alle fall såg ut som ein sår-skade i hovudet. Enten var behandlaren med på skodespelet, eller så har Eboue eit problem. Eg har mest tru på det siste. Begeret byrjar å bli vel fullt når det gjeld påfunna til Eboue, og eg gret ikkje om det snart vert takk og adjø for hans del.

 

At Bridge hadde sårskade i hovudet er vel berre spekulasjonar? Og om han fekk det var det IKKJE av Eboue sitt "slag". Det må då gå klart og tydeleg fram av videoen eg la ut over her.

 

Bridge hadde for øvrig verken bandasje eller noko anna etter denne situasjonen. At ein fysioterapeut er med på å "behandle" fiktive skader med den magiske svampen eller issprayen er vel heller ikkje noko sjokkerande nytt i tilfelle.

 

Uansett er eg einig i at det er vi, og først og fremst Kolo Toure som må ta på seg skulda for dette slagsmålet. Skuffande at vår mest rutinerte og kaptein faktisk er den som mistar hovudet.

Link to comment
Share on other sites

De som bidrar og bør straffest hardest her er uten tvil Kolo som overreagerer og Lampard som fyrer opp og som egentlig lager dette bråket.

Jeg tør påstå at hadde ikke Lampard blandet seg inn hadde ikke dette utartet.

 

I spetakkelet etterpå er det håpløst av både Eboue og Bridge.Usportslig av begge. Bridge faller 2-3 sek. etter at han har forstått at faktisk Eboue klapset han litt på bakhodet. Er rett og slett talentløst.

 

Lampard og Toure 3 kamper hver.

Eboue og Ade 3 kamper.

 

Ender opp med at Lampard blir frikjent pga at FA ser at han ikke har rød og hvit drakt på seg.

Syns hele greia er overdrevet.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal som fikk fratrukket 2 poeng i ligaen pga bråket på Old Trafford i 1991. Og merkelig nok har ikke denne straffen blitt tildelt andre lag, selv om vi har registrert tumulter av lignende grad.

 

Ja der nevner du noe. Husker godt den gangen vi mistet disse to poengene. Det som er rart er at slike episoder kommer med jevne mellomrom, og siden har det aldri vært snakk om å trekke poeng. Husk også at mange av episodene har vært langt mer tøffere enn den i 90-91.

 

Om jeg ikke husker feil så har det vel vært et par slike episoder også tidligere denne sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Chelsea stars Essien, Drogba facing video suspension

tribalfooball.com - February 26, 2007

 

Chelsea could lose key players Didier Drogba and Michael Essien over their part in Sunday's Snarling Cup final brawl.

Your Ad Here

 

The Independent says detailed analysis of the incident at the Millennium Stadium on Sunday suggests both Drogba, the country's leading goalscorer, and Essien struck opponents as Arsenal and Chelsea players grappled.

 

Neither incident was seen by the referee Howard Webb, but both should be spotted by the Football Association's football regulation unit as it studies tapes of the fracas. Broadcast material indicates that Essien cuffed Denilson on the face, and Drogba slapped the back of Cesc Fabregas' head. The FA also has access to film that was not broadcast on the day.

 

If the FA is prepared to follow the letter of the law, and risk the wrath of Chelsea and their lawyers, Drogba and Essien should be suspended for three games, the penalty for "violent conduct".

 

 

nå har ikke jeg sett klippet enda, men tviler jo ikke på at dette er sant heller, drogba og ess-ien er jo løk begge to..

Link to comment
Share on other sites

Adebayor får en tre kampers suspensjon som starter umiddelbart. I tillegg er han siktet for "reacting aggressively and failing to leave the field of play immediately after being sent off." Uten at jeg vet hva det betyr har jeg en følelse av at Adebayor kan få en 5-6 kamper totalt for noe han aldri burde blitt straffet for i først omgang.

 

Eboue er siktet for å ha slått Bridge. Skal vi tippe 5 kamper?

 

Toure begynner sin suspensjon på tre kamper umiddelbart.

 

FA viser sin totale inkompetanse når de klarer å stå ved det røde kortet til Mikel, og straffe Adebayor som ikke på langt nær var noe verre enn andre, hardest av alle. Det begynner å bli pinlig hvordan de alltid står ved dommernes side, uansett hvor dårlig de gjør det.

 

Claims rejected

Eboue and Adebayor both charged by the FA

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/arti...in_page_id=1779

 

FA står ved lag angåande Mikel og Ade. Fair enough, hvis det faktisk hadde vert Ade som hadde gjort noko galt, men som alle ser i ettertid er det Eboue som er syndaren. Helt latterlig at en linjedommer med markeringsbehov skal få så store konsekvenser for ein uskyldig spiller.

 

Ut i fra teksten

"He was earlier dealt another FA charge for failing to leave the field of play after receiving his red card at the Millennium Stadium. He has until 6pm on Wednesday to respond to that charge."

