Jump to content

Tippeligaen 2007


Stabak

Recommended Posts

Du er trønder sant? For hvis du er noe annet må jeg presisere at Brann gjorde det bedre enn ditt lag i fjor. Oppskrytt? Brann er litt som Arsenal. På sitt beste spilller de helt fantastisk fotball, og på det verste taper de verdifulle poeng mot drittlag som Ham-Kam og Tromsø. Så vidt jeg vet er vel Brann også klubben i Norge med flest spillere på landslaget(3-4 B.Dahl høyaktuell for høyrebackplassen.) og, noe RBK var før. Nå har jo RBK begynt å hente utlendinger over hele linjen, jeg vet ikke hvr bra du syntes det er.

 

 

Pkt. 1. Nei jeg er defintivt ikke trønder. Pkt. 2. Ei heller er jeg Roseborg supporter. Pkt. 3. Brann, "litt som Arsenal"? Seriøst? Brann er Norge`s svar på Tottenham. Hverken mer eller mindre. 1963 & never again.

 

Det er vel visse likheter i hvordan de ser på sine egne sjanser gjennom sesongen også? Før sesongstart skal de vinne, litt ut i sesongen skal de klare medaljeplass. Til slutt ender det som regel med at de må kjempe for å unngånedrykk ;) Fjorårets sølv var som Tottenhams "kanonsesong" i gjor. Once in a lifetime ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

1. Vålerenga

2. Rosenborg

3. Lillestrøm

4. Brann

5. Viking

6. Stabæk

7. Start

8. Strømsgodset

9. Sandefjord

10. Lyn

11. Odd Grenland

12. Tromsø

13. Fredrikstad

14. Aalesund

 

Tror det blir veldig gjevnt i år!!!

 

FFK kommer vel ikke så langt ned ;)

Link to comment
Share on other sites

1. Vålerenga

2. Rosenborg

3. Lillestrøm

4. Brann

5. Viking

6. Stabæk

7. Start

8. Strømsgodset

9. Sandefjord

10. Lyn

11. Odd Grenland

12. Tromsø

13. Fredrikstad

14. Aalesund

 

Tror det blir veldig gjevnt i år!!!

 

FFK kommer vel ikke så langt ned ;)

Ikke Viking, heller!

Viking greier topp 3!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Merkelig at aktiviteten på denne tråden er omvendt proporsjonal med RBKs form ;)

 

Kanskje vi bare skal la alle mulige (og umulige) tips om hvem som vinner i år ligge død til neste sesong? Lite lyd fra f.eks Stabæksupportere?

 

Fra spøk til alvor, hvis alle rapporter fra treningskampene stemmer, så ser det ut til Rosenborgs ungutter fortsetter utviklinga (høres kjent ut). I tillegg har de fått et par spennende afrikanere (høres også kjent ut).

Tror de i år kommer til å ha en perfekt miks av rutine, ungutter og nykomlinger.

 

Rosenborg - nå med to stjerner på brystet...

Link to comment
Share on other sites

Pkt. 1. Nei jeg er defintivt ikke trønder. Pkt. 2. Ei heller er jeg Roseborg supporter. Pkt. 3. Brann, "litt som Arsenal"? Seriøst? Brann er Norge`s svar på Tottenham. Hverken mer eller mindre. 1963 & never again.

 

Bør vel ikke "disse" Brann så voldsomt når Brann faktisk kjempet om å vinne ligaen mens Viking kjempet om å overleve i Tippeligaen i fjor. Det var jo faktisk en enorm dose med veldedighet fra nettopp Brann i siste serierunde som gjorde at Viking fortsatt spiller i Tippeligaen. :D Hadde vært litt stusslig å spille Adeccoliga i år. Er jo forresten lengre siden Viking har vunnet noe enn Brann har gjort det så vet ikke helt hva du mener med den sammenligningen din.

 

Men for all del, Viking er en ok klubb og håper de klarer seg bedre i år. Blir spennende å se hva Røsler klarer å få ut av troppen. Kan bli alt fra medaljekamp til nedrykk når vi tenker på hva minst like gode trener Prahl "klarte" i fjor.

 

Back to topic:

Er utrolig spent på Tippeligaen i år. Kampen om seriegullet kan fort stå mellom 5-6lag, selv om jeg føler meg sikker på at vinneren blir RBK,VIF,LSK eller Brann. Mange eksperter mener at jevnheten i Tippeligaen i fjor viste at kvaliteten å ligaen var dårligere enn noensinne. Mangel på et lokomotiv som trekker med seg noen andre lag opp i kvalitet. I fjor var det kun 10poeng mellom Stabæk på femteplass og Odd på kvalikplass (12.plass). I år ligger alt til rette for at vi også i Norge kan få noe som minner om "de fire store", skjønt Stabæk, Lyn, Viking og Start kan alle blande seg inn.

Når det gjelder hvem som rykker ned er det jo også veldig åpent, Ålesund og FFK tipper jeg vil være nedi der, men alle de ni klubbene jeg ikke nevnte i gullkampen -Stabæk,Start og Lyn kan fort komme nedi der hvis de har en dårlig sesong.

Uansett, jeg gleder meg enormt til Tippeligaen begynner, her er en film som sikkert vekker mange flotte minner fra fjorårets sesong:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4a7_9D6t_xw

 

Noen litt rare vurderinger, men uansett er dette fantastiske mål.

Link to comment
Share on other sites

1.VIKING :D

2.Lillestrøm

3.Brann.

 

 

Har god tru på Viking i år :) Satser på at de vinner,men tror også at Tom Nordli kan klare og kapre ett gull til åråsen i år.

Brann tror jeg havner på en av de samme plassene som de gjor i fjor.

Tror Vålerenga kanskje kan få en god opptur i år <_<

Edit:Rosenborg skulle kanskje hatt vert med men håper ikke de klarer og komme blant de tre beste i år, men de har vel eh god sjans... De nyopprykte som Strømsgodset tror jeg kommmer midt på tabellen for strømsgodset har vist god form i det siste.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hadde vært kjekt med en poll som viser hvem folk tror vinner/rykker ned :(

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært kjekt med en poll som viser hvem folk tror vinner/rykker ned ;)

 

Ja,ikke så dumt det nei..

Det går vel ikke og fikse det nå? :(

Håper Odd kommer lang opp :P

Link to comment
Share on other sites

Nei norsk-fotball er ikke noe for meg så :D

Link to comment
Share on other sites

18 mål den første dagen er ikke dårlig, og ikveld spiller Stabæk mot Brann. Begge lagene har gode målscorere på topp, så dette blir spennende.

 

Ja,spesielt Nannskog/Gunnarson :D

Håper på en målrik kamp og jeg håper at Stabæk vinner...

Link to comment
Share on other sites

18 mål den første dagen er ikke dårlig, og ikveld spiller Stabæk mot Brann. Begge lagene har gode målscorere på topp, så dette blir spennende.

 

Ja,spesielt Nannskog/Gunnarson ;)

Håper på en målrik kamp og jeg håper at Stabæk vinner...

 

nonono amigo dette tar brann :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...