 

kan man forstå at FA vil straffe han enda en gang, for at han ikkje ville gå av bana med en gang. Eg må le, han gjør ikkje ei fluge fortred der inni, ein linjedommar med stoooort markeringsbehov sier til dommeren at det var Ade som langa ut et "slag" i retning Bridge. Applaus, fantastisk prestasjon av linjedommeren. Dette er jo fullt forståelig at Ade reagerer på, og FA burde i det minste latt være den siste anklagen, og heller konsentrere seg om å ikkje glorifisere dommerane hele tida. Linjedommeren her burde fått pes for å avgitt falsk vitneforklaring. Han angir jo feil person!

Link to comment
Share on other sites

Adebayor får en tre kampers suspensjon som starter umiddelbart. I tillegg er han siktet for "reacting aggressively and failing to leave the field of play immediately after being sent off." Uten at jeg vet hva det betyr har jeg en følelse av at Adebayor kan få en 5-6 kamper totalt for noe han aldri burde blitt straffet for i først omgang.

 

Eboue er siktet for å ha slått Bridge. Skal vi tippe 5 kamper?

 

Toure begynner sin suspensjon på tre kamper umiddelbart.

 

FA viser sin totale inkompetanse når de klarer å stå ved det røde kortet til Mikel, og straffe Adebayor som ikke på langt nær var noe verre enn andre, hardest av alle. Det begynner å bli pinlig hvordan de alltid står ved dommernes side, uansett hvor dårlig de gjør det.

 

Claims rejected

Eboue and Adebayor both charged by the FA

 

Jeg er helt enig i at Eboue burde straffes, og 5 kamper er ikke å overdrive. Oppførselen hans har vært jevnt dårlig, og han trenger en "lærepenge".

 

Det jeg imidlertidig har store problemer med å takle, er hvordan Bridge takler situasjonen. I de fleste tilfeller synes jeg overspill burde sidestilles med filming, hva gjelder straff, fordi overspill UTELUKKENDE gjøres for å straffe motstanderen. Bridges reaksjon minner meg om Rivaldo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns dette er for strengt.

 

Ade burde maks fått en kamp for å ikke forlate banen etter utvisningen.

Eboue får vel 3 kamper, men Bridge burde også blitt straffet.

 

Mikel får 4 kamper så jeg....og Toure får sikkert 3 eller 4?

 

Syns FA er litt forhastet her og jeg er ikke helt enig i avgjørelsen.

Jeg tror heller ikke noe anking og høringer hjelper noen verdens ting. Dette panelet er umulig å rikke.

Link to comment
Share on other sites

Helt latterig av FA!

Greit nok at Adebayor får en straff over at han hisset seg opp så kraftig, men jeg syns FA kunne fått opp øynene og forstått hvorfor han reagerte på denne måten. Det var jo fordi dommerne gjør en stor feil!

 

For meg så blir det slik at "spillerne har alltid feil og kan aldri si ifra", mens "dommerne har alltid rett og kan drite i å lytte til spillerne". Som også Adebayor sa på Arsenal.com etter kampen at han ville kun spørre dommeren om hvorfor han fikk rødt kort, men når han heller ikke får noen forklaring på dette så sier jo dette sitt.

 

Helt på trynet! Man bør kunne vise noe forståelse ovenfor spillerne når feil mann blir utvist, men dette gir jo FA helt blanke f*** i!

 

At Toure begynner sin straff umiddelbart er greit og at Eboue får etterspill er greit, men det er irriterende hvor hardt Adebayor blir straffet.

Link to comment
Share on other sites

Mikel får 4 kamper så jeg....og Toure får sikkert 3 eller 4?

 

Mikel får 4 kamper pga at det er hans andre utvisning i år. Toure får 3, en helt vanlig utvisning.

Link to comment
Share on other sites

Da det gjelder røde kort kan jeg ikke skjønne hvorfor man må stå over hele 3 kamper? Det er jo altfor mye. 1 kamp holder jo i massevis. Da det i tillegg er komplett umulig å klage på de røde som blir omtalt og er altfor strenge, nei da synes jeg bare dette blir mer latterlig og latterlig.

 

Det begynner å bli litt for mye regler og litt for lite fotball spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig svakt av FA å opprettholde både Mikels og Adebayors suspensjon. Når dommeren oppfatter en situasjon i kampens hete feil, eller som mye mer dramatisk enn det egentlig var, må FA kunne bryte inn, istedetfor å beskytte dommeren.

 

Latterlig dårlige avgjørelser, men ikke overraskende.

Link to comment
Share on other sites

Dette var jo en bombe.

 

Ja en skikkelig en også!

 

Jeg har full forståelse for at FA vil reagere, men av og til virker det som de har et sykt stort behov for å vise muskler. Skal bli spennende å se hva det hele ender med.

 

På det gamle forumet mener jeg det var en tråd som hadde navnet Helvetes FA. Ser snart behovet for en slik tråd her. :P

Link to comment
Share on other sites

På det gamle forumet mener jeg det var en tråd som hadde navnet Helvetes FA.

 

Jepp. Mener å huske at jeg la igjen en del poster der. FA har ikke akkurat imponert med "common sence" hverken før eller nå.

 

Driter egentlig i det hele. Det har vært oss mot røkla før og vi har alltid kommet ned med beina først. Det gjør vi nå også. Blackburn er fint ferdige, de vet det bare ikke ennå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...